Onko mitään järkeä käyttää kiinteistövälitysliikettä joka ottaa asunnon myyntiin ns.hinnalla jota lähdetään korottamaan ostajien tarjousten mukaan sen kun vain myy itse jää enemmän tinki varaa kun ei välityspalkkio velvoitetta.
Tarjouskauppa!
7
2145
Vastaukset
- mahdollinen ostaja
Onhan se kiva myydä asuntoa tarjouskaupalla jos ei ole oikeesti myymässä. Jos hinta nousee niin paljon että alkaa miellyttämään niin sitten voi myydä, jos huvittaa.
Ostajana suhtaudun tarjouskauppaan pelkästään vedätyksenä. Kämpät, jotka on tarjouskaupassa, eivät oikeesti ole myytävänä. Se hinta jolla asunnon saa täytyy olla tiedossa! Jos tarjoon kohteesta vähemmän, minun täytyy olla tietoinen siitä ettei tarjoukseni välttämättä johda kauppaan. Mutta jos olen valmis maksamaan sen mitä pyydetään, silloin myyjän on oltava valmis myymään! Tarjouskaupassa vaan vedätetään hintaa ylös, joka tietysti sopii välittäjälle oikein hyvin, koska silloin myös palkkio on suurempi.
Eli mun käsitykseni aiheesta: Tarjouskauppa = asunto ei ole oikeesti myynnissä.Pohdin tuota kauppamuotoa myös täällä:
- Sehän on varsin kummallinen tapa tehdä asuntokauppaa..: Ostaja tarjoaa jotain ja sitoutuu tarjoukseensa viikoksi (eli ei voi tarjota muualle sillä aikaa?) ja myyjä sillä välin kyselee, eikö joku tarjoaisi enemmän..
Ihan kuin huutokaupassa, jossa huutajat on eri huoneissa eikä kuule toistensa tarjouksia vaan joutuu huutamaan sokkona - aina välillä vilautetaan sitten joku tarjous screenille näkyviin, mutta kukaan ei tiedä, miten vanha se on - paljonko on tullut tarjouksia sen jälkeen...
Itse asiassa ostajat ei edes tiedä, onko heitä useampia siellä kun itse huutelemassa... (koska huutohuoneisiin voi tulla ja mennä mielensä mukaan, paitsi huudettuaan pitää seistä siellä viikko odottamassa vastausta)
Myyjä istuu näytön ääressä ja näkee ne kaikki ja niiden tarjoukset ja jakaa valikoivasti sieltä huomiota niille, miten strategisesti parhaaksi näkee.
Eli kauppaa ei käydä reilusti naamakkain, vaan myyjä tietää enemmän kuin ostaja - käy kauppaa monen kanssa, kun ostaja voi (tarjottuaan) käydä kauppaa vain tämän myyjän kanssa.
Näinkö tosiaan? Nimim. toivottavasti käsitin jotain väärin... (sillä tuo ei kuulosta edes lailliselta - näin maallikon korvin)Niin, sama kokemus mullakin: Myyjällä ei ainakaan voi olla kiire - kun kauppaa venytetään kuukausiakin yhä paremman tarjouksen toivossa...
- Ostaja 2
En käy tarjouskauppa kohteita edes katsomassa, pidän yrityksenä saada ruotsalaista kusettamis käytäntöä suomeen ( siellä välittäjät jäivät kiinni siitä että tekivät itse tarjouksia ja näin nostivat hintoja).
Muutenkin, hinnassa pitää olla tinkivaraa, ei korotusvaraa, etenkin kun nämä tarjouskauppa kohteet eivät ole edes mitenkään halpoja alunperinkään. - Hatuttaa moinen vehkeily
Ostaja 2 kirjoitti:
En käy tarjouskauppa kohteita edes katsomassa, pidän yrityksenä saada ruotsalaista kusettamis käytäntöä suomeen ( siellä välittäjät jäivät kiinni siitä että tekivät itse tarjouksia ja näin nostivat hintoja).
Muutenkin, hinnassa pitää olla tinkivaraa, ei korotusvaraa, etenkin kun nämä tarjouskauppa kohteet eivät ole edes mitenkään halpoja alunperinkään.Tässä kun itse olen isompaa etsimässä niin hatuttaa moinen tarjouskauppa. kämppä saattaa olla myynnissä x hinnalla ja välittäjä sanoo pokkana että hinta asettunee sinne 1,25x paikkeille.
Onko näillä omistajilla rautaiset hermot, että voivat pitää näitä mökkejään kuukausia myynnissä vai miten nämä väittäjät saavat vakuutettua toimeksiantajansa siitä, että kauppa todella jossain vaiheessa syntyy??
raivostuttavaa kun menet katsomaan kohteita 650km päästä ja välittäjä sanoo, että jätä tarjous niin katsotaan mihin muut nokittaa. Sitten kun teet asian selväksi, että ei tässä joka perkeleen viikko täällä ravata vaan sun tuotelinjauksen kanssa, suututaan ja kaupanteko loppuu siihen...
Aivan älyvapaata toimintaa...
T: Myyntimies itse...
- välittäjille netissä
istumisesta, vaikka % pienempikin, ne kuvat ja selostukset ym saa nettiin itsekin monelle ilmaiselle palstalle ja sitten vaan odottelemaan tarjouksia, niinhän se menee ja vedätys on aina mahdollista, paitsi oikeassa huutokaupassa (tai siellä ainakin vaikeampaa), lue
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2007/12/06/Netti tyrkytt%E4%E4 pett%E4v%E4n halpoja asuntoja/200730951/322?rss=4
[email protected] - tuo tarjouskauppa
jos samasta taloyhtiöstä on myynnissä samanlainen asunto 20 000€ kalliimmalla kuin tämä tarjouskaupan asunto. Mistä mahtaa löytyä ostaja tuolle kalliimmalle????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838