APUA PIAN!!! Progesteroni tukihoidosta....

Auttakaa minua kokeneet lapsettomuushoitoja saavat!! Minullakin jo 3. IVF takana, mutta ikinä en ole vielä näin pitkälle selvinnyt, joten nyt tais iskeä ohraleipä..
Eli mulle määrättiin siirron jälkeen progesteroni (Crinone x 2/vrk) 14 päivän ajan, siis jos ymmärsin oikein! Missään papereissani ei lue tästä asiasta mitään ja nyt tein elämäni ensimmäisen plussatestin, siirrosta 13.päivää. Crinonet loppuivat eilen, ja nyt olen lukenut netistä että melkein kaikki jatkavat tukihoitoa plussa testin jälkeenkin. En saa enää yhteyttä klinikkaan ja paniikki kasvaa.. Nyt kun viimeinkin monen vuoden jälkeen plussaan, niin menetänkö pikkuisen tämän takia!!?? Kauheaa!! Koko ajan hirvittää että kohta alan valua verta ja se siitä taas...
Auttakaa minua.
43211
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Sain myös Crinone 8% heti punktiopäivästä lähtien (ICSI) ja olen nyt viikolla 5+6 ja edelleen tulee käyttää Crinonea. Lääkäri tuumasi, ettei saa missään tapauksessa jättää pois. Ainakin tulee käyttää vielä viikon, kunnes ultrassa näkyy, oliko tuulimunaraskaus...
Miten ei saa enää yhteyttä klinikkaan? Onko ne jo joululomalla?! Entä yksityiselle?

Äänestä

keltarauhashormonia jatketaan vielä plussan jälkeen. En muista kuinka monta viikkoa, mutta pian hakemaan apteekista lisää ja huomenna kyselemään ohjeita kliniikalta.

Äänestä

Hei, tukihoitoa jatketaan yleensä aina plussan jälkeen, toisilla annosta vähän lasketaan ja toisilla se pysyy samana. Minulla kävi niin että testasin haamun, tulkkasin negaksi ja jätin kaikki tukilääkitykset sikseen. Ilmoitin lääkärillekin negasta. Kului toista viikkoa, ja ihmettelin kun vuoto ei alakaan. Testasin uudestaan ja PAM - plussa tuli. Soitin lääkärille ja sain ohjeet tukihoidon jatkamisesta rv8 asti. Progesteroin määrä pudotettiin silloin neljännekseen, (200mg kapseli iltaisin). Progesteronin vaikutuksestahan on varsin ristiriitaista tietoa. Toiset sanoo että se on merkittävä raskauden editymisen kannalta, ja minun lääkärini (endokrinologi) sanoo että enemmän se on henkinen tuki... Ota nyt sitten selvää? Riippuu kai vähän myös aiemmista hoidoista ja tietty lapsettomuuden syistä.

Niin tai näin, ota pikainen yhteys hoitavaan lääkäriin, tai siihen lääkäriasemaan, josta saat nopeasti puhelinreseptinä uudet Crinonet tänään. Etkö muuten saanut mitään ohjeita siirron tehneeltä lääkäriltä mahdollisen plussan varalta? Minulta edellytettiin heti puhelun jälkeen seuraavalle päivälle HCG-verikoe klinikalla, jolla todensivat raskauden.

On kuitenkin parempi, että saat lääkkeet ja jatkat vaikka samalla annostuksella kunnes saat hoitavan lääkärin kiinni. Ei kannata stressata asiasta enempää, pelkoja on muutenkin ihan riittämiin tuossa vaiheessa. Iloinen onnittelu plussasta, malttia vaan - kesävauva siis tulossa!

Äänestä
  • Kaunis kiitos kaikille teille! Huh, nyt taas ihan rauhallisin mielin täällä yritetään ymmärtää plussaa.. :0) Lääkäriä en saanut eilen kiinni, kun oli niin myöhä ilta. Mutta sain "hommattua" reseptin Crinoneen jonka kävin sitten samana iltana ostamassa. Aamulla sitten soittelin klinikalle ja kyselin tuosta asiasta. He sanoivat ettei minun tarvi jatkaa Crinonea, mutta ettei siitä haittaakaan ole jos välttämättä haluan jatkaa. Ja haluanhan minä. En tosiaan uskalla nyt niitä lopettaa kun näinkin pitkälle ollaan päästy. Joten kaksi viikkoa vielä ja sitten pitäis selvitä omin eväin (hormoonein..).
    Kiitos teille avusta!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nimetön kirjoitti:

Auttakaa minua kokeneet lapsettomuushoitoja saavat!! Minullakin jo 3. IVF takana, mutta ikinä en ole vielä näin pitkälle selvinnyt, joten nyt tais iskeä ohraleipä..
Eli mulle määrättiin siirron jälkeen progesteroni (Crinone x 2/vrk) 14 päivän ajan, siis jos ymmärsin oikein! Missään papereissani ei lue tästä asiasta mitään ja nyt tein elämäni ensimmäisen plussatestin, siirrosta 13.päivää. Crinonet loppuivat eilen, ja nyt olen lukenut netistä että melkein kaikki jatkavat tukihoitoa plussa testin jälkeenkin. En saa enää yhteyttä klinikkaan ja paniikki kasvaa.. Nyt kun viimeinkin monen vuoden jälkeen plussaan, niin menetänkö pikkuisen tämän takia!!?? Kauheaa!! Koko ajan hirvittää että kohta alan valua verta ja se siitä taas...
Auttakaa minua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu