Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paras jouluruoka?

jouluinenilo

Mikä on suosikkisi jouluruuista? Minä en ole kinkun ystävä, mutta laatikot maistuvat kyllä.
Myös joulupuuro on hyvää:)

73

10512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki kelpaa

      Minulla olisi montakin mieluista jouluruokaa,kinkku ehdottomasti,maksalaatikko,rosolli sekä kotikaljakyytipojaksi.
      jälkiruoaksi riisipuuroa ja vielä sen päälle konvehteja,nam..

      • nami nami

        meillä syödään aina päivällä jolupuuroa ja rusinakeittoa....nami nami...ja sitten jskus 6-7 maissa kunnon ruoka....siihen sisältyy tietysti jolukinkku, peruna-,porkkana- ja lanttulaaikkoa, herneitä,lohta, ja sitten meillä on kananmunia ja majoneesia......ruuan jälkeen meillä on kaikenlaisia konvehteja ja suklaatia.......lempparia on siis lohi ja kinkku.......niin, ja tapaninpäivänä on perunamuusia ja lipeäkalaa


      • Muuntogeeni
        nami nami kirjoitti:

        meillä syödään aina päivällä jolupuuroa ja rusinakeittoa....nami nami...ja sitten jskus 6-7 maissa kunnon ruoka....siihen sisältyy tietysti jolukinkku, peruna-,porkkana- ja lanttulaaikkoa, herneitä,lohta, ja sitten meillä on kananmunia ja majoneesia......ruuan jälkeen meillä on kaikenlaisia konvehteja ja suklaatia.......lempparia on siis lohi ja kinkku.......niin, ja tapaninpäivänä on perunamuusia ja lipeäkalaa

        Pitikö lihajalosteet pilata muuntogeeneillä?


    • Sinni00

      ...kaikki. Kinkku on tosi hyvää, mutta sen kanssa pitää olla myös hyvää sinappia. Laatikoista lanttulaatikko on ihan ykkönen! Ja lohta ja silliä pitää olla ainakin jossakin muodossa. Kylmäsavustettu lohi... lurps.

      Jälkiruokana riisipuuroa sekahedelmä-tai rusinasopan kanssa. Paaaljooon konvehteja, glögiä, pipareita, torttuja, kyllä joulu on ihanaa aikaa. =)

      • Anonyymi

        Muikun mätiä, sipulisilppua, smetanaa, keitettyjä perunoita, ruisleipää tai saaristolaisleipää, graavilohta, sillisalaattia, metsäsienisalaattia ja kotikaljaa... jos sitten jaksan, syön laatikoita ja vähän kinkkua... karjalanpaisti on parempaa kuin kinkku... tapanina kunnon lihapullia, muusia ja tuoreslaattia, joulupv välissä, lipeäkalaa, keit perunaa, valkokastike ja sen mausteeksi lautaselle suolaa ja maustepippuria... nyt jäisi varmaan tilaa myös riisipuurolle, sen voi nauttia kanelin, sokerin ja maidon kanssa...


    • lohi ja...

      Laatikot,joista lemppari hämäläinen imellettu pottuloora.Rosolli,siianmäti hyydyke,sillikaviaari,kraavi- ja kylmäs.lohi,meillä ne syödään keitetyn kananmunan,herneiden ja kokonaisen perunan kanssa.Laatikoiden kanssa syömme karjalanpaistia ja kinkkua.Ja tietysti karjalanpiirakoita.Jälkkäriksi luumukiisseli kermavaahdolla.Puuro syödään jouluaamuna.

      • susannap82

        Ensimmäistä kertaa teen itse laatokot ja paistoin kinkun, silti herkkua joulu pöydässä on sienisalaatti, mäti smetana sipuli sössö.


    • rapu

      Kaikki maistuu, mutta mä tykkään kanssa laatikoista, joista suosikkini on imelletty perunalaatikko. Lisäksi pitää olla graavilohta ja sienisalaattia. Kinkku ei mulle olisi välttämätön, mutta perhe tykkää. Lipeäkalasta tykkään kovasti myös!

    • meillä ;)

      No, paras laatikko on mulle imelletty perunalaatikko, myös lanttu- ja porkkanalaatikko on itsetehtyä 5 henk. perheelle. Jouluun kuuluu myös sahti (sysmäläisittin, mies teki) saunan jälk. Ruokapöydässä herneet korvaa ruusukaalit, vakiona myös karjalanpaisti, kinkku, kalat ehkä kalkkunaa jne. Jälkiruokana hedelmäsalaatti. Aattoaamuna, omat väsäämät karjalanpiirakat kahvin kera. HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE !!

      • minusta

        On, jos joulupöydässä maltetaan syödä rauhassa nauttien näistä suomalaista perinteisistä jouluherkuista.

        Kauheinta on minusta, vaikka ruoka olisi kuinka hyvää, kun ihmiset hotkii kiireellä ja äkkiä pois pöydästä.


    • kultapuppelit

      melkeen kaikki käy paitsi en itse tuosta porkkanalaatikosta kyllä tykkää yhtään...
      eikä lipeäkala kyllä maistu myöskään...

    • jouluna saa

      Itsetehty lanttulaatikko, mäti&smetana&sipuli

    • täälä..

      Lemppareita on porkkana- ja lanttulaatikko, sekä riisipuuro. Ihan viime vuosina olen alkanut pitää myös kinkusta.
      Ja tietysti piparit, tortut, glögi, konvehdit.. :D

    • bibar

      En kertakaikkiaan vaan pysty syömään ainoatakaan laatikkoa, kinkkua, rosollia, luumukiisseliä ym.ym.ym.ym........joulupuuro kyllä menee se on namia, ja kaikki herkut pipareista joulutorttuihin menee myös. Myös joululimppu on hyvää :))

    • mc-kinl

      mitään en jätä maistamatta meien joulupöydässä! syön muutenkin aina suunnilleen kaikkea mitä ruokapöydästä löytyy.

    • EN LEIKI RUUALLA

      Jouluateriat ovat elintarvikkeilla leikkimistä,osa ihmisistä näkee nälkää,osa leikkii ruualla.En syö jouluna enempää kuin muulloinkaan.

      • hahahah:______

        se, että me syödään täällä ei afrikkaa köyhyydeltä pelasta. pitäskö meidänki nääntyä että ois hyvä mieli? seikka on saletti. meillä vaan sattuu olemaan rahaa, niillä ei. that's it


      • Nähdäkseen nälkäisiä
        hahahah:______ kirjoitti:

        se, että me syödään täällä ei afrikkaa köyhyydeltä pelasta. pitäskö meidänki nääntyä että ois hyvä mieli? seikka on saletti. meillä vaan sattuu olemaan rahaa, niillä ei. that's it

        Sinunkin ajatukset voivat muuttua kun,tai jos muutat äitisi helmoista omaan talouteen.


      • asdasdasdasd
        Nähdäkseen nälkäisiä kirjoitti:

        Sinunkin ajatukset voivat muuttua kun,tai jos muutat äitisi helmoista omaan talouteen.

        viestin pointti oli se, että saadaan me syödä yms vaikka onkin köyhyyttä. ja tiedoksesi: asun jo yksin.


      • zan er

        niin "jouluruokaa" kuin arkiruokaakin. En leiki ruualla koskaan. Ruokailusta on leikki kaukana, ainakin meillä.
        Eikä se ketään nälkäistä auta, jos olen marttyyri hihhuli enkä syö, tarvitsen energiaa että jaksan hoitaa työni.


      • cara79
        Nähdäkseen nälkäisiä kirjoitti:

        Sinunkin ajatukset voivat muuttua kun,tai jos muutat äitisi helmoista omaan talouteen.

        Itse ainakin näin joulun alla käytän paljon rahaa perheeseeni ja lähipiiriini. Syön myös paljon. Vastapainona teen joulun alla enemmän vapaaehtoistyötä, lahjoitan lahjoja köyhien perheiden lapsille, annan rahaa hyväntekeväisyyteen ja lisäksi kutsun muutaman ihmisen syömään, jotka asuvat kaukana perheestään.

        Toiset syö paljon, toiset ei. On kuitenkin tärkeään muistaa mistä joulussa on kyse.
        Eiköhän anneta rauha syöjille ja ei syöjille!

        Maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto.
        =)


    • hela hoito :)

      Kinkku,graavilohi,laatikot,rosolli,karjalanpaisti,lasimestarin silli... Ainoastaan viimeinen on jäänyt omasta joulupöydästä pois,mutta porukoilla tulee syötyä kaikkea. :)
      Joululeivonnaisista ja muista makeista en niinkään välitä.Puuro maistuu joskus,mutta ei ole niinkään pakollinen.Kyllä ne jouluruoat on tärkeä osa tunnelmaa,lahjat ei niinkään.

      Hyvää joulua kaikille! :)

    • Rusinaperse

      En voi sietää jouluruokia!!!

    • hyvää.

      on lohikeitto ja jälkkäriksi hedelmäinen salaatti.Siinä on perinteiset jouluherkut parhaimmillaan.

    • Muuten ihan

      normaali ruoka.En syö lihaa enkä broitsuparkoja.Lihaton hernekeitto saa välttää mulle.

    • Ruisleipä..

      Ruisleipä on Joulun parasta herkkua, tosin sitä syödään muulloinkin, lähes joka päivä.
      Mitään ns jouluruokaa ei meillä ole, kaikki kelpaa.

    • perunalaatikko

      Peruna, ja porkkanalaatikko, rosolli ja itsetehty perunasalaatti sekä kinkku, ai ai...

    • minä vaan

      Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi jouluna täytyy tehdä karjalanpaisia kun on paistettu yli kymmenen kilon kinkku. Meidän perheessä ei karjalanpaistia syödä jouluna. Laatikot, lohi, rosolli ym salaattia ja kinkku. Myös riisipuuro on todella hyvää jonka seuraksi riihiruisleipää ja kinkkua. Todella ihanaa ! oma tekemät karjalanpiirakat ja kinkku on tosi mainio yhdistelmä.

    • mitä syöt

      pyrin pitämään lievää diettiä joulun aikaan, missään nimessä EN syö sikaa, enkä muitakaan lihoja, vihanneksia ym vast.

      • zan er

        sitten tänä jouluna poro. Sopii.


    • tatja tonttunen

      Muut jouluruuat ei oikein enään maistu kun on kolmelle perheelle vääntänyt niitä yökaudet ja sitten töissä vielä noin 70-hengelle.
      Sienisalalaattia paahtoleivän päällä ja alkoholitonta glögiä siinä minun jouluherkkuni.
      Tosin isänälle ja jouluvieraille pitää sitten olla täysi pötypöytä johon en itse kyllä kajoa sitten ollenkaan.
      Suklaatakaan ei mene sen enenpää kun normaalisti eli kaikki konvehtirasia lahjoitan suoraan eteenpäin.

    • ja paljon

      on meillä aina joulun syöty.

      Kinkku on must, savukalaa, graavilohta, rosolli, vihersalaatti ja italiansalaatti, laatikot, perunat, murekkeet yms. löytävät tiensä pöytään.

      Jälkiruoakaperinteeksi on muodostunut jäädytetty suklaajuustokakku kermavaahdolla ja pähkinärouheella. Sitten lopuksi vielä kahvi piparkakkutalon ja torttujen kanssa...suklaat tuhotaan sitten yön aikana, kun pelataan koko porukan voimin lautapelejä :)

    • annexan

      meillä jouluruokana on: kalkkunafilettä, perunaa, ruskeakastike, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa.
      joululimppua, johon laitetaan juustosiivu päälle.
      ruokajuomana: maito. Nämä ovat siis jouluaatonruoka.
      sitten joulupäivänä syömme jo ihan tavallista arkista ruokaa. esimerkiksi: lasagnea. Ei kovin monta päivää viitsi syödä jouluruokaakaan, vaikka sitä harvoin saakin.

    • kyllä(hän)

      Kyllähän se taitaa olla se imelletty perunalaatikko...

      Ja kunnon liha kuuluu joulupöytään, joidenkin mielestä myös hyvä kala, kaikki se varmaan mihin on lapsuudessa tottunut eikö niin. Ne traditiot.

    • JOULU RUOKAA??

      Minusta tässä ollaan metässä jo sanomisessa kun sanotaan "joulu ruokaa" mitä ihmettä? ssamaa sapuskaa se on ihan vain titteli annettu jos nyt sitten on mukana laatikko ruokia joita ei ihan joka päivä syödä ei silti löydy selitystä mistä ihmeestä kytkös jouluu tähän pakananoiden ja roomalaiset juhlaan?

      No jokainen saa miettiä mitä miettii kunhan syö normaalia sapuskaa ja voi hyvin meillä on nytkin maailmassa ja suomessakin sellaisia joilla on vain haave päässä ruoasta syötäväksi kun ei ole edes asustoa saatikka rahaa ja yhteiskunta on hylänny jo aikoja

      Tulee mieleen tämä kauppiaiden ja kaikkien markkinoiden iso juhla joulu jolloinka kauppiaat pyrkii siihen että jokainen hankkiin tavaraa sellaistakin mitä ei koskaan tarvita

      Miksi muuten pitää muistaa ihmisiä vain jouluna tai sitten kun ne kuolee..miksi ei voi ostaa pikku lahjoja silloin tällöin vuoden aikaan ja viedä kukkia vaikka vanhemmilleen muutoinkin kun jouluna?

      • Mrtapani

        sanaa joulu. Turhuudesta saadut kalleudet vähenevät,mutta joka kädellä kokoaa,se saa karttumaan. sananlasku 13:11 Jokainen terävänäköinen toimii tiedon mukaan,mutta typerä tyhmyyttä levittelee. Sananlaskut 13:16 Huolestuneisuus miehen sydämmessä sen alas painaa,mutta hyvä sana sen ilahduttaa. Sananlaskut 12:25


    • Ob66

      Minusta paras jouluruoka on rosolli. Siihen kun lisukkeeksi graavattua lohta, kinkkua ja omaa keksimää kastiketta, niin jopas maistuu. Rosolli ei saa olla mikään vegaaniversio, vaan se vanha kunnon salaatti, jossa on lenkkimakkarakin mukana.

      • Rodion1866

        Enpä ole ikinä kuullutkaan että rosolliin makkaraa laitetaan, silliä kylläkin. Missäs päin Suomea silleen tehdään?


      • pottu
        Rodion1866 kirjoitti:

        Enpä ole ikinä kuullutkaan että rosolliin makkaraa laitetaan, silliä kylläkin. Missäs päin Suomea silleen tehdään?

        Suolasilakka on rosollissa maukas kala myös. Mikähan olisi paras perunalajike rosolliin ja mitkä ovat ne vaiheet kattilasta kuutioiksi? Jäähdytys, kuorimisen ajankohta esim.


      • OB66
        Rodion1866 kirjoitti:

        Enpä ole ikinä kuullutkaan että rosolliin makkaraa laitetaan, silliä kylläkin. Missäs päin Suomea silleen tehdään?

        Olen Vihannista kotoisin ja kun olin lapsi, äitini laittoi aina rosolliin lenkkimakkaraa. Sitä perinnettä jatkan sitten täällä Oulaisissa oman perheeni parissa.


    • riisipuuroa... nam

      vähän kinkkua tai en ollenkaan,paljon pipareita ja riisipuuroa

    • Ravintoketjun loppukäyttäjä

      Maa - ja metsätalousministeri Sirkka-Liisa Anttila (kesk.)
      Kiitos muuntogeeni ruoan jättämisestä vapaaehtoisen merkinnän piiriin näin perheeni kanssa voimme me nyt keskittyä viettämään myös joulua ilman muuntogeeni kinkkua ensimmäistä sellaista ilman kinkkua hyvä näin tästä on nyt erinomaisen hyvä jatkaa terveellisimmille urille.

    • simla

      Mulle ei maistu laatikot vaikka joka joulu niitä syödä yritänkin. Meillä onneks on niin paljon muutakin, esim. karjalanpaistia, paljon erilaisia kaloja ja juustoja ja mikä ehkä kaikkein parasta: siskoni tekemä kotijuusto ja mädit! Joulua siis odotellessa..

      • Irma

        Myö syärää tänä joulun auton alle jääny kurre. Hyvää o! mistää mädeistä tiärä.


    • Ari Koivunen

      Kyllä se paras ruoka on varmaan porkkanalaatikko. Joulupuurokin on perinteistä ja hyvää!

    • Sinni00

      ...kelpaa kaikki. Pakko on saada lanttulaatikkoa, muista laatikoista en niin välitä, vaikka hyviä nekin kyllä... Kinkku on ykkönen, mutta sen kanssa pitää olla hyvää sinappia. Lohta ja silliä pitää olla myös pöydässä. Graavilohi... nams.

      Ja suklaakonvehdit on tietty hyviä, juustot, piparit ja Fazerin joulusuklaa... ah, niin hyvää.

      Joulu on ihanaa aikaa... Ainakin ruoan suhteen. Kaikesta tykkään ja kaikkea syön ja todennäköisesti kaikkea liikaa tulee syötyä. =)

    • jonna eveliina

      meillä jouluna syödään lohta,sillä,rosollia,majoneesia kananmunaa,kinkkua,porkkana-,lanttu- ja perunalaatikkoa, karjalanpaistia,karjalanpiirakoita,maksalaatikkoa,riisipuuroa ja rusinasoppaa.jälkkäriksi sitten pipari, tortut,pullat... eri vaihtoehtoja on paljon, koska meillää on joulua viettämässä n.20 hengen perhe, joista vain 6 on aikuisia. lemppariruokani on laatikot ja kinkku.

    • joulutonttu73

      Sopivasti kun syö kaikkia lajeja, niin on hyvä. Kun ei syö liikaa kinkkua, niin sekin on ihan hyvää. Oletteko kokeilleet uusia ruokalajeja omien perinteisten rinnalle. Itse en ole uskaltautunut kokeilemaan lipeäkalaa, kun se ei ole kuulunut lapsuuteni joulupöytään. Toinen on mäti.

    • sattu3

      joulukinkku on ehdoton ykkönen. Myös piirakat munavoilla tai graavilohella maistuvat. ja laatikot ovat ihania, sekä karjalanpaisti. Jälkkäriksi luumukiisseliä-tai rahkaa. Joulussa onkin parasta ihanat ruuat!

    • Saarioisten

      En ainakaan Saarioisten, äitien tekemää...

      niin kamalia tv-mainoksia.

    • kun ...

      Mikään ei kelpaa, kun laivan jouluruoat jäi väliin...

      Ne kelpaa.

    • mäti

      Herkkujamme, merilohi graavina ja loimutettuna sekä rapusillillä täytetyt uuniperunat.
      Siianmäti, rapeaksi paahdetun vaalean joululeivän kera.


      Tehomaatalouden kinkut, kalkkunat jätämme väliin, koska luontainen reaktio niiden kohdalla on - emme pysty syömään, eli ei mene alas ja jos menis, niin oksennus tulee!

    • zerbaa

      Sinäänsä kaikki ruuat ovat tosi hyviä mutta pari päivää riittää...

    • blondi-72hki

      kukaan tykkää muusta ku puurosta siis riisipuurosta.

    • TyttöJouluinen

      Joulupuuro, konvehtit ja karkit

      • Nimetön

        Monikkomuoto sanasta konvehti on konvehdit.


      • ajajsadjljasd
        Nimetön kirjoitti:

        Monikkomuoto sanasta konvehti on konvehdit.

        no sori vaan etten oo täydellinen ;D


    • jouluinen tervehdys

      Heippa ja hyvää joulua kaikille!

    • Poliisin mielipide

      Kaikenlainen ylensyöminen on moraalitonta, mutta jos siihen yhdistyy uskonnollinen rituaali, kuten joulu, niin kyseessä on rikos.
      Uskonnot ovat rikollisia aatteita ja niitä ei saa kunnioittaa millään tavalla. Joulunvieton tulisi siis loppua.
      Viime aikoina on kohua herättäneet jälleen karjankasvattajien törkeät laiminlyönnit eläintenhoidossa. Siat eivät saa nykyään elinaikanaan liikkua vapaasti, vaan ovat samanalaisen kidutuksen kohteina kuin kanat ja turkiseläimet. Seuraus tästä: kinkut pois joulupöydistä! Sikalanomistajat ottavat opikseen, kun huomaavat, että kinkut eivät mene kaupaksi.
      Jos joulua haluaa viettää, niin silloin tulee jättää massiivinen tavaranhamstraus pois ja auttaa köyhiä ja käydä tapaamassa vanhuksia. Liikemiesten etu ei ole tärkein.

      • anonymousousirapeallhous

        vittu kyllin syöminen on rikos


    • Köyhän joulu ruoka.

      kilon lauantai makkaratanko.

    • Oispa äkkiä maanantai =P

      Suurintaherkkua on kinkku, lanttulaatikko, sinappisilli, karjalanpaisti, lohirullat.. Kaikki menee paitti rosolli ja punajuurisalaatti. Ne on mun inhokit. Ihana ku saa syyä navan täyteen. Opiskelijalla tulot on melko peestä nii ei voi tollasia ostella. kotona ku käy jouluna niin voi vetää navan täyteen ja ottaa vielä kinkkua mukaanki :D

      Oispa äkkiä maanantai.. heh

    • ei osannut lammas soittaa

      päälle litra simaa.

    • Craxikka

      Ne maistuvat jouluna, myös kinkku on hyvää

    • taunoonruokaihminen

      Joo ihan kiwa on syödä jouluruokaa etenkin pääsiäis munia ja mämmiä. Ja juotavaksi suosittelen simaa ja cokakolaa.

    • cincilla

      lanttu ja imeletty perunalaatikko on tosi
      ehdoton joulupöydässä. Ja tietenkin kala,
      mielummin lämminsavu merilohi.Nautitaan
      rakkaitten kanssa...
      Siunattua joulua Teille kaikille

    • Jouluaattona kaikki, isäni tekemä italiansalaatti paras!!
      Mutta Joulupäivänä hiukan pakkopullaa ja Tapanina todella pakkopullaa.
      JOten sen jälkeen maistuu spagetti ja jauhelihakastike...

    • Jouluruoat nam. Odotan oikein innolla. Minulla ehkä hieman oudot herkut, mutta ne onkin minun herkut. Eli oikein kypsää joulukinkkua joka murenee, maksalaatikkoa ja porkkanalaatikkoa joiden päälle laitan teeripaistia, itse tehty sienisalaatti (sieniä, sipulia, vatkattua kuohukermaa), suolalohi riisipiirakoilla ja tietenkin kapapaisti.

    • s.i.k.a.

      savustettu kinkku ja lootat yms jouluruuat rulettaa. Kunnon ruuan aikaa on joulu saa vetää evästä oikeen urakalla .

    • Joulua

      Kinkku, peruna- ja lanttulaatikko, sekä kylmäsavulohi löytyy mun lempparilistalta. Ja maksapatee! Ei joulua ilman sitä.

    • hape

      kaikki jouluruoka,kinkku,kalat,laatikot maistuu kyllä 3-4 päivää,sen jälkeen tekee mieli jo jotain muuta ruokaa.

      • minävain:)

        kun tulikin nälkä kun luki näitä :PPPPPP


    • Anonyymi

      Mun suosikki on muikun mäti sipulisilppu, smetana, keitetyt perunat ja ruisleipää. graavilohta ja sienisalaattia. Jos vatsaan jää tilaa, otan laatikoita ja paras olisi karjalanpaisti rosollia vähän...
      Lipeäkalaa tapanina perunaa ja valkokastiketta... on hyvää

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe