Allergiaruokavalio

imetyksen aikana

Hei,

olisiko kellään antaa jotai kivaa hyväksi koettua ruokavaliota muutamaksi viikoksi jossa poistetaan kaikki allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet pois äidin ruokavaliosta, kun tuntuu kauhean yksipuoliselta itse kokeilema ruokavalio, eikä jaksa miettiä että mitä sitä söisi jotta saisi mahan täyteen ja vauvan oireettomaksi.

Kahdella lapsellani on ollut maito-ja vilja-allergia ja epäilen nyt kolmannellakin olevan ainakin maitoallergia, mutta taas joudun yksin kokeilemaan kun lääkärit ei ota todesta epäilyjäni(vauva kuulemma vasta niin pieni, 3kk) joten ajattelin kokeilla taas itse, vaikka aikaisemmin jo kokeilinkin dieettiä jossa jätin maidon ja maidon valkuiaista sisältävät ruoka-aineet pois, sekä viljat että muut yleisesti allergiaa aiheuttavat, mutta kun en tykkää porsaanlihasta, söin sitä pakolla ja kanaa söin myös, laihduin melkein puoli kiloa päivässä ja vauva ei ollut täysin oireeton(ehkä dieetti ei ollut tarpeeksi pitkä).Äidinmaidonkorviketta(tutteli omneo) kun olen antanut niin menee pikkuisella ummetuksen puolelle ja mahavaivat pahenee, vaikkakin kertamäärä oli todella pieni vain 30ml, joten aivan varmasti se ainakin maidolle on allerginen, mutta kun pelkästään sen jättäminen ei riittänyt silloin kun sitä ruokavaliota kokeilin, ja nämä kokeilut on muuten aivan kauheita yksinään, olisi niin kiva kun lääkärit uskoisi äitiä eikä vain panisi näitä mahavaivoja koliikin ym. suoliston kehittymättömyyden piikkiin...

On tämä raskasta kun pienellä on mahakipeä ja lääkärit eivät halua auttaa kun eivät usko, ja yksityiset lääkärit ovat niin kauhean kalliita kun pitäisi sitten siellä juosta moneen kertaan kuitenkin ennenkuin mitään saadaan selville ja maksaahan ne erityiskorvikkeetkin sitten vielä erikseen ennenkuin saa kelalta takaisin jos allergia todetaan.

Kyllä tämä on raskasta, kolmas lapsi jo mahavaivainen, ensimmäiseltä meni 2v6kk kk ja toiselta 8kk kunnes mahavaivat helpotti erityisruokavalion myötä, siis tuolloin vihdoin ja viimein lääkärit uskoivat että jokin on vialla ja sain lähetteen sairaalaan testeihin, ja taas sama rumpa edessä, mutta mitäpä sitä ei tekisi lasten takia että heillä on hyvä olla, mutta yksityisellä juokseminen on ehkä kuitenkin liikaa, pitää ensi viikon neuvolalääkäriltä(kontrolliaika) yrittää saada jo lähetettä testeihin, antaakohan ne näin pienelle ja onko ne luotettavia vielä tässä vaiheessa?

3

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amina

      Heis!
      Minulla 3 laajasti ruoka-allergista lasta. Nuorinta imetin 2 vuotta, joista 10 kk erikoisruokavaliolla. Ikävä kyllä mitään herkkuruokaa ei olekaan, mutta riippuu kuinka ankarasti olet valmis karsimaan, jotta itkut loppuisi. Itse söin bataattia ja porsaanlihaa, marjoja ja kurkkua. Ota hiukan mallia edellisistä lapsistasi, usein seuraavilla samat allergeenit. Jos soija on sopinut tai riisi, niin niistä saa mukavat maidon korvikkeet. ( soijamaito ja riisimaito siis). Ja riisikakkuset, riisimurot, riisipuuro, maissista tehtyä makaronia, maissinaksut jne.
      Omat lapseni ovat olleet myös niille allergisia. Hirssihiutaleista saa ihan kohtalaista puuroa. Ja luontaisesti gluteenitonta pullaakin löytyy pakastealtaasta. Kyllä se siitä. Kerran viikossa voikin sitten sortua ja syödä suklaata. Mutta syö vitamiineja, kalkkia ja d-vitamiinia purkista diettisi ajan. Itse en muuten laihtunut kuin 5 kg .

    • kikkerperi

      moi munattomat :)

    • kikkerperi

      ois asiaa että osaisittiko vastata kikkerperi :) ;) ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe