Miksi jotkut nuoret roskaavat?

Tenkanen

Äsken tuossa ikkunan edustalla olevassa puistossa joukko nuoria joi kaljaa nurmikolla. Porukka lähti ja jätti lojumaan läjäpäin muovikasseja sipsipusseja ym. Hetken päästä ohi kulkeva mummo poimi kaikki pois. Sama juttu toistui aikaisemmin kesällä.

Ihmettelen vaan että mitä ne ajattelee... No varmaan ne tekevät paskatkin housuunsa, joku toinen kai ne sieltä siivoaa.

6

496

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kait voi mitään

Eikä roskaaminen ole pelkästään nuorison pahe. Kyllä aikuisetkin roskaavat ja voivatpa olla vielä pahempia saastuttajia, kuin nuoret.

Ehkä yli 50-60 vuotiaat vielä vievät omat roskansa roskiin, ehkä keräävät muidenkin jätteet pois kadulta, mutta kaikki siitä nuoremmat taitavat olla tätä hälläväliä porukkaa. Sama välinpitämättömyys näkyy erityisen hyvin liikennekäyttäytyimisessä ja monella muullakin elämänalalla. Ikävä kyllä.

• juho

itekkin kuulun nuorempiin ja oon hyvin tunnollinen roskien pois kerääjä ja mulla on paljon nuoria ihania kavereita jotka ovat tässä suhteessa vastuullisia

• Ei kait voi mitään
        juho kirjoitti:

itekkin kuulun nuorempiin ja oon hyvin tunnollinen roskien pois kerääjä ja mulla on paljon nuoria ihania kavereita jotka ovat tässä suhteessa vastuullisia

Piti kirjottaa että melkein kaikki alle 50-60 vuotiaat jne. Olen itsekin alle ko. ikärajan ja pyrin olemaan roskaamatta.

Mutta totuus on, että tietty itsekkyys, välinpitämättömyys ympäristöstä ja kanssaihmisten hyvinvoinnista on vallalla. On olemassa pienijoukko super ekologisesti eläviä yksilöitä, suurin ryhmä on semmoinen "tavallinen pulliainen", joka ei viitsi, ehdi, tajua mihin välinpitämätön ja itsekäs elämäntapa johtaa. Sitten on olemassa joukko suorastaan ympäristörikoksiin syyllistyviä ihmisiä, jotkut valtioiden päämiehiä, jotkut tehtaan johtajia. Tai sitten vaan epätasa-arvoisen yhteiskunnan syrjimäksi joutuneet köyhät ja kouluttamattomat ihmiset, joiden on pakko henkensä pitimiksi toimia ympäristöä peruuttamattomastikin tuhoavasti.

Itse taidan olla ekologisesti elelevän ja tavallisen pulliaisen välimuoto. Sen verran materialistinen ja mukavuudehaluinen olen, että en niin täydellinen itsekään ole.

• Pladjdk

Vastaan vaikka onkin vanha ketju. Äsken juuri näin ikkunasta kun arviolta 10-vuotias poika hetti muovipullon maahan parkkipaikalla ja polki sen lyttyyn. Vanhempansa vilkaisivat tyynenä pojan touhuja, äitinsä yritti kai ponnettomasti sanoa pullosta jotain, mutta poika ei kuunnellut. Eli, sen takia lapset ja nuoret eivät välitä, koska heidät on kasvatettu piittaamattomaksi roskaamisen suhteen, vanhemmat eivät ole pitäneet huolta siitä, että opitaan olemaan roskaamatta luontoa ja omaa elinympäristöä.

• pellepelle

Vanhoja keskusteluita mutta mikä näky kylillä illallakin,järkky.Itse olin lajitellut lehdet,metallit alumiinit,lasipurkit aamulla vietäväksi ,muovitkin lisää muovii ne säkit.Mietin MITÄ ihmettä se roskamies hakee.Kompostoinkin.Kuka alkaa ajaa pois kotitalouksien turhaa maksatusta,mökeillä,mis kerran kesäs käy jos käy maksut vapaaehtoiseksi jos roskaa maksaa.Afrikastako/intia/kiina, tänne tilattava roskaa et tulee jäteastiat täyteen.

• jytkytttäja

perussuomalaisuus näkyy myös tuollaisena toimintana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe