Moi!
Tietääkö joku miten sellainen maalipinta
tehdään missä on sellainen röpelöinen pinta?
Voiko sellaisen vetää esim vanhan tapetin päälle
tai miten homma toimii?
rapatun näköinen maalaus sisäseiniin?
7
10839
Vastaukset
sellaista röpelöä mitä monessa kerrostalon katossa on?
Se tehdään asiaan kuuluvalla, esim. tasoitemassaruiskulla.
Telalla vastaavasti voi levittää koristetasoituksen, tosin se vaatinee maalauksen.
Sitten on maali joka on jähmeää ja jättää röpelöisen pinnan kun käyttää telaa, eikä ala valumaan.
Joku varmaan lisää ky. maalin nimen, itse en muista.
Huono puoli siinä, että röpelöinen pinta sinässä kerää myös pölyä.
Mikään ei kiellä maalaamasta tapetin päälle, itse ottaisin pois.- Sannas
Hei!
Minä myös ottaisin tapetin alta pois. Tietenkin voit myös maalata päälle, mielipide kysymys. :-) - näitä löytyy
Ainakin Kolibri ja Tikkurilan uutuus Tunto ( sekä hienoa että karkeaa )jättävät karkean pinnan. Myös maxitilta löytyy karkean pinnan jättävä seinäpinnoite, nimeä en muista.
Ottaisin tapetin pois ennen näiden laittamista. - kkkkkkkkkkkkkkk
... pölypesä on tuo rosoinen pinta ja pestähän sitä ei sitten pysty oikein mitenkään.
Eli kaikki kädenjäljet yms on ja pysyy.- putzpro
Paskapuhetta! Silikaatti, keinohartsi ja silikonihartsi laastipintoja pystyy pesemään vallan mainiosti.Ja tiedoksi, että noista em. laasteista löytyy karkeusasteita 0,5-5 mm asti.
Kyllä rapatun näköistä pintaa saa hienojakoisemmallakin kamalla.
- niindainäin
...on paljon. Itse olen esim. uudessa talossa, gyproc-kipsiseinille tehnyt rappauksen. Eli tein kipsilaastin, jota vedin rappauslastalla seinään. Eli on röpelöinen, "siististi" epätasainen. Tämän jälken tein rappauksen päälle "väripesun"...eli luonnonvalkoisella pohjamaalasin. Kun pohjamaalaus oli valmis, niin vedin sienellä harmaata maalia (ohennety vedellä litkuksi) pintaaan.
Pinta on todella elävä, muistuttaa kallionkiveä.
Toiseen seinään tein myös rappauksen, mutta maalasin seinän yksiväriseksi lateksimaalilla. Eli on helppo pyyhkiä. - Anonyymi
No millä taas tuon rosoisen pinnan saa seinästä pois?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082080En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911099- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738