Pitäisi vetää lyhyehkö (n. 2m) kaasulinja mökin sisään, eli seinän läpi putki, pullo pihalla. Voinko kytkeä samaan linjaan (siis yhdestä pullosta, normaalin paineenalentimen, 22mbar?, taakse) jääkaapin ja keittolevyn? MItä ongelmia voi tulla.
Kaasua mökkiin
18
3085
Vastaukset
- aaapeliii
Tai ainakin näin olen itse tehnyt ja systeemi on toiminut vuosia moitteetta. Kumiletkut ajattelin joskus vaihtaa kupariin mutta kun vuotoja ei ole ilmaantunut niin ei ole sitäkään vielä tullut tehtyä.
- pois
setälläni paloi mökki perustuksiin asti vuotavan kaasun takia,kipinän mahdollisesti saanut kaasu jääkaapista,tulevaan mökkiin ei tule kuulemma kaasuja....
- tehtynä täysin
laittomia nuo putket.
Vain letkulla saa littää eli pullo vierelle.- ja maksimi
letkun pituus 1,2 m ,muuten on laiton eikä vakuutukset korvaa vahinkoja.
- säännölläkin sen
ja maksimi kirjoitti:
letkun pituus 1,2 m ,muuten on laiton eikä vakuutukset korvaa vahinkoja.
pullon voi laittaa ulos seinän taakse ja letku seinästä läpi. Mutta joka laitteelle oma pullo.
- vanhajuoppo_66
säännölläkin sen kirjoitti:
pullon voi laittaa ulos seinän taakse ja letku seinästä läpi. Mutta joka laitteelle oma pullo.
Letku pitää olla metallia eli ilmeisesti putkea siis, ei siis onnistu letkulla.
Luin joskus tukesin vai oliko kaasualan jokin julkaisi jossa tuo oli kerrottu aivan yksinkertaisesti.
Läpivienti aina metallilla , miksi näistä pitää laistaa. - Pepponen
vanhajuoppo_66 kirjoitti:
Letku pitää olla metallia eli ilmeisesti putkea siis, ei siis onnistu letkulla.
Luin joskus tukesin vai oliko kaasualan jokin julkaisi jossa tuo oli kerrottu aivan yksinkertaisesti.
Läpivienti aina metallilla , miksi näistä pitää laistaa.ajatuksena olisikin käyttää, eli putki käyttöpisteille asti (max n. 2m putkea), putkeen letkulla keittolevy ja jääkaappi. Ajattelin vielä laittaa sulut molempiin haaroihin ennen letkuosuutta... Luulisi olevan turvallisempi kuin letku pullo sisätiloissa ja vielä molemmilla laitteilla oma pullonsa.
- on laitonta
Pepponen kirjoitti:
ajatuksena olisikin käyttää, eli putki käyttöpisteille asti (max n. 2m putkea), putkeen letkulla keittolevy ja jääkaappi. Ajattelin vielä laittaa sulut molempiin haaroihin ennen letkuosuutta... Luulisi olevan turvallisempi kuin letku pullo sisätiloissa ja vielä molemmilla laitteilla oma pullonsa.
eli siihen pitää olla luvat. Letkun saa asentaa itse ja kyllä ne usein on viety seinän läpi, tuskin on laitonta.
- se on
on laitonta kirjoitti:
eli siihen pitää olla luvat. Letkun saa asentaa itse ja kyllä ne usein on viety seinän läpi, tuskin on laitonta.
laitonta,eli läpivientejä ei saa tehdä pelkästään letku läpi seinän,ja letkun pituus max 1,2 m ja yksi kulutus laite per. pullo
http://www.tukes.fi/Tiedostot/vaaralliset_aineet/esitteet_ja_oppaat/Kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
Muuten tulee vakuutusyhtiön kanssa vaikeuksia jos jotain sattuu - vanhajuoppo_66
se on kirjoitti:
laitonta,eli läpivientejä ei saa tehdä pelkästään letku läpi seinän,ja letkun pituus max 1,2 m ja yksi kulutus laite per. pullo
http://www.tukes.fi/Tiedostot/vaaralliset_aineet/esitteet_ja_oppaat/Kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
Muuten tulee vakuutusyhtiön kanssa vaikeuksia jos jotain sattuuSe julkaisu jota muistelin , mutta en löytänyt sitä linkitettäväksi.
Tuon mukaan kun asentaa ja asennuttaa niin vakuutusyhtiönkin kanssa pärjää. - KAASUA
säännölläkin sen kirjoitti:
tieto ,että joka laitteella pitää olla oma kaasupullo?????
- täältä
KAASUA kirjoitti:
http://www.tukes.fi/Tiedostot/vaaralliset_aineet/esitte et_ja_oppaat/Kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
- väärin
KAASUA kirjoitti:
Toi linkki. http://www.tukes.fi/Tiedostot/vaaralliset_aineet/esitteet_ja_oppaat/Kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
- KAASUA
väärin kirjoitti:
Toi linkki. http://www.tukes.fi/Tiedostot/vaaralliset_aineet/esitteet_ja_oppaat/Kayta_nestekaasua_oikein_opas.pdf
kumiletkua
kyllä kiinteään kupariputki verkkoon saa liittää useita laitteita samaan pulloon - liioittelua
KAASUA kirjoitti:
kumiletkua
kyllä kiinteään kupariputki verkkoon saa liittää useita laitteita samaan pulloonHätävarjelun liioittelua! Itse pidän mieluummin 11 kiloa kaasua mökin ulkopuolella puolilaittoman mutta laadukkaan ja säännöllisesti tarkastetun oman asennuksen avulla kuin tuon 22 kiloa laillista kaasua sisälle sängyn viereen monen liitoksen kanssa.
Maalaisjärkeä saa käyttää! - saakin
KAASUA kirjoitti:
kumiletkua
kyllä kiinteään kupariputki verkkoon saa liittää useita laitteita samaan pulloonMutta se kiinteä asennus vaatii hyväksytyn liikkeen asennuksen sekä todistuksen asennuksesta,muuten tulee vakuutusyhtiön kanssa vaikeuksia jos vahinko sattuu.
- KAASUA
omalla kämpällä 2 kaasuvaloa,kaasuliesi ja erillinen kaasu-uuni
pullo on ulkona(huom kesällä pitää varjostaa)
pullon paineenalentimesta on 40cm punainen kumiletku,mikä on liitetty kumi/kupariliittimeen
eli ulkoa sisään kupariputki ja sisällä myös kaikien laitteiden viereen, josta kumiputki itse laitteeseen(jos laitteessa ei ole kupariliitintä)
koko kaasuputkisto ois hyvä olla kupariputkea (monessa viestissä puhutaan metalliputkesta????)
putkistossa käytetään T-liittimiä ja jatkoja
kupariputkisto saa olla pitkä(itselläni on liiterissä valo ,johon n. 25m putki kulkee turpeen alla)
kaikki kupariputki hommat pitää teettää ammatti-ihmisellä ja mieluummin myös nämä kupari/kumi/laite liitännät
mulla on ollut kaasusysteemi käytössä yli 10v ja ei mitään ongelmia - Mökkiin
syöt pari päivää hernerokkaa ruisleivällä ja vedät piimää päälle. Varmasti tulee kaasua mökkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89934Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883