Miksi jotkut nuoret roskaavat?

Tenkanen

Äsken tuossa ikkunan edustalla olevassa puistossa joukko nuoria joi kaljaa nurmikolla. Porukka lähti ja jätti lojumaan läjäpäin muovikasseja sipsipusseja ym. Hetken päästä ohi kulkeva mummo poimi kaikki pois. Sama juttu toistui aikaisemmin kesällä.

Ihmettelen vaan että mitä ne ajattelee... No varmaan ne tekevät paskatkin housuunsa, joku toinen kai ne sieltä siivoaa.

6

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kait voi mitään

      Eikä roskaaminen ole pelkästään nuorison pahe. Kyllä aikuisetkin roskaavat ja voivatpa olla vielä pahempia saastuttajia, kuin nuoret.

      Ehkä yli 50-60 vuotiaat vielä vievät omat roskansa roskiin, ehkä keräävät muidenkin jätteet pois kadulta, mutta kaikki siitä nuoremmat taitavat olla tätä hälläväliä porukkaa. Sama välinpitämättömyys näkyy erityisen hyvin liikennekäyttäytyimisessä ja monella muullakin elämänalalla. Ikävä kyllä.

      • juho

        itekkin kuulun nuorempiin ja oon hyvin tunnollinen roskien pois kerääjä ja mulla on paljon nuoria ihania kavereita jotka ovat tässä suhteessa vastuullisia


      • Ei kait voi mitään
        juho kirjoitti:

        itekkin kuulun nuorempiin ja oon hyvin tunnollinen roskien pois kerääjä ja mulla on paljon nuoria ihania kavereita jotka ovat tässä suhteessa vastuullisia

        Piti kirjottaa että melkein kaikki alle 50-60 vuotiaat jne. Olen itsekin alle ko. ikärajan ja pyrin olemaan roskaamatta.


        Mutta totuus on, että tietty itsekkyys, välinpitämättömyys ympäristöstä ja kanssaihmisten hyvinvoinnista on vallalla. On olemassa pienijoukko super ekologisesti eläviä yksilöitä, suurin ryhmä on semmoinen "tavallinen pulliainen", joka ei viitsi, ehdi, tajua mihin välinpitämätön ja itsekäs elämäntapa johtaa. Sitten on olemassa joukko suorastaan ympäristörikoksiin syyllistyviä ihmisiä, jotkut valtioiden päämiehiä, jotkut tehtaan johtajia. Tai sitten vaan epätasa-arvoisen yhteiskunnan syrjimäksi joutuneet köyhät ja kouluttamattomat ihmiset, joiden on pakko henkensä pitimiksi toimia ympäristöä peruuttamattomastikin tuhoavasti.


        Itse taidan olla ekologisesti elelevän ja tavallisen pulliaisen välimuoto. Sen verran materialistinen ja mukavuudehaluinen olen, että en niin täydellinen itsekään ole.


    • Pladjdk

      Vastaan vaikka onkin vanha ketju. Äsken juuri näin ikkunasta kun arviolta 10-vuotias poika hetti muovipullon maahan parkkipaikalla ja polki sen lyttyyn. Vanhempansa vilkaisivat tyynenä pojan touhuja, äitinsä yritti kai ponnettomasti sanoa pullosta jotain, mutta poika ei kuunnellut. Eli, sen takia lapset ja nuoret eivät välitä, koska heidät on kasvatettu piittaamattomaksi roskaamisen suhteen, vanhemmat eivät ole pitäneet huolta siitä, että opitaan olemaan roskaamatta luontoa ja omaa elinympäristöä.

    • pellepelle

      Vanhoja keskusteluita mutta mikä näky kylillä illallakin,järkky.Itse olin lajitellut lehdet,metallit alumiinit,lasipurkit aamulla vietäväksi ,muovitkin lisää muovii ne säkit.Mietin MITÄ ihmettä se roskamies hakee.Kompostoinkin.Kuka alkaa ajaa pois kotitalouksien turhaa maksatusta,mökeillä,mis kerran kesäs käy jos käy maksut vapaaehtoiseksi jos roskaa maksaa.Afrikastako/intia/kiina, tänne tilattava roskaa et tulee jäteastiat täyteen.

    • jytkytttäja

      perussuomalaisuus näkyy myös tuollaisena toimintana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe