Kuinka paljon 1.1 tai 1.3 getz kuluttaa maantieajossa? Ajan työn puolesta paljon pitkää matkaa maantiellä ja motareilla. Entäpä melu/käytös suurilla nopeuksilla?
Kiitoksia jo etukäteen tiedoista.
Getz 1.1 kulutus?
16
5020
Vastaukset
- ollikka
maantie/motari ajossa,ottaisin siihen sen isomman pienempien kierrosten takia.Siinä ne vie 6.5 l satasella, kuten muutkin samankokoiset koneet.Hyväntuntoinen pikkuatoksi ajettavana maanteilläkin kyllä Getz on.
- getzzz you
Olet ostamassa, nimittäin tuosta 1.1litraisesta moottorista on olemassa kahta eri versiota, 02-05 on 60(62(?))hv ja sen kulutus on hiukan korkeampi kuin uudempi 05-> joka on 67hv ja pienempi ruokainen. itselläni vm 2007 1.1 getz ja keskikulutus on ollut taajama-ajossa 40% maantie ja loput kaupunkia/esikaupunkia kesällä 5,4l/100km ja nyt talvirenkailla kylmäkäynnistyksillä 5,8l/100km. maantiellä olen päässyt jopa 4,5l/100km kulutukseen! eli uusi 1.1litrainen moottori on todella taloudellinen. 1.3litrainen on jo poistunut markkinoilta muutama vuosi sitten ja se oli jo markkinoille tullessaan hieman vanhahtava moottori joka ilmeisesti myös kulutti melko reippaasti.. nyttemmin 1.3 on korvattu uudella 1.4litraisella. Mitä tulee Getzin ajo-ominaisuuksiin niin voin sanoa että ovat todella hyvät, moni luokkaa isompi auto ei ole noin hyvä ajaa, getzillä lähtee reissuun oikeen mielellään ja vielä isona plussana on se että auto on erittäin hiljainen ja tilava! niin JA SUOMEN OLOISSA AIVAN SUPER HALPA AUTO hyvällä takuulla, suosittelen, ainakin omien uudempaan 1.1 koneeseen perustuvien kokemusten perusteella.
- pieniä
lukuja sinulla, omani -06 vie n. 7,5L satasella työmatka-ajossa välillä länsi-vantaa - herttoniemi, reippaat 30 000 km ajoa takana. Muuten olen kyllä samaa mieltä auton ajo-ominaisuuksista, ainoat moitteet liittyvät varusteluun ja suorituskykyyn. Haluaisin autoon nimittäin lämmitettävät peilit ja valonpesimet, suorituskyky on vähän heikko mutta auton hinta selittää kyllä tämän...
- getzzz you there
pieniä kirjoitti:
lukuja sinulla, omani -06 vie n. 7,5L satasella työmatka-ajossa välillä länsi-vantaa - herttoniemi, reippaat 30 000 km ajoa takana. Muuten olen kyllä samaa mieltä auton ajo-ominaisuuksista, ainoat moitteet liittyvät varusteluun ja suorituskykyyn. Haluaisin autoon nimittäin lämmitettävät peilit ja valonpesimet, suorituskyky on vähän heikko mutta auton hinta selittää kyllä tämän...
kulutukseen, oikeat vaihteet nopeuteen nähden, moottorijarrun käyttö mahdollisimman usein, rengaspaineet, reittivalinnat ym ym ym... olen kyllä samaa mieltä kanssasi noista peileistä viimeksi tänään olisin kaipasin lämmitystä.. mitä tulee uudemman 1.1:n suorituskykyyn niin mielestäni se varsin hyvä ja riittävä kun vaan oppii tuntemaan kohdat missä moottorin veto ja vääntö ovat pahaimmillaan, tämä vaikuttaa myös kulutukseen.. 1.1 on erittäin pirteä pakkaus verrattuna monen muun merkin isompaan koneeseen...
- öksikkä
4.5 l satasella en päässyt edes 1.4 dieselillä maantiellä kesälläkään.Ajotapani on suht rauhallinen.
- hhtl
ja viimeisen 12kk keskikulutus on ollut n. 7,4L/100km. Ajosta yli puolet on varmasti taajamapyöritystä. Pitkillä kesälomareisulla kulutus on ollut n. 6,5L n. 90-100km/h keskinopeuksilla. Talvisin liikkeelle lähdetään joko lämpimästä tallista tai lohkolämppärin päästä.
- getsi
Omani kuluttaa talvella reilut 7 l/100 km, kesällä vajaan litran vähemmän. Ajo on puolet maantieajoa, puolet kaupunkiajoa. Kulutus riippuu paljon ajotavasta.
Kesällä, kun oikein yritin mennä "kevyellä kaasulla" reissun Turusta Helsinkiin ja takaisin, pääsin lukemaan lukemaan 5,9 km/100 km. Tällöin en mennyt moottoritielläkään yli satasta. - Getzi
getsi kirjoitti:
Omani kuluttaa talvella reilut 7 l/100 km, kesällä vajaan litran vähemmän. Ajo on puolet maantieajoa, puolet kaupunkiajoa. Kulutus riippuu paljon ajotavasta.
Kesällä, kun oikein yritin mennä "kevyellä kaasulla" reissun Turusta Helsinkiin ja takaisin, pääsin lukemaan lukemaan 5,9 km/100 km. Tällöin en mennyt moottoritielläkään yli satasta.5,9 l/100 km, ei 5,9 km/100 km...
- tummppuilija
Getz 1.1-05.
- getzz you there
kulutuslukemia Getzeillänne?? ajatteko te kaasupohjassa vai väärillä vaihteilla vai, vai ettekö te osaa ajaa vai kuinka? siis maantiellä 6,5-7l/100km? toi on jo käsittämättömän kova kulutuslukema! taloudellisella ja järkevällä ajotavalla(mikä ei tarkoita hiljaa ajamista)olen kerran päässyt getzillä maantieajossa 4,5 litraan 100km, ajoin tosin koko 250km matkan max 90km/h. muuten vie tuollasta n.5 litraa maantiellä nopeus n. 90-110 km/h. taajama-ajossa keskikulutus pyörii n. 6litrassa, tämän syksyn keskikulutus on ollut aikalailla tasan 5,8l/100 km, autolla EI pyöritä keskustan ruuhkissa/jonoissa. vaihdoin autoon juuri öljyt(15tkm huolto), laitoin hiukan paksummat 5w-40, saa nähdä vaikuttaako kuinka paljon kulutukseen, koska ensiasennusöljyt ovat ohuemmat ns. polttoainetta säästävät 5w-30. mutta todellakaan en ymmärrä mitenkä saatte ainakaan uudemman 1.1 getzin kuluttamaan 6.5-7l/100km maantieajossa!!! Getzissä on herkkä kaasu, jota ei kauheesti tarvitse polkea saadakseen kierrokset lähes tappiin, maantieajossa kaasupolkimeen ei tarvitse kuin hipasta kengän kärjellä niin auto kulkee mukavasti 80-90km/h(tämä pätee myös muihin autoihin), useasti huomaa että moni polkee ihan liikaa ja turhaan kaasupoljinta lähes lattiaan ajaessaan maantiellä 100km/h ja sitten jarrutellaan kun vauhti nousee yli halutun, tämä lisää huomattavasti kulutusta! oma vaimonikin syyllistyi aikoinaan tähän samaiseen asiaan, kunnes neuvoin hänelle sen ettei tarvitse kaasua kun hipaista jotta auto kulkee mukavasti maantiellä/taajamassa ja kas, hänenkin jo silloisen auton kulutuslukemat alkoivat välittömästi laskemaan! ihme jos eivät nykyään autokouluissa tätä opeta uusille kuljettajille? minun autokouluaikoihin tästä ei kerrottu..
- kiitos vinkeistä
getzz you there kirjoitti:
kulutuslukemia Getzeillänne?? ajatteko te kaasupohjassa vai väärillä vaihteilla vai, vai ettekö te osaa ajaa vai kuinka? siis maantiellä 6,5-7l/100km? toi on jo käsittämättömän kova kulutuslukema! taloudellisella ja järkevällä ajotavalla(mikä ei tarkoita hiljaa ajamista)olen kerran päässyt getzillä maantieajossa 4,5 litraan 100km, ajoin tosin koko 250km matkan max 90km/h. muuten vie tuollasta n.5 litraa maantiellä nopeus n. 90-110 km/h. taajama-ajossa keskikulutus pyörii n. 6litrassa, tämän syksyn keskikulutus on ollut aikalailla tasan 5,8l/100 km, autolla EI pyöritä keskustan ruuhkissa/jonoissa. vaihdoin autoon juuri öljyt(15tkm huolto), laitoin hiukan paksummat 5w-40, saa nähdä vaikuttaako kuinka paljon kulutukseen, koska ensiasennusöljyt ovat ohuemmat ns. polttoainetta säästävät 5w-30. mutta todellakaan en ymmärrä mitenkä saatte ainakaan uudemman 1.1 getzin kuluttamaan 6.5-7l/100km maantieajossa!!! Getzissä on herkkä kaasu, jota ei kauheesti tarvitse polkea saadakseen kierrokset lähes tappiin, maantieajossa kaasupolkimeen ei tarvitse kuin hipasta kengän kärjellä niin auto kulkee mukavasti 80-90km/h(tämä pätee myös muihin autoihin), useasti huomaa että moni polkee ihan liikaa ja turhaan kaasupoljinta lähes lattiaan ajaessaan maantiellä 100km/h ja sitten jarrutellaan kun vauhti nousee yli halutun, tämä lisää huomattavasti kulutusta! oma vaimonikin syyllistyi aikoinaan tähän samaiseen asiaan, kunnes neuvoin hänelle sen ettei tarvitse kaasua kun hipaista jotta auto kulkee mukavasti maantiellä/taajamassa ja kas, hänenkin jo silloisen auton kulutuslukemat alkoivat välittömästi laskemaan! ihme jos eivät nykyään autokouluissa tätä opeta uusille kuljettajille? minun autokouluaikoihin tästä ei kerrottu..
mutta en minä tähänkään mennessä ole luullut polkuautoa ajavani, aika monella muulla kuin sinulla on tuo kulutus pyörinyt huomattavasti korkeammissa luvuissa, myös kaikissa lukemissani koeajoissa ja vertailutesteissä. Ehkä ne autotoimittajatkaan ei vaan osaa ajaa getziä...
Muutenhan tuo on ihan pätevä peli 9 (kiitettävä!) - tuumpuiilija
getzz you there kirjoitti:
aiempi oli Yaris 1.3 joka kulutti reilu 6l satasella.Tutkittu on huollossa ja ajn ihan rauhallisesti ja oikeilla vaihteilla.Tankaten mitattu kulkee 45 liran tankilla hieman alle 700 km.Toisinaan en uskalla ajaa kuin 650 km saakka,mutta bensa loppuu alle 700km.Ihan normaali kulutus 1.6 litraisellekkin autolle olisi tuo.
- Hanna
Tavallista maantieajoa rajoitusten mukaan ja kulutus tällöin kesällä noin 5L ja talvella noin 6L /100km. Autossani ei ole ilmastointia.
Mainio kulkuneuvo, jossa hinta/laatusuhde varmasti parhainta mitä markkinoilta löytyy.
Etenkin nyt uusissa (2005->), joissa takuu 5v ilman km-rajaa!
Ajan myös päivittäin motarilla ja käytös on kuin isommasta autosta - yllättävää joskus havaita ajavansa suurehkoa ylinopeutta vahingossa.- jeepssoi
Taitaa olla niin, että jos joku ihmettelee oman autonsa suurta kulutusta niin hän ei todennäköisesti osaa ajaa taloudellisesti.
Asia on niin yksinkertainen.
Minun 1.1 Getzi kuluttaa vuoden keskiarvona 6,6 l/100 km. Se on paljon mutta minulla onkin paljon taajamassa katkoajoa työn puolesta. Kun olen kesälömalla niin kulutus tippuu heti litran verran.
- Anonyymi
-06 1,1 Ei yhtään kilometriä alle 8
11 vuoden kokemus.
Muuten toimiva peli- Anonyymi
-04 1,1 Mikäli nopeus ylittää 90 km / h alkaa bensiini maistumaan, mikäli maantienopeus alle 90 km / h niin menee 5.5 l / 100klm yli 16 vuotta kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818