Miksi minä en kelpaa kummiksi

Jaa-na2

Veljeni sai vauvan. Miksi minä en kelvannut kummiksi vaikka olemme läheiset. Olisin niin halunnut.

5

1781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvailija

EHkä hän ajatteli, että pidätte yhteyttä ilmankin, että olet hänen lapsen kummi, kun kerta olette läheiset. Ehkä hän haluaa valittujen kummien kanssa myöskin läheiset välit, ja turvata lapsen ympärille paljon läheisiä ihmisiä.

Ehkä hänellä on aikomus saada useampia lapsia eikä halua asettaa sinua sen tärkeämmäksi kenellekään noista lapsista.

• kyse on kelpaamisesta

Veljesi tod.näk. luottaa siihen, että olet lapselle tärkeä aikuinen ilman kummin "valtakirjaakin". Lueppa näitä viestejä eteenpäin niin huomaat ett koko kummius on aika isoa harhaa. Suhteita menee poikki milloin vanhemmista ja milloin kummista johtuen.

Itse en pyytänyt veljeäni poikani kummiksi ja jostain kumman syystä hän on jopa tärkein "vieras" aikuinen pojalleni :)

• ole tarpeeksi

varakashhh?

• äiti*3

Meillä ei ole yhdenkään lapsen kummeina kummankaan sisaruksia. Täsmälleen siitä syystä, mitä muutama kirjoittaja aiemmin totesi.

Eli haluamme, että enot, sedät ja tädit ovat kaikille yhtä tärkeitä ja rakkaita ilman mitään erikoisasemaa, esim. kummina. Kummeiksi olemme valinneet muita tärkeitä ihmisiä, esim. ystäviä.

Pidämme itsestään selvänä, että sisaruksemme ovat tärkeitä lapsille ja lapsemme ovat tärkeitä heille. Myös meille sisarukset ja sisarusten lapset ovat tärkeitä.

Eihän tämä ajattelu tietenkään kaikille sovi. Meille se on nyt vaan sattunut passaamaan.

Olet ihan varmasti tärkeä ihminen veljellesi ja olet vaavin täti. Tädin asema on loistava. Siinä ei ole mitään eroa, olisitko kummitäti vai "tavallinen" täti; tärkeä olet joka tapauksessa.

• kaksi lasta

elikkä minulla on kaksi veljeä joista toisen valitsin esikoisen kummiksi ihan vain siksi että halusin kolme kummia ja kolmatta ei sukulaista ei ollut saatavilla. nyt lapsia on kaksi ja veljeni edelleen on tämän yhden kummi mutta molemmat lapset saavat nimppari/synttäri lahjat ja kortit ja lapset ovat hänelle yhtä tärkeitä, samoin toinen veljeni hän käyttäytyy aivan samoin kuin veljensä, eli oikeastaan se kummi titteli on aika yhdentekevä. meilläkin lapsilla on ne tärkeimmät aikuiset näitä "ei"kummeja jotka eivät ole sukua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      41
      2405
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      301
      1984
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      20
      1780
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1585
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      23
      1414
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1319
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1308
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1265
    9. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      37
      1141
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1026
    Aihe