ä ja ö ei toimi

jumankauta juu nääs päivää

Miten saan ä:n ja ö:n taas toimimaan mesessä? Muualla toimii normaalisti mutta mese keskusteluissa tulee vain tämmöisiä merkkejä, ''''''' ja ;;;;;;;;;. Ite veikkaisin että mulla on joku amerikkalainen näppäimistö päällä enkä vaan saa sitä pois.

10

16924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........................

Jos XP:
      Menes ohjauspaneeliin ja katso
      >Aluekohtaiset ja kieliasetukset
      >Kielet
      >oletuskieli---Suomi suomalainen

Jollei niin näpsäytäs:
      vasen shift/vaihto vasen Alt

• Aaaaassddd

Kiitos, pelastit mut :D

• lakeri

Minulla sama ongelma miten saan korjattua

• autan sinua

no jos sulla on vista ni menet sinne "käynnistä/ se missä on se lippu" ja menet ohjauspaneeliin ja otat "aika, kieli, ja alueasetukset. kun oot sielä otat "aluekohtaiset ja kieli asetukset" kun pääset siihen vaiheeseen ota sieltä ylhäältä "näppäimistöt ja kielet" sitten siitä klikkaat "näppäimistöt" ja vedät siniseksi sen "amerikkalainen" kohdan ja painat oikealta päin että "poista" ja painat ok. jos kysyttävää niin kysy.

• kikituu

kiitos!! mullakin oli sama ongelma :)

• seqe

mulla on windows 7 mulla on sama vika mutta miten laitan takaisin ä ja ö pelaamaan facebookin chatissa ???

• XP PRO

Painat...
      ...näppäimet ALT ja SHIFT pohjaan yhtä aikaa...

• Putcher

Juurikin tuo Alt Shift komento ei ole monille tuttu, voi painaa vaingossa tuota ja sitten ihmetellään että miksi tulee ', ; ja [ vaikka pitäisi tulla ä, ö ja å.

Mutta tuolla asia korjaantuu jos näppäimistö yhtäkkiä alkaa syöttää outoja merkkejä :D

• Sähköpostissani ovat ä ja ö kirjaimet oudon näköiset. Vika lienee Unikodessa. Miten saan Crome- selaimeen muutettua UTF-8 koodauksen?

• x1338xproxn1ggascopezzz

Kyllä ne toimii, sä et vaa osaa käyttää niitä noob

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      99
      2901
    2. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2624
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      70
      2362
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      27
      2305
    5. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      19
      2008
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      86
      1827
    7. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1709
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      21
      1544
    9. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      31
      1412
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      8
      1266
    Aihe