Nuoret naiset keskenään Italiaan = hyvä idea ?

Italianmatkaaja

Pystyykö muutama (3-6 ?) noin 16 vuotiasta tyttöä lähtemään keskenänsä Italiaan matkalle? Kaikkien vanhemmilta kysyttäisiin tottakai luvat, mutta onko se kaikkien lakien yms. osalta täysin mahdollista? Matka olisi varmastikkin viikon- kaksi kestävä, ja loma vietettäisiin yhdessä tai kahdessa hotellissa. Pääseekö kuustoistavuotiaat jo baariin iltaisinkin? Onko Italialaisilla hyvä englanninkielen taito, pärjääkö siis peruskoulun englannintaidoilla?

23

2229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa kaipaavalle..

      englanninkielentaito ei ole missään päin Italiaa hyvä! kannattaa ehdottomasti opiskella edes muutama tärkeä sana italiaa ja vaikka ihan ruokien nimet mitä haluaa ravintoloissa tilata (aika helppoa) ja riippuu ihan, minne päin olet menossa. Kumminkin on tunnettua että Italiassa on kamala liikenne ja huonosti puhutaan englantia. Uskon että näissä turistien eniten suosimissa kaupungeissa (Rooma, Milano) englantia puhutaan, mutta etelä-Italiassa olen monet kerrat joutunut yrittämään puhua italiaa jopa lentokentillä vaikka englanti sujuisi paremmin..

      Baariin yms. diskoihin luultavasti pääsee nyt kuka vaan Italiassa, onhan kyse Italiasta jossa myös tupakkaa myydään kaupoissa lähes kelle vaan. Eli säännöt ovat löysät, mutta tietenkään paikalliset nuoret eivät missään baareissa kännipäissään riehu, koska koti asettaa enemmän sääntöjä kuin laki. Myös kulttuuri on erilainen ja on enemmän "vaaroja" vai miten asiaa selittäisin.

      En suosittele tuon ikäisiä yksinään liikkumaan iltaisian etelä-italian pimeillä kaduilla. Esimerkiksi kaikista vaaleista tytöistä kiinnostuvia (usein vanhoja) miehiä on todella paljon, kaikenlaisia ehdottelijoita ja seuraajia myös... Eikä edes riipu omasta käytöksestä tai vaatetuksesta heidän käytöksensä!

      • ei pääse

        enää kuka vaan, sillä alle 18 vuotiaille ei tarjoilla alkoholia. Jos tule tarkastus, niin baarin omistajalle tulee kovat sakot ja baari joksikin aikaa kiinni. Näin EU:ssa.


    • äitejä/isiä

      jotka päästävät ala-ikäiset tytöt keskenään matkalle. Itse olin ensimmäisen kerran Italiassa ylioppilaaksi tulon jälkeisenä kesänä ja voin kertoa että koimme kaverini kanssa erilaisia "vaaratilanteita". Meille tarjottiin huumeita, kähmittiin kaduilla ja yritettiinpä erään disko illan päätteeksi raiskatakkin. Emme olleet humalassa, joten selvisimme tilanteesta pelkällä säikähdyksellä. Italiassa on paljon ihan selviä mielenvikaisia ihmisiä vapaana, joten VAROKAA jos menette, nuoret viattomat tytöt.

      • Italianmatkaaja

        Onko Italia tosiaan noin epäturvallinen maa? :O Unelmoimme jo ihanasta matkasta mutta taitaakin jäädä haaveeksi.. Eikö FIKSUT nuoret tytöt pärjää edes pienemmissä Italialaisissa kylissä, emme suunnitelleetkaan matkaa minnekkään Roomaan taikka Milanoon, vaan jonnekkin mukavaan ja pienempään rantakohteeseen..


      • ymmärrä

        Mikäs provo tämä nyt sitten on? En osaa yleisesti ottaa kantaa siihen, minkä ikäiset lapset voi päästää keskenään matkalle, mutta muulta osin kirjoituksesi on joko provo, ironiaa tai hölmö, ehkä kaikkia niitä. Sinulle on tarjottu huumeita, sinua on kähmitty, yritetty raiskata. Olen kymmeniä kertoja matkustanut Italiassa ilman ajatustakaan mistään moisesta. Suomessakin minulle tarjottaisiin huumeita ja yritettäiiin vaikkapa tappaa, jos olisin tarpeeksi typerä, menisin aivottomasti tietynlaisiin paikkoihin, en osaisi yhtään käyttää arkijärkeä. Italiassa kulkee mielestäsi mielenvikaisia ihmisiä ympäriinsä. Voi olla. Voisi sitten ainakin suomalaiselta odottaa edes vähän tervejärkisyyttä?


      • se on niin
        ymmärrä kirjoitti:

        Mikäs provo tämä nyt sitten on? En osaa yleisesti ottaa kantaa siihen, minkä ikäiset lapset voi päästää keskenään matkalle, mutta muulta osin kirjoituksesi on joko provo, ironiaa tai hölmö, ehkä kaikkia niitä. Sinulle on tarjottu huumeita, sinua on kähmitty, yritetty raiskata. Olen kymmeniä kertoja matkustanut Italiassa ilman ajatustakaan mistään moisesta. Suomessakin minulle tarjottaisiin huumeita ja yritettäiiin vaikkapa tappaa, jos olisin tarpeeksi typerä, menisin aivottomasti tietynlaisiin paikkoihin, en osaisi yhtään käyttää arkijärkeä. Italiassa kulkee mielestäsi mielenvikaisia ihmisiä ympäriinsä. Voi olla. Voisi sitten ainakin suomalaiselta odottaa edes vähän tervejärkisyyttä?

        että Italiassa taitaa olla mielisairaaloissa "AVOIMET OVET" niin paljon näkee hulluja liikenteessä. Asuin muuten vuosia Italiassa. Varsinkin turistitytöt vetää näitä hulluja puoleensa kuin hunaja mehiläisiä. Kerron tämän kokemuksella. Jos on keskivertoa kauniimpi, niin sitä enemmän on ahdistelijoita perässä.


      • Italianmatkaaja
        se on niin kirjoitti:

        että Italiassa taitaa olla mielisairaaloissa "AVOIMET OVET" niin paljon näkee hulluja liikenteessä. Asuin muuten vuosia Italiassa. Varsinkin turistitytöt vetää näitä hulluja puoleensa kuin hunaja mehiläisiä. Kerron tämän kokemuksella. Jos on keskivertoa kauniimpi, niin sitä enemmän on ahdistelijoita perässä.

        Tyytyvätkö nämä "hullut" ihan vain katselemaan, etteivät vain tule mitään ehdottelemaan/kähmimään? Ja jos tuollaistakin tapahtuu niin uskovatko jos sanoo selvästi ettei kiinnosta? Olemme tosiaan fiksuja emmekä lähtisi minnekkään hämärille sivukujille hortoilemaan, saatika sitten ottaisimme joltain sattumanvaraiselta ohikulkijalta tarjoomisia (=huumeita yms.)


      • jos kysyisit
        Italianmatkaaja kirjoitti:

        Tyytyvätkö nämä "hullut" ihan vain katselemaan, etteivät vain tule mitään ehdottelemaan/kähmimään? Ja jos tuollaistakin tapahtuu niin uskovatko jos sanoo selvästi ettei kiinnosta? Olemme tosiaan fiksuja emmekä lähtisi minnekkään hämärille sivukujille hortoilemaan, saatika sitten ottaisimme joltain sattumanvaraiselta ohikulkijalta tarjoomisia (=huumeita yms.)

        joltain muulta, siis ajattelevalta aikuiselta. Ei pidä ottaa kirjaimellisesti näiden nettikirjoittajien sepustuksia. Joillakin on niin vahvat ennakkoluulot, että he näkevät kauhut kaikkialla, eivätkä osaa sopeuttaa niitä minkäänlaiseen todellisuuteen. Tuo yksi kirjoittaja varmaan tulee kähmityksi ja raiskatuksi kaikkialla, sitä en epäile. Ja hänelle ulkomaalaiset ovat hulluja kähmijöitä kaikki.


      • Italianmatkaaja
        jos kysyisit kirjoitti:

        joltain muulta, siis ajattelevalta aikuiselta. Ei pidä ottaa kirjaimellisesti näiden nettikirjoittajien sepustuksia. Joillakin on niin vahvat ennakkoluulot, että he näkevät kauhut kaikkialla, eivätkä osaa sopeuttaa niitä minkäänlaiseen todellisuuteen. Tuo yksi kirjoittaja varmaan tulee kähmityksi ja raiskatuksi kaikkialla, sitä en epäile. Ja hänelle ulkomaalaiset ovat hulluja kähmijöitä kaikki.

        Kyllähän me lopullinen päätös tehdään aivan itseksemme. :) Hain vain lähinnä pientä osviittaa täältä.. Emmeköhän me sinne Italiaan silti suuntaa, kerranhan sitä vaan eletään ja turha sitä on jäädä Suomeen homehtumaan!


      • reissua!
        Italianmatkaaja kirjoitti:

        Kyllähän me lopullinen päätös tehdään aivan itseksemme. :) Hain vain lähinnä pientä osviittaa täältä.. Emmeköhän me sinne Italiaan silti suuntaa, kerranhan sitä vaan eletään ja turha sitä on jäädä Suomeen homehtumaan!

        Ei kannata liikaa huolehtia! Itse olen asunut Italiassa nyt neljä vuotta ja koskaan en ole joutunut uhkaaviin tilanteisiin. Ei täällä kadut ole täynnä "hulluja" enemmän kuin Suomessakaan. Riittää, että käytätte järkeä, ettekä lähde tuntemattomien matkaan syrjäisille paikoille. Ettehän sitä tee Suomessakaan.(?)
        Itse muistan ensimmäisen ulkomaanlomani kavereiden kanssa ja olimme juuri 16-vuotiaita. Hauskaa riitti ja kaikki palasimme kotiin ehjin nahoin.
        Toivotan siis teille oikein hauskaa Italian matkaa ja myös hyvää joulua!


      • Important
        reissua! kirjoitti:

        Ei kannata liikaa huolehtia! Itse olen asunut Italiassa nyt neljä vuotta ja koskaan en ole joutunut uhkaaviin tilanteisiin. Ei täällä kadut ole täynnä "hulluja" enemmän kuin Suomessakaan. Riittää, että käytätte järkeä, ettekä lähde tuntemattomien matkaan syrjäisille paikoille. Ettehän sitä tee Suomessakaan.(?)
        Itse muistan ensimmäisen ulkomaanlomani kavereiden kanssa ja olimme juuri 16-vuotiaita. Hauskaa riitti ja kaikki palasimme kotiin ehjin nahoin.
        Toivotan siis teille oikein hauskaa Italian matkaa ja myös hyvää joulua!

        uskon kyllä, että tuo joka kirjoitti melkein tulleensa raiskatuksi yms. voi olla ihan tottakin!
        sillä itse olen kokenut ihan vastaavanlaisia tilanteita älkää ajatelko että kaikki pahat kokemukset olisi keksittyä, mutta en Italiassa ole kokenut vastaavaa vaan etelämmässä Sisiliassa.. Useat sisilialaiset (usein keski-ikäiset) miehet ovat hulluina vaaleisiin tyttöihin, oli naimisissa tai ei.
        Kirjoitinkin aiheesta tänne aikaisemmin jo keskustelun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000000907&posting=22000000030625176

        Minä en koskaan lomillani 1. juo 2. käy bilettämässä 3. liiku baareissa, diskoissa tai vastaavissa 4. ole öitä ulkona 5. tapaile epäilyttivä ihmisiä
        olen ollut aina perheeni kanssa matkalla ja aina heidän seurassaan (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kun olen esim. käynyt nopeasti kaupassa tai mennyt vastaan) silti minua on useankin kerran seurailtu siellä päivin ja iltaisin (ensimmäisen kerran en meinannut paniikissa löytää edes hotelliin kun jokin äijä seurasi minua kapealla kadulla autollaan!)
        toisen kerran minulle myös yritettiin tarjota huumetta, mies kehtasi vielä väittää että ne pillerit on "vain karkkia/purkkaa!" uskomatonta!! onneksi en ollut niin tyhmä että olisin uskonut..

        Siellä on myös niitä rantapoikia, jotka ihan "työkseen" iskevät kaikkia turistityttöjä, sitten jossain kahvilassa vertailevat valokuvia ja antavat tytöille pisteitä. He eivät millään meinaa jättää turistityttöjä ja naisia rauhaan.. Sairasta touhua sanon minä!

        En halua kauheasti pelotella ja uskon että olette ihan kunnollisia, mutta kyllä siellä pelätä saa välillä riippuu minne menette ja miten suosittu turistikohde (mitä enemmän turisteja ehkä vähemmän seuraajia, mutta enemmän huijarimaisia rantapoikia en tiedä). Kuten useissa muissakin maissa, jos joku vaikka tarjoaa drinkin sinne on myös helppo sujauttaa jokin pilleri, mutta tiesittekin tämän varmaan jo.


      • ymmärrä
        Important kirjoitti:

        uskon kyllä, että tuo joka kirjoitti melkein tulleensa raiskatuksi yms. voi olla ihan tottakin!
        sillä itse olen kokenut ihan vastaavanlaisia tilanteita älkää ajatelko että kaikki pahat kokemukset olisi keksittyä, mutta en Italiassa ole kokenut vastaavaa vaan etelämmässä Sisiliassa.. Useat sisilialaiset (usein keski-ikäiset) miehet ovat hulluina vaaleisiin tyttöihin, oli naimisissa tai ei.
        Kirjoitinkin aiheesta tänne aikaisemmin jo keskustelun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000000907&posting=22000000030625176

        Minä en koskaan lomillani 1. juo 2. käy bilettämässä 3. liiku baareissa, diskoissa tai vastaavissa 4. ole öitä ulkona 5. tapaile epäilyttivä ihmisiä
        olen ollut aina perheeni kanssa matkalla ja aina heidän seurassaan (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kun olen esim. käynyt nopeasti kaupassa tai mennyt vastaan) silti minua on useankin kerran seurailtu siellä päivin ja iltaisin (ensimmäisen kerran en meinannut paniikissa löytää edes hotelliin kun jokin äijä seurasi minua kapealla kadulla autollaan!)
        toisen kerran minulle myös yritettiin tarjota huumetta, mies kehtasi vielä väittää että ne pillerit on "vain karkkia/purkkaa!" uskomatonta!! onneksi en ollut niin tyhmä että olisin uskonut..

        Siellä on myös niitä rantapoikia, jotka ihan "työkseen" iskevät kaikkia turistityttöjä, sitten jossain kahvilassa vertailevat valokuvia ja antavat tytöille pisteitä. He eivät millään meinaa jättää turistityttöjä ja naisia rauhaan.. Sairasta touhua sanon minä!

        En halua kauheasti pelotella ja uskon että olette ihan kunnollisia, mutta kyllä siellä pelätä saa välillä riippuu minne menette ja miten suosittu turistikohde (mitä enemmän turisteja ehkä vähemmän seuraajia, mutta enemmän huijarimaisia rantapoikia en tiedä). Kuten useissa muissakin maissa, jos joku vaikka tarjoaa drinkin sinne on myös helppo sujauttaa jokin pilleri, mutta tiesittekin tämän varmaan jo.

        Antaisit jo olla. Kaikenlaista voi sattua, mutta voisit jättää neuroottiset purkauksesi muualle, täällä joku voi ottaa ne tosissaan.
        Sinä et varmaan koskaan lomillasi 1. ole kiinnostunut mistään 2. halua nähdä todellista elämää 3. liiku siellä missä tavalliset ihmiset 4. unohda piintyneitä ennakkoluulojasi.
        Ja vielä tämä nerokas vinkkisi drinkkiin sujautetuista pillereistä. Serkun työkaverille kävi juuri niin Muhoksella.


      • Important
        ymmärrä kirjoitti:

        Antaisit jo olla. Kaikenlaista voi sattua, mutta voisit jättää neuroottiset purkauksesi muualle, täällä joku voi ottaa ne tosissaan.
        Sinä et varmaan koskaan lomillasi 1. ole kiinnostunut mistään 2. halua nähdä todellista elämää 3. liiku siellä missä tavalliset ihmiset 4. unohda piintyneitä ennakkoluulojasi.
        Ja vielä tämä nerokas vinkkisi drinkkiin sujautetuista pillereistä. Serkun työkaverille kävi juuri niin Muhoksella.

        "koskaan lomillasi 1. ole kiinnostunut mistään 2. halua nähdä todellista elämää 3. liiku siellä missä tavalliset ihmiset 4. unohda piintyneitä ennakkoluulojasi.
        Ja vielä tämä nerokas vinkkisi drinkkiin sujautetuista pillereistä. Serkun työkaverille kävi juuri niin Muhoksella. "

        Kuules nyt idiootti, ensinnäkin minä olen liikkunut suurimman osan ajastani lomilla VAIN ja ainoastaan paikallisten seassa ja Italiassa EI voi välttyä olemasta paikallisten seassa Italia ei ole mikään Kanaria! ja liikun vain siellä, missä "tavalliset ihmiset". Mihinkään Palermon syrjäkujille en ikinä lähtisi mistään hinnasta uudelleen. Minulla ei ole pinttyneitä ennakkoluuloja, sinä olet vain tietämätön ja siten typerä. Et tiedä mitään italialaisista tai heidän kulttuurista, sisilialaiset eivät koskaan luota toisiinsa täydellisesti (mene ja lue historiaa) joten miksi ihmeessä minunkaan (huom. "turisti") pitäisi luottaa täydellisesti niihin, joiden tiedän olevan huijareita?

        ja miksi ihmeessä täällä ei saisi KOSKAAN tuoda omia mielipiteitään, kokemuksiaan ja tietämystään ilmi???


      • ymmärrä
        Important kirjoitti:

        "koskaan lomillasi 1. ole kiinnostunut mistään 2. halua nähdä todellista elämää 3. liiku siellä missä tavalliset ihmiset 4. unohda piintyneitä ennakkoluulojasi.
        Ja vielä tämä nerokas vinkkisi drinkkiin sujautetuista pillereistä. Serkun työkaverille kävi juuri niin Muhoksella. "

        Kuules nyt idiootti, ensinnäkin minä olen liikkunut suurimman osan ajastani lomilla VAIN ja ainoastaan paikallisten seassa ja Italiassa EI voi välttyä olemasta paikallisten seassa Italia ei ole mikään Kanaria! ja liikun vain siellä, missä "tavalliset ihmiset". Mihinkään Palermon syrjäkujille en ikinä lähtisi mistään hinnasta uudelleen. Minulla ei ole pinttyneitä ennakkoluuloja, sinä olet vain tietämätön ja siten typerä. Et tiedä mitään italialaisista tai heidän kulttuurista, sisilialaiset eivät koskaan luota toisiinsa täydellisesti (mene ja lue historiaa) joten miksi ihmeessä minunkaan (huom. "turisti") pitäisi luottaa täydellisesti niihin, joiden tiedän olevan huijareita?

        ja miksi ihmeessä täällä ei saisi KOSKAAN tuoda omia mielipiteitään, kokemuksiaan ja tietämystään ilmi???

        Kirjoitit toisaalla mm.:
        "... jatkuvasti hyökätään kimppuun väittämään kaikkea roskaa sekä kirjoittajasta että mielipiteistä ... väitetään kirjoittajaa typerykseksi".
        Sitten itse kirjoitat minusta:
        "Kuules nyt idiootti" ja mainitset minun olevan "stupid", sekä että olen "tietämätön ja typerä".
        Kukas se täällä oikein nimittelee? Kuka jatkuvasti hyökkää kimppuun?


      • Important
        ymmärrä kirjoitti:

        Kirjoitit toisaalla mm.:
        "... jatkuvasti hyökätään kimppuun väittämään kaikkea roskaa sekä kirjoittajasta että mielipiteistä ... väitetään kirjoittajaa typerykseksi".
        Sitten itse kirjoitat minusta:
        "Kuules nyt idiootti" ja mainitset minun olevan "stupid", sekä että olen "tietämätön ja typerä".
        Kukas se täällä oikein nimittelee? Kuka jatkuvasti hyökkää kimppuun?

        "miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä"
        Sinäpä sen sanoit. Aamuyöllä näytät kirjoittaneen. Ehkä selvittyäsi kirjoitat taas lisää?

        Millä perusteella väität, että olisin kirjoittanut tekstini juovuksissa, ajan takia vai? huhhuh! Kuinka kehtaat!! ???
        eiköhän tänne saa kirjoittaa ihan mihin aikaan vain haluaa, minulla vain sattuu olemaan nyt joululoma, itse et taida olla lomsta kuullutkaan. Kaikki eivät roiku netissä kaikkia päiviä kuten ehkä sinä.

        Eivätkä kaikki ole samanlaisia juoppoja kuin sinä eivät todellakaan, joka ryntäät tänne heti kahdeltatoista vinoilemaan ympärikännissä tai sitten et... Opettele käytöstapoja ja lopeta vinoilu, päättelysi/vinoilusi on lapsellista, lue ensin ja kommentoi vasta sitten jos on asiaa.

        Jos olisit tekstini edes lukenut läpi, voisit tajuta sellaisenkin seikan, että minä sen suinkaan ole niitä "baarikärpäsiä".

        Typerää kommentoida noin kun ei tiedä ja älyä mistään mitään.


    • voi..

      Itse olin saman ikäisenä kavereiden kanssa Italiassa ja aivan mahtavaa oli!! :D

      Hauskaa matkaa!!

      • mieltä, ehdottomasti

        Juuri niin. Voi mennä ja pitää mennä! Jos kaiken maailman fanaatikkoja uskoo, ei voi kotoaan ulos mennä, ja sitten saa sähköhellasta iskun ja putoaa taloustikkailta. Menkää ihmeessä, nauttikaa, ihmetelkää, ihailkaa. Ei pidä jäädä miettimään vahojen typerysten pelotteluja.


      • Important
        mieltä, ehdottomasti kirjoitti:

        Juuri niin. Voi mennä ja pitää mennä! Jos kaiken maailman fanaatikkoja uskoo, ei voi kotoaan ulos mennä, ja sitten saa sähköhellasta iskun ja putoaa taloustikkailta. Menkää ihmeessä, nauttikaa, ihmetelkää, ihailkaa. Ei pidä jäädä miettimään vahojen typerysten pelotteluja.

        Millä perustelet että minä olisin "vanha typerä pelottelija"? ikäni ei tänne kuulu mutta en ole yli 25v edes (että todella vanha) ja tulin tänne kommentoimaan, koska mielestäni olisi hyvä muidenkin (etenkin nuorten naisten) vähän tietää, minkälaista kohtelua saattaa (huom. saattaa!) saada Italiassa.


        Missään vaiheessa en ole kieltänyt tai pelotellut että älkää menkö Italiaan, minä menen aina ja jatkuvasti enkä siksi todellakaan sanoisi niin, hei käynhän siellä itsekin!

        kummallista suhtautumista ja päättelyä, voisitteko lopettaa sen. Päätelkää vasta sitten, kn joku on kirjoittanut että "älkää menkö sinne ikinä!!"

        miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä miten?? että ei saisi yhtään varoittaa tai mitään että "sinne vaan" ilman tietämystä kantapään kautta oppimaan, hyvää yhteishenkeä te luotte! mahtaa olla elämä hankalaa tuolla asenteella...


      • ...niin...
        Important kirjoitti:

        Millä perustelet että minä olisin "vanha typerä pelottelija"? ikäni ei tänne kuulu mutta en ole yli 25v edes (että todella vanha) ja tulin tänne kommentoimaan, koska mielestäni olisi hyvä muidenkin (etenkin nuorten naisten) vähän tietää, minkälaista kohtelua saattaa (huom. saattaa!) saada Italiassa.


        Missään vaiheessa en ole kieltänyt tai pelotellut että älkää menkö Italiaan, minä menen aina ja jatkuvasti enkä siksi todellakaan sanoisi niin, hei käynhän siellä itsekin!

        kummallista suhtautumista ja päättelyä, voisitteko lopettaa sen. Päätelkää vasta sitten, kn joku on kirjoittanut että "älkää menkö sinne ikinä!!"

        miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä miten?? että ei saisi yhtään varoittaa tai mitään että "sinne vaan" ilman tietämystä kantapään kautta oppimaan, hyvää yhteishenkeä te luotte! mahtaa olla elämä hankalaa tuolla asenteella...

        "miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä"
        Sinäpä sen sanoit. Aamuyöllä näytät kirjoittaneen. Ehkä selvittyäsi kirjoitat taas lisää?


      • Important
        ...niin... kirjoitti:

        "miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä"
        Sinäpä sen sanoit. Aamuyöllä näytät kirjoittaneen. Ehkä selvittyäsi kirjoitat taas lisää?

        "miten ihmeessä voi olla NÄIN ahdasmielistä, ilkeää ja idioottimaista porukkaa täällä"
        Sinäpä sen sanoit. Aamuyöllä näytät kirjoittaneen. Ehkä selvittyäsi kirjoitat taas lisää?

        Millä perusteella väität, että olisin kirjoittanut tekstini juovuksissa, ajan takia vai? huhhuh! Kuinka kehtaat!! ???
        eiköhän tänne saa kirjoittaa ihan mihin aikaan vain haluaa, minulla vain sattuu olemaan nyt joululoma, itse et taida olla lomsta kuullutkaan. Kaikki eivät roiku netissä kaikkia päiviä kuten ehkä sinä.

        Eivätkä kaikki ole samanlaisia juoppoja kuin sinä eivät todellakaan, joka ryntäät tänne heti kahdeltatoista vinoilemaan ympärikännissä tai sitten et... Opettele käytöstapoja ja lopeta vinoilu, päättelysi/vinoilusi on lapsellista, lue ensin ja kommentoi vasta sitten jos on asiaa.


    • Naxos- fani sempre

      Hei! Olin itse 16 vuotiaana YKSIN Italiassa, Sisilian Naxosissa. Onneksi silloin sattui olemaan lomalla paljon mukavia suomalaisia. Vietin paljon aikaani heidän kanssaan. Ja sitten Sisiliassa jo aikaisemmilla matkoillani tapaamieni Sisilialaisten kavereideni kanssa. (suomalaisille toimin vähän myös niin kuin "oppaana", kun olin jo aiemmin ollut Naxosissa 3 kertaa)Minulla oli tosi mukava matka ja mitään ihmeellistä ei sattunut. Mutta olen kyllä aina ollut "kiltti tyttö" ja iltaisin en liikkunut ainakaan yksin missään. 16 vuotias on kyllä aika nuori ja en varmasti päästäisi omaa tytärtäni kaveri porukalla Italiaan. (tyttäreni täyttää nyt toukokuussa 15)Jotenkin sitä omaansa haluaa suojella... Olen monesti ihmetellyt, että minut päästettiin aikanaan Sisiliaan 16 vanhana. Mutta äiti tiesi paikan, kun oli siellä aikaisempina kesinä ollut kanssani. Myöhemmällä iällä, kun olimme kaverini kanssa Sisiliassa meille meinasi käydä "vähän" hullusti. Olimme menneet linja-autolla gjarreen läheiseen kylään ja sieltä ei sitten enää tullut linja-autoa takaisin päin. No niinpä liftasimme, (kaverini tahdosta, itse hieman epäilin..) Ja pääsimme jonkun pojan kyytiin. Uskalsimme mennä kyytiin kun poika oli yksin ja lupasi viedä meidät Naxosiin. Matkalta hän poimi sitten kyytiin vielä kaverinsa. Jossain vaiheessa aloin ihmetellä suuntaa ja poika yritti ajaa autoa rannalle, Sinne ei sitten päässyt ja suunta vaihtui jonkun vuoren rinteille. Alussa me näyteltiin tyhmiä ja sanoin, etten osaa puhua Italiaa kuin muutaman sanan. Poika kuitenkin siinä vieressä ehdotteli... Ja kaverini istui auton takapenkillä(olikohan autossa edes takaovia, en muista) Sitten sanoin pojalle, että jos et nyt päästä meitä tästä autosta ulos saat kyllä katua. Sanoin, että minulla on paljon kavereita Naxosissa ja tiedämme missä toinen poika asuu. (kun haimme hänet kotoaan tämän auton kyytiin) Taisivat säikähtää. Välillä hiljensi vauhtia, että päästää meidät ulos ja sitten taas jatkoi matkaa... Vuorelle se sitten meidät jätti. No onneksi ei käynyt huonommin. Olimme kyllä aikas tyhmiä, mutta kun poika ajoi autoa aluksi yksin niin sen takia uskalsimme kyytiin. No kaiken tämän jälkeen liftasimme vielä 2lla eri autolla Naxosiin!!! Mutta kaikki meni hyvin ja ehdimme vielä hotelliin syömään juuri kun ruokailu alkoi. Mutta kyllä Italiassa pärjää, kun ei itse tee mitään tyhmyyksiä. Kulkee porukassa ja ei mene hiljaisille kujille. Välttelee kaikkea tämänkaltaista. Tiedän, että siellä on kyllä niitäkin miehiä jotka lähtevät seuraamaan tyttöjä. "Kaikki" on kuitenkin aika paljon itsestä kiinni. Mutta ihan hyvä on antaa varoituksen sana. Että tietää vähän varoa ja katsella ympärilleen. Nythän on niin, että voi käydä huonommin vaikka Tampereella! Joka maassa on näitä vähän vinksahtaneita. Suosittelen teille matkakohteeksi tätä Sisilian Naxosta!! Se on aivan rannan lähellä!! Ja siellä on lauantaisin markkinat mistä tekee halvalla löytöjä. Esim. kenkiä alkaen 3e ja ne näyttävät 30e kengiltä, kauniita puseroita 3e, ihania koruja... Aion viedä omat lapseni sinne myös tänä vuonna uudestaan. Lukekaa juttujani kohdista: sisilia vai sardinia, hullu unelma, onko sisilian naxosissa käyneitä, Italian paratiisi... Siellä olen kirjoittanut Naxosista ja lähellä sijaitsevasta Taorminasta. Käykää katsomassa kuvia esim. aurinkomatkojen sivuilta, tai laittakaa hakuun Giardini Naxos, Ja Taormina. Naxos on parempi paikka nuorille, kuin Taormina. Mutta Taorminassa kannattaa myös käydä, kun se on niin lähellä (6km). Kun makailee Naxosin rannalla näkee Taorminan rinteet edessään. Niin ja kahviloihin ja ns. baareihin kyllä pääsee sisään. Siellä ei ole tietääkseni ikärajoja minnekkään, koska ei ole myöskään ikärajaa alkoholin anniskelussa? Mutta harva Italialainen nuori juo kuitenkaan muuta, kuin ehkä lasin viiniä ruoan kanssa. Tässä nyt vähän tietoa. Ei muuta kuin HYVÄÄ MATKAA JA OLKAA KUITENKIN VAROVAISIA!!! T. 5n lapsen äiti

    • naxos- fani sempre

      Hei! JOS kiinnostaa matkailu Italiaan; Sisiliaan Naxosiin tai Taorminaan niin lukekaa kohdista Sisilia vai Sardinia / häämatka italiaan / hullu unelma/ lasten kanssa / onko sisilian Naxosissa käyneitä... Naxos on oikein mukava rantaloma paikka. Ja nyt tietysti joku alkaa peloitella mafialla? Mafiaa ei siellä tarvitse pelätä! Turisti ei tiedä siellä mafian olemassa olosta yhtään mitään. Mutta se on varma, ettei varkaita tarvitse siellä pelätä. Saattaa olla, että se on mafian "aikaan saannos". Turistit tuovat rahaa Sisiliaan ja turisteista "pidetään hyvää huolta". Kun taas olin manner Italiassa siellä kun ihmiset laittoivat auton parkkiin he ottivat autosta mankan mukaan, AINA. Ja ratti laitettiin ketjulla kiinni lattiaan. Kun mopo oli jätetty ketjulla kiinni liikenne merkkiin siitä oli viety kaikki muut osat, vain rengas oli jäänyt ketjuun jäljelle...Kun olimme lasten kanssa Sisilian Naxosissa jätimme rattaat rannalle kun lähdimme veneretkelle. Kun tulimme takaisin n. tunnin päästä siinä ne rattaat odotti meitä. Että tässä mielessä ei tarvitse olla peloissaan. T. Naxos -fani sempre

    • haaveilija

      Hei. Löysin 16 sivullista valokuvia sisilian Naxosista!! Kun laittaa hakuun Giardini Naxos ja menee 2s sivulle. Sieltä kohta foto giardini Naxos. (joku on jo voinut löytää aiemmin, mutta jos joitain kiinnostaa niin siellä on : ) )Siellä on kuvia Naxosin rannalta yöllä ja päiväsaikaan. Myöskin kuvia kauniista ilotulituksista, joita Naxosissa on paljon. Joskus jopa joka ilta! ( paukutetaan raketteja, ettei Etnan tarvitse paukuttaa..) Jotkut kuvista on otettu keväällä tai talvi aikaan, sillä muutama kuva saattaa näyttää hiemen autiolta. Tai sitten kuvat ovat muuten vanhemmalta ajalta. Kannattaa myös suurentaa joitain maisemakuvia... T. haaveilija

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe