The Visitors

abritez

Todettakoon näin alkuun, etten tunne ABBA:n tuotantoa vielä kovinkaan hyvin. Olen vasta viime aikoina alkanut ymmärtämään, kuinka loistavia nämä ABBA:n tunnetut hitit (vaikka Dancing Queen, Mamma Mia ja Take a Chance on Me) on. Omistan nyt kokoelman ja kyllä, onhan se ihan loistavaa musiikkia täynnä! Olen miettinyt, mistä studioalbumista kannattaisi aloittaa tarkempi tutustuminen. Usein ABBA:n parhaana levynä pidetään Visitorsia. Onko se sellainen mestariteos kun sanotaan? Olen lukenut hehkutusta ja ylistystä liittyen albumiin vaikka mistä suunnasta. Onko tämä albumi se, mistä kannattaa aloittaa vai joku muu? Mikä?

11

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chiquitita

      No jos mun pitäis nyt aloittaa jostain Abbaan tutustuminen, niin kuuntelisin ensin varmaan ekaa levyä ja siinä järjestyksessä missä ne levyt on, koska sitten siinä huomais, miten se musiikki on ikään kuin muuttunut... Ääh, en mä tiedä, mut toi nyt oli mun mielipide asiasta. Onhan Visitors tosi hyvä levy, siinä ei ole sellaisia hittejä, mutta todella hyviä kappaleita, kuten Soldiers, Slipping trough my fingers ja One of us ainakin. Siitä huomaa, että se on viimeinen levy, siinä on vähän sellaista "haikeutta" ja se on rauhallisempi levy, jos vertaa niihin iän ikuisiin hitteihin. :)

    • chiquitita 22

      Joo eiköhän se kannata aloittaa ekasta leystä eli Ring ring:stä sit waterloo, abba...
      Visitors on tosi hieno levey...parhaat biisit, ei puhkikuluneita hittejä. Mun suosikki.

      • Mikko J.

        Olen sitä mieltä, että Abbaan tutustumista ei kannata missään nimessä aloittaa debyyttialbumista, Ring Ring. Kyseessä on toki ihan kelpo levy, mutta kokonaisuutena hyvin epätasainen, samoin kuten seuraava Waterlookin. Kyllä nämäkin kiekot kannattaa hyllyyn haalia, mutta nimenomaan aloittelevalla Abba-diggarille on Arrival oikea valinta. Super Trouper ja Visitors sen jälkeen, sitten vaikka The Album, Voulez-Vou jne. Ostamalla levyt samantien kronologisessa ilmestymisjärjestyksessä saa tietenkin hyvän perspektiivin musiikin kehittymisestä ja "bändin matkasta", mutta saa sen muutenkin. Vaikkapa kuuntelemalla kaikki levyt kerralla putkeen yhdessä jonossa, kuten itse tein viime sunnuntaina ;)


    • Fernando

      on minusta se Abban levy, josta kannattaa aloittaa, sehän on ihan klassinen pop-levy, hittikamaa alusta loppuun (Abban viidestä parhaasta biisistä kolme löytyy tältä levyltä). Abban diskolevyistä paras on Voulez-Vous, ja henkilökohtainen suosikkini on Super Trouper, joka viimeistään nosti Anderssonin ja Ulvaeuksen suurten pop-säveltäjien sarjaan. Tämän jälkeenhän heiltä tulikin enää The Visitors, joka minusta on tekotaiteellinen lässy.

      • AnderssonUlvaeus

        Vai tekotaiteellinen lässy... Vielä muutama kuukausi sitten sinua tuntui viehättävän hieman kunnianhimoisemmat kaappaleet kuten I let the music speak - jos nyt sitten sama Fernando olet.


      • Fernando
        AnderssonUlvaeus kirjoitti:

        Vai tekotaiteellinen lässy... Vielä muutama kuukausi sitten sinua tuntui viehättävän hieman kunnianhimoisemmat kaappaleet kuten I let the music speak - jos nyt sitten sama Fernando olet.

        on kieltämättä hieno biisi, samoin I Let the Music Speak. Mutta levyllä on mukana myös ihan hirveitä biisejä, kuten Two for the Price of One... no, kaipa koko levyn leimaaminen tekotaiteelliseksi lässyksi on sentään kohtuutonta, mutta sillä rajalla se kyllä keikkuu. Luulenpa että Abba hajosi juuri oikeaan aikaan, juuri kun alamäki oli alkamassa. Vaikka vielä viimeinenkin biisi The Day Before You Came oli ihmeen hyvä.


      • AnderssonUlvaeus
        Fernando kirjoitti:

        on kieltämättä hieno biisi, samoin I Let the Music Speak. Mutta levyllä on mukana myös ihan hirveitä biisejä, kuten Two for the Price of One... no, kaipa koko levyn leimaaminen tekotaiteelliseksi lässyksi on sentään kohtuutonta, mutta sillä rajalla se kyllä keikkuu. Luulenpa että Abba hajosi juuri oikeaan aikaan, juuri kun alamäki oli alkamassa. Vaikka vielä viimeinenkin biisi The Day Before You Came oli ihmeen hyvä.

        Two For The Price Of One eroaa levyn muusta linjasta ja erottuu jo siksi - mutta on myös heikoin lenkki. Mutta ne muut "ihan hirveät biisit" on sitten toinen juttu...

        Ilmeisesti joillekin levy ei enää kolahtanut, kun se hittipotentiaali oli vähäisempää eikä tarjonnut helppoja ratkaisuja kuulijalle.

        The Visitors, Soldiers, I Let The Music Speak, Slipping Through My Fingers ja Like An Angel Passing Through My Room eivät enää olleet top10 kamaa tai sitä mihin oltiin totuttu - vaan laadullisesti ei tarvinnut hävetä.

        The Day Before You Came yksinkertaisuudessaan on loistava päätös yhtyeen uralle.

        Kyllä, Abba vetäytyi tauolle juuri oikeaan aikaan ja onneksi se tauko jatkuu yhä.


      • Abba-fani jo vuodesta 1974

        Arrival on minustakin se levy, josta Abba-musiikin kuunteleminen kannattaa aloittaa. Abban levyistä tämä on minulle se suurin suosikki, vaikka kaikkihan nuo rakkaita ovat. Voulez-vous tosin pitkin hampain... 1970-luvun lopun discomusiikki kun ei kuulosta minun korviini enää yhtä hyvältä kuin 1970-luvun lopulla. :D


      • Fernando
        Abba-fani jo vuodesta 1974 kirjoitti:

        Arrival on minustakin se levy, josta Abba-musiikin kuunteleminen kannattaa aloittaa. Abban levyistä tämä on minulle se suurin suosikki, vaikka kaikkihan nuo rakkaita ovat. Voulez-vous tosin pitkin hampain... 1970-luvun lopun discomusiikki kun ei kuulosta minun korviini enää yhtä hyvältä kuin 1970-luvun lopulla. :D

        oli ilmestyessään suurin suosikkini, ehkä siksi että se oli ensimmäinen Abba-levy jota varsinaisesti ehdin odottaa - muut olin äänittänyt kaseteille kaverin luona. Kyllä mnusta monet 1970-luvun lopun diskobiisit kuulostavat yhä hyviltä (esim. Donna Summerin Hot Stuff, Gloria Gaynorin I Will Survive ja Chicin koko tuotanto) mutta Abba ei ehkä aivan parhaita ollut tässä lajissa. Gimme! Gimme! Gimme! on kyllä rautainen klassikko.


      • One Of Us
        Fernando kirjoitti:

        oli ilmestyessään suurin suosikkini, ehkä siksi että se oli ensimmäinen Abba-levy jota varsinaisesti ehdin odottaa - muut olin äänittänyt kaseteille kaverin luona. Kyllä mnusta monet 1970-luvun lopun diskobiisit kuulostavat yhä hyviltä (esim. Donna Summerin Hot Stuff, Gloria Gaynorin I Will Survive ja Chicin koko tuotanto) mutta Abba ei ehkä aivan parhaita ollut tässä lajissa. Gimme! Gimme! Gimme! on kyllä rautainen klassikko.

        aloitat,siten tajuat kehityksen ja kun laitat "The Visitors" levyn soimaan,niin tajuat lopulta ABBA'n musiikin hienouden...

        Tekotaiteellisuudesta ei ole tietoakaan !

        Joka näin sanoi ei tajua musiikista mitään.


      • Fernando
        One Of Us kirjoitti:

        aloitat,siten tajuat kehityksen ja kun laitat "The Visitors" levyn soimaan,niin tajuat lopulta ABBA'n musiikin hienouden...

        Tekotaiteellisuudesta ei ole tietoakaan !

        Joka näin sanoi ei tajua musiikista mitään.

        No hei, olenhan minä ne kaikki kuunnellut ja mullahan on oikeus mielipiteeseeni kans. Joillekin The Visitors kolahtaa, joillekin ei, ja minä kuulun jälkimmäisiin. Luulenpa silti tajunneeni Abban musiikin hienouden. Arrival ja Super Trouper ovat hienoja levyjä, ja muillakin on hetkensä. Onhan niiden biiseissä lennokkuutta (esim. Dancing Queen), tyylikkyyttää (esim. Money, money money) ja voimaa (esim. Knowing me, knowing you) vaikka muille jakaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      146
      3170
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      53
      996
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      221
      890
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      41
      843
    5. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      834
    6. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      830
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      63
      770
    8. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      45
      760
    9. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      241
      742
    10. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      49
      736
    Aihe