Typerääkin typerämpää

Jaaajo

touhua, tämä kasteesta väittely. Kukaan ei taatusti pelastu kastamalla olipa kastettu miten hyvänsä.
Tämä asia on raamatun mukaan aivan saletti.
Pelastuminen on Jumalan teko, kun Hän ensin armossaan herättelee ihmisessä synnintunnon, (Hän tekee sen sanansa ja henkensä kautta), silloin ihminen vasta tajuaa että helvettiin ollaan menossa,
eipä ole muuta mahdollisuutta kuin tulla synteineen Jeesuksen luo, tunnustaa syntinsä, ja ottaa Jeesus vastaan Herrakseen ja vapahtajakseen.
Ei sitä toimitusta mikään kaste korvaa, on käännyttävä ja tehtävä parannus. Näin sana sanoo, kääntykää ja tehkää parannus.
Lutterkin sanoi aikoinaan kun ymmärsi että usko ainosastaan pelastaa, että kaste ilman uskoa ei mitään hyödytä.

Nyt en puhu uskosta totenapitämisenä , kyllä riivajatkin uskovat, vaan sydämmen uskosta, joka on sitä mitä apostolit tarkoittivat täyttä totta,
kääntykää ja tehkää parannus, juuri sydännen usko saa aikaan mielenmuutoksen, kääntymisen pois syntielämästä.
Tämän mielen muutoksen vaikuttaa Jeesus, joka vaikuttaa uskon henkensä kautta.
Aamen!

68

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alpo Ahola

En ole kuullut sellaista oppia opetettavan ennen, että kaste pelastaa ilman uskoa. Kytkeehän nyt Raamattu kasteen ja uskon sillä tavoin toisiinsa, ettei kenellekään jää se epäselväksi, että usko ja kaste kuuluvat pelastuksen peruskysymyksiin. Uskon sisältö ja kasteen sisältö on Raamatussa kyllä hyvin opetettu ja ovat yhteneväiset. On merkittävää, että pidämme mielessämme Jeesuksen lausuman lähetyskäskyn. Sehän sisältää kastekäskyn. Onhan tuossa käskyssä sisältö tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja myös tapa siitä, että miten se tahtuu. Opetuslapsi uskoo opettajaansa ja omistaa opettajaltaan saamat lahjat. Niistä on suurin itse Jeesus edestämme - Häneen anteeksiantamuksensa, pyhyytensä ja vanhurskautensa, kuolemansa ja ylösnousemuksensa. Niitä uskolla omistetaan, jonka taas saa aikaan Pyhä Henki. No jos kaste on oman ratkaisutoimen huipennus ja oman pyhityksen ensiaskel, niin silloin voimme kysyä, etteikö kasteeseen liity evankeliumi lainkaan, siis se mitä Jeesus on edestämme?

• Jaaajo

olen lukenut vaikka kuinka monta juttua jossa väitetään että kun vaan on kastettu niin se riittää pelastukseen.
        Kasteessa muka uudestisyntyy ja katinkontit sanon minä, joka näin opettaa on liperaalien liperaali.

• Olet lukenut
        Jaaajo kirjoitti:

olen lukenut vaikka kuinka monta juttua jossa väitetään että kun vaan on kastettu niin se riittää pelastukseen.
        Kasteessa muka uudestisyntyy ja katinkontit sanon minä, joka näin opettaa on liperaalien liperaali.

että kun vaan vauvana on kastettu, pelastuu ilman uskoakin.

Me luterilaiset emme niin opeta, se on sudenpentujen käsikirjasta otettu uudestikastajien täällä toistama VÄÄRÄ syytös.

• käsittänyt aivan
        Olet lukenut kirjoitti:

että kun vaan vauvana on kastettu, pelastuu ilman uskoakin.

Me luterilaiset emme niin opeta, se on sudenpentujen käsikirjasta otettu uudestikastajien täällä toistama VÄÄRÄ syytös.

oikein kirkon opin.
        Tunnustuskirjoissa sanotaan kasteesta:
        "Se lupaa ja vaikuttaa: voitto Perkeleestä ja kuolemasta, syntien anteeksiantamus, Jumalan armo, Kristus kaikkinensa ja Pyhä Henki lahjoinensa."

Luther vielä painottaa, että uskon puute ei tee
        kastetta mitättömäksi!

• Alpo Ahola
        Jaaajo kirjoitti:

Olisi hyvä saada sanatarkasti sen sisältöisen viestin linkki, jota viestissäsi annat ymmärtää, ettei uskoa tarvita lainkaan. Minä en ole sellaisia viestejä löytänyt. Jos sellainen viestin on joku kirjoittanut, niin sehän edustaa yhtäältä antinomismia ja toisaalta apokatastaasioppia. Ei sellaiset voi edustaa lainkaan raamatullista käsitystä pelastuksesta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen - sanotaan Raamatussa.

• Luther erehtyi
        Alpo Ahola kirjoitti:

Olisi hyvä saada sanatarkasti sen sisältöisen viestin linkki, jota viestissäsi annat ymmärtää, ettei uskoa tarvita lainkaan. Minä en ole sellaisia viestejä löytänyt. Jos sellainen viestin on joku kirjoittanut, niin sehän edustaa yhtäältä antinomismia ja toisaalta apokatastaasioppia. Ei sellaiset voi edustaa lainkaan raamatullista käsitystä pelastuksesta. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen - sanotaan Raamatussa.

kun hän tunnustuskirjoissa sanoo:

Os 4
        "Tähdennämme vielä sitä, että emme pane suurinta painoa kastettavan uskoon tai sen mahdolliseen puuttumiseen, sillä ei epäusko tee kastetta vääräksi. Kaikki on näet Jumalan sanan ja käskyn varassa."

Miksi jätät JÄLLEEN kesken siteeraamai Raamatun koh-
        dan ja teet siitä VÄÄRÄN johtopätöksen?
        Lue koko jae!
        Hebr 11:6
        "Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.
        Sillä sen, joka Jumalan tykö TULEE, täytyy uskoa."

Ei vauvan tarvitse enää TULLA Jumalan tykö, koska hän on jo siellä. Hän on tukevasti Jeesuksen sy-
        lissä, etkä sinä opillasi voi riistää häntä sieltä.

• Alkpo Ahola
        Luther erehtyi kirjoitti:

kun hän tunnustuskirjoissa sanoo:

Os 4
        "Tähdennämme vielä sitä, että emme pane suurinta painoa kastettavan uskoon tai sen mahdolliseen puuttumiseen, sillä ei epäusko tee kastetta vääräksi. Kaikki on näet Jumalan sanan ja käskyn varassa."

Miksi jätät JÄLLEEN kesken siteeraamai Raamatun koh-
        dan ja teet siitä VÄÄRÄN johtopätöksen?
        Lue koko jae!
        Hebr 11:6
        "Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.
        Sillä sen, joka Jumalan tykö TULEE, täytyy uskoa."

Ei vauvan tarvitse enää TULLA Jumalan tykö, koska hän on jo siellä. Hän on tukevasti Jeesuksen sy-
        lissä, etkä sinä opillasi voi riistää häntä sieltä.

Kenet voi kastaa ja kuka pelastuu iankaikkiseen elämään - ovat eri asioita.

Tässä asetelmassa tarvitsee lukea esimerkiksi Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa olevat lähetyskäskyt. Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky vastaa kysymykseen, että ketkä ovat kastettava ja lähetyskäskyn kohteita ja Markuksen evankeliumi taas vastaa kysymykseen, että kuka pelastuu.

Usko siis tarvitaan kasteen jälkeenkin aina viimeisellä hetkelläkin. En edusta sitä käsitystä, että tuhlaajalapsi olisi epäuskossaan autuuden tilassa ja tässä onkin tarve lähetyskäskyn siihen puoleen, joka kuuluu - OPETTAKAA. Lain kautta tulee synnintunto. Usko tulee kuulosta. Siis opettakaamme lakia ja evankeliumia.

• tuhlaajapoikaa
        Alkpo Ahola kirjoitti:

Kenet voi kastaa ja kuka pelastuu iankaikkiseen elämään - ovat eri asioita.

Tässä asetelmassa tarvitsee lukea esimerkiksi Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa olevat lähetyskäskyt. Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky vastaa kysymykseen, että ketkä ovat kastettava ja lähetyskäskyn kohteita ja Markuksen evankeliumi taas vastaa kysymykseen, että kuka pelastuu.

Usko siis tarvitaan kasteen jälkeenkin aina viimeisellä hetkelläkin. En edusta sitä käsitystä, että tuhlaajalapsi olisi epäuskossaan autuuden tilassa ja tässä onkin tarve lähetyskäskyn siihen puoleen, joka kuuluu - OPETTAKAA. Lain kautta tulee synnintunto. Usko tulee kuulosta. Siis opettakaamme lakia ja evankeliumia.

opettaa siellä vieraalla maalla?

Matteus ja Markus puhuvat SAMASTA ASIASTA,: toinen täydentää toistaan.
        Sinä vaan tulkitset Matteuksen lähetyskäskyn väärin
        väärän käännöksen takia!

• Alpo Ahola
        tuhlaajapoikaa kirjoitti:

opettaa siellä vieraalla maalla?

Matteus ja Markus puhuvat SAMASTA ASIASTA,: toinen täydentää toistaan.
        Sinä vaan tulkitset Matteuksen lähetyskäskyn väärin
        väärän käännöksen takia!

Aika valju ja hengetön on kysymyksesi: "Kukahan tuhlaajapoikaa opettaa siellä vieraalla maalla?" Jumala opettaa ja Jumala vetää. Mutta se teidän parannus pitääkin lähteä "minä ittestä". Kukas Saulusta opetti, kun hän oli valtakirjalla matkalla Damaskokseen "sen tien kulkijoita" kiinniottamaan?

Kuinkas olikaan se, että Jumala järjestikin sinne isän omaisuuden tuhlauspaikalle nälän ja kun tuhlaajapoika oli vielä kaukana (Luuk.15:20), niin isä riensi vastaan. Eikös Jumala olekin se, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen (Fil. 2:13), vai pitääkö sekin Raamatun totuus polkea maahan.

• oikeassa.
        Alpo Ahola kirjoitti:

Aika valju ja hengetön on kysymyksesi: "Kukahan tuhlaajapoikaa opettaa siellä vieraalla maalla?" Jumala opettaa ja Jumala vetää. Mutta se teidän parannus pitääkin lähteä "minä ittestä". Kukas Saulusta opetti, kun hän oli valtakirjalla matkalla Damaskokseen "sen tien kulkijoita" kiinniottamaan?

Kuinkas olikaan se, että Jumala järjestikin sinne isän omaisuuden tuhlauspaikalle nälän ja kun tuhlaajapoika oli vielä kaukana (Luuk.15:20), niin isä riensi vastaan. Eikös Jumala olekin se, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen (Fil. 2:13), vai pitääkö sekin Raamatun totuus polkea maahan.

Ei tuhlaajapoika itse tehnyt mitään.
        Isä järjesti hänelle kastetilaisuuden ja hankki
        kummit sinne vieraalle maalle. Näiden piti olla aika
        riskejä, koska kyseessä oli iso mies.
        Raamatussa onkin väärin käännetty tuo: "Tuhlaajapoika meni itseensä."

Siinä pitäisi olla, että isä meni itseensä.
        Tällä varmistetaan se, että pojan kääntyminen ei ollut hänen omaa tekoansa. Eihän ihminen itse saa
        tehdä mitään.

• Alpo Ahola
        oikeassa. kirjoitti:

Ei tuhlaajapoika itse tehnyt mitään.
        Isä järjesti hänelle kastetilaisuuden ja hankki
        kummit sinne vieraalle maalle. Näiden piti olla aika
        riskejä, koska kyseessä oli iso mies.
        Raamatussa onkin väärin käännetty tuo: "Tuhlaajapoika meni itseensä."

Siinä pitäisi olla, että isä meni itseensä.
        Tällä varmistetaan se, että pojan kääntyminen ei ollut hänen omaa tekoansa. Eihän ihminen itse saa
        tehdä mitään.

Etkö siis tunnusta, että Jumala vaikutta sekä tahtomisen, että tekemisen. En voi polkea lokaan Jumalan ilmoittamaa järjestystä.

• että vaikka
        Alpo Ahola kirjoitti:

Etkö siis tunnusta, että Jumala vaikutta sekä tahtomisen, että tekemisen. En voi polkea lokaan Jumalan ilmoittamaa järjestystä.

Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, niin ih-
        misen on itse päätettävä, alistuuko Jumalan tahtoon!
        Jumala ei tee meille väkivaltaa, kuten te teette
        vauvakasteessa ja poljette lokaan Raamatun ilmoituksen: Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte
        palvella!

• ML213
        että vaikka kirjoitti:

vauvakasteessa ja poljette lokaan Raamatun ilmoituksen: Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte
        palvella!

Ihmisen uskoessa Raamatun ohjeisiin sydämentasolla, niin todella Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen tilanteissa.Ihminen siis alitajuisesti alkaa toimimaan ja tahtomaan asioita joihin uskoo.

Tämä asian näen siten, miten Jumala on suunnitellut ihmisen aivot/alitajunnan ja yhteistoiminnassa Sanan kanssa ihminen käyttäytyy kuin Sanassa on kirjoitettu.

Harmittaa ja kovasti, miten monet uskovaiset ihmisetkin mieltävät ihmisen aivojen ja sieltä tulevan käyttäytymisen olevan saatanan suunnittelemaa.On aina huomioitava, miten Jumala on suunnitellut ja luonut ihmisen aina aivojen toimintaa myöten.
        Toinen tärkeä tekijä on hyvä ymmärtää, miten ihmisen tajuntaja aivot mahdollistuvat olemaan väärän hengen/Saatanan ohjattavissa.Ihmisen tietoisuus mahdollistaa vaikuttamaan "kenen orja hän on".

Esim. Kunihminen ottaa kasteen tai tekee parannusta tai antaa sydämmessään anteeksi tai ei tietoisesti pahoita toisen mieltä jne.... niin kaikki tahtom,iset ja tekemiset on Jumalan suunnitelmaa/tekemistä, mutta ihminen voi kieltäytyä tästä tahtotilassa.Minäkin voin kirjoittaa herjaavan viestin ,- haukkuen kaikki lukijat maan rakoon jne..Siis ihmisellä on vapaus valita tahtotilassa ketä hän seuraa.Tietysti on asioita/tilanteita, jolloin Jumala ei kysy mitä me tahdomme kun hän kasvattaa meitä.

• Jaaajo
        Alpo Ahola kirjoitti:

Kirjoitin että näillä palstoilla opetetaan oppia,
        että kaste muka uudestisynnyttää ihmisen.
        Uudestisyntyminenhän on yhtäkuin uskoontulo, tällainen oppi, että kaste uudestisynnyttää on ihan puppua.
        Minun piti ainakin tulla uskoon ei muu auttanut syntitaakkojen alla.
        Kaikki uudestisyntyneet kristityt jotka tunnen, ovat samaa mieltä ettei kaste uudestisynnytä yhtään ketään, seurakunnista riippumatta.

• Alpo Ahola
        Jaaajo kirjoitti:

Kirjoitin että näillä palstoilla opetetaan oppia,
        että kaste muka uudestisynnyttää ihmisen.
        Uudestisyntyminenhän on yhtäkuin uskoontulo, tällainen oppi, että kaste uudestisynnyttää on ihan puppua.
        Minun piti ainakin tulla uskoon ei muu auttanut syntitaakkojen alla.
        Kaikki uudestisyntyneet kristityt jotka tunnen, ovat samaa mieltä ettei kaste uudestisynnytä yhtään ketään, seurakunnista riippumatta.

Voisitko kerätä Raamatusta ne kohdat, jotka yksiselitteisesti sanovat niin, että uskoon tulo on sama kuin uudestisyntyminen.

Tarkoitan nyt sanojen absoluuttista sanamuotoa.

• Alpo Ahola
        että vaikka kirjoitti:

palvella!

Kun Jumala vaikuttaa, niin ihmisen omat konstit ja vastaan hangoittelut ovat loppuun käytetty. Mites olikaan se Sauluksen kääntyminen.

Täällä on monta kertaa vedottu Sauluksen ratkaisuntekoon, mutta kysynkin, että kuka löikään Sauluksen sokeudella. Siis missä järjestyksessä niitä omia ratkaisuja tehtiin. Siis oliko Sauluksella vielä jäljellä omia mahiksia paljonkin. Minulla olevan Raamatun mukaan voimat olivat huvenneet, että sokeuskin oli tullut silmiin. Pitihän hänet taluttaa toisten tukemana Damaskokseen. Siellä sitten alkoi tämä itsensä kelvottomaksi tuntemisen ja olemisen opettelu.

En siis ikä päivänä myönny teidän luontaiseen hyvyytenne ulosmaalaamiseen.

• on puhunut
        Alpo Ahola kirjoitti:

Kun Jumala vaikuttaa, niin ihmisen omat konstit ja vastaan hangoittelut ovat loppuun käytetty. Mites olikaan se Sauluksen kääntyminen.

Täällä on monta kertaa vedottu Sauluksen ratkaisuntekoon, mutta kysynkin, että kuka löikään Sauluksen sokeudella. Siis missä järjestyksessä niitä omia ratkaisuja tehtiin. Siis oliko Sauluksella vielä jäljellä omia mahiksia paljonkin. Minulla olevan Raamatun mukaan voimat olivat huvenneet, että sokeuskin oli tullut silmiin. Pitihän hänet taluttaa toisten tukemana Damaskokseen. Siellä sitten alkoi tämä itsensä kelvottomaksi tuntemisen ja olemisen opettelu.

luontaisesta hyvyydestä?

Ainako sinä vaan panet sanat toisten suuhun?
        Sinussa ainakin tuo pahuus tulee esiin jatkuvasti.
        Koska sinäkin alat pysyä totuudessa?

Eikö sinulla muita esimerkkejä ole , kuin Saulus,
        joka sinun mukaasi kannettiin tiedottomana Damaskokseen

• alhaalla ainakin
        Alpo Ahola kirjoitti:

Voisitko kerätä Raamatusta ne kohdat, jotka yksiselitteisesti sanovat niin, että uskoon tulo on sama kuin uudestisyntyminen.

Tarkoitan nyt sanojen absoluuttista sanamuotoa.

yrittää:
        ". Sille et muuten voi mitään, että saan uskossa, jonka Pyhä Henki on herättänyt, käsittää iankaikkisen pelastuksen Jeesuksen ansion tähden."

Tarkoitetaankohan tuossa absoluuttisesti lapsikastetta?

• Alpo Ahola
        alhaalla ainakin kirjoitti:

yrittää:
        ". Sille et muuten voi mitään, että saan uskossa, jonka Pyhä Henki on herättänyt, käsittää iankaikkisen pelastuksen Jeesuksen ansion tähden."

Tarkoitetaankohan tuossa absoluuttisesti lapsikastetta?

Etkö osaa lukea? Siis mikä onkaan taitosi sisäluvussa. Oletko läpäissyt lainkaan kansakoulun oppimäärää? Jos et yhdellä kertaa käsitä, niin yritä uudelleen ja jos et sittenkään, niin mene kysymään sellaiselta, jolla on tekstin sisälukutaito.

• Alpo Ahola
        on puhunut kirjoitti:

luontaisesta hyvyydestä?

Ainako sinä vaan panet sanat toisten suuhun?
        Sinussa ainakin tuo pahuus tulee esiin jatkuvasti.
        Koska sinäkin alat pysyä totuudessa?

Eikö sinulla muita esimerkkejä ole , kuin Saulus,
        joka sinun mukaasi kannettiin tiedottomana Damaskokseen

Annas kuulua asiassa Raamatun todistus. Voisit myös sanoa juuri asian niin kuin olen sen sanonut ja siis ilman vääristelyä.

• yritä nyt
        Alpo Ahola kirjoitti:

Annas kuulua asiassa Raamatun todistus. Voisit myös sanoa juuri asian niin kuin olen sen sanonut ja siis ilman vääristelyä.

astua liian suuriin saappaisiin, kun vaadit, että
        kaikkien on kohdattava Herra samalla tavalla kuin Saulus?
        Sauluksen kutsumus oli erityinen, sillä hänellä oli
        erityistehtävä: viedä evankeljumi pakanoille.
        Ap 9:15
        "Sillä hän on minulle VALITTU ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten
        eteen."

Vai miksi et vaadi, että Jumalan pitää lyödä kaikki vauvat tainnoksiin, ennenkuin heidät voidaan kastaa. Kovin on valikoivaa sinun Sanan selityksesi.

Kyllä Saul alistui Jumalan valintaan VAPAAEHTOISESTI. Hän rukoili, paastosi ja huusi
        avukseen Herran nimeä. Ei kukaan pakoittanut häntä
        siihen.
        Sinulla kun on tuo pakkomielle, että ihminen ei saa tehdä mitään, niin yrität löytää perusteluja
        opillesi muuttamalla Raamatun sanomaa.
        Jumala kutsuu meitä eri tavoilla, eikä niistä saa
        tehdä mitään kaavaa.
        Jumala vetää joskus hyvyydellään, Room 2:4
        "Etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen".

• ML213
        Alpo Ahola kirjoitti:

Huomioippa muutama asia tässä Sauluksen uudestisyntymisessä, mikä liittyy läheisesti ihmisen tahtoon.
        Raamattu ilmentää, miten Saulus oli fyysisestikkin sokea, vaika kokonaisuus voidaan ymmärtää myös vartauskuvainnollisesti.

Niin, Saulus muuten käytti tahtoaan eli toimi Jumalan tahdon mukaisesti.Saulushan olisi voinut kieltäytyä ja tulla katkeraksi tms tai vastustanut edelleen Jeesusta.(Esim. Ilmestyskirjassa Jumala kuritti ihmisiä, muta ihmiset edelleenpilkaasivat Jumalaa, eivätkä kääntyneet/tehneet parannusta.

Niin, tässä Sauluksen tapauksessa on merkityksellistä tämä sokeutuminen.Ihmisen tahtotila on tässä vaiheessa lähes toisen ihmisen/Jumalan hallinnassa.

Aikoinaan kun itselläni oli puhehäiriö valloillaan ja uskoonm tulemisen myötä tämä asia muuttui.Ratkaisevinta olikin, miten tahdoin toimia Jumalan viitoittamaa tietä.Siis tämä fyysinen poikkeavuus nujersi hangoitteluni Jumalaa vastaan.Tiesin, jos tottelen/tahdon Jumalaa, niin voin paremmin eli muutun persoonaltani/alitajuisesti.Silloion, jopa pohdin toiminko itsekkäästi/lihallisesti oman edun tavoittamiseksi eli puhumisvikeuden poistamiseksi.Rehellisesti sanoen näin tein, mutta samalla tein myös Jumalan tahdon.

En tahdo halveksia, muiden kirjoittajien pohdintoja, mutta moni ihminen ei oivalla/ymmärrä, miten fyysisen sairauden kautta Jumala mahdollistuu vaikuttamaan parhaiten ihmisen tahtotilaan.Ymmärrän tämän näin.

Kun Jumala edeltä näkee meidän sydämeen/aivotoimintaan ja hän tietää miten vastustaisimme hänen tahtonsa toteuttamista, niin Jumalan on käytettävä voimakkaampaa otetta tahtomme muuttamiseksi.

Uskon , jos ihminen on erittäin herkkä uskomaan ja on erittäin herkkä kuuliaisuudessa, niin Jumala muuttaa ihmistä suoraan mielikuvien kautta.Siis antaa sen vapaan tahdon säilyä ja odottaa meidän kasvavan ymmärryksen kautta.

Raamatussahan on todella laajasti ilmennetty, miten ihminen saa käyttää tilanteissa omaa tahtoa, mutta on myös tilanteita (voimakkaat), joissa Jumala toimii itse suoraan tahtonsa toteuttamiseksi.

Niin, ei kai kukaan ihminen toivo itselleen tätä Sauluksen tapausta eli todella halveksii ja vihaa ja pahoinpitelee fyysisesti ja psyykkisesti seurakuntaa/uudestisyntyneitä sisaria ja veljiä.

Kun järkipuhe ei riitä, niin Jumalan on kertakaikkiaan tartuttava järeämpään aseeseen eli toimittava sairauttamalla ihminen.

Suosittelen lämpimästi tutkimaan ja ymmärtämään ja toteuttamaan Jumalan tahto aivan asioiden ymmärtämisen tasolla, niin Jumalan ei tarvitse kasvattaa meitä voimakkaammin konstein.

Lopuksi.Yhdestä esimerkistä, joka on kirjoitettu Raamatussa, niin siitä ei pidä tehdä laajempaa mielikuvaa esim. tässä tapauksessa , ihmisen tahtotilasta.Jos ilmoitus ymmärretään väärin, niin koko milelikuva vääristyy.

Sama asia kun moni ymmärtää jo ihmisen uudestisyntyvän kohdussa,- kun "eräs miehen alku" reagoi iloitsevaan äitiinsä.

• Alpo Ahola
        yritä nyt kirjoitti:

astua liian suuriin saappaisiin, kun vaadit, että
        kaikkien on kohdattava Herra samalla tavalla kuin Saulus?
        Sauluksen kutsumus oli erityinen, sillä hänellä oli
        erityistehtävä: viedä evankeljumi pakanoille.
        Ap 9:15
        "Sillä hän on minulle VALITTU ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten
        eteen."

Vai miksi et vaadi, että Jumalan pitää lyödä kaikki vauvat tainnoksiin, ennenkuin heidät voidaan kastaa. Kovin on valikoivaa sinun Sanan selityksesi.

Kyllä Saul alistui Jumalan valintaan VAPAAEHTOISESTI. Hän rukoili, paastosi ja huusi
        avukseen Herran nimeä. Ei kukaan pakoittanut häntä
        siihen.
        Sinulla kun on tuo pakkomielle, että ihminen ei saa tehdä mitään, niin yrität löytää perusteluja
        opillesi muuttamalla Raamatun sanomaa.
        Jumala kutsuu meitä eri tavoilla, eikä niistä saa
        tehdä mitään kaavaa.
        Jumala vetää joskus hyvyydellään, Room 2:4
        "Etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen".

Eikö siis lähetyskäsky kuulukaan kaikille kristityille. On aikoihin eletty. Paavali ei ollut sinänsä mikään poikkeus uskovien joukossa. Hän on samalla turmeluksella ja samalla vanhurskautuksella varustettu kuin kuka tahansa uskovainen. Meitä kaikkia uskovaisia koskee sama käsky: "Menkää ja tehkää kaikki kansat...

Olen lukenut monta viestiä minua vastaan suunnattuna ja nimenomaan vedottu Sauluksen kääntymykseen, että "jupet" asia on sillä lailla. Siis missä ovat ne Raamatun esimerkit omista ratkaisun teoista, joita ei ole Jumala ihmisessä aikaansaanut, vaan ovat lähtöisin siitä hyväksi ja turmeltumattomaksi väitetystä ihmisestä. Minä taas lähden siitä, että Jumala tekee pahan puun ensin hyväksi, että se sitten vasta kykenee jotain vaikuttamaan. Siis usko on Jumalan työnä uudestisyntymisen hedelmä ja uudestisyntymisen vaikuttaa siis Kolmiyhteinen Jumala, eikä meidän turmeltunut liha. Usko ja uudestisyntyminen eivät ole siis yksi ja sama asia, vaan uudestisyntymisen hedelmä on usko. Uudestisyntyminenhän piti olla ylhäältä, Jumalasta, vedestä ja Hengestä, sillä eihän lihasta synny Jeesuksen sanojen mukaan muuta kuin liha, siis turmeltunut. Onko siis Raamattu taas keikautettu ylösalaisin.

• tuon perisyntisi
        Alpo Ahola kirjoitti:

Eikö siis lähetyskäsky kuulukaan kaikille kristityille. On aikoihin eletty. Paavali ei ollut sinänsä mikään poikkeus uskovien joukossa. Hän on samalla turmeluksella ja samalla vanhurskautuksella varustettu kuin kuka tahansa uskovainen. Meitä kaikkia uskovaisia koskee sama käsky: "Menkää ja tehkää kaikki kansat...

Olen lukenut monta viestiä minua vastaan suunnattuna ja nimenomaan vedottu Sauluksen kääntymykseen, että "jupet" asia on sillä lailla. Siis missä ovat ne Raamatun esimerkit omista ratkaisun teoista, joita ei ole Jumala ihmisessä aikaansaanut, vaan ovat lähtöisin siitä hyväksi ja turmeltumattomaksi väitetystä ihmisestä. Minä taas lähden siitä, että Jumala tekee pahan puun ensin hyväksi, että se sitten vasta kykenee jotain vaikuttamaan. Siis usko on Jumalan työnä uudestisyntymisen hedelmä ja uudestisyntymisen vaikuttaa siis Kolmiyhteinen Jumala, eikä meidän turmeltunut liha. Usko ja uudestisyntyminen eivät ole siis yksi ja sama asia, vaan uudestisyntymisen hedelmä on usko. Uudestisyntyminenhän piti olla ylhäältä, Jumalasta, vedestä ja Hengestä, sillä eihän lihasta synny Jeesuksen sanojen mukaan muuta kuin liha, siis turmeltunut. Onko siis Raamattu taas keikautettu ylösalaisin.

ympärillä ja luulet, että Jumala tekee liukuhihna-
        työtä ja toimii kaikkien kanssa samalla tavalla.
        Raamattu sanoo: Jumala puhuu tavalla ja toisella....

Ei lähetyskäskykään tarkoita sitä, että mekaanisesti
        vaan kaikki kastetaan, ottipa sanan vastaan vai ei.

Ei hoviherraa lyöty kanveesiin!
        Ensin opetettiin, sitten Filippus kysyy:
        "Ymmärrätkös myös mitä luet?"
        Vasta sitten kun Filippus tunnustaa uskonsa, hänet kastettiin.

Et näköjään ymmärrä vieläkään uskon ja uudestisy-
        misen välistä suhdetta.
        USKO VAIKUTTAA UUDESTISYNTYMISEN, eikä päinvastoin
        kuten sinä opetat.
        Gal 3:26
        "Sillä te kaikki olette USKON KAUTTA Jumalan lapsia."

Mutta tätähän sinä et usko kun et pääse eroon tuosta kasteen maagisesta voimasta.

• ML213
        Alpo Ahola kirjoitti:

Miksi pitää yksinkertainen asia tehdä vaikeasti ymmärtää.

Jos Raamatun peruskäsite pelastumisesta on "Usko tulee kuulemisesta jne."

Muta, Raamattukin ilmentää ja tämä aikakin, ettei kaikki ihmiset ota vastaan pelastusta eli eivät usko Jeesukseen/Raamattuun.

Kyllä edelleenkin ihminen kieltäytyy pelastuksesta, vaikka hän on kuullut evankeljumin ja on toteutettu "Menkää ja tehkää kaikki kansat".

Juuri ihmisen uudestisyntyminen on sitä, että hän ottaa Sanan vastaan eli tulee Sanalle kuuliaiseksi.Siis uskovaiseksi.Ihmisellähän on tämä uskomisenkyky ja lapsesta asti, mutta uudestisyntymisessä ihminen käyttää tätä kykyään alkaen uskomaan Raamatun ilmoituksiin.

• Alpo Ahola
        tuon perisyntisi kirjoitti:

misen välistä suhdetta.
        kuten sinä opetat.

Mutta tätähän sinä et usko kun et pääse eroon tuosta kasteen maagisesta voimasta.

Miten siis uudesti syntymätön voi uskoa, sillä annat ymmärtää, että "USKO VAIKUTTAA UUDESTISYNTYMISEN". Siis voitko asian selittää tarkemmin ja Raamatun sanalla yksityiskohtaisesti vahvistaa sanomisesi?

• Alpo Ahola
        ML213 kirjoitti:

Muta, Raamattukin ilmentää ja tämä aikakin, ettei kaikki ihmiset ota vastaan pelastusta eli eivät usko Jeesukseen/Raamattuun.

Kyllä edelleenkin ihminen kieltäytyy pelastuksesta, vaikka hän on kuullut evankeljumin ja on toteutettu "Menkää ja tehkää kaikki kansat".

Juuri ihmisen uudestisyntyminen on sitä, että hän ottaa Sanan vastaan eli tulee Sanalle kuuliaiseksi.Siis uskovaiseksi.Ihmisellähän on tämä uskomisenkyky ja lapsesta asti, mutta uudestisyntymisessä ihminen käyttää tätä kykyään alkaen uskomaan Raamatun ilmoituksiin.

En lihallisessa ja farisealaisessa mielessä voi polkea seuraavia jaloillani ja alkaa luulemaan itsestäni luonnostaan jotain hyvää:

Joh. 6:37
        Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Room. 7:14
        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

2. Kor. 3:5
        ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta

Fil. 2:13
        sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

• Katso Apt.19.Lukua!
        Alpo Ahola kirjoitti:

Miten siis uudesti syntymätön voi uskoa, sillä annat ymmärtää, että "USKO VAIKUTTAA UUDESTISYNTYMISEN". Siis voitko asian selittää tarkemmin ja Raamatun sanalla yksityiskohtaisesti vahvistaa sanomisesi?

Katso Apt.19.Lukua!

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

Katsoin Apt.19. ja ainut kohta luvussa, joka kuuluu otsikon KASTE alle on kohta, jossa puhutaan Johanneksen kasteesta ja Jeesuksen kasteesta. Raamattu todistaa niille eri merkitykset. Johanneksen parannuksen kasteeseen ei liittynyt Pyhä Henki samalla tavalla, kuin se liittyy Jeesuksen asettamaan kristilliseen kasteeseen. Onhan tämä asia ollut jo useita kertoja näiden palstojen keskustelun kohteena. Kohta onkin eräs tärkeimmistä kohdista, joilla tulee perustella Johanneksen kasteen kuulumista lain piiriin ja Jeesuksen asettaman kristillisen kasteen kuulumista evankeliumin piiriin.

Apostolien teot 19:
        1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
        3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
        4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
        5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

• miten uudestisyntymätön
        Alpo Ahola kirjoitti:

voi uskoa?
        Et voi olla tosissasi.
        Miksi Jeesus käski saarnata evankeljumia kaikille
        luoduille, uskomattomille?
        Miksi Paavali julisti evankeljumia lähetysmatkoil-
        laan uskomattomille.
        Ei hän ensiksi kastanut näitä, vaan ENSIKSI saarnattiin evankeljumia.
        "Usko tulee kuulemisesta".
        Jumalan Pyhä-Henki synnyttää uskoa ihmisen sydämes
        sä silloin, kun tämä ottaa sanan vastaan.
        Eiväthän kaikki uskoneet. Se on ihmisen oma valinta, haluaako hän ottaa sanan vastaan.
        "Kuinka kukaan voi uskoa, ellei julisteta."
        Room 10:14
        "Se on Jumaln teko, että uskotte."
        "Usko, jonka Jumala vaikuttaa." Ei vesi!!!!!!!

Minusta tuntuu, että sinä tahallasi heittäydyt tyhmäksi, kun et halua myöntää tätä Raamatun
        totuutta.
        Sinä luotat tuohon liukuhihnakasteeseen, ja ym-
        märrän kyllä, että sinultahan menisi maine ja
        arvovalta, jos myöntäisit erehtyneesi.

• Alpo Ahola

misen välistä suhdetta.
        kuten sinä opetat.

Väitöksesi on: "USKO VAIKUTTAA UUDESTISYNTYMISEN" ja sitten vastakysymykseni väitökseesi kuuluu, että kuinka uudestisyntymätön voi uskoa. Siis lue pari kertaa kysymykseni ja vertaa sitä määritteeseesi! Siis taustalla ajatuksessasi on, että usko on ensin ja sitten vasta tapahtuu uudestisyntyminen uskon perusteella. Minun ajatukseni on vissin varma niin päin, että uudestisyntyminen vaikuttaa uskon. Olen siis Sinulle esittämäni kysymyksen kanssa aivan tosissani. Kaiken lisäksi kulminoin uudestisyntymisen tapahtuvan Jumalan vaikutuksesta.

• veivaat sanoja
        Alpo Ahola kirjoitti:

Väitöksesi on: "USKO VAIKUTTAA UUDESTISYNTYMISEN" ja sitten vastakysymykseni väitökseesi kuuluu, että kuinka uudestisyntymätön voi uskoa. Siis lue pari kertaa kysymykseni ja vertaa sitä määritteeseesi! Siis taustalla ajatuksessasi on, että usko on ensin ja sitten vasta tapahtuu uudestisyntyminen uskon perusteella. Minun ajatukseni on vissin varma niin päin, että uudestisyntyminen vaikuttaa uskon. Olen siis Sinulle esittämäni kysymyksen kanssa aivan tosissani. Kaiken lisäksi kulminoin uudestisyntymisen tapahtuvan Jumalan vaikutuksesta.

edestakaisin. Tuolla loputtomalla sanan selittelylläsikö olet ajatellut muuttavasi Raamatun ilmoitusta.
        Kyllä sinä voit ajatuksissasi olla mitä mieltä
        tahansa, mutta Jumalan Sanan järjestys on:
        1. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut (
        uudestisynnyt).
        2.Jotka nyt ottivat sanan vastaan ( uskoivat), ne
        kastettiin.

Sinun ajatuksesihan on absurdi. "Uudestisyntyminen
        vaikuttaa uskon"!!!!!!!!!
        Missä niin on kirjoitettu.
        Miten kukaan voi uudestisyntyä ilman uskoa?

Tottakai uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan vai-
        kutuksesta, mutta EI VASTOIN IHMISEN OMAA TAHTOA!
        Tässä sinä menet harhaan. Kuvittelet, että van-
        hemmat voivat väkisin uudestisynnyttää vauvan.
        Ei käy .
        Hebr 3:15
        "Tänä päivänä, jos kuulette Hänen äänensä, älkää
        paaduttako sydäntänne."
        Ihminen, joka ei ota vastaan tarjottua pelastusta,paaduttaa sydämensä.

• Uskomme jälkeen
        Alpo Ahola kirjoitti:

En lihallisessa ja farisealaisessa mielessä voi polkea seuraavia jaloillani ja alkaa luulemaan itsestäni luonnostaan jotain hyvää:

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta

sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Uskomme jälkeen, Jumala vaikuttaa meissä hyvän parannuksen tekemiseen, mutta ei silloinkaan väkisin, vaan tahtomme/rukouksemme jälkeen!!!

• Alpo Ahola

misen välistä suhdetta.
        kuten sinä opetat.

Yllä oleva väitöksesi on nurinkurinen. Se olisi kuin hevosen kärryt asetettaisiin hevosen eteen työntämistä varten, eikä kuten kuuluu, että kärryt asetetaan hevosen taakse vetämistä varten. Onko siis totta se, että ihminen uskoo ensin ja sitten vasta uudestisyntyy? Ei kerrassaan noin ole asia. Kyllä lapsikin ensin syntyy ja sitten kasvavat ja aikuistuvat.

Jaa nytkö ovat yksi ja sama asia uudestisyntyminen ja pelastuminen. No käsitteesi lipsuvat vähän sinne ja tänne.

Kysyt: "Miten kukaan voi uudestisyntyä ilman uskoa?" Ja tuohon vastaan, että oletko tosiaan ensin uskonut ja vasta sitten uudestisyntynyt. Aika nurinkurista. Oletko nyt hylännyt Jeesuksen Nikodemukselle opettaman lihasta syntymisen käsitteen ja luuletkin lihan kykenevän uskomaan, vaikka Raamattu sanoo: Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä Joh.6:63. Siis synteihin jo Adamissa kuolleen lihan on ensin Jumalan herätettävä ja uudesti synnytettävä. Ensin on uudestisyntymä ja se uudestisyntynyt uskoo ja pysyy elävänä sanan vaikutuksesta. Uudestisyntyminen onkin ylhäältä Jumalasta, eikä ole meidän kyvyillämme saavutettavissa. Jumala ryöstääkin saaliin saatanalta ja särkee sydämestä synnin vallan.

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

"Uskomme jälkeen;" on tavattoman epäselvä määrite ja viittaa siihen, että Jumalan on marssittava ihmisen marssipillin mukaan. Ei siis niin, vaan Jumala voi laittaa ihmisen kääntymään vaikka millaisten paininpuiden koettelemuksissa. Kun käymme vähän lukemassa lammasten jälkiä niin saamme oppia, että Joonas mereen ja tuhlaajapojan nälkään nääntyminen, Sauluksen sokeus osv ...

En siis yhdy käsitteeseen - "Uskomme jälkeen;". On otettava huomioon, että Jumalan on tehtävä ensin puu hyväksi, herätettävä synteihin kuollut, parannettava sairaus onpa jopa osoitettava, että ihminen ei olekaan luonnostaan hyvä, vaan onkin liha, synnissä siinnyt. Näillä palstoilla on kyllä tavattomasti viestittäjiä, jotka ovat sellaisia, jotka kieltävät periturmeluksen ja tekevät ihmisestä luonnostaan hyvän. Ihminen on jumalasuhteessa luonnostaa aversio. Ihminen siis luonnostaan pakenee turmeluksensa tähden Jumalaa, kuten Adam ja Eeva esimerkin siitä ovat näyttäneet.

¿Että "jupet" sellaista se "Uskomme jälkeen;" on? LUONNOSTAAN VIHAN LAPSET Ef.2:3. Jumala tuntee millainen mainetodistus ihmisellä on Room.3:9-20.

• sitä voi mennä,
        Alpo Ahola kirjoitti:

Yllä oleva väitöksesi on nurinkurinen. Se olisi kuin hevosen kärryt asetettaisiin hevosen eteen työntämistä varten, eikä kuten kuuluu, että kärryt asetetaan hevosen taakse vetämistä varten. Onko siis totta se, että ihminen uskoo ensin ja sitten vasta uudestisyntyy? Ei kerrassaan noin ole asia. Kyllä lapsikin ensin syntyy ja sitten kasvavat ja aikuistuvat.

Jaa nytkö ovat yksi ja sama asia uudestisyntyminen ja pelastuminen. No käsitteesi lipsuvat vähän sinne ja tänne.

Kysyt: "Miten kukaan voi uudestisyntyä ilman uskoa?" Ja tuohon vastaan, että oletko tosiaan ensin uskonut ja vasta sitten uudestisyntynyt. Aika nurinkurista. Oletko nyt hylännyt Jeesuksen Nikodemukselle opettaman lihasta syntymisen käsitteen ja luuletkin lihan kykenevän uskomaan, vaikka Raamattu sanoo: Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä Joh.6:63. Siis synteihin jo Adamissa kuolleen lihan on ensin Jumalan herätettävä ja uudesti synnytettävä. Ensin on uudestisyntymä ja se uudestisyntynyt uskoo ja pysyy elävänä sanan vaikutuksesta. Uudestisyntyminen onkin ylhäältä Jumalasta, eikä ole meidän kyvyillämme saavutettavissa. Jumala ryöstääkin saaliin saatanalta ja särkee sydämestä synnin vallan.

kun pitää löytää perusteet lapsikasteen maagiselle
        voimalle uudestisynnyttää vauva.
        Sinulla tuntuu sekä hevonen että kärryt olevan
        nurinpäin selällään odottamassa, että Jumala
        kääntäisi ne oikein päin.
        Et vaan löytänyt yhtään Raamatun paikkaa tueksi
        väitteellesi.

Sinulla on erikoinen liha, kun se pystyy uudestisyntymään ilman uskoa. Taitaa olla pyhää
        lihaa.
        Raamattu vaan puhuu toisin:
        Joh 1:12-13
        "Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille JOTKA USKOVAT, ( ei niille jotka kastetaan!!!!)
        jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, VAAN JUMALASTA:"

1. Piet 1:23
        "Te olette uudestisyntyneet elävän Sanan kautta."
        (EI TAASKAAN KASTEEN KAUTTA!).

Jaakob 1:18
        "Hän synnytti meidät totuuden Sanalla (Eikä vielä-
        kään kasteella).

Joh 3:7
        Älä ihmettele, että minä sanon teille:
        Teidän täytyy syntyä uudesti ylhäältä (Ei taas-
        kaan alhaalta vedestä)

1. Piet 1:3-5
        "Jumala ja Isä on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta.
        Teille...., jotka JUMALAN VOIMASTA USKON KAUTTA
        VARJELLUTTE PELASTUKSEEN."

Tässä on selvästi sanottu, että uudestisyntyminen
        tapahtuu uskon kautta ja se on samaa kuin pelastu-
        minen.
        Tyhmä vaan sitä ei huomaa!

• nurinkurinen oppi.
        ML213 kirjoitti:

" On otettava huomioon, että Jumalan on tehtävä ensin puu hyväksi, herätettävä synteihin kuollut, parannettava sairaus".

No eihän uudestisyntymistä tai parannuksen tekoa siinä enää tarvitaan, jos Jumala on jo tehnyt puun hyväksi????????
        Mihin sitä uskoa enää tarvitaan, jos Jumala on jo tehnyt ihmisen autuaaksi????

Mikä sairaus vauvakasteessa parantuu, kun Jeesuksen
        sanojen mukaan vauva ei ole vielä edes sairastunut
        vaan on autuas!
        "Joka syntiä TEKEE, on synnin orja." Vauva ei ole
        vielä tehnyt syntiä.
        Mutaa tyhmempi sitä vaan ei huomaa!

• Alpo Ahola
        nurinkurinen oppi. kirjoitti:

" On otettava huomioon, että Jumalan on tehtävä ensin puu hyväksi, herätettävä synteihin kuollut, parannettava sairaus".

No eihän uudestisyntymistä tai parannuksen tekoa siinä enää tarvitaan, jos Jumala on jo tehnyt puun hyväksi????????
        Mihin sitä uskoa enää tarvitaan, jos Jumala on jo tehnyt ihmisen autuaaksi????

Mikä sairaus vauvakasteessa parantuu, kun Jeesuksen
        sanojen mukaan vauva ei ole vielä edes sairastunut
        vaan on autuas!
        "Joka syntiä TEKEE, on synnin orja." Vauva ei ole
        vielä tehnyt syntiä.
        Mutaa tyhmempi sitä vaan ei huomaa!

Uudestisyntyminen onkin Jumalasta, ylhäältä, Vedestä ja Hengestä, eikä kuten oppiisi kuuluu SYNTEIHIN KUOLLEESTA IHMISESTÄ.

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

NYT NIMIMERKKI "sitä voi mennä," huutelee puskista vaihtelevin nimimerkein. Ilmeisesti ei uskalla olla rehellinen alkuunkaan. Ilmeisesti nimimerkki häpeää ja pelkää omaa persoonaansa.
        Ei liha synny uudesti. Sehän olisi juuri sitä äidin kohtuun uudelleen menemistä. Se turmeluksessa siinnyt ja syntynyt on liha, siis kaiken aikaa LIHA.

JEESUS OPETTAA:
        Johannes 3:
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!"

Sanos sitten, että ketkä Jeesus rajaa tuosta ulos. Kokeiles etsiä siitä esimerkiksi kohtaa, jossa Jeesus sanoisi vaikka niin, ettei asia koske lainkaan lapsia. Eikö juuri sanalla "joku" Jeesus niittaa kaikkien kohtaloksi sen, että jokaisen lihasta syntyneen on uudestisynnyttävä periäkseen iankaikkisen elämän Jumalan taivaassa.

• ole vettä!
        ML213 kirjoitti:

Siellä on vain Isä, Pyhä-henki ja Sana (Poika).

Vai hakeeko Jumala vettä alhaalta ja sitten palaa
        taas ylös uudestisynnyttämään vauvan?

• Miten väkevästi
        Alpo Ahola kirjoitti:

osasit tuoda esiin nuo Raamatun paikat, jotka pu-
        huvat uudestisyntymisestä ylhäältä, Jumalan Sanan ja Hengen kautta.

Tuossa sanoottin selvästi: " Niin on jokaisen, joka ON HENGESTÄ syntynyt!"

Ei siis vedestä eli kasteesta!

Ja lisäksi:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne SANAT, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä Joh.6:63."

Me uudestisynnymme Jumalan Sanan kautta:
        1. Piet. 1:23
        "Te olette uudestisyntyneet elävän sanan kautta."

Ei pienintäkään viittausta kasteeseen!

• Alpo Ahola
        ole vettä! kirjoitti:

Mitä oppia edustat, sillä sanasi ovat JUMALAN SANAN PILKKAAMISTA.

Vaikuttaa sellaiselta, ettet ole paljoakaan Raamattua lukenut. Kai ne oppisi on päähäsi ajettu niissä prässäystilaisuuksissa. Olen niitä muuten nähnyt.

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

Puskasta huutelee Adamin ja Eevan tavoin karussa. Hallelujaa-huutelija nimimerkki: ”Miten väkevästi” ei tiedä, että Raamatun mukaan sana liittyy veteen ja se on kaste. Onkohan hurmospohjainen lahosi tyystin hylännyt kasteesta sen kokonaisuuden, että siitä on jätetty pois sana. Siinähän pelkässä vedessä itsenne kastelette ja pyhityksen ensiaskeleina itsenne vihitte ja hylkäätte niin kasteessanne Jumalan antamat lahjat sekä Jeesuksen vanhurskauden, sekä Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa osallisuuden, niin myös syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan.. Tämän sanon siis tyystin viestisi sisältävän käsityksen pohjalta. Minä pitäydyn siis siihen, että Jeesus sisällyttää lähetyskäskyynsä ja kastekäskyynsä kokonaisuutena sekä sanan , että veden. Opetuslapseuttaminen tapahtuu kastaen ja opettaen ja kaste sisältää sekä sanan, että aineen. Pitääkö näillä palstoilla opettaa näin selvää Raamatun kohtaa. Jo on kristikunta laillasi syvälle sanan opetuksesta langennut. Kiellät sanoillasi Jeesuksen sanat: Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan” Joh.3:5. Uudestisyntymisen peso Tit.3:5.

Vai peseydytkö kuivassa hiekassa.

• water.
        ole vettä! kirjoitti:

Mutta helvetissä ei ole vettä, siksi riivaajat ei voi ottaa kastetta, vaikka ne uskovatkin.

samoin rikas mies halusi kastaa sormensa veteen, mutta helvetissä ei ole vettä

• Alpo Ahola
        ole vettä! kirjoitti:

¿Taasko olet purkimassa ja maahan polkemassa Jumalan sanaa. Eikö siis Jeesus tullutkaan ilmoituksensa mukaan ~ †

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus 1. Joh. 5:6.

Vaikka kuinka pilkkaat kastetta, niin uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan edessä vedestä ja Hengestä. Ja sitten eikös Ap.t.7:49 sano sinulle mitään ¿

• kysäsenpä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Alpo kirjoitti: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031415862

No mutta; Etkö Alpo tiennyt, että Vapahtaja tuli/syntyi maailmaan ihmislihaan Marian kautta?

luehan kuule näin Joulun kunniaksi Luukkaan evankeliumista toisesta luvusta "......
        .... Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa..."

• Alpo Ahola
        kysäsenpä kirjoitti:

Alpo kirjoitti: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031415862

No mutta; Etkö Alpo tiennyt, että Vapahtaja tuli/syntyi maailmaan ihmislihaan Marian kautta?

luehan kuule näin Joulun kunniaksi Luukkaan evankeliumista toisesta luvusta "......
        .... Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa..."

Lihalla on montakin merkitystä Raamatussa. Syntyikö ja sikisikö Jeesus TURMELUKSESSA JA SIINÄ MERKITYKSESSÄ LIHASSA?

Kyllä osaan erottaa nyanssit seuraavasta:
        Room. 8:3
        "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa". Ja siis pyydän, ettet sekoita Sinäkään määritettä LIHA joka kohdassa tarkoittamaan vain meidän ulkoista habitusta, lihaa, vaan näet, että Raamattu puhuu myös turmeluksen määritteellä LIHA.

• kysäsenpä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Lihalla on montakin merkitystä Raamatussa. Syntyikö ja sikisikö Jeesus TURMELUKSESSA JA SIINÄ MERKITYKSESSÄ LIHASSA?

Kyllä osaan erottaa nyanssit seuraavasta:
        Room. 8:3
        "Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa". Ja siis pyydän, ettet sekoita Sinäkään määritettä LIHA joka kohdassa tarkoittamaan vain meidän ulkoista habitusta, lihaa, vaan näet, että Raamattu puhuu myös turmeluksen määritteellä LIHA.

Sitähän juuri tarkoitin! ..Vapahtaja syntyi syntiseen lihaan!

• Alpo Ahola
        kysäsenpä kirjoitti:

Joh. 3:6
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Syntyikö Jeesus synnissä, vai ilman syntiä? Sikisikö ja syntyikö turmeluksessa vai ilman turmelusta. Tässä pitää ottaa huomioon se sana "kaltaisuus", joka sanoo, ettei ulkoinen habitus tarkoita samaa kokonaisuutena. Jeesushan sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta ja oli ulkoiselta olemukseltaan kuten me olemme ja todellisesti oli Jumalan Poika siiten puhtaana synnin turmeluksesta. Jeesuksen sydämestä ei noussut kuten meidän sydämestä nousevat synnin teot Mark.7:20-23.

Jeesus ei siis siinnyt turmeluksessa miehen tahdosta ja siis lihan tahdosta. Ihmisliha ei tässä ole nyt se asian tärkein olemus, vaan käsite LIHA turmeluksena tai ilman turmelusta.

• kysäsenpä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Syntyikö Jeesus synnissä, vai ilman syntiä? Sikisikö ja syntyikö turmeluksessa vai ilman turmelusta. Tässä pitää ottaa huomioon se sana "kaltaisuus", joka sanoo, ettei ulkoinen habitus tarkoita samaa kokonaisuutena. Jeesushan sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta ja oli ulkoiselta olemukseltaan kuten me olemme ja todellisesti oli Jumalan Poika siiten puhtaana synnin turmeluksesta. Jeesuksen sydämestä ei noussut kuten meidän sydämestä nousevat synnin teot Mark.7:20-23.

Jeesus ei siis siinnyt turmeluksessa miehen tahdosta ja siis lihan tahdosta. Ihmisliha ei tässä ole nyt se asian tärkein olemus, vaan käsite LIHA turmeluksena tai ilman turmelusta.

Hän syntyi/sikisi vaimon lihan siemeneeseen, näin Hän puki syntisenlihan päälleen ("lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"), ja oli siinä kiusattuna samalla lailla kuin mekin olemme, Mutta Hän ei langennut syntiin! - ja siksi Hän voi myös kiusattuja ymmärtää ja auttaa!

"Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä .." (Room.1.)

• Alpo Ahola
        Alpo Ahola kirjoitti:

Mihin tahdot häivyttää Jeesuksen sikiämisen Pyhästä Hengestä. Haluatko alentaa Jeesuksen pois, ettei hän ollutkaan Jumalan Poika. Pidätkö satuna Pyhästä Hengestä sikiämistä kuin Terho Pursiainen on teologisissa kannanotoissaan tehnyt.

• kysäsenpä
        Alpo Ahola kirjoitti:

Onko sinulla ymmärryksessä/uskossasi noin paljon vikaa, lue mitä kirjoitin/siteerasin!
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031437024

Paavalikin Todistaa Roomalaiskirjeessään, että:
        1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        1:3 hänen Pojastansa - JOKA (syntisen) LIHAN PUOLESTA on syntynyt Daavidin siemenestä
        1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

1:5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi USKON KUULIAISUUS hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        1:6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:"

• Alpo Ahola
        kysäsenpä kirjoitti:

Onkohan tosiaan minun ymmärryksessäni vikaa paljonkin ja onkohan mulla väärennetty Raamattu, kun minun Raamatussani ei ole sellaista kohtaa, jossa presiis sanotaan:

Roomalaiskirje 1:3 hänen Pojastansa - JOKA (syntisen) LIHAN PUOLESTA on syntynyt Daavidin siemenestä

Kukahan on väärentänyt Raamattuni siihen muotoon, että siinä sanotaan:

Roomalaiskirje 1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä

Eikö se Ahola ole tollo, kun se ei tiedä, että Jeesus syntyi neitsyt Mariasta.

• kysymys taas

kuka meistä on oikeutettu Jeesuksen opetuksia ja esimerkillisiä tekoja paremmaksi muuttamaan.
      Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN ja sen mukaan toimiminen on tärkeintä!
      Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.
      Jeesuksen oikeaoppisuutta voi vain muuttaa eri herraa palvelevat herransa tahdon mukaisesti.

• ML213

Niin, vieläkö on ihmisiä, jotka uskovat miten vauva mahdollistuu uskomaan Raamatun ilmoituksiin.

Herätkää jo ihmeessä näkemään todellisuus ja Raamatun ilmoitus ihmisen kehityksestä.Tämän asian ymmärtäminen mahdollistaa näkemään jo totuuden ihmisen uudestisyntymisestä.

Jos joku uskoo aidosti miten vauva ymmärtää pelastuksen, niin ymmärrystaso on saman suuruinen kuin ymmärtäisi miten jäitä voi poltella hellassa saden halpaa energiaa.Sisältäähän jää happea ja vetyä, joilla molemmilla on merkityksensä palamisreaktiota pohtiessa.

• moponen_

"Niin, vieläkö on ihmisiä, jotka uskovat miten vauva mahdollistuu uskomaan Raamatun ilmoituksiin."

Edellyttääkö usko lukutaitoa tai täydellistä ymmärtämistä? Toki vammaisia helluntailaiset eivät tästä syystä kasta kun eivät voi olla varmoja että ovat täydellisesti oppineet koko Raamatun.

Toisaalta: Opettaako Raamattu että KUKAAN voi pelastua ILMAN uskoa?

• Eihän vauva ole
        moponen_ kirjoitti:

"Niin, vieläkö on ihmisiä, jotka uskovat miten vauva mahdollistuu uskomaan Raamatun ilmoituksiin."

Edellyttääkö usko lukutaitoa tai täydellistä ymmärtämistä? Toki vammaisia helluntailaiset eivät tästä syystä kasta kun eivät voi olla varmoja että ovat täydellisesti oppineet koko Raamatun.

Toisaalta: Opettaako Raamattu että KUKAAN voi pelastua ILMAN uskoa?

vielä edes hukkunut!!!

Mistä hänen pitäisi pelastua???????

Matt 18;10
        "Katsokaa ettette HALVEKSU yhtäkään näistä pienistä,
        sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä tai-
        vaassa......."

• Alpo Ahola
        Eihän vauva ole kirjoitti:

vielä edes hukkunut!!!

Mistä hänen pitäisi pelastua???????

Matt 18;10
        "Katsokaa ettette HALVEKSU yhtäkään näistä pienistä,
        sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä tai-
        vaassa......."

Hyvä täydyt olla kun kykenet noin vain kieltämään Adamin lankeemuksen ja koko luomakunnan kirouksen alle joutumisen. Oletkohan sittenkin syntynyt Paratiisiin? Tiedoksesi kuitenkin sanon, Raamattu ei tunne luonnostaan puhtaita. KIELLÄT PERISYNNIN JA OSOITAT NIIN YLPEYTTÄSI JUMALAN ILMOITUSTA VASTAAN. MIHIN VYÖVERHOON OLETKAAN PUKEUTUNUT ADAMIN JA EEVAN TAVOIN. Se on saastainen vaate.

Saarn. 9:3
        Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja sen jälkeen - vainajien tykö!

Room. 3:10
        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

1. Mooseksen kirja 3:
        22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

• oikeaan:
        Alpo Ahola kirjoitti:

Hyvä täydyt olla kun kykenet noin vain kieltämään Adamin lankeemuksen ja koko luomakunnan kirouksen alle joutumisen. Oletkohan sittenkin syntynyt Paratiisiin? Tiedoksesi kuitenkin sanon, Raamattu ei tunne luonnostaan puhtaita. KIELLÄT PERISYNNIN JA OSOITAT NIIN YLPEYTTÄSI JUMALAN ILMOITUSTA VASTAAN. MIHIN VYÖVERHOON OLETKAAN PUKEUTUNUT ADAMIN JA EEVAN TAVOIN. Se on saastainen vaate.

Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja sen jälkeen - vainajien tykö!

Room. 3:10
        niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

1. Mooseksen kirja 3:
        22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

Se on onnettomuus kaikessa, mitä tapahtuu auringon alla, että kaikilla on sama kohtalo, ja myös se, että ihmislasten sydän on täynnä pahaa ja että mielettömyys on heillä sydämessä heidän elinaikansa; ja sen jälkeen - vainajien tykö!"

Sinun sydämessäsi tuo mielettömyys on harvinaisen lujassa. Kiellät Raamatun ilmoituksen Jeesuksen
        täydellisestä sovintotyöstä.
        "Kaikki on täytetty"!

Sitä pitää täydentää vanhempiesi teoilla ja papin
        vesiteatterilla, ennenkuin sinä voit uskoa sovitukseen!

Tuota voisi sanoa jo EPÄUSKOKSI!
        Room 3:24-25

"Kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden, hänen armostaan, sen lunastuksen kautta, joka on Jee-
        suksessa Kristuksessa.

Jae 24:...osoittaakseen vanhurskauttaan, koska Hän on jättänyt rankaisematta ENNEN TEHDYT SYNNIT."

Siinä meni sinunkin perisyntisi!

• Alpo Ahola

Johanneksen kaste ohjasi parannuskehotukseen ja Jeesuksen asettama kaste liittää kastettavan Jeesukseen, kuten lähetyskäsky ja varsinkin Pietari helluntaina Paavali myöhemmin opettavat. Kyllä Johanneksen kaste ja Jeesuksen asettama kaste ovat aivan erit Raamatussa, mutta karismaattisessa opetuksessa ei huomioida asiaa miksikään.

Matt. 3:11
      Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Matt. 3:14
      Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
      Apostolien teot 18:
      24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
      25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
      26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.

Apostolien teot 19:
      1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
      2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
      3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
      4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
      5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

• Evankeliumin julistaja Apt....

Keroin tässä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031416141

ja tässä;
        Kaste, Johanneksen Kaste oli Oikea, mutta kasteen Lupausta/asiaa (Joh.7:37-39; Apt.1:5) ei oltu tiedetty/ymmärretty!!!

"Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu." (Luuk.7:37-39)

Mitään uutta kastetta ei ole säädetty ylösnousemuksen jälkeen! Kaste säädettiin Johannes Kastajan kautta; Uskoon tulleet kastettiin siis Johanneksen kasteella!

Johannes Kastaja ja Vapahtaja kastattivat uskoon tulleita katuvia ihmisiä rinnakkain, JOS KASTEET OLISIVAT OLLEET ERILAISIA siitä olisi kyllä syntynyt KIISTELYÄ ja se olisi kyllä mainittu myös Raamatussa!

--- Johanneksen kaste oli Taivaasta - Jumalalta, kun taas vauvavalelu on ihmisestä! ..kumpaa sinä tottelet?

• Alpo Ahola
        Evankeliumin julistaja Apt.... kirjoitti:

Keroin tässä:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031416141

ja tässä;
        Kaste, Johanneksen Kaste oli Oikea, mutta kasteen Lupausta/asiaa (Joh.7:37-39; Apt.1:5) ei oltu tiedetty/ymmärretty!!!

"Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu." (Luuk.7:37-39)

Mitään uutta kastetta ei ole säädetty ylösnousemuksen jälkeen! Kaste säädettiin Johannes Kastajan kautta; Uskoon tulleet kastettiin siis Johanneksen kasteella!

Johannes Kastaja ja Vapahtaja kastattivat uskoon tulleita katuvia ihmisiä rinnakkain, JOS KASTEET OLISIVAT OLLEET ERILAISIA siitä olisi kyllä syntynyt KIISTELYÄ ja se olisi kyllä mainittu myös Raamatussa!

--- Johanneksen kaste oli Taivaasta - Jumalalta, kun taas vauvavalelu on ihmisestä! ..kumpaa sinä tottelet?

Totta kai Johanneksen kaste oli taivaasta aivan samalla tavalla kuin on Jumalan laki taivaasta ja paljastaa meidän syntimme.

Tässä tullaan vain siihen tulokseen, ettei kansa ollutkaan kuuliainen parannuksen kehotukselle. "Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?" Luuk.3:7

Ainoastaan Jeesus yksin täytti kaiken vanhurskauden ja sai Pyhän Hengen ja Jumalan todistuksen täytetystä vanhurskaudesta, sillä olihan Jeesus siinnyt ilman turmelusta Pyhästä Hengestä. Hän ei siis ollut liha sanan turmeluksen merkityksessä.

Minut ei ole kastettu parannukseen, vaan evankeliumin uskossa omistamiseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kristillinen kaste on siis evankeliumia, eikä lakia, kuten viimeisessä lauseessasi tahdot osoittaa. Uskossa omistan Jeesuksen työssä anteeksiantamuksen tänäkin päivänä, enkä häpeä sitä tunnustaa. Olen lapsena saanut kasvaa vanhempieni opettamana uskon omistukseen Jeesuksen ansion tähden.

• kehittänyt itseellen
        Alpo Ahola kirjoitti:

Totta kai Johanneksen kaste oli taivaasta aivan samalla tavalla kuin on Jumalan laki taivaasta ja paljastaa meidän syntimme.

Tässä tullaan vain siihen tulokseen, ettei kansa ollutkaan kuuliainen parannuksen kehotukselle. "Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?" Luuk.3:7

Ainoastaan Jeesus yksin täytti kaiken vanhurskauden ja sai Pyhän Hengen ja Jumalan todistuksen täytetystä vanhurskaudesta, sillä olihan Jeesus siinnyt ilman turmelusta Pyhästä Hengestä. Hän ei siis ollut liha sanan turmeluksen merkityksessä.

Minut ei ole kastettu parannukseen, vaan evankeliumin uskossa omistamiseen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kristillinen kaste on siis evankeliumia, eikä lakia, kuten viimeisessä lauseessasi tahdot osoittaa. Uskossa omistan Jeesuksen työssä anteeksiantamuksen tänäkin päivänä, enkä häpeä sitä tunnustaa. Olen lapsena saanut kasvaa vanhempieni opettamana uskon omistukseen Jeesuksen ansion tähden.

opin lasten turmeltuneisuudesta, ja tälle opille
        hänen pitää löytää perusteluja Raamatusta. Hän ummis
        taa silmänsä niille kohdille, jossa todistetaan, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, myös lasten synnin.
        Lapsikasteopiltahan putoaisi pohja pois, jos vau-
        vat olisivatkin sovitettuja.
        Kun Raamattu sanoo, että "kaikki ovat syntiä tehneet
        ja kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden", niin hän
        hyväksyy vain tuon ensimmäisen "kaikki" sanan.
        Vauvoja ei siis koskekkaan tuo jälkimmäinen lu-
        paus.
        Kun jättää kesken siteeraamiaan Raamatunpaikkoja,
        saa haluamansa tuloksen. Näinhän harhaopit syntyvät.

Alpo ummistaa täysin silmänsä sille, miten apostolit toteuttivat lähetyskäskyä. Hänen mukaan
        sa nämä kulkivat vesikipon kanssa, ja kastoivat kaikki, kenet vaan saivat kiinni. Vedellä on
        taivaallinen voima.
        Näin kirkkokin tekee Suomessa.

Kuitenkin Alpokin tunnustaa, että hän omistaa
        anteeksiantamuksen uskon kautta, eikä kasteensa
        kautta, mutta näinhän se oppi muuttuu jatkuvasti.

• Alpo Ahola
        kehittänyt itseellen kirjoitti:

opin lasten turmeltuneisuudesta, ja tälle opille
        hänen pitää löytää perusteluja Raamatusta. Hän ummis
        taa silmänsä niille kohdille, jossa todistetaan, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, myös lasten synnin.
        Lapsikasteopiltahan putoaisi pohja pois, jos vau-
        vat olisivatkin sovitettuja.
        Kun Raamattu sanoo, että "kaikki ovat syntiä tehneet
        ja kaikki saavat lahjaksi vanhurskauden", niin hän
        hyväksyy vain tuon ensimmäisen "kaikki" sanan.
        Vauvoja ei siis koskekkaan tuo jälkimmäinen lu-
        paus.
        Kun jättää kesken siteeraamiaan Raamatunpaikkoja,
        saa haluamansa tuloksen. Näinhän harhaopit syntyvät.

Alpo ummistaa täysin silmänsä sille, miten apostolit toteuttivat lähetyskäskyä. Hänen mukaan
        sa nämä kulkivat vesikipon kanssa, ja kastoivat kaikki, kenet vaan saivat kiinni. Vedellä on
        taivaallinen voima.
        Näin kirkkokin tekee Suomessa.

Kuitenkin Alpokin tunnustaa, että hän omistaa
        kautta, mutta näinhän se oppi muuttuu jatkuvasti.

"Hän ummistaa silmänsä niille kohdille, jossa todistetaan, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, myös lasten synnin.
        Lapsikasteopiltahan putoaisi pohja pois, jos vauvat olisivatkin sovitettuja."

Vastaus: Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Kukaan ei pelastu iankaikkiseen elämään ilman uskoa.

"Kuitenkin Alpokin tunnustaa, että hän omistaa
        kautta, mutta näinhän se oppi muuttuu jatkuvasti."

Vastaus: ikä päivänä en ole sanonut noin, kuin väität minun sanoneeni. Olen sanonut. että Sen minkä Jeesus teki, sen kasteessa sain ja sen uskossa omista. Ilmeisesti et ole lukenut lainkaan viestejäni, vaan sohit pyhityskristillisten vavoin omiasi toisen suuhun.

• "uskontunnustukseesi...
        Alpo Ahola kirjoitti:

"Hän ummistaa silmänsä niille kohdille, jossa todistetaan, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, myös lasten synnin.
        Lapsikasteopiltahan putoaisi pohja pois, jos vauvat olisivatkin sovitettuja."

Vastaus: Jeesus on sovittanut kaikkien synnit. Kukaan ei pelastu iankaikkiseen elämään ilman uskoa.

"Kuitenkin Alpokin tunnustaa, että hän omistaa
        kautta, mutta näinhän se oppi muuttuu jatkuvasti."

Vastaus: ikä päivänä en ole sanonut noin, kuin väität minun sanoneeni. Olen sanonut. että Sen minkä Jeesus teki, sen kasteessa sain ja sen uskossa omista. Ilmeisesti et ole lukenut lainkaan viestejäni, vaan sohit pyhityskristillisten vavoin omiasi toisen suuhun.

vielä:
        " Sen minkä Jeesus teki, sen vanhempani täydensivät viemällä minut kasteelle ja sen kasteessa sain ja uskossa omistan".

• Alpo Ahola
        "uskontunnustukseesi... kirjoitti:

vielä:
        " Sen minkä Jeesus teki, sen vanhempani täydensivät viemällä minut kasteelle ja sen kasteessa sain ja uskossa omistan".

Ennen maatilalla sanottiin, että ??? kanssa on turha juosta kilpaa.

Sinun tulee kiireesti kieltää uskoni Jeesukseen, Vapahtajaani, että saisit paremman oman lakiin perustuvan vanhurskautesi todistuksen.

Minulla ei ole omaa ansaittua vanhuskautta, siksi minun tuleekin turvautua yksin armoon ja anteeksiantamukseen uskossa, eikä sijoittaa luuloteltua omaa pyhitystä vanhurskautukseen.

Vielä:
        Sen minkä Jeesus teki (siis täytti lain ja kärsi ristin kuoleman edestäni) ja sen armon osallisuuteen kasteessa pääsin (Raamatun mukaa kasteessa saadaan Jeesuksen vanhurskaus, kuolemansa ja ylösnousemuksensa osallisuus, synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahja) ja tuota siis uskossa omistan, jonka on Pyhä Henki sanasta kirkastanut. Uskoa tarvitaan kasteen jälkeenkin ja vielä viimeisellä hetkelläkin, sillä ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.

"Eilisellä uskolla ei tänään potkita, sillä joka päivä on usko uudistuttava". Näin minulle opetti aikoinaan yksi helluntailainen ja siinä nimenomaisessa opetuksessa ei ollut mitään sopimatonta.

• Evankeliumin julistaja Apt....
        Alpo Ahola kirjoitti:

Äläpä vääristä asiaa, sillä tuon asian hän (Johannes) sanoi, ei muusta kansasta, kuin noista fariseuksista ja saddukeuksista;
        Johannes KOHDISTI sanansa; FARISEUKSILLE ja SADDUKEUKSILLE!

Tuo Luuk. -kohta on vajaakäännös, ja siten harhaan johtava, niin kuin sinullakin Alpo on tapanasi tehdä asioista vääriä käännöksiä, välittämättä totuudesta, katsomatta kokonaisuutta!!!

Johannes sanoi tuon lauseen noille väärin sydämenasentein kasteelle tuleville FARISEUKSILLE ja SADDUKEUKSILLE, jotka olettivat, että pelkkä kaste heidät pelastaisi:

MUTTA NÄHDESSÄÄN PALJON FARISEUKSIA ja SADDUKEUKSIA TULEVAN kasteelle hän sanoi HEILLE: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        TEHKÄÄ sentähden PARANNUKSEN SOVELIAITA HEDELMIÄ, älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.” (Matt.3:5-10)    

• Alpo Ahola
        Evankeliumin julistaja Apt.... kirjoitti:

Äläpä vääristä asiaa, sillä tuon asian hän (Johannes) sanoi, ei muusta kansasta, kuin noista fariseuksista ja saddukeuksista;
        Johannes KOHDISTI sanansa; FARISEUKSILLE ja SADDUKEUKSILLE!

Tuo Luuk. -kohta on vajaakäännös, ja siten harhaan johtava, niin kuin sinullakin Alpo on tapanasi tehdä asioista vääriä käännöksiä, välittämättä totuudesta, katsomatta kokonaisuutta!!!

Johannes sanoi tuon lauseen noille väärin sydämenasentein kasteelle tuleville FARISEUKSILLE ja SADDUKEUKSILLE, jotka olettivat, että pelkkä kaste heidät pelastaisi:

MUTTA NÄHDESSÄÄN PALJON FARISEUKSIA ja SADDUKEUKSIA TULEVAN kasteelle hän sanoi HEILLE: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        TEHKÄÄ sentähden PARANNUKSEN SOVELIAITA HEDELMIÄ, älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.” (Matt.3:5-10)    

Taidat väittää väärennökseksi kaikki ne raamatunkohdat, jotka eivät sovi pyhityskristilliseen oppiisi!

Siis eikö sovi oppiisi kohta:
        Luuk. 3:7
        Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      181
      8062
    2. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      254
      4210
    3. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      72
      3460
    4. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      90
      3211
    5. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      18
      2341
    6. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2175
    7. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      26
      2012
    8. Kunnanjohtaja haista sinä

Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei
      Heinävesi
      35
      1631
    9. Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?

Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik
      Liharuoka
      49
      1535
    10. Loimaan k-citymarketilla puukotus

Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun
      Loimaa
      48
      1507
    Aihe