Päiväunen ikipienen
jätin alle kärpässienen
Rutistin kuuraisen naavan alle
ja itse kömmin taivasalle
Kun saapui näin jo joulukuu
ja hymyssä pakkasukon suu
Pitäisi unen piilossa jo pysyä
ei ääntäkään päästää,mitään kysyä
Uni sienen alta karkaa
ja alkaa riivata ihmisparkaa
Ei tarvitse unta millään ruokkia
ei vieraissa pöydissä vaihvihkaa kuokkia
Vaikka nyppisi höyhenet siivistä unen
palaa ne jälleen sataessa lumen
Vaikka litistäisi,survoisi seinän rakoon
uniaan ei juosta voi pakoon
Tekipä unelle niin tai näin
ennen pitkää jälleen mielessäin
Jos unet ei kuole,minkäs teen
mukana seuraan minne vain meen
Siis kulkekoot mukana,taskussa vaikka
kai sydämessä unille pysyvä paikka.
Päiväuni runo
Sinulle...
4
1369
Vastaukset
Todellinen päikkäri aarre.
Kiitos!- Kiva kuulla
että runo maistui mukavalle :)
Harvemmin tulee runoiltua mutta silloin kun pulpahtaa,onhan se "paperille" pistettävä.
- padme_amidala
aivan ihana runo, itsellekin ajankohtainen aihe.
kiitos lukuhetkestä : )- aikaa
Jaksa valvoakaan. Jos 23 tuntia valvoo ja tunniks nukahtaa, nii eikö se unipaholainen sieltä seinänraosta hyppää. Siinä taas kärvistelet ja tilkit seinänrakoja. Meidän täytyy varmaan tehdä sotasuunnitelma miten saada uni kiinni ja ruotuun. Ovela se kyllä on, ei näes mulla ole onnistunut sen kahlitseminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197