Karmea kertomukseni Vuosaaren auto(mulkku) korjaamosta

Stadi/Tsege

Vuosaaren Auto(mulkku)korjaamo myy asiakkaiden autoja.
Meidän. Siis suomalaisten, eli "tsuhnien" niin kuin he meitä ystävällisesti nimittelevät.
Ennen kaupantekoa he vain ensin soittavat oikealle omistajalle ja sanovat "Olla suuri työ
purkjaa tai kasaa. Sinä jättä auto tänne. Ej voida korja". Omistaja voi yrittää puolustautua sanomalla "Täh. Siinähän oli vain käsijarrun kiristys -täh". Puolustelu on turhaa. Luovarit vain pöytään tai tulee niin turpaan, että tyrät rytkyy. Siitä sitten vain uudelle omistajalle täysin toimiva, hyvä ajopeli ja tietysti sillä kuuluisalla Romanialais-/venäläis-/kosovolaisella "täydellä takuulla".
Näin minä menetin USA:n vientimallin SAAB 9000i Vein sen "herroille" vaihdelaatikon vaihtoon. Itse tietenkin hommasin täysin uuden laatikon ja vein sen heille (herrat kyllä soittelivat eri paikkoihin ja laatikoita olisi ollut, mutta ei kelvannut). Nyt ymmärrän miksi.... Kun sitten menin hakemaan autoani, niin järkytyin. Kone, syyläri ja kaikki muut "releet" oli vedetty lattialle ja sitten alkoi taivastelu ja pelottelu.(selvitin myöhemmin laatikon vaihdon ja se on vain noin kolmen tunnin homma ja konetta ei tartte ottaa pois. Vain rengas ym. laatikon puolelta). Ominaisuuksia autossa oli seuraavasti:
- automaaatti,- ilmastointi, - nahkapenkit sähkösäädöllä,-peilien/tuulilasin lämmitys,
- huippu jousitus-ja äänieristys, -kattoluukku,
-värilasit ja mitähän vielä....?????!!!!!.
Mutta mitäpä tuosta. Ei sille enää voi mitään.
Nyt kun boikottimme näyttää purreen ja näyttää, että duuneja ei heillä enää paljos mitään ole (pihalla seisoo aina samat autot, että näyttäs vilkkaalta), niin varmaan ko. sutkien kannattais käyttää vapautunut aika sen miettimiseen, että kannattaako jatkaa samaan tyyliin. Minä en jää sitä mahdollista tyylinvaihtoa enää odottelemaan ja saman näyttää tehneen tän yhteisön muutkin jäsenet.
Kiitti boikotista. Jatketaan sitä. Ei hävitä mitään jos ei sinne mennä. Kiitti myös vastauksista ja yhteydenotoista sekä neuvoista ja opastuksista parempiin korjaamoihin jne, jne.
Tää on hiton hyvä yhteisö. Jutut on joskus hauskoja joskus surullisia ja vaikka mitä, mutta aina kannattavaa luettavaa.
Takuulla korjaamotkin lukee näitä.
Terveisin Stadi/Tsege

12

9799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosaari

Kerro asia uudestaan sitten kun olet täydessä järjessä.

• Stadi/Tsege

Mitä tarkoitat? Sitäkö, että tarina on sekava vai sitä, että miksi niin pääsi käymään silloin?
        Vaiko molempia?

Odotan lisäselvitystäsi. Vastaan kyllä kysyitpä sitten melkein mitä vaan

Kiitti kysymyksestä.

Stadi/Tsege

• Stadi/Tsege

Niin, sitä, että kone oli otettu pois siksi, että laatikkoa ei muuten muka oltu saatu paikalleen.
        Kun kone ja muut kamat oli lattialla levällään, niin heidän oli helpompi sanoa, että "kone olla täysi rikki, olla laakerit menny, olla männät olla sitä olla tätä". En voinut todistaa mitään, kun ei kone siinä lattialla käy.
        Ei siitä voi mitata puristuksia eikä mitään. Tiedäthän sen. Siksi se oli siihen lattialle vedettykin (se on kuulema vanha temppu. Kone lattialle ja sitten aletaan vedättään). Uskon, että joillakin muillakin tän yhteisön jäsenillä on käynyt samoin.
        Yritin väittää, että konehan toimi kun toin auton tänne. Ei auttanut. Sanoivat vain, että "Olla suuri työ laitta kone takas paikale ja yhtä suuri työ olla korja kone, jättä auto tänne, me viedä auto heti pois sillä pihalla eikä hallissa olla tila". Silloin putosin. En jaksanut enää tapella. Olin juuri menettänyt läheisen, minulle rakkaan ihmisen ja ajattelin, että en välitä. Viekää..ja ne vei. Oisko just tässä kohtaa se kulttuurien välinen eroavaisuus.
        Kun ne näkee kaverin heikkona, ne hyökkää, kuin sudet. Kun me nähdään kaveri heikkona, niin me ehkä autetaan. Ainakaan me ei lyödä lisää. En tiedä. Toivoisin ainakin. Ehkä meitä ei ole opetettu hyökkäämään siinä tilanteessa, eikä meidän elämä ole ollut sellaista
        raakalaismaista, kuin heillä siellä
        kehitysmaissa, kuten venäjä, serbia, kosovo, romania jne ovat. Tuleehan sieltä ihan jees porukkaakin, mutta ei Vuosaaren Auto(mulkku) korjaamoon oo tullut.
        Kirjoitelkaa. Vastailen tarvittaessa.

Terv. Stadi/Tsege

• pöljät olis
        Stadi/Tsege kirjoitti:

Niin, sitä, että kone oli otettu pois siksi, että laatikkoa ei muuten muka oltu saatu paikalleen.
        Kun kone ja muut kamat oli lattialla levällään, niin heidän oli helpompi sanoa, että "kone olla täysi rikki, olla laakerit menny, olla männät olla sitä olla tätä". En voinut todistaa mitään, kun ei kone siinä lattialla käy.
        Ei siitä voi mitata puristuksia eikä mitään. Tiedäthän sen. Siksi se oli siihen lattialle vedettykin (se on kuulema vanha temppu. Kone lattialle ja sitten aletaan vedättään). Uskon, että joillakin muillakin tän yhteisön jäsenillä on käynyt samoin.
        Yritin väittää, että konehan toimi kun toin auton tänne. Ei auttanut. Sanoivat vain, että "Olla suuri työ laitta kone takas paikale ja yhtä suuri työ olla korja kone, jättä auto tänne, me viedä auto heti pois sillä pihalla eikä hallissa olla tila". Silloin putosin. En jaksanut enää tapella. Olin juuri menettänyt läheisen, minulle rakkaan ihmisen ja ajattelin, että en välitä. Viekää..ja ne vei. Oisko just tässä kohtaa se kulttuurien välinen eroavaisuus.
        Kun ne näkee kaverin heikkona, ne hyökkää, kuin sudet. Kun me nähdään kaveri heikkona, niin me ehkä autetaan. Ainakaan me ei lyödä lisää. En tiedä. Toivoisin ainakin. Ehkä meitä ei ole opetettu hyökkäämään siinä tilanteessa, eikä meidän elämä ole ollut sellaista
        raakalaismaista, kuin heillä siellä
        kehitysmaissa, kuten venäjä, serbia, kosovo, romania jne ovat. Tuleehan sieltä ihan jees porukkaakin, mutta ei Vuosaaren Auto(mulkku) korjaamoon oo tullut.
        Kirjoitelkaa. Vastailen tarvittaessa.

Terv. Stadi/Tsege

koneen kunnon voineet tietää kun eivät kai viellä ole edes sisäsiisteiksi oppineet.

• Stadi/Tsege
        pöljät olis kirjoitti:

koneen kunnon voineet tietää kun eivät kai viellä ole edes sisäsiisteiksi oppineet.

Nyt ne asuu siinä korjaamon päällä ja peloissaan ovat nakertaneet pakoikkunoita ja pako-ovia joka puolelle taloa. Portaatkin on tehty talon ulkopuolelle. No tietty. Selvä se. Nyt on sitten kivaa. Päivät kusetetaan ja illat kuljetaan käsi kädessä pelko perseessä.
        Pitäisköhän lähtee kotio jo niidenkin ressukoiden. Kotopuolessa heillä niitä kusetettavia riittäisikin. Voi kuitenkin olla, että tulis sitten se noutajakin näille
        taivaallisille "korjausmiehille". Täällä ei kai ihan sitä pelkoa heillä ole ja siksihän ne tänne tuli. Ei ollu sattuma.
        Joopajoo.

Kiitti ja terv. Stadi/Tsege

• tai jotain sinnepäin

niminen, tiepalvelua ja hinaustoimintaa harjoittava täysin asiallinen ja osaava yritys käytti pari vuotta sitten yhteistyökumppaninaan juuri tuota Vuosaaren Autokorjaamoa jonka asiakkaaksi tuota kautta tahtomattani jouduin.
      Siellä tehtiin kaikkea muuta kuin mistä oltiin sovittu, ja varmuuden vuoksi ylimääräistäkin.
      Puheluihin vastattiin niin huonolla suomenkielellä, että suurimman osan asiasisällöstä saattoi vain arvata.
      Toivottavasti Assistance palvelu yritys (Jos on vielä toiminnassa yhteistyökumppanistaan huolimatta) on löytänyt asiallisen ja osaavan kumppanin, noin karmeita kokemuksia kuin aloittajalla minulla ei onneksi ole, muille en em. yritystä missään nimessä voi suositella.

• Stadi/Tsege

Moi Kaveri,
        Kiitos vastauksestasi ja tuestasi.

Assistance palvelun ei todellakaan kannattais haalata mistään hinnasta autoja tuohon sudenpesään. Se on nimittäin sitten sen auton tai auton omistajan rahojen menoa. Olen kiertänyt jonkin verran eri maissa ja ystäviäkin niistä on, mutta koskaan en lakkaa ihmettelemästä miten suuria erot kansojen välillä joskus voi olla. Jopa ihan pelkästään ruokailujutut ja muut tollaset ihan pieneltä tuntuvat seikat. Minä en halua enää olla täällä Suomessa ulkomaalaisten kanssa tekemisissä kuin välttämättömän verran tai pakosta. En vapaaehtoisesti enää hakeudu niihin porukoihin.
        Tuon järkytyksen jälkeen "hoonoa soomea" kuullessani alkaa jo polvet vapisemaan ja ennen niin mukava fiilis ulkomaalaisia kohtaan on nyt muuttunut inhoksi ja vi...ksi.

Terv. Stadi/Tsege

• omalla lehmä ojassa
        Stadi/Tsege kirjoitti:

Moi Kaveri,
        Kiitos vastauksestasi ja tuestasi.

Assistance palvelun ei todellakaan kannattais haalata mistään hinnasta autoja tuohon sudenpesään. Se on nimittäin sitten sen auton tai auton omistajan rahojen menoa. Olen kiertänyt jonkin verran eri maissa ja ystäviäkin niistä on, mutta koskaan en lakkaa ihmettelemästä miten suuria erot kansojen välillä joskus voi olla. Jopa ihan pelkästään ruokailujutut ja muut tollaset ihan pieneltä tuntuvat seikat. Minä en halua enää olla täällä Suomessa ulkomaalaisten kanssa tekemisissä kuin välttämättömän verran tai pakosta. En vapaaehtoisesti enää hakeudu niihin porukoihin.
        Tuon järkytyksen jälkeen "hoonoa soomea" kuullessani alkaa jo polvet vapisemaan ja ennen niin mukava fiilis ulkomaalaisia kohtaan on nyt muuttunut inhoksi ja vi...ksi.

Terv. Stadi/Tsege

Taisivat saada Assistancen pojat kossupullon ko. korjaamosta kun veivät yhden "uhrin" lisää sinne :D

• Stadi/Tsege
        omalla lehmä ojassa kirjoitti:

Taisivat saada Assistancen pojat kossupullon ko. korjaamosta kun veivät yhden "uhrin" lisää sinne :D

Niin. Assistance firma, jos on puhtooonen kannattais miettiä mainettaan. Sen nimi liitetään helposti tuohon sutkifirmaan. On jo liitettykin. Voi joutua jopa todistaan oikeuuuuressa.

Illanjatkoa, illanjatkoa Stadi/Tsege

• Ihmettelevä autoilija

Eikö asia kannattaisi viedä kuluttajasuoja-asiamiehelle?

• Stadi/Tsege

Joo. Kiitti. Kuule sie. Vein asian jopa poliisille. Sattui naispoliisi ja hän sanoi välittömästi; "Mistä tiedät, että otti turhaa koneen pois". "Tämä ei meille kuulu". Kun jatkoin kertomusta hän vähän vähempi hyökkäsi ja kysyi korjaamon nimeä. Kerroin sen ja kerroin
        myös ne kansallisuudet jotka siellä vaikuttaa.
        Kuultuaan kansallisuudet hän sanoi "Kuulostaa lupaavalta sekoitukselta".
        Sitten hän vain sanoi, että; "Minä vien aina auton merkkiliikkeeseen. Se on varminta". Ja taas olin liian väsynyt jatkaan. Kiitin vain tiedosta. Onhan se tärkeää tietää, että missä hän huollattaa autoaan (sitähän minä olin juuri tullut kysymäänkin). Heh. Siinä oli se juttu myös poliisien kohdalta. (Kyllä he varmaankin korjaamon nimen laittoi papereihin ja selvitteelee ko firman toimintaa, mutta yleisemmällä tasolla).
        Jos aikoo viedä tollasta asiaa eteenpäin niin täytyy olla tosi vahvana. Jos jää odottelemaan voimien palautusta niin juttu vanhenee ja vaikeutuu koko ajan ja on aina sitten vaikeampi selvittä. Tämän nuo sutkiporukat juuri tietää. Ise aion rungon valmistenumeron perusteella selvittää missä auto on. Kyllä se sen verran kiinnostaa. Selvitän myös sen kuka osti auton Vuosaaren Auto(mulkku) korjaamosta. Kaupat oli 100-varmasti tehty jo silloin, kun hommasin vaihelaatikkoa (kaksi viikkoa aikaa). Meinaan, että se oli heti häipynyt pihasta, kun luovutin, eikä sitä millään enää saanut mistään takas sitten kun myöhemmin yritin mennä uudelleen kysymään. Kukaan ei muka tiennyt mistään mitään. Ja taas olin liian väsynyt selvittään ja jatkaan tappelua.
        Kirjoitelkaa jos fiilistä riittää Stadi/Tsege

• Terve vaan

Oletteko kuitti saaneet, kun maksun aika on ollut? Olen muutaman kerran heidän palveluitaan käyttänyt, käteisellä maksanut, eikä kuittia ole tullut!!!! Hämärää toimintaa! Eikä kukaan puutu asiaan!!!??? Näin Suomessa! Tervetuloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      70
      3806
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      17
      2140
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      431
      1916
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      164
      1771
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1166
    6. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      84
      1126
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1105
    8. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      917
    9. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      768
    10. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      162
      708
    Aihe