Miten saada vatsa toimimaan kunnolla?

Ärtynyt suolivaiva ehkä

Eli miten saada vatsa toimimaan kunnolla.

Minulla menee jo lähes ummetuksen puolelle eli vatsa toimii huonosti.

Agiocur, Librax ja maitohappobakteereja olen käyttänyt, sekä gefilus-tuotteita käyttänyt, mutta eivät auta enää.

Maitotuotteet eivät minulle sovi.

Kaurapuurosta aamulla on minulle vain pieni hyöty.

Qur-maitohappobakteereja olen käyttänyt, ei auta.

Tiedän että joku Laxoberon auttaisi mutta en viitsisi käyttää tällaisia "lääkkeitä" sillä sitten kun suolisto tottuu niihin, niin sitten suolisto on laiska ja vatsa ei koskaan toimi normaalilla tavalla.

Mikä voisi auttaa tähän vaivaan?

Paksusuoli tähystetty ja oli normaali.

10

5771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli lind

Noni on hyvin monelta vienyt ummetuksen. Eräskin nainen oli koko ikänsä kärsinyt vaivasta ja kesti viikkokin ennen kuin hän pystyi tyhjentämään suolensa.

Nyt hän on käyttänyt nonia pari vuotta ja vatsa toimii joka aamu täysin säännöllisesti.

Toinen, nopeampi apu on happivalmiste Oxycolon. Olen sitä käyttänyt antaakseni peräsuolen haavojen rauhassa parantua. Se muuttaa ulosteen lähes ripuliksi, kun sitä ottaa annostuksen jolla puhdistetaan suolistoa.

Olli

• paljon pikkuseikkoja
    • kokennut

vika poistui kun ostin apteekista movicol jauhetta jota saa kunhan vain hakee sitä sieltä.käytin viikon ajan aina illalla otettuna yksi pussillinen ja eipäs ole senkoommin suoli reistaillut.oli kauhea ummetus ennen ja lääkärit nosti kädet pystyy.
      halpa ja varma tapa.

• simppeli juttu

eli syöt oikein ja liikut päivittäin. Eli kaikki tuotteet täyjyvätuotteisiin, paljon kasviksia ja hedelmiä. säännölliset ruokailuajat ja pienet annokset. Säännöllinen elämänrytmi, eli heräät samaan aikaan ja syöt aamupalan ja käyt vessassa jne. Juot paljon vettä.

Sitten jätät kaikki herkut pois, Sokeri ja vehnäjauho yms pois.

Kyllä pitäs paremmin toimia. ulostuslääkkeisiin en ainakaan sortuisi...

• oikeilla jäljillä
        simppeli juttu kirjoitti:

eli syöt oikein ja liikut päivittäin. Eli kaikki tuotteet täyjyvätuotteisiin, paljon kasviksia ja hedelmiä. säännölliset ruokailuajat ja pienet annokset. Säännöllinen elämänrytmi, eli heräät samaan aikaan ja syöt aamupalan ja käyt vessassa jne. Juot paljon vettä.

puhui asiaa .....vielä kertoisin oman koemukseni,minä olin suurimman ajan elämästäni kova vatsainen (kerran tai kaksi viikossa toimien)....sittempä päätin kokeilla veden juontia ...aamuisin ensimmäisenä (TYHJÄÄN )vatsaan ,aikani harrastin niin nyt on toiminut joka päivä ,jos joskus poikkean säännöstäni vatani ryppylee eli on hyvin pian taas kova on jo toiminut usemman vuoden päivittäin .
        KOKEILEPPA TÄTÄ

• jatka äskeiseen
        oikeilla jäljillä kirjoitti:

puhui asiaa .....vielä kertoisin oman koemukseni,minä olin suurimman ajan elämästäni kova vatsainen (kerran tai kaksi viikossa toimien)....sittempä päätin kokeilla veden juontia ...aamuisin ensimmäisenä (TYHJÄÄN )vatsaan ,aikani harrastin niin nyt on toiminut joka päivä ,jos joskus poikkean säännöstäni vatani ryppylee eli on hyvin pian taas kova on jo toiminut usemman vuoden päivittäin .
        KOKEILEPPA TÄTÄ

aamuisin juon sitä yön yli seisonutta vettä puoli liraa kerralla

• Ärtyvä suolivaiva ehkä
        simppeli juttu kirjoitti:

Ei auta nuo.

Nuo oli mulla heti ensimmäisenä kun tuli näitä vaivoja.

OxyColonia kokeilen.

• Omenat
        Ärtyvä suolivaiva ehkä kirjoitti:

Ei auta nuo.

Nuo oli mulla heti ensimmäisenä kun tuli näitä vaivoja.

OxyColonia kokeilen.

Mulla auttaa tohon vaivan säännöllinen omenan syönti iltaisin. Aamulla vatsa toimii. Yksi,kaksi omppua riittää.

• toimii¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Omenat kirjoitti:

Mulla auttaa tohon vaivan säännöllinen omenan syönti iltaisin. Aamulla vatsa toimii. Yksi,kaksi omppua riittää.

¨kun syöt luumuja.

• kaikuja

Kärsin kovasta vatsasta n.25 vuotta. Sain sitten sen ohjeen että illalla laita 10 luumua isoon lasiin ja vettä niin paljon että rusaasti peittyvät. Aamulla syö ensimmäiseksi luumut ja juo vielä ylimääräinen lasillinen vettä päälle. Ainakin minulle tepsi ja vuosiin ei ole enää tarvinnut luumuja kuin satunnaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2198
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe