Eli minulla on noi nivusissa olevat imusolmukkeet turvonneet, olen jo pidemmän aikaa miettinyt mistä voi johtua kun olen vielä niin laihakin että monia ihan hirvittää.Olen 18vuotias poika. Imusolmukkeethan tuntuvat paremmin kun on hoikassa kunnossa ja nahka ohut. Eli johtuuko tämä vain laihuudesta vai onkohan minulla syöpä. On kyllä ollut särkytiloja ja oksennusta mutta johtuu osittain varmasti syömisistä. Lisäksi minulla on hyvin vilkas aineenvaihdunta joten onko sekin oire jostain? Toisaalta mua pelottaa tämän asian vuoksi mennä lääkäriin jos olenkin niin sairas että kuolen kohta ja mitään ei ole tehtävissä enää, tai sitten vaan luulen olevani sairas ja oireet eivät ole syöpään liittyviä. Kysyn vaan joltain viisaammalta joka tietää asiasta niin voiko tämä olla syöpää, ja jos voi niin mitä syöpää? Imusolmuke? Suolisto? Kasvain? Kiitos jo etukäteen vastauksista!!
Imusolmukkeet turvonneet
7
2953
Vastaukset
- pohtimista
Riippu aivan minkä kokoisia imusolmukkeita ne ovat. Laihalla ihmisellä kyllä pinnalla olevat imusolmukkeet tuntuu palpoiden ihon läpi, ilman että olisivat suurentuneet.
Jokin tulehdus alapäässä voi suurentaa imusolmukkeita, eräät sukupuolitauditkin.
Ovatko imusolmukkeet olleet kauan sellaiset? Oletko näyttäynt niitä kenellekkän, ovatko ne heidän mielestään suuret?
Onko niitä molemmilla puolilla?
Oletko aina ollut hoikka? Mitä syöt, jos kerran mainitset, että se voi johtua ruoasta?- Voi huokaus
En minä ole niitä kenellekään vielä näyttänyt,mutta ne on molemmilla puolilla ja selkeästi ovat suurentuneet. Olen liian laiha ollut pienestä asti. (Syön pääasiassa kasvisravintoa). Voi johtua ruokavalioni rajoittenoisuudesta? Syön kyllä terveellisesti,käytän vitamiineja myös. Mutta nuo pienet "patit" kyllä hieman häiritsee kun ei tiedä mitä ne ovat ja miksi. Pelkään tai en nyt tiedä pelkäänkö syöpää mutta kuitenkin, olo on epävarma ja ahdistunut ajoittain. Muita varsinaisia oireiksi luettavia tiloja ei ole pahemmin ollut. Kai joitain ei edes osisi luennehtia edes oireiksi? Kun on niin vähäpätöisiä pikkujuttuja niinkuin pientä päänsärkyä ja lihaskipuja ja vaikka mitä.
- kaulalla patti!!!!
Voi huokaus kirjoitti:
En minä ole niitä kenellekään vielä näyttänyt,mutta ne on molemmilla puolilla ja selkeästi ovat suurentuneet. Olen liian laiha ollut pienestä asti. (Syön pääasiassa kasvisravintoa). Voi johtua ruokavalioni rajoittenoisuudesta? Syön kyllä terveellisesti,käytän vitamiineja myös. Mutta nuo pienet "patit" kyllä hieman häiritsee kun ei tiedä mitä ne ovat ja miksi. Pelkään tai en nyt tiedä pelkäänkö syöpää mutta kuitenkin, olo on epävarma ja ahdistunut ajoittain. Muita varsinaisia oireiksi luettavia tiloja ei ole pahemmin ollut. Kai joitain ei edes osisi luennehtia edes oireiksi? Kun on niin vähäpätöisiä pikkujuttuja niinkuin pientä päänsärkyä ja lihaskipuja ja vaikka mitä.
Patti löytyi kaulalta oikealta puolelta leukaluun alta, ja näkyy peilistä kun käännän päätäni taaksepäin. Lähden lääkäriin aamulla, ei tähän tule muuten selvyyttä. Siis nyt on patit nivusissa ja kaulalla, eli syytä on epäillä jotakin vakavaakin sairautta! Varsinaista pelkoa tämä ei ole, mutta on ikävä epätietoisuudentunne on vallannut minun mieleni. Tuttu tunne?
- Nopeaa toimintaa :)
kaulalla patti!!!! kirjoitti:
Patti löytyi kaulalta oikealta puolelta leukaluun alta, ja näkyy peilistä kun käännän päätäni taaksepäin. Lähden lääkäriin aamulla, ei tähän tule muuten selvyyttä. Siis nyt on patit nivusissa ja kaulalla, eli syytä on epäillä jotakin vakavaakin sairautta! Varsinaista pelkoa tämä ei ole, mutta on ikävä epätietoisuudentunne on vallannut minun mieleni. Tuttu tunne?
Kannatti mennä lääkäriin tarkistuttamaan itsensä. Lääkäri totesi ettei tämä ole mitään vaarallista ja että normaalia on nuorella tulee helposti imusolmekkeet turpeiksi. Olen kieltämättä helpottunut ja täytyy nyt katsoa jos ei pariin viikkoon lähde laskeutumaan niin takaisin lääkäriin.Nyt on kyllä väsymys kova kun en ole nukutuksi saanut ollenkaan.. Kiitos sulle joka jaksoit nähdä vaivaa mun takiani! Ja hyvää jatkoa sulle.
- edellinen vastaaja :)
Nopeaa toimintaa :) kirjoitti:
Kannatti mennä lääkäriin tarkistuttamaan itsensä. Lääkäri totesi ettei tämä ole mitään vaarallista ja että normaalia on nuorella tulee helposti imusolmekkeet turpeiksi. Olen kieltämättä helpottunut ja täytyy nyt katsoa jos ei pariin viikkoon lähde laskeutumaan niin takaisin lääkäriin.Nyt on kyllä väsymys kova kun en ole nukutuksi saanut ollenkaan.. Kiitos sulle joka jaksoit nähdä vaivaa mun takiani! Ja hyvää jatkoa sulle.
Hyvä että kävit lääkärissä, kyllähän se aina vähän helpottaa ja saa mielenrauhan.
No jos yhtään helpottaa niin minulla itselläni on kaulalla papumaisia imusolmukkeita, tulee jänteitten välistä näkyviin jos kääntää päätä. Ja leuan alla kaksi samanlaista.
Lääkärissä olen ravannut tässä neljän vuoden aikana niitä näyttämässä ja ultrissa ja verikokeissa, mitään ei ole löytynyt ja ovat kuulemme täysin normaaleja imusolmukkeita. Joita löytyy kaikilta.
Palpoin sitten kaikkien kavereitten kaulat (hehe) ja samanlaisia oli heilläkin. Itse vielä laiha niin helpommin tuntuu.
Hyvää jatkoa ja hauskaa joulun aikaa sinullekin :)
- äääääk!!
Minulla on turvonneita imusolmukkeita kaikkialla nivusissa, kainalossa, leuan alla. Olen 15v ja noin 55kg. Mitä tämä on??? En uskalla mennä lääkäriinkään.
- S. Yöpäläinen
Jos imusolmukkeet ovat selvästi turvoksissa, mars lääkäriin. Toki turvotus voi johtua jostain tulehduksestakin, tiedät varmasti itse, jos olet sellaista sairastanut. Jos kyse on kuitenkin jostain vakavammasta, ennuste voi olla parempi jos hoito saadaan nopeasti alkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811238
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47654Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t234566Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305566Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7520