Reiki omahoidosta

Nyt takana runsaat 400 lähes perättäistä omahoitopäivää.
Etenkin 2 kurssin jälkeen omahoidot ovat syventyneet reikimeditaatioksi.
Tähän liittyy myös koko kehon kokonaisvaltaisia liikesarjoja.

Teen omahoidot pitkällään hoitopöydällä. Huomioita:
Alitajunnasta nousee tietoisuuteen muistoja aina varhaislapsuutta myöten.
Aikaisemmin vaivanneet yönaikaiset tressivalvomiset yhtäällä,
ja painajaiset toisaalla ovat kokonaan poistuneet.

Voidaan tieteellisesti osoittaa, että meditaatiolla saavutetaan mm. parempaa mielen hallintaa.

18

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aricia

Mahtavaa, noin intensiivisesti olet tehnyt itsellesi hoitoja.

Muutamia kysymyksiä:
      Kiinnostaisi tietää, kuinka pian menit Reiki 2 kurssille ykkösen jälkeen? Ilmeisesti kakkosella tulee tuo meditaatio enemmän esiin. Meditoitko samalla kun teet hoitoa, vai istutko jossain tietyssä, esim. lootusasennossa ja "olet" vain.

Olen kokeillut meditaatiota yhdistettynä joogaan, mutta pohtinut sitä, pitäisikö siinä olla aivan rauhassa ja keskittyä vain hengitykseen.

Kysymys meditaatiosta kiinnostaa, muutkin voivat vastata.

• capt.cöpenic ekj

Ekan ja tokakurssin väliä oli 3kk. Meditointi tuli mukaan jo vuosia ennen reikiä.
        Meditaationi on tuskin oikeaoppista, en tee sitä joogaajien tapaan lootusasennossa.
        Hiljentyminen kosmisen meren eteeriseen keveyteen tässäkin tulee vallitsevaksi.
        Tässä tilassa vaan "ollaan ja naatiskellaan".

Reikiharjoituksista sen verran, että opaskirjan näyttämä passiivinen harjoitus
        laski kehonlämpöä. Kerrospukeutuminen oli tarpeen.
        Ns. reikisymbolien mukaan ottaminen koko kehon tukirakenteiden vahvistamisen.
        Aivan kevyt vaatetus hyvin tuuletetussa tilassa - näinkin varustettuna hikoaa.

Hengitystekniikalla voi esim. rauhoittaa nopeasti pulssin ja häätää tressit mäkeen.

Lopultakin omahoidot ovat elinikäinen projekti, koska päivittäinen harjoitus ei anna pikavoittoja.
        Kun työstettävänä on hyvin 'traumaattinen persoonallisuus', alitajunta nostaa aina esiin uutta.
        Tällä "uudella" tarkoitan myös tiedostamattomia lapsuuden aikaisia kivuliaita mielikuvia.

Vaikuttaa siltä, keskushermosto säätelee kosmisen tajuamista asteittain tapahtuvaksi.
        Vain elimistön omat 'kemikaliot' voivat tulla kysymykseen. Tajunnan laajeneminen kerralla voisi johtaa mielentasapainon järkkymiseen.

• usuilainen
        capt.cöpenic ekj kirjoitti:

Ekan ja tokakurssin väliä oli 3kk. Meditointi tuli mukaan jo vuosia ennen reikiä.
        Meditaationi on tuskin oikeaoppista, en tee sitä joogaajien tapaan lootusasennossa.

Hengitystekniikalla voi esim. rauhoittaa nopeasti pulssin ja häätää tressit mäkeen.

Lopultakin omahoidot ovat elinikäinen projekti, koska päivittäinen harjoitus ei anna pikavoittoja.
        Kun työstettävänä on hyvin 'traumaattinen persoonallisuus', alitajunta nostaa aina esiin uutta.
        Tällä "uudella" tarkoitan myös tiedostamattomia lapsuuden aikaisia kivuliaita mielikuvia.

Vaikuttaa siltä, keskushermosto säätelee kosmisen tajuamista asteittain tapahtuvaksi.
        Vain elimistön omat 'kemikaliot' voivat tulla kysymykseen. Tajunnan laajeneminen kerralla voisi johtaa mielentasapainon järkkymiseen.

Kiinnostaisi tietää, mikä reikilinja ottaa kakkoskurssille noin pian (3kk) ykkösen jälkeen? Lisäksi kirjoituksestasi ilmenee asioita, jotka eivät kuulu alkuperäiseen reikiin. Mikä on sinun reikisukupuusi? Siis miten itsesi ja opettajiesi ketju johtaa katkeamattomana Mikau Usuihin? Ts. Usui-A-B-C-D-sinä. Ymmärrät mitä tarkoitan. :)

• joo.
        usuilainen kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, mikä reikilinja ottaa kakkoskurssille noin pian (3kk) ykkösen jälkeen? Lisäksi kirjoituksestasi ilmenee asioita, jotka eivät kuulu alkuperäiseen reikiin. Mikä on sinun reikisukupuusi? Siis miten itsesi ja opettajiesi ketju johtaa katkeamattomana Mikau Usuihin? Ts. Usui-A-B-C-D-sinä. Ymmärrät mitä tarkoitan. :)

näitä hörhöjä "oikea-oppisuuden" edustajia riittää.
        On aivan sama miten reikiä soveltaa.
        Toiset osaavat ajatella itsekin, toiset taas eivät.

• usuilainen
        joo. kirjoitti:

näitä hörhöjä "oikea-oppisuuden" edustajia riittää.
        On aivan sama miten reikiä soveltaa.
        Toiset osaavat ajatella itsekin, toiset taas eivät.

Riittää myös reikin helppoheikkejä ja heitä, jotka sekoittavat reikiin sellaisia asioita, jotka eivät siihen kuulu. Silloin tulisi käyttää jotain muuta nimikettä. Healing. energiahoito tms. Alkuperäinen reiki alkaa Usuista ja päätyy harjoittajaansa katkeamattomana ketjuna. Siksi juuri se on alkuperäistä. Nuo violetti-, karuna-, ja vastaavat eivät ole reikiä. Ne ovat jotain muuta. Valitettavasti reikistä on tullut markkinakamaa ja reikin harjoittajan henkinen kehitys, mikä on koko asian ydin, pakkaa unohtumaan. Myös on tullut esille hoitajia, jotka korostavat omaa egoaan mm. mielipiteillään hoitotilanteessa, pukeutumisellaan ja tyrkyttämällä neuvoja hoidettaville. Tätä on vaikea myöntää niiden, jotka kulkevat jotain oikotietä hoitajan urallaan.

• juuri sitä
        usuilainen kirjoitti:

Riittää myös reikin helppoheikkejä ja heitä, jotka sekoittavat reikiin sellaisia asioita, jotka eivät siihen kuulu. Silloin tulisi käyttää jotain muuta nimikettä. Healing. energiahoito tms. Alkuperäinen reiki alkaa Usuista ja päätyy harjoittajaansa katkeamattomana ketjuna. Siksi juuri se on alkuperäistä. Nuo violetti-, karuna-, ja vastaavat eivät ole reikiä. Ne ovat jotain muuta. Valitettavasti reikistä on tullut markkinakamaa ja reikin harjoittajan henkinen kehitys, mikä on koko asian ydin, pakkaa unohtumaan. Myös on tullut esille hoitajia, jotka korostavat omaa egoaan mm. mielipiteillään hoitotilanteessa, pukeutumisellaan ja tyrkyttämällä neuvoja hoidettaville. Tätä on vaikea myöntää niiden, jotka kulkevat jotain oikotietä hoitajan urallaan.

oma egon korostamista että on tarvetta tulla sanomaan jollekin joka osaa kivasti hoitaa itseään, tuollaista soopaa kuin esim sinä. Mikä on sinun reikisukupuusi. Olin tukehtua nauruun. No melkein. Eihän tuokaan ketjun aloittaja kertonu muuta kuin siitä miten on hoitanut itseään. Jos alkuperäinen reiki alkaa ususita ja päättyy harjoittajaansa katkeamattomana ketjuna niin täällä ei ole yhtään mitään alkuperäistä. Muutenkin Usui oli vaan yks tavallinen ihminen ja kaikenlisäksi vähän höppänä ns. ihmeineen. Just tuollainen guruilu niin kuin sulla tekee reikistä sellaista että tavalliset ihmiset vieroksuu ja kaikkoaa sitä. Kuka tahansa voi harrastaa ja harjoittaa reikiä vaikka itse opiskelulla, ei tarvi niitä kalliita usuikursseja jotka on rahastusta siinä missä muutkin "jotka eivät siihen kuulu".

• usuilainen*
        juuri sitä kirjoitti:

oma egon korostamista että on tarvetta tulla sanomaan jollekin joka osaa kivasti hoitaa itseään, tuollaista soopaa kuin esim sinä. Mikä on sinun reikisukupuusi. Olin tukehtua nauruun. No melkein. Eihän tuokaan ketjun aloittaja kertonu muuta kuin siitä miten on hoitanut itseään. Jos alkuperäinen reiki alkaa ususita ja päättyy harjoittajaansa katkeamattomana ketjuna niin täällä ei ole yhtään mitään alkuperäistä. Muutenkin Usui oli vaan yks tavallinen ihminen ja kaikenlisäksi vähän höppänä ns. ihmeineen. Just tuollainen guruilu niin kuin sulla tekee reikistä sellaista että tavalliset ihmiset vieroksuu ja kaikkoaa sitä. Kuka tahansa voi harrastaa ja harjoittaa reikiä vaikka itse opiskelulla, ei tarvi niitä kalliita usuikursseja jotka on rahastusta siinä missä muutkin "jotka eivät siihen kuulu".

Sorry kun puutuin asiaan. Toki itseään voi ja saa hoitaa ihan miten tahtoo. Halusin vain kiinnittää huomiota siihen, että Reiki on kärsinyt eräänlaisen inflaation Suomessa. Reiki-nimikkeen alla toimii liian paljon ja liian outoja juttuja. Saattavat olla ihan hyviä juttuja heille, jotka niistä pitävät, mutta alkuperäisen reikin nimitystä niistä ei tulisi käyttää. Reiki on yksinkertainen hoitomuoto ja henkisen kehityksen tie. Ilman rekvisiittaa, kynttilän valoja, musiikkia, erikoista pukeutumista yms. Reiki on elämän voima aitona, puhtaana, yksinkertaisena. Muut jutut erilaisine lisukkeineen ja uskomuksineen ovat oma juttunsa. Alkuperäinen reiki, joka Suomeen tuli 1985 vuoden aikaan sisältää vain kolme kurssia ilman mitään a,b, ym. versioita. Jos jotain muuta on, se ei ole aitoa, vaan jokin muunnelma, jonka ei tulisi käyttää reiki-nimitystä.
        Mitä egon korostamiseen tulee, tarkoitan niitä valitettavia tapauksia, joissa hoitaja esiintyy "suurena parantajana" tai "tietäjänä" ja sekoittaa reikiin enkeli-, suitsuke-, aura-, chakra-, ym. juttuja. Ne eivät ole reikiä. Ihan oikeasti. :) Niillä tulisi olla ihan oma fooruminsa.
        Energiahoidot sinällään ovat hyviä asioita, mutta niihin ei pidä sekoittaa mystiikkaa. Ei ainakaan silloin kun käytetään hoidosta nimeä reiki. Lisään vielä, että alkuperäistä reikiä ei voida oppia itseopiskeluna tai kirjeopiston/etäopiskelun kautta.
        Hyvää joulun odotusta ja menestystä energiahoitojen saralla!

Ps. Jos alkuperäinen reiki kiinnostaa, suosittelen Mikao Usuin ry:n jäsenen pitämiä, hinnaltaan kilpailukykyisiä kursseja. Siellä käsitellään aitoa reikiä. :)

• Aricia.
        capt.cöpenic ekj kirjoitti:

"Ps. Jos alkuperäinen reiki kiinnostaa, suosittelen Mikao Usuin ry:n jäsenen pitämiä, hinnaltaan kilpailukykyisiä kursseja. Siellä käsitellään aitoa reikiä. :)"

Osallistuin itse Usuin ry:n jäsenen pitämälle kurssille ja mukana oli kyllä kynttilänvaloa, musiikkia, enkeliteema ja violetista liekistäkin puhuttiin. :) Mitenhän nämä hommat sitten menee. Toisaalta ajattelin nuo rekvisiitat vain kauniina juttuina, pidän kynttilänvalosta ja rauhoittavasta musiikista jne.

En tiennyt, että Usuin ry:n sisällä on tuollaisia eroavaisuuksia ajatteluissa. Olen kyllä kuullut, että jotkut esiintyvät suurina parantajina ja lupaavat suuria asioita, tai jopa karkoittavat "paholaisia" sängyn alta. Tai jättävät niiden karkotuksen seuraavaan kertaan. Itse en ole koskaan törmännyt moisiin energiahoitopuolella vaan asiallista kohtelua saanut ylipäätään.

Ilmeisesti kaikenlaista yrittäjää kuitenkin on.

Itse olen sitä mieltä, että kun keskitytään itsehoitoon, niin kannattaa vapaasti tutkia ja etsiä tietoa mahdollisimman laajalti itseä varten. Toisten hoitamisesta ei ole kokemusta kuin parin ystävän kautta, enkä itse esim. hoitajaksi koskaan aiokaan. Vaikka Reikikurssit käyn. Käyn ne itsekkäästi itseäni varten. ;)

Meillä Reikiykkösellä puhuttiin jotain siitä määrätystä välistä, joka ennen vaadittiin (?) ykkösen ja kakkosen välille. Nykyään siitä ei kuulemma pidetä kiinni ja ihmiset ovat erilaisia. Ehkä jotkut ovat kypsempiä aiemmin kakkoselle? Tämä vain ajatuksena, sillä en tiedä, en ole tutustunut aiheeseen tältä kannalta.

• usuilainen
        Aricia. kirjoitti:

"Ps. Jos alkuperäinen reiki kiinnostaa, suosittelen Mikao Usuin ry:n jäsenen pitämiä, hinnaltaan kilpailukykyisiä kursseja. Siellä käsitellään aitoa reikiä. :)"

Osallistuin itse Usuin ry:n jäsenen pitämälle kurssille ja mukana oli kyllä kynttilänvaloa, musiikkia, enkeliteema ja violetista liekistäkin puhuttiin. :) Mitenhän nämä hommat sitten menee. Toisaalta ajattelin nuo rekvisiitat vain kauniina juttuina, pidän kynttilänvalosta ja rauhoittavasta musiikista jne.

En tiennyt, että Usuin ry:n sisällä on tuollaisia eroavaisuuksia ajatteluissa. Olen kyllä kuullut, että jotkut esiintyvät suurina parantajina ja lupaavat suuria asioita, tai jopa karkoittavat "paholaisia" sängyn alta. Tai jättävät niiden karkotuksen seuraavaan kertaan. Itse en ole koskaan törmännyt moisiin energiahoitopuolella vaan asiallista kohtelua saanut ylipäätään.

Itse olen sitä mieltä, että kun keskitytään itsehoitoon, niin kannattaa vapaasti tutkia ja etsiä tietoa mahdollisimman laajalti itseä varten. Toisten hoitamisesta ei ole kokemusta kuin parin ystävän kautta, enkä itse esim. hoitajaksi koskaan aiokaan. Vaikka Reikikurssit käyn. Käyn ne itsekkäästi itseäni varten. ;)

Meillä Reikiykkösellä puhuttiin jotain siitä määrätystä välistä, joka ennen vaadittiin (?) ykkösen ja kakkosen välille. Nykyään siitä ei kuulemma pidetä kiinni ja ihmiset ovat erilaisia. Ehkä jotkut ovat kypsempiä aiemmin kakkoselle? Tämä vain ajatuksena, sillä en tiedä, en ole tutustunut aiheeseen tältä kannalta.

Kursseilla monesti nimenomaan joku kurssilaisista aloittaa jutustelun violetti- ym. jutuista. Joskus on jopa tarotkorteista katsomistakin kuulunut. Nämä ovat asioita, joita ei tule aitoon reikiin sekoittaa. Opettajan vain on pakko jotain kantaa ottaa kun kysytään. Miten kannanotto ymmärretään, onkin ihan oma lukunsa.
        Hoitaessani sallin rentouttavan musiikin, jos henkilö sitä vaatii. Musiikki soi hiljaa taustalla. Reikissä ei puhuta edes musiikin käytöstä. Hoitotilanne on kuitenkin aina tehtävä hoidettavan ehdoilla, jos ei ihan kummallisuuksia pyydetä. Olen joutunut palauttamaan hoidettavan arkeen mm. sen takia kun minua on pyydetty ennustamaan tulevia. Se ei reikiin kuulu, enkä edes sitä osaa tai haluakaan osata.
        Nuo mystiset jutut, joita reikiinkin helposti liitetään, aiheuttavat pelkästään vahinkoa hyvälle, yksinkertaiselle hoitomuodolle. Huuhaajutut juuri antavat pontta vaihtoehtohoitojen vastustajille. Onhan jopa vaadittu lainsäädäntöä energiahoitojen kieltämiseksi. Noihin vaatimuksiin tulisi suhtautua vakavasti ja tuntea vastunsa hoitajana, eikä levittää huuhaatietoa, jolla ei edes ole mitään todellisuuspohjaa.
        Pidetään reiki yksinkertaisena ja ollaan onnellisia me, joilla kyky ja taito on hoitamiseen. Muistetaan nöyryys asiaa kohtaan ja jätetään itsensä tohostaminen ja poppakonstit joillekin toisille. Reikiin ne eivät kuulu. Tämän halusin kertoa etenkin kaikille reikihoitajille.

• Aricia
        usuilainen kirjoitti:

Kursseilla monesti nimenomaan joku kurssilaisista aloittaa jutustelun violetti- ym. jutuista. Joskus on jopa tarotkorteista katsomistakin kuulunut. Nämä ovat asioita, joita ei tule aitoon reikiin sekoittaa. Opettajan vain on pakko jotain kantaa ottaa kun kysytään. Miten kannanotto ymmärretään, onkin ihan oma lukunsa.
        Hoitaessani sallin rentouttavan musiikin, jos henkilö sitä vaatii. Musiikki soi hiljaa taustalla. Reikissä ei puhuta edes musiikin käytöstä. Hoitotilanne on kuitenkin aina tehtävä hoidettavan ehdoilla, jos ei ihan kummallisuuksia pyydetä. Olen joutunut palauttamaan hoidettavan arkeen mm. sen takia kun minua on pyydetty ennustamaan tulevia. Se ei reikiin kuulu, enkä edes sitä osaa tai haluakaan osata.
        Nuo mystiset jutut, joita reikiinkin helposti liitetään, aiheuttavat pelkästään vahinkoa hyvälle, yksinkertaiselle hoitomuodolle. Huuhaajutut juuri antavat pontta vaihtoehtohoitojen vastustajille. Onhan jopa vaadittu lainsäädäntöä energiahoitojen kieltämiseksi. Noihin vaatimuksiin tulisi suhtautua vakavasti ja tuntea vastunsa hoitajana, eikä levittää huuhaatietoa, jolla ei edes ole mitään todellisuuspohjaa.
        Pidetään reiki yksinkertaisena ja ollaan onnellisia me, joilla kyky ja taito on hoitamiseen. Muistetaan nöyryys asiaa kohtaan ja jätetään itsensä tohostaminen ja poppakonstit joillekin toisille. Reikiin ne eivät kuulu. Tämän halusin kertoa etenkin kaikille reikihoitajille.

..pääsi kirjautumaan jo sisään, aamulla ei päässyt. :)

Asiaan... Kyllä mun mielestä ihan opettaja otti sen violetin liekin esille opetustilanteessa. Samoin enkelikortit olivat häneltä. Minua enkelit vähän hämmensivät aluksi, sillä sekoitan ne helposti kaikkeen uskonnollisuuden tyrkyttämiseen. Oli kuitenkin ihan ok, että nuo jutut olivat mukana siinä.

Mutta kyllä tässä jotain oppii, reiki on siis reikiä eikä sekoiteta siihen muuta. :) Toisaalta olin Suomen virallisen reikiseuran järjestämässä illanistujaisissa, jossa myytiin (energia)kiviä.. eiks nekin ole sitten ylimääräistä rekvisiittaa. Helposti sitä tarttuu monenlaista mukaan yhden asian ympärille ja itse en näe sitä niinkään pahana. Ennemmin näen pahana sen, jos aletaan ennustajiksi ja paholaisen manaajiksi tms.

• usuilainen kirjoitti:

Korjaa "usuilainen", jos olen väärässä mielipiteineni.
        Reikiä saatetaan mystifisoida. Henk. koht. käsitän reikin "vain" menetelmäksi.

Olen ulkona kuin talitintti "reikisukupuinesi kaa! Vierastan reikissäkin ortodoksisuutta.
        Tilasin netistä Lena Johanssonin kirjan Reiki parantava energia.
        Olin kirjan ohjeiden mukaan tehnyt omahoitoja yli ½-vuotta ennen kuin menin kurssille.

Reikiaktivoiminen vaikutti hyvin vahvana. Tein omahoitoja passiivisesti.
        Kakkoskurssi syventää yhä meditaatio-astetta. Hyvä niin.
        Olen tehnyt omakohtaisia havaintoja reikimenetelmän soveltumisesta henkiseen kasvamiseen.

Mielestäni reikin nimeksi sopisi myös Liito-oravan muikea virnistyskin.Mutta.
        Pidän kuitenkin Mikao Usuita kaikista eläneistä ihmisistä suurimpana opettajanani.

Autismin rapauttaneeseen henkilöhistoriaani ei mikään sosiaalinen koulutusmetodi ns. "pure".

Tuskinpa heiveröinen itsetuntoni koskaan tule sallimaan reikihoitoja kanssaihmisille.

• usuilainen*
        Aricia kirjoitti:

Asiaan... Kyllä mun mielestä ihan opettaja otti sen violetin liekin esille opetustilanteessa. Samoin enkelikortit olivat häneltä. Minua enkelit vähän hämmensivät aluksi, sillä sekoitan ne helposti kaikkeen uskonnollisuuden tyrkyttämiseen. Oli kuitenkin ihan ok, että nuo jutut olivat mukana siinä.

Mutta kyllä tässä jotain oppii, reiki on siis reikiä eikä sekoiteta siihen muuta. :) Toisaalta olin Suomen virallisen reikiseuran järjestämässä illanistujaisissa, jossa myytiin (energia)kiviä.. eiks nekin ole sitten ylimääräistä rekvisiittaa. Helposti sitä tarttuu monenlaista mukaan yhden asian ympärille ja itse en näe sitä niinkään pahana. Ennemmin näen pahana sen, jos aletaan ennustajiksi ja paholaisen manaajiksi tms.

Tarkoitatko Reiki ry:tä vai Mikao Usuin Reiki ry:tä?

• Aricia
        usuilainen* kirjoitti:

Tarkoitatko Reiki ry:tä vai Mikao Usuin Reiki ry:tä?

Niin se, jossa myytiin niitä kiviä.. piti ihan tarkastaa, tapahtuma oli Mikao Usuin Reiki ry:n järjestämä.

• usuilainen*
        Aricia kirjoitti:

Niin se, jossa myytiin niitä kiviä.. piti ihan tarkastaa, tapahtuma oli Mikao Usuin Reiki ry:n järjestämä.

Kiitos vastauksestasi! Ja hyvää jatkoa taivalluksellasi. :)

• Aricia.
        usuilainen* kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! Ja hyvää jatkoa taivalluksellasi. :)

kiitos samoin. :)

• shb
        Aricia kirjoitti:

Alkuperäistä virallista reikiä nuo kivet ja muut eivät ole. Iltahan ei ollut virallinen opetustilaisuus. Ollaanko täällä niin tyhmiä että jos tilaisuudessa tarjoillaan pullaa, niin heti joku luulee että pullan syönti kuuluu reikiin.

Suurin osa ihmisistä kyllä osaa ajatella järjellä.

• dddmm
        Aricia. kirjoitti:

yhdistyksen hallitukselle jos tuntuu että ope opettaa jotain muuta kuin reikiä. Musiikin kuuntelu, kynttilät eikä myöskään sähkövalo ole Usuin reikissä kielletty. He yrittävätkin pitää kiinni alkuperäisen reikin opetuksesta suomessa.
        Olin itse 4kk sitten Yhdistyksen kurssilla ja siellä sanottiin että Violetti ei kuulu reikiin.

Toivotaan ettei alkuperäinen kokonaan katoa suomesta.

• niin....
        shb kirjoitti:

Alkuperäistä virallista reikiä nuo kivet ja muut eivät ole. Iltahan ei ollut virallinen opetustilaisuus. Ollaanko täällä niin tyhmiä että jos tilaisuudessa tarjoillaan pullaa, niin heti joku luulee että pullan syönti kuuluu reikiin.

Suurin osa ihmisistä kyllä osaa ajatella järjellä.

Jup, ainahan on ollut ihmisiä, jotka ovat innovatiivisia ja osaavat soveltaa. Sitten on heitä, jotka tarvitsevat virallisen opin ja gurun, jotta "pysyvät järjissään". Tyhmyyttä ja viisausta on monenlaista.

Alkuperäinen japanilaisen reikin kehittäjä toimi hyvin intuitiivisesti. Varsinaisen opin kehitteli hänen oppilaansa. Mikä on siis alkuperäistä reikiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1251
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1077
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      61
      935
    4. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      746
    5. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      731
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      178
      729
    7. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      722
    8. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      719
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      708
    10. Kamalateltta

Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise
      Kuhmo
      11
      661
    Aihe