haluaisin aloittaa espanjan kielen opettelun, mutta en tiedä miten. koulussa opettelen vain ranskaa, mutta tulin vasta tänä vuonna sellaiseeb päätökseen että haluisin ennemmin opiskellä espanjaa kuin ranskaa mutta aineita ei vaab voi enää muuttaa. kielikursseihin ei tosiaankaan ole varaa.
espanjan kielen opettelu
7
1398
Vastaukset
- jejejej
Minuakin kiinnostaa espanjankielen opiskelu. Eiköhän esim. netin kautta löydy hankittavaksi joku cd, millä voi opiskella. Tai kirjastoista :-) kirjoistakin apua.
Tarvitset nimenomaan itseopiskeluun tarkoitettua opintomateriaalia, josta löydät mm. vastaukset harjoituksiin ja mahdollisesti hieman selityksiä.
Oppimateriaalin valitsemiseen kannattaa satsata, koska sen laatu, kiinnostavuus ja innostavuus, voi olla aivan ratkaisevaa opintojen alkuun pääsyn ja edistymisen kannalta.
Helsingissä voit tutustua saatavilla oppimateriaaleihin parhaiten Akaateemisesa Kirjakaupassa. Suomalaisten oppimateriaalien audio-osa on valitettavasti tähän saakka ollut aika tylsä, ehkä parannusta on tapahtunut.
Kieliopillisesti hyvää materiaalia ovat Matti Mäkisen oppikirjat, mutta ne eivät muistaakseni ole tarkoitettu erityisesti itseopiskelijoille.
Netistä löydät runsaasti oppimateriaalia esim haulla 'spanish self study'. Muistelisin, että Helsingissä oli mahdollista Kuuba-seurassa saada espanjan opetusta ilmaiseksi. En tiedä, pitääkö tämä paikkansa enää.
Onnea matkaan!- tebis
Masseur on oikeassa, kannattaa olla tarkkana jos hankkii itselleen opintomatskua. eli ehdottomasti sellaista joka on tarkoitettu itseopiskeluun. Minä aloitan espanjan kielen "opinnot" aikuisopistossa vuodenvaihteen jälkeen ja kävin jo intoa puhkuen ostamaassa kurssilla tarvittavan kirjan. Fantastico I
kirja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta ehdottomasti tarvitsen just sitä ns. lähiopetusta.
kirja oli aika kalli (n.30euroa) ja kurssi maksaa 40euroa,se oli mielestäni kohtuu hintainen.
Toivotaan että jotain opin ja alkuinnostus muuttuu pysyväksi kielen opiskeluksi :-)
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet? - Que tal?
tebis kirjoitti:
Masseur on oikeassa, kannattaa olla tarkkana jos hankkii itselleen opintomatskua. eli ehdottomasti sellaista joka on tarkoitettu itseopiskeluun. Minä aloitan espanjan kielen "opinnot" aikuisopistossa vuodenvaihteen jälkeen ja kävin jo intoa puhkuen ostamaassa kurssilla tarvittavan kirjan. Fantastico I
kirja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mutta ehdottomasti tarvitsen just sitä ns. lähiopetusta.
kirja oli aika kalli (n.30euroa) ja kurssi maksaa 40euroa,se oli mielestäni kohtuu hintainen.
Toivotaan että jotain opin ja alkuinnostus muuttuu pysyväksi kielen opiskeluksi :-)
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet?Suomalaiselle espanja on mielestäni vaikea kieli. Olen yrittänyt itseopiskelua, mutta se tökkii. Olen tullut siíhen tulokseen, että ainakin minulle ryhmä olisi parempi, ja suosittelen sitä kaikille, joilla siihen on mahdollisuus. Hyvällä tsägällä löydät sieltä harrastuskumppanin ja voit laajentaa opiskelua vapaa-ajallekin. Sitten vaan neuvomaan opettajaa :)
- *mina*
tebis kirjoitti:
espanjakaan ei muuten taida olla helpoimmasta päästä, vai mitä mieltä olette te espanjaa pidempää opiskelleet?Mulle ainakin espanja oli helpompi oppia kuin esim.ranska. Espanjan lausuminen kun on suomalaiselle suht helppoa, aakkosissa ei hirvittavan suuria eroja ole ja molemmissa kielissa kaikki kirjaimet lausutaan (toisin kuin ranskassa)
Varsinkin aluksi kielta oppi huimaa vauhtia, myohemmin kielioppi paljastuu kylla aika hankalaksi... Espanjankielessa kun on aikamuotoja reilusti enemman kuin suomessa ja esim. subjunktiivi oli mulle ainakin vaikea pala oppia.
Mutta nyt oon reilun vuoden taalla asunut ja kielta puhun ja ymmarran hyvin :-)
- espanjaa
Kansalais- ja työväenopistojen kurssit ovat edullisia, isoimmilla paikkakunnilla alkeiskursseja alkaa myös tammikuussa.
Erinomaisia nettiopintosivuja ovat mm.
http://oppiminen.yle.fi/espanja
http://www.oph.fi/etalukio/espanja/ - pokra86
Moi! Mä olen venäläinen ja Helsingissä olen työssä. Olen lukenut suomea jo yli 10 vuotta, mutta suomessa olen vain vuosi. Minäkin olen kiinostunut espanjan kielen lukemisestä. Ja olen lukenut ranskaa melkein 3 vuotta. Voisitko sinä, kun löydät tän paikan, missä voi lukea espanjaa, ilmoittaa tästä mulle e - maileksi!? Minäkin itse olen etsimässä ja jos löydän, niin voisit sanoa sulle! Sopiiko?
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3472969Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991275Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591225- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837