Turvotusta jalassa

rv 39+3

Moi

Olen jo soitellut ja kysellyt, onko jalan turpoaminen normaalia ja kuulemma on.

Eli turvotus on alkanut n. viikko sitten, jalkapöydän päällä on ns. nestepussi joka on ilkeän tuntuinen kävellessä ja hieman tunnoton, välillä sattuu. Turvotusta on alkanut tulla myös toiseen jalkaan, mutta varsinkin oikean puoleinen jalka on turvonnut mielestäni aika paljon, noin sentin verran - sukka jättää hirmu ison jäljen nilkkaan.

Kun olen soitellut lääkäriin, ovat kysyneet vaan että jääkö painamisesta iholle kuoppaa. Ei jää.

Voisko joku kertoa, onko teillä ihan loppuraskaudesta turvonneet jalat tai muut raajat? Sormissa on sellainen turvotus, että sormukset ei lähde pois, mutta turvotus on käsissä lähes huomaamatonta.

Pelottaa, että jos jotenkin raskausmyrkytykseen liittyy tms... Pissa on ollut pitkään lievällä plussalla, näköhäiriöitä ollut koko raskauden ajan n. kerran kuukaudessa. Verenpainetta ei ole koskaan ollutkaan eikä varmaan nouse ylemmäksi kuin 120/70.

Kiitti vastauksista.

5

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei haittaa jos tarkistaa
      • säännöllisesti

vitamiineja, raskaana oleville tarkoitettuja. KYsyin myös neuvolasta ja kerroin, että olen syönyt vitamiineja, pitivät tätä pelkästään hyvänä asiana.

Mutta olen kyllä huomannut, että neuvolassa ei välttämättä ole asiantuntevaa porukkaa. Ja vasta muutama päivä sitten luin, että lisävitamiinit eivät välttämättä ole hyväksi. Koska ruokavalioni koostui töissä suurimmaksi osaksi leivästä ja valmisruuista, ajattelin lisävitamiinien olevan tarpeen. En ole voinut kuvitella, että vitamiineista - raskaana oleville naisille - olisi jotain haittaa! Sillä lapsihan tarvitsee niitä kehittyäkseen!

Esim. ikeneni ovat vuotaneet verta oikeastaan välittömästi sen jälkeen koko ajan, kun tulin raskaaksi. Kysyin tätä asiaa neuvolasta ja th oli vaan että aijaa, en ole kuullutkaan. 3 lapsen saanutta ystävääni kertoivat, että se on asiaankuuluvaa ja ihan normaaliakin. Se tästä asiantuntevuudesta.

Lisäksi kun minua kehoitettiin syömään rautaa, ei puhuttu mistään sivuvaikutuksista mitään - lyötiin vain markkinointipilleripurkki käteen ja kehoitettiin syömään... Onko tämä eettistä? Kyseessä oli obsidan -valmiste, joka ilmeisesti markkinoi itseään joka paikkaan. Olen kuullut paljon esim. joistain lääkevalmisteista ja sellaisesta, että järjestetään jopa kutsuja lääkäreille markkinointitarkoituksessa.

Meillä th neuvolassa on vaan sellainen, joka hymisee ja hymähtelee. VAstauksia kysymyksiin ei saa. Jos esim. kysyn, että onko tällainen turvotus normaalia, hän lupaa ottaa selvää asiasta seuraavalle tapaamiskerralle, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu. Olen kuullut, että tämä kyseinen tapaus olisi saanut suhteilla työpaikan, olen kotoisin pienemmästä kaupungista. Myös muut neuvolan asiakkaat ovat olleet tyytymättömiä.

En tiedä. Pelottaa vaan, kun ei ole mistään mitään varmuutta.

• ennenkuin kukaan
        säännöllisesti kirjoitti:

vitamiineja, raskaana oleville tarkoitettuja. KYsyin myös neuvolasta ja kerroin, että olen syönyt vitamiineja, pitivät tätä pelkästään hyvänä asiana.

Mutta olen kyllä huomannut, että neuvolassa ei välttämättä ole asiantuntevaa porukkaa. Ja vasta muutama päivä sitten luin, että lisävitamiinit eivät välttämättä ole hyväksi. Koska ruokavalioni koostui töissä suurimmaksi osaksi leivästä ja valmisruuista, ajattelin lisävitamiinien olevan tarpeen. En ole voinut kuvitella, että vitamiineista - raskaana oleville naisille - olisi jotain haittaa! Sillä lapsihan tarvitsee niitä kehittyäkseen!

Esim. ikeneni ovat vuotaneet verta oikeastaan välittömästi sen jälkeen koko ajan, kun tulin raskaaksi. Kysyin tätä asiaa neuvolasta ja th oli vaan että aijaa, en ole kuullutkaan. 3 lapsen saanutta ystävääni kertoivat, että se on asiaankuuluvaa ja ihan normaaliakin. Se tästä asiantuntevuudesta.

Lisäksi kun minua kehoitettiin syömään rautaa, ei puhuttu mistään sivuvaikutuksista mitään - lyötiin vain markkinointipilleripurkki käteen ja kehoitettiin syömään... Onko tämä eettistä? Kyseessä oli obsidan -valmiste, joka ilmeisesti markkinoi itseään joka paikkaan. Olen kuullut paljon esim. joistain lääkevalmisteista ja sellaisesta, että järjestetään jopa kutsuja lääkäreille markkinointitarkoituksessa.

Meillä th neuvolassa on vaan sellainen, joka hymisee ja hymähtelee. VAstauksia kysymyksiin ei saa. Jos esim. kysyn, että onko tällainen turvotus normaalia, hän lupaa ottaa selvää asiasta seuraavalle tapaamiskerralle, mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu. Olen kuullut, että tämä kyseinen tapaus olisi saanut suhteilla työpaikan, olen kotoisin pienemmästä kaupungista. Myös muut neuvolan asiakkaat ovat olleet tyytymättömiä.

alkaa pelottelemaan, että ultrassa (rakenne ym.) on kyllä kaikki ollut ihan kohdillaan. Vaikka tiedän, eihän sitä koskaan tiedä!

Mua ärsyttää väliin niin suunnattomasti ku kaikkien pitää pelotella jostain ihme asioista ihan väkisin.

Eräs 2 lapsen äiti kysyi multa n. 2 kk takaperin, että tiedänkö onko lapseni tyttö vai poika. Vastasin, että emme halunneet kumppanini kanssa tietää. Tämän jälkeen hän totesi, että voihan lapsi olla vaikka hermafrodiitti. Toivottavasti tämä äiti sai päivänsä onnellisimman hetken tästä.

• rv 39+0
        säännöllisesti kirjoitti:

sinulla on mitään hätää. Itsellänikin on loppuraskaudesta ollut turvotusta jaloissa, lähinnä olen vaan nauranut pötykkäjaloilleni. Ja en todellakaan usko, että vitamiineja voisi ottaa liikaa. Suurinpiirtein kaikki vitamiinit A:ta lukuunottamatta ovat sellaisia että niitä saa vetää semmoisen 50 kertaisen yliannostuksen ennenkun alkaa olemaan edes mahanpuruja. Ja raskausvitamiineissa tuota A:ta ei ole, niin stressaaminen on ihan turhaa.

Tuo jalkaturvotus laski yhteen väliin kun aloin syömään magnesiumia ja nukuin jalat ylhäällä, mutta tuli se sieltä vielä takaisinkin, että saattoi olla vaan sattumaa. Rautalääkityksellä olen myös ollut, joskin kuukausi sitten nousi hb 130:een ja kehoitettiin lopettamaan Obsidanin syönti. Obsidanit sivuvaikutuksethan lukevat siinä paketissa, joskin neuvolassa olisi ihan hyödyllistä varoittaa ainakin siitä kakan tummumisesta ja ummetuksesta, ettei turhaan säikähdä.

Ikävää kun joillakin on tuollaisia epämääräisiä terveydenhoitajia ja lääkäreitä. Minulle on kyllä melko suoraan puhuttu kaikista riskeistä eikä mitään kysymyksiä olla väistelty. Jokaista pientäkin kipua ollaan yhdessä mietitty, että mistähän voi johtua, eikä mihinkään huoliin olla suhtauduttu välinpitämättömällä asenteella.

• Pakko kertoa
        rv 39+0 kirjoitti:

sinulla on mitään hätää. Itsellänikin on loppuraskaudesta ollut turvotusta jaloissa, lähinnä olen vaan nauranut pötykkäjaloilleni. Ja en todellakaan usko, että vitamiineja voisi ottaa liikaa. Suurinpiirtein kaikki vitamiinit A:ta lukuunottamatta ovat sellaisia että niitä saa vetää semmoisen 50 kertaisen yliannostuksen ennenkun alkaa olemaan edes mahanpuruja. Ja raskausvitamiineissa tuota A:ta ei ole, niin stressaaminen on ihan turhaa.

Tuo jalkaturvotus laski yhteen väliin kun aloin syömään magnesiumia ja nukuin jalat ylhäällä, mutta tuli se sieltä vielä takaisinkin, että saattoi olla vaan sattumaa. Rautalääkityksellä olen myös ollut, joskin kuukausi sitten nousi hb 130:een ja kehoitettiin lopettamaan Obsidanin syönti. Obsidanit sivuvaikutuksethan lukevat siinä paketissa, joskin neuvolassa olisi ihan hyödyllistä varoittaa ainakin siitä kakan tummumisesta ja ummetuksesta, ettei turhaan säikähdä.

Ikävää kun joillakin on tuollaisia epämääräisiä terveydenhoitajia ja lääkäreitä. Minulle on kyllä melko suoraan puhuttu kaikista riskeistä eikä mitään kysymyksiä olla väistelty. Jokaista pientäkin kipua ollaan yhdessä mietitty, että mistähän voi johtua, eikä mihinkään huoliin olla suhtauduttu välinpitämättömällä asenteella.

http://keskustelu.kaksplus.fi/t892033

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe