eilisestä lähtien alapäässä on kirvellyt ja vähäsen kutinaakin on ollut, mutta nyt lähes kaikki kipu on siirtynyt virtsaamiseen joka tuntuu aivan helvetilliseltä ja kirvelee silloin niin paljon että meinaa taju lähteä. alapäässä näkyy sisemmissä häpyhuulissa joku ruven tapainen haavauma, mutta epäilemättä siellä "reijän sisäpuolellakin" on joku haava. olen vasta alle 16- vuotias enkä ole ikinä harrastanut seksiä, mikään sukupuolitauti se ei siis voi olla. olen miettinyt hiivatulehdusta , mutta sattuuko siinä virtsaamisessa noin järkyttävästi? enää ei paljon kutise tai kirvele muutakun virtsatessa. vai voisiko se olla virtsarakon tulehdus, ei ole ollut mitään kuumeoireita tai vastaavaa ja jos alapäässä on haavakin ja kaikkea? tiedän että pitää jossain vaiheessa mennä lääkäriin , mutta pitäisikö odottaa että kuukautiset loppuu niin verta ei tuu virtsanäytteeseen? mitä kaikkea ne siellä lääkärissä tekee?
Vastaukset 3
- hoitaja
Epäilisin joko pissatulehdusta tai hiivatulehdusta. Hae terveyskeskuksesta pissanäytepurkki ja vie aamuvirtsanäyte laboratorioon, selviät sillä. Jos se on hiivaa, näyte otetaan topspuikolla emättimen limakalvolta ja lähetetään labraan. Kehoitan menemään lääkäriin pikimmiten, oireet ovat tuskaiset ja apua saat vain lääkkeistä.
- ihan vaa paise
joka ois puhennut?
- nalle22
kyllä toi kuulostaa pikemminkin virtsatieinfektiolta, voi tietty olla myös hiiva tms. mutta sen sanon että virtsanäytettä ei kyl kannata antaa kuukautisten aikana, koska se näyttää silloin ihan väärää. mee silti nyt lääkäriin, ja voithan antaa sen näytteen heti kun kuukautiset loppuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451