trexan/nivelpsori

nilkkasärkyinen

Olen aloitttanut Trexan lääkityksen nivelpsorin hoitoon syyskuun loppupuolella. Oireet helpottivat hiukan aluksi mutta nyt tuntuvat pahenevan. Millaiset kokemukset teillä on tuosta Trexanista, kuinka kauan kunnon vaikutuksen alkaminen vie aikaa ja millaisia annoksia olette joutuneet ottamaan. Itselläni nyt melkein kolmen kuukauden käytön jälkeen annostus 20mg viikossa.Onko Trexan yleensä auttanut vai onko joku muu lääke tehokkaampi? Millaisia kokemuksia teillä ylipäätään on tästä nivelpsorista, linkutanko koko loppuelämäni vai uskallanko toivoa että jalkani paranee "entiselleen". Oletteko joutuneet olemaan pitkään sairaslomalla? Miten yleensä on, pahentaako ruumiillisessa töissä olo psorioireita vai pitäisikö heittäytyä sängyn pohjalle liikkumattomaksi?? oletteko saaneet avun parhaiten yksityisreumalääkäriltä vai pitäisikö pyrkiä jotain kautta vaikka Reumasairaalaan tutkimuksiin, liekö siitä enempi apua?
Kyselee tuore epätietoinen psorimies?

3

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on auttanut

      Saman ajan ja samalla määrällä olen alkanut
      parantua. Myös iho-psori on paljon parempi.
      Ehkä Sinun annostous on Sinulle liian vähän.
      Neuvottele lääkärisi kanssa. Tsemppiä!

    • ex nivelreumaatikko

      Minä parannuin nivelreumasta kokonaan trexanin avulla. Pääsin reumasairaalaan heti oireiden ilmaannuttua. Nyt olen ollut ilman lääkitystä noin neljä vuotta. Nyt minulle on ilmaantunut kuivia ja punertavia läikkiä ja epäilenkin psoria :( soittelinkin äsken ihotautilääkärille taas ja saa nähdä mikä on tuomio. Toivottavasti nivelsäryt pysyy poissa. Omista kokemuksistani voin sanoa että ei missään nimessä kannata jäädä sängyn pohjalle. Kevyt liikunta ja vähän raskaampikin tekee hyvää ainakin nivelreumassa (Tosin nivelpsori voi olla eri asia). Reumasairaalassa lääkärit monesti kehuivat että hyvä kunto johtuu kun olen jaksanut aktiivisesti liikkua ja hoitaa itseäni. Tsemppiä sinulle!

    • KipuKalle

      Mulla alkoi vasen polvi nesteileen yli kymmenen vuotta sitten...nilkutin. Siihen lykattiin kortisonia, nesteet imettiin pois. Sitten mentiin salazopyriinille ja kun polvi turpoili niin lopulta Trexanille. Sitten hiffasin etta hemmetti...tamahan on jo syopapotilaillekin annettava solutason myrkky. Lopetin sen kayton. Nyt oon ollu polvi turvoksissa jo viis vuotta eika se haittaa. Mulla on sellanen psorireuma ettei se tuhoo nivelrustoa. Polvi vaan ketaa nestetta koska nivelpussi on sisalta arpinen ja kaikki hankaus lisaa nesteilya. Poljen kuntopyoraa ja stepperia kaytannossa joka paiva ja hyvin menee. MUTTA kokeile oluen poisjattoa. Olut on paha kaikille nivelvaivoille. Ja alkoholin jattamisesta kokonaan olisi myoskin kuulemma hyotya. Venyttelyt ei oo mulle auttaneet mutta ehka magnesium mutta mene ja tieda...ja toista puheenollen. Fyysinen tyo on kylla aika kankeuttavaa psorinivelrikkoiselle. Itse olen 40-vuotia. En enaa voi juosta mutta kuten sanoin, kuntopyoraa poljen vimmatusti. Nivelrikkoisen PITAA kayttaa sairasta niveltaan painvastoin kuin ennen luultiin. Ja laakareita olen nahnyt tassa asiassa kymmenia useilla eri mantereilla ja ne ei tieda yhtaan mitaan...En tieda onko tasta sulle hyotya mutta tsemppia!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe