Vanhemmat riidoissa kummien kanssa

Miten käy kummilapsen

En tule ollenkaan toimeen kummityttöni äidin kanssa. Tai toimeen on joten kuten ennen tultu, mutta koskaan en ole tästä naisesta erityisemmin pitänyt. Siis tosiaankin ENNEN tultiin toimeen, kun ei liiemmin nähty.

Kummityttäreni on veljeni lapsi. En ennen tämän lapsen syntymää juurikaan ollut tekemisissä veljeni ja tämän vaimon kanssa. En koe olevani samalla aaltopituudella tämän naisen kanssa. Hän pitää itseään parempana ihmisenä ja hänen kanssaan on vaikea tulla juttuun. Vasta kun he (jo ennen lapsen syntymää) pyysivät minua kummiksi, aloimme olla enemmän tekemisissä. Lapsen synnyttyä myös kävin katsomassa pienokaista useinkin.

Kuitenkin olen koko ajan kokenut, etten ole veljeni vaimon mielestä tervetullut heille vierailemaan ja en koe olevani tarpeeksi hieno tämän lapsen kummitädiksi. Ristiäisiinkään en meinannut mennä, kun ei ollut varaa ostaa kunnon lahjaa. Lopulta menin veljeni pyynnöstä, mutta sain nyrpeitä katseita osakseni tämän naisen osalta.

Kerran juttelin veljeni kanssa tästä tilanteesta ja sanoin, etten liiemmin pidä hänen vaimostaan ja kerroin miltä tuntuu. Veljeni oli mennyt kertomaan keskusteluistamme vaimolleen joka sitten suuttui näistä puheista ja siitähän syntyi ilmiriita välillemme. Tuon riidan jälkeen en ole tavannut kummitytärtäni.

Tapauksesta on pian puoli vuotta. Olen muutaman kerran kysynyt, saanko käydä tyttöä katsomassa, mutta en ole saanut. Veljenikin on niin tossun alla, ettei uskalla uhmata vaimoaan. Joulukin on jo ovella, mutta ei tunnu joulumieltä ainakaan tältä veljeni vaimolta löytyvän.

Mietinpähän vaan, että millainen kuva kummilapselleni jää minusta.... Eihän hän varmaan minua vielä sen kummemmin muista ja kaipaa (lapsi on siis nyt n.9kk), mutta varmaanhan hän joskus vanhempana saattaa kysyä ja ihmetellä, miksei hän ole saanut olla tekemisissä yhden kummitätinsä kanssa.

Sääliksi käy lasta, kun on tuollainen äiti :(

3

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt ei auta kuin että

"hattu kourassa" menet anelemaan anteeksi...lässytät joutavaa,että olit vähän kateellinen heidän vauvastaan jnejne...tuollainen koppava ihminen sulaa kuin voi kun hetken lässyttää!

• tilanne..

varmaankin, mutta jotenkin kirjoituksestasi tuli sellainen tuntuma, ettei sinullakaan ole ihan puhtaita jauhoja pussissa. Tai ainakin olet mielestäni toiminut hieman oudosti. (tämä siis kirjoituksesi perusteella, enhän voi tietää koko tilannetta)

Sanoit: "En ennen tämän lapsen syntymää juurikaan ollut tekemisissä veljeni ja tämän vaimon kanssa. En koe olevani samalla aaltopituudella tämän naisen kanssa."

Miksi sitten suostuit kummiksi, jos et ylipäätään ollut läheinen edes veljesi kanssa? Kummiudesta voi ja kannattaakin kieltäytyä, jos siltä tuntuu.

Tähän kiinnitin eniten huomiota: "Ristiäisiinkään en meinannut mennä, kun ei ollut varaa ostaa kunnon lahjaa. Lopulta menin veljeni pyynnöstä, mutta sain nyrpeitä katseita osakseni tämän naisen osalta."

Siis oikeastiko kummina et meinannut mennä edes ristiäisiin?! Ei ihme jos sait paheksuvia katseita osaksesi. Itse en ainakaan usko, että tämä johtuisi tuosta lahja-asiasta, vaan siitä, että veljesi joutui oikein pyytämään erikseen, että tulisit. Mielestäni pitää olla todellakin erittäin pätevä syy, jotta kummi jättäisi ristiäiset väliin.

Ja sitten vielä kolmas juttu, eli ei tosiaan mielestäni ollut lainkaan järkevää, että sanoit veljellesi, ettet pidä hänen vaimostaan. Mitä luulit tapahtuvan? Veljellesi hänen perheensä (eli vaimo ja lapsi) ovat tärkeintä maailmassa, joten luuletko, että hän ilahtuu siitä, että puhut pahaa hänen vaimostaan? Enkä ihmettele sitäkään, että veli kertoi asiasta vaimolleen, vaikka se olikin ehkä huono veto.

Suosittelisin sinulle samaa kuin aikaisempi kirjoittaja, eli mene pyytämään anteeksi molemmilta.

• kummitättä

Itselläni on 6 kummilasta ja yhden niistä äidin kanssa välit ovat täysin poikki. Välimatkaa meillä on lähes 300km. Viimeiset 2 vuotta olen kummipoikani syntymäpäiväksi, nimipäiväksi ja jouluksi lähettänyt postitse paketin ja kun työni vuoksi matkustan paljon ulkomailla niin lähetän pojalle kortteja milloin mistäkin maailman kolkasta kun tiedän hänen keräävän postimerkkejä ja joka kerta paketin lähettämisen jälkeeen olen sähköpostiini saanut pojan äidiltä uusimman kuvan pojasta ja lyhyen tekstin, että kiitos Sammyn muistamisesta, ei allekirjoitusta ei mitään. Ja aion periaatteestakin lähettää paketteja niin kauan kuin lapsesta tuleea aikuinen ja selviää, että haluaako hän itse olla kanssani tekemisissä. Ainakin olen tämän pakettipuolen kummin velvollisuuksistani täyttänyt vaikka en sitä yhdessä olemisen puolta olekaan pystynyt hoitamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe