Onko nykyisten samsung puhelimien vga kameran kuvat laadukkaita?
VGA kameran laatu
10
766
Vastaukset
- Samsung osaa
VGA laatu oli ennen 640x480 ja nykyisin 640x480.
Eli eroa ei havaitse!
Samsungilla on myös yli 10 miljoonan pikselin kennoja puhelimissa. Se voittaa KAIKKI kilpailevat kamerapuhelimet. Laadukkaita tai ei, mutta parasta mitä puhelimista löytyy!- TarvitaanMuutakin
On oltava myös laadukas objektiivi,kuten joissakin Nokian malleissa onkin.Eli Carl Zeiss Tessar.
Tosin minulla ei ole aavistustakaan,kuka valmistaa Samsungin obikat.Onhan esim. Japanissa laadukkaita laseja...
Korjailin kameroita aikoinani,joten tiedän asiasta jotakin... ;D - Samsung osaa
TarvitaanMuutakin kirjoitti:
On oltava myös laadukas objektiivi,kuten joissakin Nokian malleissa onkin.Eli Carl Zeiss Tessar.
Tosin minulla ei ole aavistustakaan,kuka valmistaa Samsungin obikat.Onhan esim. Japanissa laadukkaita laseja...
Korjailin kameroita aikoinani,joten tiedän asiasta jotakin... ;DKorjailen työkseni Nokian puhelimia, joten tiedän mistä puhun! Naapurini korjaa Samsungeja, mutta hänellä on niin vähän korjattavia, että hän korjailee myös autoja aika paljon.
Samsung käyttää huonoja objektiivejä. En tosin tiedä niistä mitään, mutta pakko niiden on olla huonoja. Nokian 3Mp:n kamera on parempi kuin Samsungin 10Mp:n kamera. Eihän pikseli mitään merkitse. Nokia ei laita puhelimeen turhia pikseleitä, joten Nokian pikselit on optimoitu balannssiin erityisesti suomen sinisävyiseen antarktiseen ilmastoon. En tosin tiedä, kuka tekee Nokialle kamerat, kun sitä tehdasta ei ole löytynyt, mutta pakko sen on olla suomessa, koska pikselit on just optimissa.
Samsung ei osaa kameratekniikkaa. Se valmistaa puhelinkameroiden ohessa myös tavallisia digi-kameroita, jotta työntekijät voivat harjoitella kameroiden valmistusta ja vialliset kamerakennot täytyy johonkin saada puulatattua.
Nokian käyttämät Carl Zeiss linssit ovat maailman parhaita. En tosin tiedä muita linssin valmistajia, joten sen on oltava paras. Canon käyttää myös samoja linsejä, mutta niissä on liikaa pikseleitä, jotka resonoivat keskenään ja niin Canonin kuvan on pakko olla huonompi kuin Nokian kuvan. Samsung tekee itse linsit, joten linssit ovat todella surkeita. Huonon laadun huomaa siitä, että ne eivät myy kameroita Nokialle. Korjaajana tiedän, että Nokian puhelimia tulisi silloin korjattavaksi vielä enemmän kuin nyt. Samsung ei halua korjata kameroita Nokian puhelimissa ja siksi se ei myy uusia kameroita Nokialle.
Sit ku Nokia saa jostain 6Mp- kameran puhelimeensa, niin se on paras. Katsos ku siihen mene vielä aikaa ja ilmakehän otsonikato on nääs...niin tiedäthän, että Nokialla on valmis ja testattu sopiva kamera otsonikato-säädöllä. Se Samsungin puhelimien LED- projektorikin on aivan mätä. Kuka nyt elokuvia viitsii katsoa screeniltä, koska Nokian näyttö on paras matopeli-R-kioski irtokuoriyhdistelmä. Jus niinku mun tunteet, ja sydän, ett särkyy herkästi ja tarvii hoivaa. Just mukautuu käyttäjän persoonaan. Silloin kaveri voi lähettää sellasen pienen syrämmen mulle. Ei Samsungin seinänkokoista mitää lääp- juttuja viitti tuijottaa.
Kaverinikin oli sitä mieltä ett Nokia on paras ja osti uuden. Se on jo hänen 7.-nokialainen, koska se on paras. Meen kattoo sitä heti huomenna, mutt en oo aivan varma, joko se on tullut korjaamolta, mutta ainaki aikasemmin se on tullu kolmessa viikossa, joten eiköhän se tuu. Ei samsungilla mitään tee. Niin ainaki korjaaja sano, ku ei ollu tullu yhtään samsungia korjattavaksi, niin pakkohan se on olla huono. Korjaaja kyllä tietää! - kyllämuutkinosaa
Samsung osaa kirjoitti:
Korjailen työkseni Nokian puhelimia, joten tiedän mistä puhun! Naapurini korjaa Samsungeja, mutta hänellä on niin vähän korjattavia, että hän korjailee myös autoja aika paljon.
Samsung käyttää huonoja objektiivejä. En tosin tiedä niistä mitään, mutta pakko niiden on olla huonoja. Nokian 3Mp:n kamera on parempi kuin Samsungin 10Mp:n kamera. Eihän pikseli mitään merkitse. Nokia ei laita puhelimeen turhia pikseleitä, joten Nokian pikselit on optimoitu balannssiin erityisesti suomen sinisävyiseen antarktiseen ilmastoon. En tosin tiedä, kuka tekee Nokialle kamerat, kun sitä tehdasta ei ole löytynyt, mutta pakko sen on olla suomessa, koska pikselit on just optimissa.
Samsung ei osaa kameratekniikkaa. Se valmistaa puhelinkameroiden ohessa myös tavallisia digi-kameroita, jotta työntekijät voivat harjoitella kameroiden valmistusta ja vialliset kamerakennot täytyy johonkin saada puulatattua.
Nokian käyttämät Carl Zeiss linssit ovat maailman parhaita. En tosin tiedä muita linssin valmistajia, joten sen on oltava paras. Canon käyttää myös samoja linsejä, mutta niissä on liikaa pikseleitä, jotka resonoivat keskenään ja niin Canonin kuvan on pakko olla huonompi kuin Nokian kuvan. Samsung tekee itse linsit, joten linssit ovat todella surkeita. Huonon laadun huomaa siitä, että ne eivät myy kameroita Nokialle. Korjaajana tiedän, että Nokian puhelimia tulisi silloin korjattavaksi vielä enemmän kuin nyt. Samsung ei halua korjata kameroita Nokian puhelimissa ja siksi se ei myy uusia kameroita Nokialle.
Sit ku Nokia saa jostain 6Mp- kameran puhelimeensa, niin se on paras. Katsos ku siihen mene vielä aikaa ja ilmakehän otsonikato on nääs...niin tiedäthän, että Nokialla on valmis ja testattu sopiva kamera otsonikato-säädöllä. Se Samsungin puhelimien LED- projektorikin on aivan mätä. Kuka nyt elokuvia viitsii katsoa screeniltä, koska Nokian näyttö on paras matopeli-R-kioski irtokuoriyhdistelmä. Jus niinku mun tunteet, ja sydän, ett särkyy herkästi ja tarvii hoivaa. Just mukautuu käyttäjän persoonaan. Silloin kaveri voi lähettää sellasen pienen syrämmen mulle. Ei Samsungin seinänkokoista mitää lääp- juttuja viitti tuijottaa.
Kaverinikin oli sitä mieltä ett Nokia on paras ja osti uuden. Se on jo hänen 7.-nokialainen, koska se on paras. Meen kattoo sitä heti huomenna, mutt en oo aivan varma, joko se on tullut korjaamolta, mutta ainaki aikasemmin se on tullu kolmessa viikossa, joten eiköhän se tuu. Ei samsungilla mitään tee. Niin ainaki korjaaja sano, ku ei ollu tullu yhtään samsungia korjattavaksi, niin pakkohan se on olla huono. Korjaaja kyllä tietää!mä olen kuvitellut et tää "samsung osaa" olis aika tietäväinen kaveri,mut nyt romahti se pieni illuusio...hohhoi...
- Samsung osaa
kyllämuutkinosaa kirjoitti:
mä olen kuvitellut et tää "samsung osaa" olis aika tietäväinen kaveri,mut nyt romahti se pieni illuusio...hohhoi...
Illuusiot on luku sinänsä :))), mutta edellinen kirjoittaja korosti, ettei pelkät pikselit riitä.
Linsseillä on toki merkitystä kuvan laatuun, vaan kenno on erittäin tärkeä. Se on niin tärkeä, ettei huonoa kennoa voi linsseillä korvata. Sokean näkökyky ei parane hyvillä silmalaseilla, mutta hyvistä silmälaseista on apua heikkonäköisille.
Huomaa, että ne pikselit ovat juuri "näkeviä" osia kamerassa. Sokea pikseli ei näe edes Carl Zeiss-linssillä.
Jos ajatellaan esim. kuvan muokkaamista myöhemmin, niin vaikkapa vinjetointiin voidaan vaikuttaa kuvankäsittelyohjelmalla. Mutta jos kuvasta puuttu pikseleitä, niin niitä ei löydy mistään. Kuvasta yksinkertaisesti puuttuu kuvan kannalta tärkeä informaatio. Toki sekin voidaan täyttää jollakin keinoin, mutta se ei ole kuvainformaatoita, vaan keinotekoinen täyttö.
Tovottavasti maailmasi ei kuitenkaan romahtanut, vaikka Samsungin kuvasensori onkin muutaman vuoden edellä kilpailijoista.
Käytössäni on kyllä Carl Zeiss- linssejä mutta on paljon muitakin. Tuota nimea kauppiaat korostavat saadakseen myynnin lisääntymään, mutta sen ylivoimaa ei voi näyttää toteen. Monet kameratestit pudottavat Carl Zeissin illuusiot realistisemmalle tasolle. - edellinenkirjoittaja
Samsung osaa kirjoitti:
Illuusiot on luku sinänsä :))), mutta edellinen kirjoittaja korosti, ettei pelkät pikselit riitä.
Linsseillä on toki merkitystä kuvan laatuun, vaan kenno on erittäin tärkeä. Se on niin tärkeä, ettei huonoa kennoa voi linsseillä korvata. Sokean näkökyky ei parane hyvillä silmalaseilla, mutta hyvistä silmälaseista on apua heikkonäköisille.
Huomaa, että ne pikselit ovat juuri "näkeviä" osia kamerassa. Sokea pikseli ei näe edes Carl Zeiss-linssillä.
Jos ajatellaan esim. kuvan muokkaamista myöhemmin, niin vaikkapa vinjetointiin voidaan vaikuttaa kuvankäsittelyohjelmalla. Mutta jos kuvasta puuttu pikseleitä, niin niitä ei löydy mistään. Kuvasta yksinkertaisesti puuttuu kuvan kannalta tärkeä informaatio. Toki sekin voidaan täyttää jollakin keinoin, mutta se ei ole kuvainformaatoita, vaan keinotekoinen täyttö.
Tovottavasti maailmasi ei kuitenkaan romahtanut, vaikka Samsungin kuvasensori onkin muutaman vuoden edellä kilpailijoista.
Käytössäni on kyllä Carl Zeiss- linssejä mutta on paljon muitakin. Tuota nimea kauppiaat korostavat saadakseen myynnin lisääntymään, mutta sen ylivoimaa ei voi näyttää toteen. Monet kameratestit pudottavat Carl Zeissin illuusiot realistisemmalle tasolle.ei siinä mitään sinänsä...unohdat vain yhden tärkeän seikan.Valoksi kutsumamme sähkömagneettinen säteily kulkee ensin objektiivin läpi ja saavuttaa sitten kuvasensorin ja sen miljoonat pikselit...jos saavuttaa.
Huonoa objektiivia ei voi hyvällä kennolla korvata... ;)
Myönnän toki sen,etten tarkkaan tiedä onko Carl Zeissistä jäljellä enää muuta kuin hyvä nimi...siinä sait minut kiinni... :)
Minä olin se edellinen kirjoittaja,eikä maailmani toki romahda,vaikka nyt jostain elektroniikkaleluista pikkuusen kiistelläänkin.
En silti ole vakuuttunut siitä,että Samsungin kuvasensori olisi "muutaman vuoden edellä kilpailijoistaan" En edes siitä,että Samsung tekisi kennonsa itse ??
By The Way,(osta tie) saako tiedustella mikä Samsung-kapula itselläsi on ja mikä on asemasi maahantuojan organisaatiossa ??
No,kaikesta huolimatta,rauhallista joulua ja sillee... ;) ;)
Uskotaan kaikki omien lelujemme erinomaisuuteen. - Samsung osaa
edellinenkirjoittaja kirjoitti:
ei siinä mitään sinänsä...unohdat vain yhden tärkeän seikan.Valoksi kutsumamme sähkömagneettinen säteily kulkee ensin objektiivin läpi ja saavuttaa sitten kuvasensorin ja sen miljoonat pikselit...jos saavuttaa.
Huonoa objektiivia ei voi hyvällä kennolla korvata... ;)
Myönnän toki sen,etten tarkkaan tiedä onko Carl Zeissistä jäljellä enää muuta kuin hyvä nimi...siinä sait minut kiinni... :)
Minä olin se edellinen kirjoittaja,eikä maailmani toki romahda,vaikka nyt jostain elektroniikkaleluista pikkuusen kiistelläänkin.
En silti ole vakuuttunut siitä,että Samsungin kuvasensori olisi "muutaman vuoden edellä kilpailijoistaan" En edes siitä,että Samsung tekisi kennonsa itse ??
By The Way,(osta tie) saako tiedustella mikä Samsung-kapula itselläsi on ja mikä on asemasi maahantuojan organisaatiossa ??
No,kaikesta huolimatta,rauhallista joulua ja sillee... ;) ;)
Uskotaan kaikki omien lelujemme erinomaisuuteen.Jutut juttuina, mutta olen aikaisemminkin täällä kertonut, ettei minulla ole minkäänlaisia yhteyksiä mihinkään suuntaan Samsungin myynnin, huollon tai maahantuonnin kanssa. Ei myöskään kilpailevien merkkien suhteen.
Kuvasensoreista puheen ollen katsopa vaikka edellisen vuoden Samsungia, jossa on käytössä 10. megapikselin kamerapuhelin ja optisella Zoomilla. Niin.. koska optiikalla säädetään valo Samsungin huippukennolle. Optiikan säätö takaa sen, että valo todella tulee sinne, eikä ainoastaan kuvitella tulevan. Ei linssejä ole lainkaan unohdettu.
http://www.engadget.com/2006/03/09/samsungs-ten-megapixel-sch-b600/
Kyllä etumatkaa on pari vuotta, joka puhelintekniikassa on valtava!
ps. Voisitko pistää linkin kilpailevan merkin parhaasta kamerapuhelimesta. No, älä vaivaudu, eihän sitä muilla ole!
Hyvää Joulua sinnekin! - maa-ilman paras
Samsung osaa kirjoitti:
Korjailen työkseni Nokian puhelimia, joten tiedän mistä puhun! Naapurini korjaa Samsungeja, mutta hänellä on niin vähän korjattavia, että hän korjailee myös autoja aika paljon.
Kaverinikin oli sitä mieltä ett Nokia on paras ja osti uuden. Se on jo hänen 7.-nokialainen, koska se on paras. Meen kattoo sitä heti huomenna, mutt en oo aivan varma, joko se on tullut korjaamolta, mutta ainaki aikasemmin se on tullu kolmessa viikossa, joten eiköhän se tuu. Ei samsungilla mitään tee. Niin ainaki korjaaja sano, ku ei ollu tullu yhtään samsungia korjattavaksi, niin pakkohan se on olla huono. Korjaaja kyllä tietää!taijjat olla insinööri
- miksi näin???
maa-ilman paras kirjoitti:
taijjat olla insinööri
Harmi on vain se,ettei Nokia-mallien tasoisia (teknisesti,ominaisuuksiltaan),eli kilpailukykyisiä-malleja tuoda Suomen markkinoille!!.
- NokiakinOsaa
miksi näin??? kirjoitti:
Harmi on vain se,ettei Nokia-mallien tasoisia (teknisesti,ominaisuuksiltaan),eli kilpailukykyisiä-malleja tuoda Suomen markkinoille!!.
Et ole "samsung osaa" Olet ihan joku muu... ;D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865