Onko kontrollikäynnit samanhintaisia kuin tavalliset ajat? En ole kyllä edes varma, onko noilla mitään eroa. Kontolliaikaa olen kuitenkin lähiaikoina varaamassa ihotautilääkäriin Roa-kuurin takia. Ihan kauhistuttaa, jos pitää pulittaa taas 60€ vajaasta viidestä minuutista, joka oli ihan tavallinen käynti, johon aikaa oli periaatteessa varattu 20 minuuttia. No, se on sen arvoista, jos pääsee aknesta eroon.
Oon kohta syönyt Roaa neljä kuukautta ja lääkäri sanoi, että sitten pitää tulla kontrolliin, niin katsotaan, kauan kuuria jatketaan. Alunperin lääkäri sanoi sen kestävän puoli vuotta, mikä on varmaan yleisin pituus. Mulla on iho parantunu melko hyvin; uusia finnejä tulee muutama viikossa. Nekin yleensä kestävät vain pari päivää ja kuivuvat pois eli eivät edes kehity varsinaisiksi finneiksi. Ihonsisäisiä finnejä (tai vastaavia) ei ole ollut kuin muutama kuurin alkuvaiheessa paitsi välillä ihoa pestessä tuntee ihon alla patin, joka ei kuitenkaan kasva finniksi tai tulehdu, jos sitä ei yritä sörkkiä ja sitten se vain katoaa ennemmin tai myöhemmin itsestään. Niitä ei edes oikeastaan erota silmällä.
Itse olen sitä mieltä, että mun kannattaa syödä se kuusi kuukautta. Entä, jos lääkäri olisikin sitä mieltä, etten enää tarvitsisi lääkettä? Voisinko kuitenkin vaatia kuuriin jatkoa, koska en halua, että akne tulee takaisin - ainakaan pitkään aikaan. Parhain tuloshan ilmeisesti saavutetaan, kun kuuria on syöty pitkään. Jotenkin vain tuntuu, ettei neljä kuukautta ole minulle tarpeeksi.
Käytän meikkivoidetta ja peitepuikkoa arpien peittämiseen ja puuteri tekee ihosta tasaisemman näköisen. Jos kontrollikäynnillä ei ole enää finnejä, jatketaanko kuuri silti kestämään yhteensä puoli vuotta?
Kontrolliaika ja Roa-kuurin pituus
5
828
Vastaukset
- roan aloittanut
Aloitin kuurini jo helmikuun lopussa! Silloin lääkäri sanoi että ennen kesää olisi tarkoitus lopettaa!! Akne alkoi parantua hyvin mutta finnejä tuli ihan kiitettävästi vielä keväällä. Onneksi mulla vaihtui lääkäri joka sanoi että mun tulisi syödä kuuria sen 5000mg eli 5 pakkausta sitä 10mg.
Kun olin sen määrän syönyt joskus kesän lopussa leukaani tuli vielä välillä finnejä, joten pyysin jatkoa ja sain vielä yhden pakkauksen, sen jälkeen leuka oli edelleen tukossa, niin anelin ja sain vielä yhden pakkauksen, lääkäri sanoi et jos ei sekään auta niin sitten pitää tulla näyttämään naamaa ja katsotaan jatkoa. No eihän sekään auttanu kokonaan, varasin ajan, mutta pääsinkin taas uudelle lääkärille, se päätti määrätä mulle vielä 20mg pakkauksen ja pv annostus laskettiin alkuperäisestä 30mmg:sta 20mg:aan. Eli syön nykyään 1 tabletti päivässä, eli sain vielä 100pv lisää.
Tää uusi lääkäri totesi leuassani olevan vielä lievä akne, siksi kannattaa jatkaa vielä kuuria että ne loputkin häipyy, ja miedommalla annostuksella. Tulen sit näköjään syömään vuoden tätä kuuria. Mutta onkin sen arvoista, akneni oli vaikeaa kystistä, isoja kipeitä ihonalaisia paiseita. Nyt iho sileä, paitsi jokunen näppy saattaa tulla.
Maksa- ja veriarvoja mitattiin useasti kuurin aikana ja ne on pysynyt kunnossa. Ja kontrollikäynnillä kävin muistaakseni 3 krt. Eka maksoi 50e, sitten 40 e, sit tää viimeinen maksoikin sen 60 e vaikka käynti kesti joku 10min. No mut tärkeintähän että saa naaman kuntoon, pitää muistaa että kyseessä on ihon sairaus, eikä mikään pikku ulkonäkövirhe. - roan aloittanut
siis tottakai saat jatkoa jos sanot että edelleen tulee finnejä, kyllähän se lääkäri tietää ettei kannata jättää kuuria kesken. Ja varmasti saisit vielä sen 6kk jälkeenkin jatkoa ellei silloinkaan iho parane kokonaan, niin kuin kävi mulla.
- ichigo-79
Kun noin hirveitä maksaa?
minulla TYKSissä maksanut kaikki käynnit vaan sen 25 euroa ja verikokeet ei maksanu erikseen mitään..
Ja kohta lopetaEROAn kokonaan, ellei sitten ala tulla näppyjä lisää..- Nimetön
kävin Mehiläisessä, kun en saanut omalta lääkäriltä lähetettä. Mikä on sitten TYKS? Anteeks sivistymättömyyttäni.
T. Roan aloittanut - ichigo-79
Nimetön kirjoitti:
kävin Mehiläisessä, kun en saanut omalta lääkäriltä lähetettä. Mikä on sitten TYKS? Anteeks sivistymättömyyttäni.
T. Roan aloittanutno eihän sitä kaikkea voi tietää^^
Eli Turun yliopistollinen keskus sairaala.
Itse käyn siellä Uudestakaupungista, matkaa puoltoista tuntia linkellä mutta mielelläni käyn koska tuntuvat osaavan asiansa siellä, ihan oman lääkärini lähetteellä menin kun meillä päin oli sitten tunkoa iho tauti lääkärille.
Ihmettelen kyllä syvästi sitä ettei lääkärisi lähetettä kirjoittanut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719