Epätodellista

Haluni palata minuksi
siksi joka kerran olin
näiden leimuavien aseiden ristitulessa
on suurenpi kuin tiedät
turhuuden tummissa öissä.

Tämä raudankarvainen vastavirtaan kulku
uuvuttaa äärettömästi
ja kasvojani uurtaa
särkyneiden toiveiden pärskeet.

Kunpa rakkaani ymmärtäisit
ja tulisit herättämään minäni
muuttamaan maailmani todelliseksi.

20

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

      on runojesi taianomainen tunnelma ja taitava sanojen käsittelysi. Maahan asti niiailen kunnoituksesta.

      • lindalinda1

        enpä tiedä taitavuudesta, kyllä se sanojen käyttö
        on hyvinkin vaihtelevaista kuten varmaan meillä
        kaikilla.

        Mutta aina yhtä nöyränä kiitän sanoistasi, kiel-
        tämättä lämmittää sydäntä. Etenkin tänään, kun on
        jotenkin oikeasti sellainen epätodellinen olo.

        Älä nyt sentään " maahan asti " minähän tässä
        joudun taaskin hämilleni.

        K i i t o s !


    • kaaru

      ...runosi kertoo tuntemuksiani vuosia sitten. Taas upea ja koskettava runo...kiitos

      • lindalinda1

        osa sitten tietenkin taas fiktiota. Mutta niinhän
        se useinmiten näissä runoissa tahtoo olla.

        Voi jestas tuota vastarunoasi jälleen, käsittä-
        mättömän upea vastine, ja se on ihan pakko taas
        napata talteen. Mutta sitä ennen, en malta olla
        runoilematta siihen jotakin ...

        Jokin minulle tuntematon
        oli asuttanut sisinpäni
        etkä Sinä ymmärtänyt sitä
        et ymmärrä vieläkään.

        Minun vastavirtaan kulkeminen
        on kuin varjo välissämme
        mutta minun on kohdattava huominen
        yksin tai yhdessä
        mutta koettava vaikka kipeimmän kautta.

        .
        .
        .

        Kiitos Kaaru, niin sanoistasi runoni suhteen
        kuin koskettavasta vastarunostasikin.


    • peres

      Tämä ei ole viimeyön runo eihän
      Tämä on joskus elämän polulla tullut tumma
      Emmekö olisi köyhiä jos elämä ei toisi näitäkin

      Vahvaa sanontaa

      KIITOS

      • lindalinda1

        ei ole viimeöinen, ei. Mutta ihan toden
        sanoakseni - se olisi voinut syntyä viimeyönä tai
        ehkä paremminkin eilispäivänä. Käyn elämässäni
        läpi niin monia asioita, kipeitä ja osin hyvinkin
        raskaita. Tämän runoni tyyppisiä olen viime viik-
        kojen aikana synnyttänyt melko monta, ja kaipa
        niitä tuon silloin tällöin tännekkin. Mutta
        lienee kai hyväksi vastapainoksi tuoda aina toi-
        sinaan hieman valoisampiakin runoja.

        Sinun sanomasi liikauttaa minussa aina jotain,
        osaat valita sanasi niin taiten.

        Lämmin kiitos ja halaus Sinulle Peres.


    • C C

      todellisuus on väliin epätodellista...
      Peace & Love

      • lindalinda1

        ... kotona jälleen.

        Niin se todellakin on. En tiedä, oletko konkreet-
        tisesti kokenut itse samaa. Mutta minulle se on
        nykyään melkoisen totta, niin tuota runoa
        kirjoittaessa, kuin itse asiassa eilen ja vielä
        tänäänkin. Pitää joskus nipistää oikein itseään,
        että tietää olenko täällä vai en.

        Kun toteaa että olenhan minä, niin sitten on fii-
        lis, että haluaa lakaista koko elämän maton alle.

        Rauhaa ja rakkauttahan tässä toivoisi, ja sitä
        toivon Sinullekkin.

        Lämmin kiitos, että poikkesit jälleen.


    • j,uni

      Ajan aallot vastustaa
      voimia kuluttaa
      uurteet kasvoja korostaa
      rannalla palkinto odottaa

      • lindalinda1

        se vastavirtaan kulkeminen kun on vaan niin
        hemmetin raskasta toisinaan, ja kuluttaa kasvoja
        jos muutakin osaa kehosta.

        Tiedätkö kun tuossa vastavirrassa taistelee, niin
        kuvittelee olevansa aavalla, keskellä ei mitään.
        Ei ole rantaa näkyvissä, ei pelastavaa
        alustakaan. Tulee toisinaan jopa mieleen rukous,
        sellaisenkin tässä jokunen aika sitten kirjoitin.
        En ole tuonut sitä tänne, mutta samanotsikkoisen
        olen kyllä aikoinaan tuonut. Eiköhän siinä olene
        suunnilleen samat ainekset.

        Etsinmpä sen vanhan tähän ...


        Anna minulle voimaa jaksaa
        nämä valveilla olemisen
        tunnit.
        Sisimpäni ollessa
        ääriään myöden täynnä.

        Suo minun muistaa ystävää,
        jonka vaivoista vääristyneiden
        kasvojen alla
        sykkii elämänhaluinen sydän.

        Sydän
        jonka ylitse on käynyt
        rakkauden runnonut ratsu
        haluan taakastaan osan kantaa.

        Anna tuntea
        jokainen pusertuva kyyneleeni.

        Ja jos katsot
        ne unohduksesta syntyneen,
        senkin hyväksyn.

        Nyt jo haluaisin niin
        edes hetkeksi saada levon
        olla puhumatta,
        ajattelematta
        jäsenteni tuskaa tuntematta.

        Olen niin väsynyt.

        Kuin tähän päivään kirjoitettu, vaikka tuosta on
        aikaa toista vuotta pitkän matkaa. Samanlaisia
        tuntemuksia silloin, kuin nytkin.

        Mutta minä tiedän, että Sinä olisit varmaankin
        minua vastassa rannalla - siihen luotan.

        Kiitos Unisein, äläkä unohda tärkeintä
        tänäänkään :)


    • Liona

      ... runoilija jonka sielu "laulaa" niin tässä kuin muissakin runoissasi!

      • lindalinda1

        Sinä se jaksat myöskin kannustaa aina, vaikka mi-
        nulta tulisi sitten mitä tänne.

        Kauniisti lausut, todella kauniisti. Tuo
        lausumasi on kuin musiikkia korvilleni, niin kuin
        tässä jonkun runoni sisällä sanoin jollekkin
        muullekkin aiemmin - olen otettu sanoistasi.

        Kiitos Liona. Ja Sinähän tiedät sen, kuinka
        paljon runoni sisältöön kätkeytyy.

        Lämmöllä linda.


    • lyhyesti, loistava kiitos samaistumisesta!!!

      • lindalinda1

        ehkäpä tässä oli samaistumista, ja varmaankin
        oman runosi aineksiakin osin. Olen kuitenkin syn-
        nyttänyt tämän jo viikkoja sitten, mutta sopii
        äärettömän hyvin tähänkin päivään.

        Enemmän kuin loistava kiitos Sinulle, sielunvel-
        jeni :)


    • Jeessmoke

      Voi että kun olet löytänyt väkeviä
      ilmaisuja.... raudankarvainen vastavirtaan
      kulku....
      Himskatin hyvä runo!

      • lindalinda1

        ... noinko todellakin on - oukei.

        En tiedä, mistä kaikki syntyy kirjoittaessa.
        Mutta sen tiedän kuitenkin, että elämästä hyvin
        pitkälti.

        Erittäin lämpöinen kiitos Sinullekkin kehuista -
        kyllähän ne vanhan sielua lämmittää.

        Kynttilän tuiketta iltaasi,
        t. linda


    • Marin Frist

      On aina vaikea saada sanotuksi,
      kuinka koskettavia ja sieluun meneviä runosi ovat.
      Kuten tämäkin.
      Mutta sinä tunnet minut ja sieluni ja tiedät,
      että vaikken sanoisi mitään,
      olen jo jonossa ensimmäiseen fanikokoukseen,
      sinun uuden runoklubisi avajaisiin.
      Rakas Lindal. kiitos, runostasi, se meni sieluun, sinun runojesi rasiaan:)

      • lindalinda1

        Tiedän, tiedän.

        Kiitos sydämestäni Sinulle sanoistasi.

        Nyt on aika sulkea kone - hyvää yötä, nuku hyvin.


    • Mysteriet

      Kurkkua kuristaa...

      Miten osaatkin kirjoittaa tunnelman noin näkyväksi?

      Upea runo jälleen - niin kuin nyt muuta olisin Sinulta odottanutkaan =)

      • lindalinda1

        ei kai nyt sentään kurista, huh.

        Jos se tunnelma on mielestäsi näkyvä, olen vain
        ja ainoastaan otettu siitä. Ehkäpä koen jonkin-
        laista onnistumisen riemua siitä, niin kuin monen
        muunkin palautteesta tämän runoni sisällä.

        Upea tuntuu liioitellulta, mutta kiitän sydämel-
        lisesti Sinua aina yhtä lämmittävistä
        sanoistasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe