fluoxetin, lamictal, topimax, reductil

Nimetön

Minulla on paha ahmimishäiriö. Masennusta on ollut vuosia ja nyt vaihdettiin taas lääkettä. Nyt aloitin fluoxetinin joka auttaisi myös ahmimiseen. En usko tämän auttavan.. Lääkäri ehdotti seuraavaksi lamictalia jos tämä ei auta.
Haluaisin kovasti kunnon laihdutuslääkettä mutta sitä ei kirjoita kukaan. Olen kuullut että lamictal ja reductil laihduttaisivat? Onko kellään näistä lääkkeistä kokemusta ja mikä lopettaisi oikeasti ahmimisen?

7

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jklkjl

      Turhaan syöt jotain lääkettä ahmimiseen, koska sen aiheuttaa jokin psyykessäsi. Olisi parempi yrittää etsiä ahmimisen syy kuin syödä laihdutuslääkettä. Se ei ahmimishimoasi poista. Lääke saattaa auttaa hetkeksi mutta tuskin saat sillä loppuelämäksesi ahmimista kuriin.

      • suinkaan

        mitään laihdutuslääkettä. Ja tiedoksesi vain; kys.lääkeryhmän yksi indikaatio ovat nimenomaan syömishäiriöt.


    • BEDistä kärsinyt 6 v.

      Käytkö töissä tai koulussa? Miten jaksat siellä?
      Ne ovat tärkeitä viitekehyksiä elämässäsi, panosta opiskeluun ja työntekoon. Ilman niitä tuskin jaksat. Antaa sinulle onnistumisentunnetta ja uskoa tulevaan. Rajoittaa myös ahmimista kun olet päivät hommissa.

      Fluoxetin ei itselläni auttanut mitään. Cipralexia käytän, mikä on helvetin hyvä lääke, masennuslääke sekin. Mutta loppujen lopuksi _mikään lääke ei poista ahmimista_. Sellaista ei ole keksittykään. Jos olisi, niin jo olis helppoa.
      Ongelma on sinun psyykessäsi. Yritä hoitaa itseäsi, pienet asiat mitkä saat elämässäsi hoidettua, niistä kasvaa puron tavoin suuri meri, johon BED lopulta uppoaa kokonaan.
      Todennäköisesti ahmit yksinäisyyteen ja tylsyyteen? Tutkiskele itseäsi, niin tiedät, mitä voit tehdä asioiden parantamiseksi.

      Et ole ainoa!!!!

    • dfgfgdhfdh

      Tahdon voima! etkai ole unohtanut? Tiedän kokemuksesta miten vaikeaa on päästä ahmimisesta, mutta itselläni vain päätin ja otin itseäni niskasta kiinni että 'herran jestas eihän tämä elämä näin mene, eihän ahminen ole normaalia!!' ja pakko myöntää olen aika hyvin pärjäillyt jo vuoden päivät, ahmimis kohtauksia tulee yleensä noin kerran kuukaudessa ja silloinki ne ovat olleet ns. hyvin kontrolloituja tai siis tarkoitan etten ole päästänyt syömään itseäni niin paljon kun miten ennen söin lähes päivittäin.

      Kilojakin on tässä samalla vuodessa tippunut 20(70kg -> 50kg)! Josta olen kyllä erittäin iloinen, olen hoikka taas :)

      Tsemppiä!

    • sinulla

      on ylimääräisiä lääkkeitä edellämaintuista kotona, voisin ostaa sinulta....

    • ,...

      on psyykenlääke bulimiaan, siis juuri tuolla annoksella. (voit lukea sen tuoteselosteesta). Itselläni toimii bulimiaan.

    • delarian

      Hei!
      Minulla on ollut aina ongelmia syömisen kanssa, ihan lapsesta lähtien BED-'oireita' ja jatkunut pahenevana koko ajan.
      Jossakin vaiheessa sain Fluoxetinia, mutta jotain 10mg vain, eli sillä ei ollut minulle mitään vaikutusta.
      Hain ensin yksityiseltä Reductil-reseptin ja taisi olla paras ratkaisu minkä olen koskaan syömiseni kanssa tehnyt.
      Tahdonvoimaa nekin tottakai vaativat ja omaa panostusta, mutta ne hillittömät pakkomielteiset syömiset on helppo jättää pois.
      Kaikkai aikaisemmat laihdutusyritykset ovat hetkittäin pahentaneet BED:iä, kunnes suosiolla jätin ne kokonaan.
      Edellisellä kuurilla kadotin kolmessa kuukaudessa 17kg, mutta jouduin lopettamaan rahatilanteen takia ne silloin kesken.
      Nyt hain reseptin uudelleen ja jo muutamissa päivissä olo on hieman parempi.
      Reductilhan on sekin masennuslääke, vaikka laihdutuslääkkeenä markkinoidaankin.
      Jos voisin, eläisin näillä lääkkeillä loppuelämäni.
      On ihanaa tuntea normaalisti nälkää, kylläisyyttä ja onnistumista siitä että oma panostus laihduttamiseen tuottaa vihdoin jonkinlaista tulosta.
      Kaikillehan tämäkään lääke ei sovi, mutta itsellä ei ole ollut mitään sivuoireita tai epämukavuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1756
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1292
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1243
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1146
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1137
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      594
      1103
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      954
    Aihe