Loisteputken vaihtoon apua??

Valoa jouluun

Enpä osannut arvata, kuinka hankalaa on vaihtaa keittiön katon loisteputkivalaisimen toinen putki.

Edellinen asukas oli irrottanut palaneen putken ja piti vain laittaa uusi oston jälkeen tilalle.

Kuinkas kävikään - putki ei suostu kääntymään "kiinni" asentoon.

Uskaltaako sitä putkea kuinka kovin vääntää? Kuuluuhan sen kääntyä molemmista päistään ja ihan normaalisti "kellon suuntaan" kiinni??

Pikaisia neuvoja ja kikkakolmosia kaipailen...

4

1915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KRe

Tämä on varsin tavallinen ongelma. Nuo loistevalaisimien lampunpitimet ovat herkästi jumiutuvia ja jopa rikkoutuviakin. Eli on saattanut hajota edellisen lampunirroituksen jäljiltä. Mutta jos näyttävät silmämääräisesti katsottuna ehjiltä, niin uusia yrityksiä vain. Ensin pitää katsoa/kokeilla, että molemmat päät ovat pitimien sisällä oikeissa kohdissa ja sitten pitämällä kaksin käsin lampunpäiden lähelta ja varovasti kiertämällä yritetään löytää oikeat kohdat, mistä koko kiertäminen onnistuu. Kiertosuunta voi olla tuo kellon suunta, toimii kyllä toiseenkin suuntaan. Ei pidä puristaa/kiertää liian kovaa lamppu voi jopa särkyä, varsinkin ne päissä olevat piikit. Jos lampunpitimiä on hajonnut, ne voi kyllä uusia. Kikkojakin on, mutta jospa se siitä.

• Valoa jouluun

Enpä taida enää tänään koittaa tuota valoa paikoilleen.

Äkkitarkastelulta toisessa päässä se pidike olis eri asennossa kun toisessa päässä, eikä putkea saa paikalleen liu'uttamalla siitä pikku vaosta pitimen alaosasta, vaan se pää pitää laittaa ensin paikalleen, jotta putkilampun saa edes ylös. Lienee siis rikki se toinen pää.

Jatkokysymys siis: onko sen pidikkeen vaihto sähkömiehen hommaa ja tuoko sähkäri tullessaan sellaisen pidikkeen vai täytyykö hommata se pidike jostakin (mistä?) valmiiksi kotiin asentajaansa odottamaan?

• ....................
        Valoa jouluun kirjoitti:

Enpä taida enää tänään koittaa tuota valoa paikoilleen.

Äkkitarkastelulta toisessa päässä se pidike olis eri asennossa kun toisessa päässä, eikä putkea saa paikalleen liu'uttamalla siitä pikku vaosta pitimen alaosasta, vaan se pää pitää laittaa ensin paikalleen, jotta putkilampun saa edes ylös. Lienee siis rikki se toinen pää.

Jatkokysymys siis: onko sen pidikkeen vaihto sähkömiehen hommaa ja tuoko sähkäri tullessaan sellaisen pidikkeen vai täytyykö hommata se pidike jostakin (mistä?) valmiiksi kotiin asentajaansa odottamaan?

Niitä löytyy jonkun verran erilaisia, toisissa sytytinkin kiinni samassa pidikkeessä. Jos et itse meinaa vaihtaa, ei varmaan maallikoille sallittuja hommia normien mukaan, etsi valmiikisi jostain sähkötarvikeliikkeestä erehtymisen ja ylimääräisen hakureissun ehkäisemiseksi.

• kumipallå
        .................... kirjoitti:

Niitä löytyy jonkun verran erilaisia, toisissa sytytinkin kiinni samassa pidikkeessä. Jos et itse meinaa vaihtaa, ei varmaan maallikoille sallittuja hommia normien mukaan, etsi valmiikisi jostain sähkötarvikeliikkeestä erehtymisen ja ylimääräisen hakureissun ehkäisemiseksi.

Ruiki pitimiin CCR:ää, kyllä pöyrii, suunta vapaasti valittavissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe