Läheisin laulu ?

Gyselijä

Mikä Tapani Kansan laulamista lauluista on sinulle kaikista läheisin ? Toisinsanoen mikä niistä on sellainen laulu, joka ehkä jollakin tapaa sopii myös omaan elämääsi?

20

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zaizai

Akselin ja Elinan häävalssilla on aivan erityinen merkitys minulle, koska se oli minun ja mieheni häävalssi :-)

• särkynyt sydän

Kaksi laulua, jotka ovat minulle erittäin tärkeitä ovat:VAELTAJA , POIKA JA VIRTA.Nämä laulut lohduttavat , kun muistelen edesmenyttä poikaani.
      Tapanin lämmin osaotto perheemme suruun oli niin aitoa ja sydämellistä ja hänen loistava tulkintansa Viidan runosta, on antanut minulle ja perheellemme voimaa jatkaa eteenpäin.

Hienoa lukea , että Tapani ja Tapanin laulut ovat antaneet sinulle ja perheellesi lohtua ja voimia surussanne.

Minulle ehkä tärkeinpiä lauluja ovat "Rakkaitteni kuvat", "Rukous" ( eli Lauri Viitaa) ja "Vannon"

• särkynyt sydän
        ************ kirjoitti:

Hienoa lukea , että Tapani ja Tapanin laulut ovat antaneet sinulle ja perheellesi lohtua ja voimia surussanne.

Minulle ehkä tärkeinpiä lauluja ovat "Rakkaitteni kuvat", "Rukous" ( eli Lauri Viitaa) ja "Vannon"

Vannon on minulle outo,mistä levyltä löytyy.
        Kiitos myötätunnosta ja hyvää joulua.

• Zori
        särkynyt sydän kirjoitti:

Ei Tapani Kansalla tietääkseni ole tuon nimistä laulua, kuin VANNON.

• fanifani
        särkynyt sydän kirjoitti:

Unessani nainen tanssii cd:ltä löytyy ko kappale nimeltään Niin myötä - kuin vastamäessäkin. Nina ja Hanna-Riikka lauloivat sen omassa setissään juhlakonsertissa. Ja se oli kaunis ja liikuttava sanoiltaan, oikea parisuhdebiisi.
        Hyvää joulu!

fanifani kirjoitti:

Unessani nainen tanssii cd:ltä löytyy ko kappale nimeltään Niin myötä - kuin vastamäessäkin. Nina ja Hanna-Riikka lauloivat sen omassa setissään juhlakonsertissa. Ja se oli kaunis ja liikuttava sanoiltaan, oikea parisuhdebiisi.
        Hyvää joulu!

Aivan niin, eihän sen laulun nimi mikään "Vannon" ollutkaan, vaan juuri tuota "Niin myötä-kuin vastamäessäkin" laulua tarkoitin. Anteeksi mokani.

Ps. Särkyneelle sydämelle, (sekä muillekkin myös) tunnelmallista ja hyvää joulua

• aik.nainen.

Kuljen taas kotiinpäin.
      Tulee nuoruus mieleen. :)

• Mulla on moniakin semmosia Tapsan laulamia biisejä, jotka on mulle tärkeitä. Muunmuassa Lauri Viidan sanoittamissa runoissa, joita Tapsa laulaa, on esimerkiksi monissa just hyvin ajattelemisen arvoiset ja puhuttelevat sanat. Sitten on sellaisia rempseitä ja iloisia Tapsan lauluja, jotka aina piristää, kun niitä kuulee esim. livenä tai levyltä.

• vaikkei omaa elämääni koske pidän paljon laulusta anteeksi on pyytää vaikeaa ja juhlakonsertissakin kuultua anna mun jäädä sun luo.hymy tuli kun kuuntelin tapsan uutta levyä ja kappaletta rautatierapsodia .se oli hauska kuulla pitkästä aikaa.
        toki on monia kappaleita jotka tuo jonkin muiston mieleen omasta elämästä mutta tämä tästä.

• ihmettelempä

Onko Kansa mennyt pilaamaan Lauri Viidan ruonojakin????Ei voi olla totta!!!!

• fanifani
        ihmettelempä kirjoitti:

Kansa ei ole pilannut Viitaa. Heikki Sarmanto sävelsi runot ja nimenomaan pyysi ja halusi Tapani Kansan ne esittävän. Ja jälleen kerran mahtava esitys olikin vuosi sitten Tampere-talolla. Betonimylläri-levy oli myös ilmestyessään vuonna 1988 vuoden kulttuuriteko!

• fanifani kirjoitti:

Kansa ei ole pilannut Viitaa. Heikki Sarmanto sävelsi runot ja nimenomaan pyysi ja halusi Tapani Kansan ne esittävän. Ja jälleen kerran mahtava esitys olikin vuosi sitten Tampere-talolla. Betonimylläri-levy oli myös ilmestyessään vuonna 1988 vuoden kulttuuriteko!

Jeps! En ollut viime vuonna tuolla Tampere-talossa kuuntelemassa Tapsan laulamia Viidan runoja, mutta onneksse tuli telkkaristakin. Olio kyllä mahtavan kuuloista. Olis ollut hienoa olla siellä oikein paikanpäällä.

Tuolla juhlakonsertissa ( sekä Kotkan torilla kesällä) Tapsa lauloi Veikko Lavin " Laulajan testamentin " tykäistyn siihen kans, kun se on sellainen rempseän reipas ja elämäniloinen laulu. Siitä laulusta tulee hyvälle mielelle.

• melina2 kirjoitti:

vaikkei omaa elämääni koske pidän paljon laulusta anteeksi on pyytää vaikeaa ja juhlakonsertissakin kuultua anna mun jäädä sun luo.hymy tuli kun kuuntelin tapsan uutta levyä ja kappaletta rautatierapsodia .se oli hauska kuulla pitkästä aikaa.
        toki on monia kappaleita jotka tuo jonkin muiston mieleen omasta elämästä mutta tämä tästä.

Kyllä se minullakin on koskettavin ja läheisin laulu tuo Tapsan tulkinta anteeksi on pyytää vaikeaa, tuota laulua tuli kuunneltua aikoinaan paljonkin, ja sen on levyttänyt myös Danny! Radio aalto soittaa tuota alkuperäistä ulkomaalaista versiota aika usein ohjelmissaan, yhteen aikaan kuulin tuon laulun ainakin 2-4 kertaa päivässä radio aallolta.

• särkynyt sydän
        ihmettelempä kirjoitti:

Tuo on sinun mielipiteesi ja sinänsä arvokas,mutta Tapani sai ainakin minulle Viidan runot aukeamaan aivan uudella tavalla.
        Se on usein niin, että musiikki auttaa osaltaan pääsemään runoon kiinni paremmin kuin lausuttuna.
        Kyllä Loirin tulkinnat ovat tuoneet Eino Leinolle lisää ystäviä .
        Kaikki eivät hyväksy koskaan ,että runoja lauletaan.Esim.Veikko Sinisalo ei hyväksynyt ollenkaan runojen säveltämistä, saatikka laulamista.Makunsa kullakin.

• mieltä
        ihmettelempä kirjoitti:

Tuollainen raiskaaminen pitäisi olla rangaistavaa.

• Noname

Kuuntelin Tapsan "SALAISUUDESSAIN"- levyltä sellaista laulua, kuin " ON SYLI AUKI SULLE".
      Sen laulun sanat sopivat hyvin tähän nykyaikaan, kun ihmisten läheisyys ja huolenpito toisista on vähentynyt ja välinpitämättömyys lisääntynyt. ( Esim. sen Jokelan kouluammuskelijan käytöksen muuttumiseen ei kiinnitetty huomiota ajoissa, eikä puututtu hänen kiusaamiseensa koulussa. )

"Niin usein ihminen on arka, heikko, voimaton ja sylin lämpöä hän tuskin liikaa saanut on, vaan pieni katse, vaihto ajatuksien voi auttaa avauksiin umpisolmujen....."

• firewater

Rakkauslaulu Kultaniityt-levyltä sopii eheyttäjäksi elämän vaikeuksiin. Se on liikuttava biisi.
      Tässä ja nyt on hyvä biisi, koska siitä tulee lapsuus mieleen, ja se on iloinen kappale.
      Tässä ja nyt on samannimisen levyn nimikkokappale.

• pinsio

Anteeksi on pyytää vaikeaa, Anna mun jäädä sun luo, Sanat sanomatta jäivät, Sä luota päivään nousevaan, Olkoon näin, Tomu, Vaeltaja, Katson vuorilta laaksoon, Elämäni laulukirja, Kuolleet tunteiltain, Särkyvää näistä vakavimmista, koskettavista lauluista, sit noista 'ralleista' Kuinka paljon rakkautta, Alla täyden kuun, Kalajoen hiekat, Laulu ajaton, Laulava tyttö, Kylän tiellä mm. On toisaalta niin väärin nostaa joitain muiden yläpuolelle, koska nää on noussut omina aikoinaan itselle sen ajan suosikeiksi kun on ilmestynyt. Mutta jos yksi pitää sanoa, niin kyllä se on tällä hetkellä Elämäni Laulukirja, joka on mielestäni eräänlainen elämänkerta, ei välttämättä Tapsan, vaan monen meistä, kunhan hieman kuuntelee ja keskittyy sanoihin.

• Poppana1

ELÄMÄNI LAULUKIRJA on hyvin sykähdyttävä laulu. Paitsi, että Tapani laulaa sen erittäin herkästi ja kauniisti on se myös melodialtaan todella kaunis ja sanat on hienot, sellaiset puhuttelevat ja opettavaisetkin. Kannattaa todella rauhoittua kuuntelemaan mitä siinä laulussa sanotaan... tai siis lauletaan.
        Niissä sanoissa on sisältöä ja ajattelemisen aihetta nykypäivän jatkuvassa kiireessä ja melussa elävälle ihmisellekkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      1993
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe