Onko noissa Golf Variant 1,4 TSI:ssä radioa ohjaava ratti? Tuleeko vakiona johonkin malliin vai lisäpakettiin vai miten...
Monitoimiratti golfissa?
11
1675
Vastaukset
- Mä vaan
sekä Jetassa että Variant Golfissa osittain heikompi varustelu Comfortlinessakin kuin 3- ja 5-ovisissa malleissa.
- ikävä..........
Ostin comfortline-jetan ja kyllähän tuo muovirinkula tuntuu ohuelta ja liukkaalta sekä siis epämukavalta otteeltaan verrattuna paksuun nahkarattiin!
- pullakuski@hki
http://www.volkswagen.fi/vvauto/vw4.nsf/HTML/020.020.030
Tuolla sivulla olevassa kuvassa moinen ratti on, mutta mikä lie sitten malli. - Mä vaan
pullakuski@hki kirjoitti:
http://www.volkswagen.fi/vvauto/vw4.nsf/HTML/020.020.030
Tuolla sivulla olevassa kuvassa moinen ratti on, mutta mikä lie sitten malli.edes varustepakettien yhteydessä monitoimiohjauspyörää tai edes nahkarattia. ilmeisesti Variant Golfia menee eniten perheellisille ja kestituloisille nuorille pareille, koska tehdasasenteisten lisävarusteiden määrä on tällä hetkellä niin suppea!
Lisävarusteita on ainoastaan tehdasasenteisina Variantiin saatavilla nämä: panorama-katto, metalliväri, huonontien varustus ja 2 kpl mukavuuspaketteja.
Jälkiasennettavia alkuperäislisävarusteita Golf Variantiin kyllä on saatavilla yhtä ja toista.
Jettaan, Passatiin ja perus-Golfiin saa vaikka mitä hiluja jos tehtaalla tilattaessa...
Enkä ymmärrä miksi Variant Golfissa ja Jetassa ei oo sadetunnistinta, aluvanteita, automaattisesti himmenevää sisäpeiliä ja tunnelivaloja&saattovalotoimintoa Comfortline-mallissa kun nääs perus-Golfissa on noi on! Jetta on kalliimpi kuin perus Golf mutta sen Comfotlinesta puuttuu noi mitä on 3- ja 5-ovisissa malleissa.... - pyh ja pah
Mä vaan kirjoitti:
edes varustepakettien yhteydessä monitoimiohjauspyörää tai edes nahkarattia. ilmeisesti Variant Golfia menee eniten perheellisille ja kestituloisille nuorille pareille, koska tehdasasenteisten lisävarusteiden määrä on tällä hetkellä niin suppea!
Lisävarusteita on ainoastaan tehdasasenteisina Variantiin saatavilla nämä: panorama-katto, metalliväri, huonontien varustus ja 2 kpl mukavuuspaketteja.
Jälkiasennettavia alkuperäislisävarusteita Golf Variantiin kyllä on saatavilla yhtä ja toista.
Jettaan, Passatiin ja perus-Golfiin saa vaikka mitä hiluja jos tehtaalla tilattaessa...
Enkä ymmärrä miksi Variant Golfissa ja Jetassa ei oo sadetunnistinta, aluvanteita, automaattisesti himmenevää sisäpeiliä ja tunnelivaloja&saattovalotoimintoa Comfortline-mallissa kun nääs perus-Golfissa on noi on! Jetta on kalliimpi kuin perus Golf mutta sen Comfotlinesta puuttuu noi mitä on 3- ja 5-ovisissa malleissa....Monitoimiratti on aikas lailla turha vehje, ei vaadi kauheesti ponnistuksia irrottaa hetkeksi käsi ratista ja säätää jotain. Sadetunnistin on yhtä turha, jos yhteys silmien ja aivojen välillä toimii. "Kas pisaroita lasiin, laitanpa tihkuasennon päälle."
Jos ei viitti tehdä ajamiseen vaadittavia toimenpiteitä niin kannattaa vuokrata kuljettaja, ja siirtyä itse takapenkille. - saatavana
Mä vaan kirjoitti:
edes varustepakettien yhteydessä monitoimiohjauspyörää tai edes nahkarattia. ilmeisesti Variant Golfia menee eniten perheellisille ja kestituloisille nuorille pareille, koska tehdasasenteisten lisävarusteiden määrä on tällä hetkellä niin suppea!
Lisävarusteita on ainoastaan tehdasasenteisina Variantiin saatavilla nämä: panorama-katto, metalliväri, huonontien varustus ja 2 kpl mukavuuspaketteja.
Jälkiasennettavia alkuperäislisävarusteita Golf Variantiin kyllä on saatavilla yhtä ja toista.
Jettaan, Passatiin ja perus-Golfiin saa vaikka mitä hiluja jos tehtaalla tilattaessa...
Enkä ymmärrä miksi Variant Golfissa ja Jetassa ei oo sadetunnistinta, aluvanteita, automaattisesti himmenevää sisäpeiliä ja tunnelivaloja&saattovalotoimintoa Comfortline-mallissa kun nääs perus-Golfissa on noi on! Jetta on kalliimpi kuin perus Golf mutta sen Comfotlinesta puuttuu noi mitä on 3- ja 5-ovisissa malleissa....vaikka "mitä", listan suppeus kertoo lähinnä Suomen maahantuojan laiskuudesta.
Katsoppas vaikka täältä,
http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/golf/golf_variant/zahlen___fakten/sonderausstattung.html - LongLife3
pyh ja pah kirjoitti:
Monitoimiratti on aikas lailla turha vehje, ei vaadi kauheesti ponnistuksia irrottaa hetkeksi käsi ratista ja säätää jotain. Sadetunnistin on yhtä turha, jos yhteys silmien ja aivojen välillä toimii. "Kas pisaroita lasiin, laitanpa tihkuasennon päälle."
Jos ei viitti tehdä ajamiseen vaadittavia toimenpiteitä niin kannattaa vuokrata kuljettaja, ja siirtyä itse takapenkille.Turhiahan ovat monet muutkin varusteet autoissa kuten vaikka jarrut ja turvavyöt. Ilman jarrujakin auto pysähtyy lopulta, joten mihin niitä tarvitaan?
Turvavöitäkin tarvitaan vain törmätessä, mutta eihän kukaan koskaan törmää - mehän kaikki olemme huippukuskeja :)
Tuota listaa voisi jatkaa loputtomiin kunnes tullaan siihen kohtaan, että mitä ihmettä edes teet autolla, kävellenkin pääset, jos vain yhteys aivojen ja jalkojen välillä on tallessa :)
Nooh jos nyt annetaan muiden nauttia niistä asioista mitä pitävät tärkeinä, eikä arvostella muiden haluja / mielipiteitä.
Monitoimiratti tuo mukanaan monta muutakin asiaa mitä ei heti tule ajatelluksi, kun ei ole sitä koskaan käyttänyt. Radion/CD-vaihtajan/autopuhelimen napit ovat kaikki siinä samassa, eikä kättä tarvitse siirtää erikseen jokaiselle laitteelle kun haluaa noita säätää. Tämä taas tarkoittaa, ettei kuljettajan tarvitse ottaa katsetta tiestä pois ja etsiä säätönappia muualta, vaan riittää kun siirtää sormen suoraan siihen ratilla olevaan nappiin. Itsellä moinen on autoissa ollut kyllä pääasiassa sen vuoksi että tuo on nahkainen ratti ja tulee usein hahkapaketin kylkiäisenä - hyödylliseksi se kuitenkin on käytännössä tullut havaittua.
Mukavuutta tuo myös sadetunnistin, kun ei tarvitse olla säätämässä tihkua jatkuvasti sen mukaan jos joku auto ohittaa sinut tai saat kiinni hitaampaa ajavan auton - sadetunnistin tekee säädöt automaattisesti. Tai jos vaikka ohi menneestä autosta roiskahtaa suuri kura määrä lasille niin tunnistin pyyhkii kurat ennen kuin ehdit itse edes reagoida asiaan ja tämä taas lisää turvallisuutta, kun ei tule ajettua 'sokeana' niin pitkään.
Jos jokin asia on turha sinun mielestäsi niin ei kannata aina vetää palkoa poikittain nenäänsä vaikka joku sitä pitääkin tarpeellisena itselleen. Toiset kun haluavat nauttia elämästään, eivätkä jaksa olla niin pessimistisiä kuin sinä näytät olevan :) - ...surkea
LongLife3 kirjoitti:
Turhiahan ovat monet muutkin varusteet autoissa kuten vaikka jarrut ja turvavyöt. Ilman jarrujakin auto pysähtyy lopulta, joten mihin niitä tarvitaan?
Turvavöitäkin tarvitaan vain törmätessä, mutta eihän kukaan koskaan törmää - mehän kaikki olemme huippukuskeja :)
Tuota listaa voisi jatkaa loputtomiin kunnes tullaan siihen kohtaan, että mitä ihmettä edes teet autolla, kävellenkin pääset, jos vain yhteys aivojen ja jalkojen välillä on tallessa :)
Nooh jos nyt annetaan muiden nauttia niistä asioista mitä pitävät tärkeinä, eikä arvostella muiden haluja / mielipiteitä.
Monitoimiratti tuo mukanaan monta muutakin asiaa mitä ei heti tule ajatelluksi, kun ei ole sitä koskaan käyttänyt. Radion/CD-vaihtajan/autopuhelimen napit ovat kaikki siinä samassa, eikä kättä tarvitse siirtää erikseen jokaiselle laitteelle kun haluaa noita säätää. Tämä taas tarkoittaa, ettei kuljettajan tarvitse ottaa katsetta tiestä pois ja etsiä säätönappia muualta, vaan riittää kun siirtää sormen suoraan siihen ratilla olevaan nappiin. Itsellä moinen on autoissa ollut kyllä pääasiassa sen vuoksi että tuo on nahkainen ratti ja tulee usein hahkapaketin kylkiäisenä - hyödylliseksi se kuitenkin on käytännössä tullut havaittua.
Mukavuutta tuo myös sadetunnistin, kun ei tarvitse olla säätämässä tihkua jatkuvasti sen mukaan jos joku auto ohittaa sinut tai saat kiinni hitaampaa ajavan auton - sadetunnistin tekee säädöt automaattisesti. Tai jos vaikka ohi menneestä autosta roiskahtaa suuri kura määrä lasille niin tunnistin pyyhkii kurat ennen kuin ehdit itse edes reagoida asiaan ja tämä taas lisää turvallisuutta, kun ei tule ajettua 'sokeana' niin pitkään.
Jos jokin asia on turha sinun mielestäsi niin ei kannata aina vetää palkoa poikittain nenäänsä vaikka joku sitä pitääkin tarpeellisena itselleen. Toiset kun haluavat nauttia elämästään, eivätkä jaksa olla niin pessimistisiä kuin sinä näytät olevan :)Itsekin mietin pitkään, otanko Jettaan monitoimiratin, kun nahkaisen ratin saan jo varustustason myötä muutenkin. Havaitsin, että ainakin Jetan tapauksessa puhelinvastausnapilla ei tee mitään, koska se ei ole Suomen tuontiohjelmassa. Myöskään vakkaria ei voi säätää monitoimiratin nappuloista, ainoastaan radio/CD:tä ja ajotietokonetta.
Muissa autoissa (esim. nykyisessä) monitoimiratti on varsin perusteltu, mutta tietyissä VW:n malleissa siinä on toimintoja joita ei Suomeen tuotavissa malleissa ole kytketty toimimaan, eli käytännössä ostaja joutuu maksamaan myös tyhjästä. - LongLife3
...surkea kirjoitti:
Itsekin mietin pitkään, otanko Jettaan monitoimiratin, kun nahkaisen ratin saan jo varustustason myötä muutenkin. Havaitsin, että ainakin Jetan tapauksessa puhelinvastausnapilla ei tee mitään, koska se ei ole Suomen tuontiohjelmassa. Myöskään vakkaria ei voi säätää monitoimiratin nappuloista, ainoastaan radio/CD:tä ja ajotietokonetta.
Muissa autoissa (esim. nykyisessä) monitoimiratti on varsin perusteltu, mutta tietyissä VW:n malleissa siinä on toimintoja joita ei Suomeen tuotavissa malleissa ole kytketty toimimaan, eli käytännössä ostaja joutuu maksamaan myös tyhjästä.Juu ei tee puhelinnapeilla mitään jollei ota autoonsa puhelintakin - aivan samoin on radio/cd:n kanssakin, jollet ole huomannut :)
Niin tuli ilmaistua tuossa aiemmassa hieman väärin tuo mitä tarkoitin nahkaratilla - alkuperäinen nahkaratti olisi ollut ruorimainen ja tämä monitoimiratti kolmipuolainen käteen mukavammin sopiva. Näin ei ole enää, sillä nykyisin on tuo kolmipuolainen vakiona - nahalla tai ilman riippuen varustelutasosta. - ei Suomen myyntiohjelmassa
LongLife3 kirjoitti:
Juu ei tee puhelinnapeilla mitään jollei ota autoonsa puhelintakin - aivan samoin on radio/cd:n kanssakin, jollet ole huomannut :)
Niin tuli ilmaistua tuossa aiemmassa hieman väärin tuo mitä tarkoitin nahkaratilla - alkuperäinen nahkaratti olisi ollut ruorimainen ja tämä monitoimiratti kolmipuolainen käteen mukavammin sopiva. Näin ei ole enää, sillä nykyisin on tuo kolmipuolainen vakiona - nahalla tai ilman riippuen varustelutasosta.Matkapuhelinvalmius ei ole ainakaan Jetan Suomen myyntiohjelmassa. Eli rahallakaan et saa puhelinnappeja toimimaan ainakaan Jetassa.
- LongLife3
ei Suomen myyntiohjelmassa kirjoitti:
Matkapuhelinvalmius ei ole ainakaan Jetan Suomen myyntiohjelmassa. Eli rahallakaan et saa puhelinnappeja toimimaan ainakaan Jetassa.
Kun maahantuojalta kyselin tuota niin tarjosivat sille hinnan Suomeenkin. Ei ole perushinnastossa, mutta tilaamalla sitä sai - ainakin silloin kun Jetta ilmestyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1222391
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292213Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16857Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.247760Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737