Miten tutkitaan,että onko lapsella liian kireä kielijänne. En usko, että lapsellani on dysfasiaa, sillä hän osaa puhua todella pitkiä lauseita ja ymmärtää kaiken puheen ja jos ei tiedä jonkin sanan merkitystö, niin kysyy ja kysyy todella vaikeita kysymyksiä ja miksi, milloin,miten koska kysynyksiä yms..Muttaaa puhe on välillä epäselvää ja kun pyydän ,että sanoo uudestaan, niin sitten voin jo ymmärtää hänen sanomansa.
Miten tutkitaan?
2
716
Vastaukset
- lurps
pyydä lastasi työntämään kieli ulos ja kurottamaan sitä kohti nenää, nuolemaan siis nenän alustaa. Jos jänne on kireä, lapsi ei tähän pysty, vaan kieli työntyy alas, kohti leukaa.
Kielen jänne taitaa olla sellanen muotiasia?? jonka hoito vaihtelee!
Itseltäni on leikattu se 60-luvulla ihan vaan lääkärineuvolassa, mutta 80-luvulla kummityttöäni vain kehoitettiin voimistelemaan kieltä. Nykyään "napsautuksia" tehdään taas, kuulemma hammaslääkäritkin voivat sen tehdä! - aapuu
Pyydä lastasi nostamaan kielen kärki kitalakeen. Jos tämä sujuu, kielijänteen kanssa ei pitäisi olla ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618170- 1334634
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353976- 213288
- 232862
- 292787
- 532557
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992194- 322139