Vanhemmat riidoissa kummien kanssa

Miten käy kummilapsen

En tule ollenkaan toimeen kummityttöni äidin kanssa. Tai toimeen on joten kuten ennen tultu, mutta koskaan en ole tästä naisesta erityisemmin pitänyt. Siis tosiaankin ENNEN tultiin toimeen, kun ei liiemmin nähty.

Kummityttäreni on veljeni lapsi. En ennen tämän lapsen syntymää juurikaan ollut tekemisissä veljeni ja tämän vaimon kanssa. En koe olevani samalla aaltopituudella tämän naisen kanssa. Hän pitää itseään parempana ihmisenä ja hänen kanssaan on vaikea tulla juttuun. Vasta kun he (jo ennen lapsen syntymää) pyysivät minua kummiksi, aloimme olla enemmän tekemisissä. Lapsen synnyttyä myös kävin katsomassa pienokaista useinkin.

Kuitenkin olen koko ajan kokenut, etten ole veljeni vaimon mielestä tervetullut heille vierailemaan ja en koe olevani tarpeeksi hieno tämän lapsen kummitädiksi. Ristiäisiinkään en meinannut mennä, kun ei ollut varaa ostaa kunnon lahjaa. Lopulta menin veljeni pyynnöstä, mutta sain nyrpeitä katseita osakseni tämän naisen osalta.

Kerran juttelin veljeni kanssa tästä tilanteesta ja sanoin, etten liiemmin pidä hänen vaimostaan ja kerroin miltä tuntuu. Veljeni oli mennyt kertomaan keskusteluistamme vaimolleen joka sitten suuttui näistä puheista ja siitähän syntyi ilmiriita välillemme. Tuon riidan jälkeen en ole tavannut kummitytärtäni.

Tapauksesta on pian puoli vuotta. Olen muutaman kerran kysynyt, saanko käydä tyttöä katsomassa, mutta en ole saanut. Veljenikin on niin tossun alla, ettei uskalla uhmata vaimoaan. Joulukin on jo ovella, mutta ei tunnu joulumieltä ainakaan tältä veljeni vaimolta löytyvän.

Mietinpähän vaan, että millainen kuva kummilapselleni jää minusta.... Eihän hän varmaan minua vielä sen kummemmin muista ja kaipaa (lapsi on siis nyt n.9kk), mutta varmaanhan hän joskus vanhempana saattaa kysyä ja ihmetellä, miksei hän ole saanut olla tekemisissä yhden kummitätinsä kanssa.

Sääliksi käy lasta, kun on tuollainen äiti :(

3

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt ei auta kuin että

      "hattu kourassa" menet anelemaan anteeksi...lässytät joutavaa,että olit vähän kateellinen heidän vauvastaan jnejne...tuollainen koppava ihminen sulaa kuin voi kun hetken lässyttää!

    • tilanne..

      varmaankin, mutta jotenkin kirjoituksestasi tuli sellainen tuntuma, ettei sinullakaan ole ihan puhtaita jauhoja pussissa. Tai ainakin olet mielestäni toiminut hieman oudosti. (tämä siis kirjoituksesi perusteella, enhän voi tietää koko tilannetta)

      Sanoit: "En ennen tämän lapsen syntymää juurikaan ollut tekemisissä veljeni ja tämän vaimon kanssa. En koe olevani samalla aaltopituudella tämän naisen kanssa."

      Miksi sitten suostuit kummiksi, jos et ylipäätään ollut läheinen edes veljesi kanssa? Kummiudesta voi ja kannattaakin kieltäytyä, jos siltä tuntuu.

      Tähän kiinnitin eniten huomiota: "Ristiäisiinkään en meinannut mennä, kun ei ollut varaa ostaa kunnon lahjaa. Lopulta menin veljeni pyynnöstä, mutta sain nyrpeitä katseita osakseni tämän naisen osalta."

      Siis oikeastiko kummina et meinannut mennä edes ristiäisiin?! Ei ihme jos sait paheksuvia katseita osaksesi. Itse en ainakaan usko, että tämä johtuisi tuosta lahja-asiasta, vaan siitä, että veljesi joutui oikein pyytämään erikseen, että tulisit. Mielestäni pitää olla todellakin erittäin pätevä syy, jotta kummi jättäisi ristiäiset väliin.

      Ja sitten vielä kolmas juttu, eli ei tosiaan mielestäni ollut lainkaan järkevää, että sanoit veljellesi, ettet pidä hänen vaimostaan. Mitä luulit tapahtuvan? Veljellesi hänen perheensä (eli vaimo ja lapsi) ovat tärkeintä maailmassa, joten luuletko, että hän ilahtuu siitä, että puhut pahaa hänen vaimostaan? Enkä ihmettele sitäkään, että veli kertoi asiasta vaimolleen, vaikka se olikin ehkä huono veto.

      Suosittelisin sinulle samaa kuin aikaisempi kirjoittaja, eli mene pyytämään anteeksi molemmilta.

    • kummitättä

      Itselläni on 6 kummilasta ja yhden niistä äidin kanssa välit ovat täysin poikki. Välimatkaa meillä on lähes 300km. Viimeiset 2 vuotta olen kummipoikani syntymäpäiväksi, nimipäiväksi ja jouluksi lähettänyt postitse paketin ja kun työni vuoksi matkustan paljon ulkomailla niin lähetän pojalle kortteja milloin mistäkin maailman kolkasta kun tiedän hänen keräävän postimerkkejä ja joka kerta paketin lähettämisen jälkeeen olen sähköpostiini saanut pojan äidiltä uusimman kuvan pojasta ja lyhyen tekstin, että kiitos Sammyn muistamisesta, ei allekirjoitusta ei mitään. Ja aion periaatteestakin lähettää paketteja niin kauan kuin lapsesta tuleea aikuinen ja selviää, että haluaako hän itse olla kanssani tekemisissä. Ainakin olen tämän pakettipuolen kummin velvollisuuksistani täyttänyt vaikka en sitä yhdessä olemisen puolta olekaan pystynyt hoitamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe