vauvan liikkeet loppuraskaudessa.?

jouluäidiksi

onko teillä muilla vähentyneet sikiön liikkeet loppukohti??? mulla rv 38&2 ja vauva olevinaan liikkuu tosi vähän... päivällä en juurikaan tunne liikkkeitä ja illalla nukkumaan mennessä tunnen jos herättelen vauvaa.. suoritin eilen liike laskentaa, vauva kyllä liikkuu jos sille antaa tarpeeksi ärsykkeitä... onkohan normaalia??? olen tässä miettinyt että kävisinkö tarkistuttamassa asian... mutta jos kaikki onkin sitten on....

6

6611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv40+3

Hei!Mulla kans vauvan liikkeet vähenty huomattavasti ton 38 viikon jälkeen. Oon ravannu synnärillä jo vaikka kuinka monta kertaa ku en oo saanu laskettua tuota 10liikettä/tunti,mut aina kaikki ollu kunnossa.. Ne pitää mua jo varmaan ihan hulluna siellä. Tänään ollu taas vauvelilla sen verran hiljasempi päivä et huolissaan sitä saa olla..Eihän vauvalla toki oo enää loppua kohti niin paljoa tilaa liikkuakkaan..Meilläki laskettu aika jo ylitetty. Mut jos oot oikeesti huolissaan niin käy tarkistuttamassa!

• mami ymmällään

Olen rv 29 ja en kyllä tunne liikkeitä noin usein??! Vauveli liikkuu yleensä 5-7 kerran jaksoissa, eli liikkuu jonkin aikaa kunnes rauhottuu ja voi olla useampikin tunti ettei tunnu mitään. Onko normaalia? Vai pitääkö huolestua? Vai täytyykö noita liikkeitä laskea vasta myöhemmin? Neuvolassa ei ole ollu mitään puhetta mistään liikelaskennasta... apua.

• Rv40+4
        mami ymmällään kirjoitti:

Olen rv 29 ja en kyllä tunne liikkeitä noin usein??! Vauveli liikkuu yleensä 5-7 kerran jaksoissa, eli liikkuu jonkin aikaa kunnes rauhottuu ja voi olla useampikin tunti ettei tunnu mitään. Onko normaalia? Vai pitääkö huolestua? Vai täytyykö noita liikkeitä laskea vasta myöhemmin? Neuvolassa ei ole ollu mitään puhetta mistään liikelaskennasta... apua.

Ei tarvi huolissaan olla...Mullaki vauveli liikku noilla viikoilla samalla lailla kun sulla.Liikkeitä pitäisi ruveta laskemaan vasta rv36 jälkeen jos tuntuu ettei vauva oo liikkunu.Rauhallisin mielin voit olla.

• emilai

se on ihan normaalia, että loppuraskaudessa liikkeet vähenvät(tila olematon), jos tuo liikelaskenta on ok, niin sitten lienee kaikki kunnossa. Mutta aina jos huolestuttaa kannattaa käydä polilla varmistamassa asia.

• ne muuttuu

sanottiin mulle neuvolassa, kun kyselin asiasta.
      Eli selkeitä potkuja ei ole, vaan vauva möyrii ja voi olla hankalampaa havaita.
      Tämäkin on yksilöllistä, mutta vanha uskomus että jos liikkeet vähenee niin se ennustaa synnytystä on ihan vaan uskomus..

• ..............................

Viikolla 40 mennään jo ja vauva möyrii mahassa monta tuntia putkeenkin välillä =(... Ei toiveitakaan vähenemisestä vaan lisääntyy vaan =)

Kyllä tässä on kohta pakko päästä synnyttämään. Masuasustelija kun on varmaan jo 4-kiloinen...

Vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3748
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      50
      1677
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1359
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1201
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1057
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1041
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      40
      819
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      771
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe