Prahasta kokemuksia?

*miimu*

Mihin vuodenaikaan Prahaan kannattaisi mennä? Keväällä, kesällä vai syksyllä? Kannattaako ottaa pakettimatka vai itse varata lennot ja hotelli? Entä hintataso siellä? Onko vaatteet halpoja? Lähinnä merkkivaatteet? Onko turvallinen kohde vai täynnä varkaita tms? Kaikki kokemukset ko. kohteesta kiinnostaa!

15

15015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuodenajat

      ovat hyviä. Syksyllä leppeää, talvella sumuista, luntakin sataa, keväällä raikasta, kesällä kuumaa ja kosteaa. Sää ei paljon poikkea etelä-Suomen oloista. Kaikissa vuodenajoissa on puolensa. Kesällä tosin turistit kansoittavat koko kaupungin, mutta turisteja on Prahassa kyllä aina.

      OK-matkoilla on ihan ok matkustaa, mutta voi omin päinkin mennä, vähän siinä säästää.

      Halvempaa siellä on syödä ja juoda kuin Suomessa, mutta merkkivaatteet maksaa kaikkialla Euroopassa suurinpiirtein yhtä paljon. Yhdysvaltoihin pitäisi matkustaa niitä vaatteita ostamaan, kun dollarin kurssi on edullinen.

      Ihan turvallinen kohde, varkaita ei ole sen enempää kuin muissakaan Euroopan suuremmissa kaupungeissa.

      • setset

        Hulluhan tänäpäivänä muutenkaan valmista matkapakettia ostaa, kun netistä voi ostaa kaiken halvemmalla ja myös helpommalla.
        Ok-matkoja muutenkin varoisin.

        Praha on hyvä kohde milloin tahansa. Itse tykkään käydä siellä talvella, kun turisteja on vähiten. Kylmää saattaa olla, mutta vaatetta päälle.


      • OK-matkat
        setset kirjoitti:

        Hulluhan tänäpäivänä muutenkaan valmista matkapakettia ostaa, kun netistä voi ostaa kaiken halvemmalla ja myös helpommalla.
        Ok-matkoja muutenkin varoisin.

        Praha on hyvä kohde milloin tahansa. Itse tykkään käydä siellä talvella, kun turisteja on vähiten. Kylmää saattaa olla, mutta vaatetta päälle.

        Olen itse ollut OK-matkalla 3 kertaa, kahdesti Prahassa ja kerran Budapestissä. En huomannut mitään ihmeellistä, minkä takia sitä matkanjärjestäjää pitäisi varoa, ainakaan verrattuna muihin. Lennot sujuvat CSA:n reittikoneilla ja hotellit ovat mukavia. Jos ei halua maksaa palveluista, voi ottaa ns. omatoimimatkan, joka sisältää hotellin ja lennot.

        Pitää muistaa, että ihan kaikki eivät osaa/uskalla varailla matkoja netistä omin päin. Varsinkin Itä-Eurooppa omin päin arveluttaa ihmisiä usein.


    • Muatuska

      heippa!kävimme prahassa viime vuonna maaliskuun lopulla jolloin oli todella hyvät kelit ja n 15c lämmintä.oli oikein sopiva jos tykkää paljon käveleskellä,niin ei ainakaan helle ala väsyttämään vielä.nyt olemme menossa tammikuussa uudelleen.epäilisin että kohde on kesällä tuskallinen koska turisteja on niin hurjasti että kadut ovat aivan jumissa,itse mietin että ihanteellinen jo rauhoittunut ajankohta olisi varmaan syyskuu,on vielä lämmintä mutta suurin sesonki on jo rauhoittunut.
      me ostimme viimeksikkin lentokentältä jo 7 pvän matkaliput joilla sai rajattomasti käyttää metroa ja ratikkaa emmekkä kertaakaan taksia tarvinneet!suosittelen lämpimästi!
      Ostoksista sen verran että ahkerana shoppaajana tykkäsin eniten C&A,ja NewYorker kaupoista joiden hintataso oli kohtuullinen mutta laatu verrattain hyvä!vaattet kestävät pesuja paljon haalistumatta!suosittelen!Halvimmat kenkäkaupat bongasimme Narodni Tridan metroaseman lähettyviltä,kun lähtee kävelemään siitä aseman edestä etelän suuntaan,löytyy muutama putiikki vierekkäin joista löytönä tossukoita n 6e ja kävelykengät n 10e.
      Hyvää matkaa!Me rakastuimme kaupunkiin!

      • useaan kertaan käyneenä..

        Voin sanoa, että siellä on aina paljon turisteja!!Vähiten on ollut Marraskuussa.Syyskuussa ja lokakuussa porukkaa on vielä riittänyt!Ilmojen puolesta matkustaisin Prahaan meiluiten keväällä tai alkusyksyksystä.Aina saat kuitenkin "tyrkkiä" edellä matelevia turistilaumoja.Tuontitavara on samoissa hinnoissa, kuin suomessa.Ei siis halpoja merkkivaatteita luvassa.Kannataa tsekata tsekkien omat ketjut..


    • Frans

      Kaikki vuodenajat käyvät mainiosti, mutta keväällä huhti- ja toukokuun vaihteessa kaupunki kylpee kevätauringossa ja puistot ovat täydessä kukassa...ja terassit auki. Ensimmäisellä kerralla voi olla parasta ottaa pakettimatka. Riippuen tietenkin kuinka kokenut matkaaja on. Hintataso: merkkituotteet suurinpiirtein samoissa hinnoissa kuin Suomessakin, ravintoloissa ruokailun hintatso aika leveä...erittäin edullisesta maksimissaan Suomen hintasoon, olut erittäin halpaa.
      Turvallinen kaupunki. Takuvarkaita suhteessa turistien määrään. Uskomattoman kaunis ja mukava kaupunki. Katsottavaa ja koettavaa riittää monelle käyntikerralle. Pitää vain varoa rakastumasta kaupunkiin. Sen jälkeen siellä pitää käydä monta kertaa vuodessa. Näin kävi minulle

    • prahasta kiinni

      Olen menossa jo 8tta kertaa Prahaan, viime vuonna 3 krtaa. Mielestäni paras vuodenaika siellä on silloi kun turistit poissa (loka maaliskuu). Viimeksi olin joulukuun alun siellä ja kelit oli mitä parhaat! Maalis-huhtikuu on hyvä aika mennä mutta jo huhtikuussa turisteja ihan hirveesti. Olin viime toukokuussa siellä ja oli huonoin aijankohta olla siellä, toki oli kukat kukkimassa ja lehdet puissa, mutta se massa.Helmikuu on kanssa hyvä aika mennä. Lämmintä mukaan koska siellä tuulee.
      Merkkivaatteita löytyy feikkeinä ziljoonittain. Kiinalaiset myy (lähellä Vltava metroa). Ja sieltä saa välillä myös ihan "laadukasta" feikkiä.
      Me väsätään aina itse reissu netistä. On halvempaa!

      • Prahaan

        Mitä hotellia suosittelisitte ekakertalaislle
        Prahassa? tarkoitus varata netistä ns.omatoimimatka, haluaisimme hotellin melko läheltä "kaikkea".
        Lähdössä olisi kaksi pariskuntaa.


      • käynyt
        Prahaan kirjoitti:

        Mitä hotellia suosittelisitte ekakertalaislle
        Prahassa? tarkoitus varata netistä ns.omatoimimatka, haluaisimme hotellin melko läheltä "kaikkea".
        Lähdössä olisi kaksi pariskuntaa.

        Best western Bila Balut oli tasokas hotelli,
        kävelymatkan päässä keskustasta, miellyttävä ympäristö, todella mukava ja ystävällinen henkilökunta ja edullinen hotelli.
        Sijainti viehättävän pienen aukion laidalla,
        ei vilkasta liikennettä ja pikku kaupat vieressä,
        jos haluaa ostaa huoneeseen vaikka jotain pientä,
        ei tarvitse raahata keskustasta.
        Retket järjestyi respan kautta vaivattomasti ja
        luotettavasti. Ja hotellissa oli todella hyv¨ä
        sauna/poreallas/ulkoterassi katolla, mikäli tuollaisesta pitää....


      • Palomita

        Kysyisin tarkennusta, missä se Vltava-metropysäkki sijaitsee ja minkävärinen metrolinja? Onko se eri kuin punaisen linjan Vltavska-asema?


      • Prague1
        Prahaan kirjoitti:

        Mitä hotellia suosittelisitte ekakertalaislle
        Prahassa? tarkoitus varata netistä ns.omatoimimatka, haluaisimme hotellin melko läheltä "kaikkea".
        Lähdössä olisi kaksi pariskuntaa.

        Kannatta ottaa hotelli vanhasta kaupungista. Silloin on lähellä paljon nähtävyyksiä. Kaupugnissa kannattaa liikkua raitiovaunuilla, silloin näkee myös matkan varrella paljon.
        Yksi hyvä hotelli on Ibis Old Town, siitä no tuore kokemus.


      • Prahalainen
        Prague1 kirjoitti:

        Kannatta ottaa hotelli vanhasta kaupungista. Silloin on lähellä paljon nähtävyyksiä. Kaupugnissa kannattaa liikkua raitiovaunuilla, silloin näkee myös matkan varrella paljon.
        Yksi hyvä hotelli on Ibis Old Town, siitä no tuore kokemus.

        Kannattaa, lyhyt matka kaikkiin kohteisiin!


    • Max2007

      Huhti-toukokuun alkupäivät.Kevät on jo pitkällä ja kirsikat kukkivat!

    • Prahalainen

      Syyskuun on myös ok, ei liikaa turisteja, mutta lämmintä ja aurinkoista!

    • PMO2

      Olin uutena vuotena 2015/2016 ja siellä oli jäätävän koleaa. Ikinä missään käymässäni paikassa ei ole ollut niin kylmää ja kosteaa kuin siellä. Se kylmyys tunkee untuvatakin läpikin. Turisteja vähän talvella, mutta kaupunki on enemmän edukseen kun se viheriöi eli loppukeväällä ja kesällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe