haluaisin aloittaa espanjan kielen opettelun, mutta en tiedä miten. koulussa opettelen vain ranskaa, mutta tulin vasta tänä vuonna sellaiseeb päätökseen että haluisin ennemmin opiskellä espanjaa kuin ranskaa mutta aineita ei vaab voi enää muuttaa. kielikursseihin ei tosiaankaan ole varaa.
espanjan kielen opettelu
7
1400
Vastaukset
- jejejej
Minuakin kiinnostaa espanjankielen opiskelu. Eiköhän esim. netin kautta löydy hankittavaksi joku cd, millä voi opiskella. Tai kirjastoista :-) kirjoistakin apua.
Tarvitset nimenomaan itseopiskeluun tarkoitettua opintomateriaalia, josta löydät mm. vastaukset harjoituksiin ja mahdollisesti hieman selityksiä.
Oppimateriaalin valitsemiseen kannattaa satsata, koska sen laatu, kiinnostavuus ja innostavuus, voi olla aivan ratkaisevaa opintojen alkuun pääsyn ja edistymisen kannalta.
Helsingissä voit tutustua saatavilla oppimateriaaleihin parhaiten Akaateemisesa Kirjakaupassa. Suomalaisten oppimateriaalien audio-osa on valitettavasti tähän saakka ollut aika tylsä, ehkä parannusta on tapahtunut.
Kieliopillisesti hyvää materiaalia ovat Matti Mäkisen oppikirjat, mutta ne eivät muistaakseni ole tarkoitettu erityisesti itseopiskelijoille.
Netistä löydät runsaasti oppimateriaalia esim haulla 'spanish self study'. Muistelisin, että Helsingissä oli mahdollista Kuuba-seurassa saada espanjan opetusta ilmaiseksi. En tiedä, pitääkö tämä paikkansa enää.
Onnea matkaan!- tebis
Masseur on oikeassa, kannattaa olla tarkkana jos hankkii itselleen opintomatskua. eli ehdottomasti sellaista joka on tarkoitettu itseopiskeluun. Minä aloitan espanjan kielen "opinnot" aikuisopistossa vuodenvaihteen jälkeen ja kävin jo intoa puhkuen ostamaassa kurssilla tarvittavan kirjan. Fantastico I
kirja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta ehdottomasti tarvitsen just sitä ns. lähiopetusta.
kirja oli aika kalli (n.30euroa) ja kurssi maksaa 40euroa,se oli mielestäni kohtuu hintainen.
Toivotaan että jotain opin ja alkuinnostus muuttuu pysyväksi kielen opiskeluksi :-)
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet? - Que tal?
tebis kirjoitti:
Masseur on oikeassa, kannattaa olla tarkkana jos hankkii itselleen opintomatskua. eli ehdottomasti sellaista joka on tarkoitettu itseopiskeluun. Minä aloitan espanjan kielen "opinnot" aikuisopistossa vuodenvaihteen jälkeen ja kävin jo intoa puhkuen ostamaassa kurssilla tarvittavan kirjan. Fantastico I
kirja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta ehdottomasti tarvitsen just sitä ns. lähiopetusta.
kirja oli aika kalli (n.30euroa) ja kurssi maksaa 40euroa,se oli mielestäni kohtuu hintainen.
Toivotaan että jotain opin ja alkuinnostus muuttuu pysyväksi kielen opiskeluksi :-)
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet?Suomalaiselle espanja on mielestäni vaikea kieli. Olen yrittänyt itseopiskelua, mutta se tökkii. Olen tullut siíhen tulokseen, että ainakin minulle ryhmä olisi parempi, ja suosittelen sitä kaikille, joilla siihen on mahdollisuus. Hyvällä tsägällä löydät sieltä harrastuskumppanin ja voit laajentaa opiskelua vapaa-ajallekin. Sitten vaan neuvomaan opettajaa :)
- *mina*
tebis kirjoitti:
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet?Mulle ainakin espanja oli helpompi oppia kuin esim.ranska. Espanjan lausuminen kun on suomalaiselle suht helppoa, aakkosissa ei hirvittavan suuria eroja ole ja molemmissa kielissa kaikki kirjaimet lausutaan (toisin kuin ranskassa)
Varsinkin aluksi kielta oppi huimaa vauhtia, myohemmin kielioppi paljastuu kylla aika hankalaksi... Espanjankielessa kun on aikamuotoja reilusti enemman kuin suomessa ja esim. subjunktiivi oli mulle ainakin vaikea pala oppia.
Mutta nyt oon reilun vuoden taalla asunut ja kielta puhun ja ymmarran hyvin :-)
- espanjaa
Kansalais- ja työväenopistojen kurssit ovat edullisia, isoimmilla paikkakunnilla alkeiskursseja alkaa myös tammikuussa.
Erinomaisia nettiopintosivuja ovat mm.
http://oppiminen.yle.fi/espanja
http://www.oph.fi/etalukio/espanja/ - pokra86
Moi! Mä olen venäläinen ja Helsingissä olen työssä. Olen lukenut suomea jo yli 10 vuotta, mutta suomessa olen vain vuosi. Minäkin olen kiinostunut espanjan kielen lukemisestä. Ja olen lukenut ranskaa melkein 3 vuotta. Voisitko sinä, kun löydät tän paikan, missä voi lukea espanjaa, ilmoittaa tästä mulle e - maileksi!? Minäkin itse olen etsimässä ja jos löydän, niin voisit sanoa sulle! Sopiiko?
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793