Minkä hintaisia ovat?

Josuli

Amerikassa ollessani näin ensimmäistä kertaa eläinkaupassa näitä chichilloja, ja olivat tosi suloisia! (En tiedä kuinka kauan niitä on saanut Suomessa). Nyt tekisi mieli paria chinchillaa, ja ajattelin kysyä niiden hinnoista. Ja minkä hintainen on sellainen tarpeeksi iso häkki. Ei ole vielä tullut kaytyä eläinkaupassa kyselemässä.

24

2533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ve.ra

Hinnat vaihtelee aika paljon. Omani maksoivat kuusikymppiä, mutta monissa eläinliikkeissä hinnta saattavat olla melkein 200.
      Jos olet kiinnostunut chinchillan hommaamisesta kannattaa kysellä chilloja yksityisiltä kasvattajilta ja nettipalstoilla näkee chinchuja myynnissä silloin tällöin.

• fgrfgf

Kun ostin chinchillan kasvatttajalta viime vuonna maksoi 100e

• paskat n22

riippuu minkä värisen chinchillan ostaa. alle 60e chinchillan ei kannata ostaa koska nillä voi ollasaurauksia.
        chinchillat voivat jopa maksaa 300 euroa.
        omani maksoi 350 sen väri on chocolate

• tähti

Itselläni oli noin 15 vuotta sitten kaksi Chinsillaa ja niillä oli pleksistä itse tehty häkki/terraario 2m leveä 1,5 korkea ja 0,5m syvä, missä oli pesä ja orsia missä saivat hyppiä. Pidin silti aika usein vapaanakin juoksesntelemassa. Yllättävän viisaita elukoita!! =) Hommasimme kasvattajalta jostain Tampereen takaa.. hinta jotain 400-500 mk

• eläimet..

kiipeilee seinillä verkossa ja piti tiheempää verkkoa laittaa häkin etuosaan, tuli meinaan pallero läpi..fiksu eläin on ja kaunis.*Chinsun* pitää saada kiipeillä ja omenapuun oksia tuotiin pari.On iso häkki jossa pari tasoa ja tilaa pomppia *ajaa rallia*..
        Heinistä saa pesän ja voi ostaa myös eläinkaupasta vaneripiilon nukkumista varten.
        Siporex kivi hampaille ehdoton saa eläin kaupasta.Ja oikea ruokinta.

• avitytaa

Miksi haluat chincilla.??
      Viestistäsi sai sellaisen kästyksen että ihastuit niiden ulkonäköön . Tiedätkö että kyseiset eläimet tarvitsevat todella suuren häkin, koska ne tykkäävät hyppiä ja temppuilla siellä. Lisäksi chincillat voivat elää jopa 20 vuotta. Eli siihen pitää sitoutua koko sydämestä. jos olet kuitenkin lukenut niistä ja tiedät että haluat sellaisen niin tiedoksi ne maksavat n.120e riippuu paikasta mistä eläimen ostat. ps tiesitkö että chincillallekkin voi olla allerginen vaikka usein luullaankin ettei se levitä allergiaa ja chinclla tiputtaa karvoja jos se pelkää

• joku vaan

taas näitä saarnaajia jotka yrittää tota samaa. byhyyää!!! :DDD

• ...

Et voi tietää kuinka paljon aloittaja tietää chinchilloista, joten miksi oletat ettei hän tiedä niistä mitään ja haluaa sellaisen vain koska ne on söpöjä? Hän kysyi hintaa, joten anna vain vastaus, turha alkaa moralisoimaan. Se on jokaisen oma asia miksi haluaa lemminkin.

• A
        ... kirjoitti:

Et voi tietää kuinka paljon aloittaja tietää chinchilloista, joten miksi oletat ettei hän tiedä niistä mitään ja haluaa sellaisen vain koska ne on söpöjä? Hän kysyi hintaa, joten anna vain vastaus, turha alkaa moralisoimaan. Se on jokaisen oma asia miksi haluaa lemminkin.

Chinchilloja annetaan valitettavan paljon edelleen pitovaikeuseläiminä pois, omakin nykyinen chinchillani on kaksi kertaa joutunut vaihtamaan kotia. Eläimelle kodin vaihtaminen ei ole välttämättä ollenkaan helppo kokemus. Jos keskustelun aloittaja on todella kiinnostunut hankkimaan chinchillan ja on vastuullinen, hän ei ollenkaan pistä pahakseen saarnasta vaan ymmärtää sen, että tulevan omistajan tulisi sekä myyjän taholta että aivan itsenäisesti koetella motiivejaan, kun aikoo hankkia eksoottisen ja pitkään elävän jyrsijän. Samoin me vastuulliset chinchillan omistajat saarnaamme, koska yhtäkään pitovaikeuschinchillaa ei kuuluisi olla. Näitä eläimiä otetaan edelleen liian heppoisin perustein ymmärtämättä, mitä chinchilla tarvitsee.

• chonge

häkit maksaa jotain 200e.Viimeksi kun katsoin chinsun hintaa eli erikoisvärillinen n.200e/kpl, mutta en tarkkaa tietoa osaa sanoa.Itse katsoin netistä myytäviä chinsuja, joita ihmiset ei voi pitää eri syiden vuoksi.Mä sain ostettua 2 chinsua,häkin ja tavikkeet 80e eli kannattaa katsoa netistä niin pääsee halvenmalla.Kannattaa harkita tarkkaan ottaako chinsun koska ne elää 15-20 vuotta ja ne tarvitsee paljon aikaa.niitä pitää päästää ulos ja puuhata.Kannattaa ostaa 2 chinsua ettei se tylsistyisi yksin.

• mä vaan

Chillojen hinnat ovat siinä 60€-n. 150€ välillä väristä ja taustasta riippuen. Halvin tapa hankkia iso häkki on tehdä itse taikka sitten chinchillafoorumilta voit myös käytettynä löytää chillalle juuri oikeanlaisen häkin. Suosittelen lämpimästi tälle foorumille rekisteröitymistä, sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto kyseisistä lemmikeistä. http://myrskylyhdyn.com/forum/YaBB.pl

• Miiva_

Meidän sinsut makso 140e yhteensä eli 70e per nenu, luulen kans että sinsut on kasvattajalta noin 50-90e tai kaliimmpia riippu toki vähän kasvattajasta..että rohmuuko paljon vai silleen..värikin toki vaikuttaa hieman meillä on pari standart väristä niin ei hirmu kalliita.. (:

• mä vaan
        Miiva_ kirjoitti:

Meidän sinsut makso 140e yhteensä eli 70e per nenu, luulen kans että sinsut on kasvattajalta noin 50-90e tai kaliimmpia riippu toki vähän kasvattajasta..että rohmuuko paljon vai silleen..värikin toki vaikuttaa hieman meillä on pari standart väristä niin ei hirmu kalliita.. (:

Ei se tarkoita, että kasvattajat rohmuaa rahaa. Kyllä kyse on ihan muusta. Ja kyllä kasvattajilla on suht koht hinnat samoissa. Suomessa on kuitenkin halvemmat hinnat silloilla kun esim, naapuri maassa.

• dfd
        mä vaan kirjoitti:

Ei se tarkoita, että kasvattajat rohmuaa rahaa. Kyllä kyse on ihan muusta. Ja kyllä kasvattajilla on suht koht hinnat samoissa. Suomessa on kuitenkin halvemmat hinnat silloilla kun esim, naapuri maassa.

Chinchillan hinta Suomessa kasvattajilla on ~80-200 euron tienoilla, väristä, suvusta ym riippuen.
        Naapurimaissa Norjassa ja Ruotsissa jo huomattavasti kalliimpia ja sitten taas osassa Pohjoismaissa hinnat ovat alhaisempia kuin Suomessa.
        Mielestäni tuo hinta mitä chinchillasta yleensä pyydetään ei ole kohtuuton lemmikille joka on hyvin pitkäikäinen, perusterve ja erittäin mukavaluonteinen. Nykynää ihmiset tuntuvat vain haluavan kaiken ilmaiseksi. Rahan ei pitäisi olla ongelma lemmikin ottoon, jos sellaisen todella haluaa ja siihen on sitoutunut.

• accd
        dfd kirjoitti:

Chinchillan hinta Suomessa kasvattajilla on ~80-200 euron tienoilla, väristä, suvusta ym riippuen.
        Naapurimaissa Norjassa ja Ruotsissa jo huomattavasti kalliimpia ja sitten taas osassa Pohjoismaissa hinnat ovat alhaisempia kuin Suomessa.
        Mielestäni tuo hinta mitä chinchillasta yleensä pyydetään ei ole kohtuuton lemmikille joka on hyvin pitkäikäinen, perusterve ja erittäin mukavaluonteinen. Nykynää ihmiset tuntuvat vain haluavan kaiken ilmaiseksi. Rahan ei pitäisi olla ongelma lemmikin ottoon, jos sellaisen todella haluaa ja siihen on sitoutunut.

Itse eläimen hinta on yleensä melko pieni verrattuna siihen, mitä kuluja muuten tulee. Esim. häkit ovat kalliita, eläinlääkärikulut voivat yllättää, täytyy hankkia jatkuvasti kuivikkeita, laadukasta ruokaa, virikkeitä, heinää jne. Chinchilla voi myös helposti tuhota paikkoja, esim. tapetit revitään, jalkalistat silputaan jne.

Omista chinchilloistani olen maksanut 75-120 €, eläinkaupasta en osta eläimiä, eli kasvattajilta hankittuja.

• Hei!
        accd kirjoitti:

Itse eläimen hinta on yleensä melko pieni verrattuna siihen, mitä kuluja muuten tulee. Esim. häkit ovat kalliita, eläinlääkärikulut voivat yllättää, täytyy hankkia jatkuvasti kuivikkeita, laadukasta ruokaa, virikkeitä, heinää jne. Chinchilla voi myös helposti tuhota paikkoja, esim. tapetit revitään, jalkalistat silputaan jne.

Omista chinchilloistani olen maksanut 75-120 €, eläinkaupasta en osta eläimiä, eli kasvattajilta hankittuja.

Laadusta haluaa yleensä maksaa myös, eli jos eläin on vaikka huippulinjoista niin en näe järkeä siinä, miksi sellainen eläin pitäisi halvalla myydä. Tai jokin harvinainen mutaatio tai väri, jota ei ole jokaisella chinchilla harrastajalla, niin olisin onnellinen, että jos on saanut mahdollisuuden ostaa harvinaista laattua olevan chinchillan. Jos halvan haluaa, niin ei voi vaatia laadultakaan paljoa. Onhan niitä varmasti halpojakin chinchilloja, mutta minulla ainakin heräisi epäilys siitä miksi tuo eläin on niin halpa... Onko siinä mahdollisesti jokin vikana?

• accd
        Hei! kirjoitti:

Laadusta haluaa yleensä maksaa myös, eli jos eläin on vaikka huippulinjoista niin en näe järkeä siinä, miksi sellainen eläin pitäisi halvalla myydä. Tai jokin harvinainen mutaatio tai väri, jota ei ole jokaisella chinchilla harrastajalla, niin olisin onnellinen, että jos on saanut mahdollisuuden ostaa harvinaista laattua olevan chinchillan. Jos halvan haluaa, niin ei voi vaatia laadultakaan paljoa. Onhan niitä varmasti halpojakin chinchilloja, mutta minulla ainakin heräisi epäilys siitä miksi tuo eläin on niin halpa... Onko siinä mahdollisesti jokin vikana?

Jos haluaa pelkän lemmikin, niin eihän sillä eläimen muodolla tai värin syvyydellä ole niin merkitystä. Kunhan se oma eläin miellyttää omaa silmää ja luonne on sopiva. Ei siis kannata ostaa 300 € eläintä, jos ei sille oikeasti ole tarvetta. Toki saa ostaa kalliinkin, mutta ei ne halvemmat aina ole niitä sairaita yksilöitä.

• Tuonnit joo.
        accd kirjoitti:

Jos haluaa pelkän lemmikin, niin eihän sillä eläimen muodolla tai värin syvyydellä ole niin merkitystä. Kunhan se oma eläin miellyttää omaa silmää ja luonne on sopiva. Ei siis kannata ostaa 300 € eläintä, jos ei sille oikeasti ole tarvetta. Toki saa ostaa kalliinkin, mutta ei ne halvemmat aina ole niitä sairaita yksilöitä.

Useinha noista tuonneista paljastuu ties mitä sen jälkeen, kun ovat Suomeen tulleet. Usein siellä on monessa polvessa hanmmsvikaa ja ruottalaiset ne vaan pimittää tietoa.

• chinchilla tyttö 99

Moikka! Mulla on kaks chinchillaa ja ne makso yhteensä 300 euroo häkit ymm. mutta jos ostat kasvattajalta ihan poikasena chinchillan hinta vaihtelee 70-300:taan riippuu miten isä ja äiti ovat pärjänneet agilityssä tai näytelyissä:D

• Tsin--

Kannattaa kysyä Faunatarista siellä oli 7kk vanhoja ja maksoivat 120€

• accd

Kova on hinta eläinkauppachinchilloilla.. Kasvattajalta voit saada edullisemmin käsitellyn ja hyvin hoidetun eläimen.

• RPAAAT
    • Ainakin täällä meillä eteläsuomessa maksaa 100€ KPL Häkin pitää olla aika kookas melkein 3 mmetriä pitkä. Sillä Chinchillojen pitää päästä hyppimään ja kiipeilemään. Chinchinlloja pitää olla kaksi tai enemmän naarasta tai 1 uros miksei enemmänkin uroksia mutta ne ei tule oikein hyvin juttuun. Silloin siitä tulee. 300-800 Riippuu niitten hinnasta :)

• Frodo2010

Myyn/ annan (hyvään kotiin) kaksi Chichillapoikasta. Synt. 14.9.2011. Poikaset terveitä ja vilkkaita, toinen kesympi kuin toinen. Pienestä asti ovat asuneet samassa häkisssä äidin kanssa. Molemmat uroksia. Isällä ei papereita, mutta äiti rekisteröity. Asumme Helsingissä ja vauvoja saa tulla katsomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      147
      8803
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2579
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2377
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2371
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1813
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      36
      1199
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe