Syyhy, nix vs. tabletti?

syyhyävä

Kokemuksia nyt haetaan syyhypunkin saaneilta.
Eli noin 3kk sitten meillä luultavasti oli syyhypunkki, kaikki oireet viittasitvat, hoidettiin nix voiteella ja shamppoolla kaikki itsemme perheessä 2kertaa. Ja tehtiin muutkin toimenpiteet mitä piti.
Nyt olen aivan varma, että olen saanut sen uudestaan. Samat oireet.
Nyt kysyisinkin, että kannattaako vielä kokeilla voiteilla, vai kannattaako mennä jo lääkäriin näyttämään ja jos on syyhypunkki, niin ottaa se tabletti joka maksaa n 30euroa? Kumpikohan tehoisi paremmin. Tuo rasvaus ja pesut summuut luulisi ehkä olevan parempi, mutta jossakin luki taas, että mielummin lääke. Auttakkee tietävät!

8

15636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naxu--

      Mä ainakin sain lääkäriltä jotain tököttiä jolla,penslattiin koko vartalo ja hiuksiin oli kai eri tököttiä. Se oli oikeen ruskeessa lasipullossa.Ei mitään apteekin kamaa =)
      Kannattaa ehdottomasti sun tilanteesssa varata aika lekurille.Tulee halvemmaks, kun saa ajoissa pois! Eikä tuu kierre ja leviä...

      • miks ei meille?

        meillä ollut perheessä syyhykierre jo kauan vaikka tehty kaikki oikein. meille ei olla koskaan sanottu et päähän pitäis jotain laittaa,päinvastoin lääkäri sano ettei tartu päähän muuta ku pikku lapsilla. mikähän on totta? haluis jo eroon täst v.mäisestä taudista..


      • hulluksitulee
        miks ei meille? kirjoitti:

        meillä ollut perheessä syyhykierre jo kauan vaikka tehty kaikki oikein. meille ei olla koskaan sanottu et päähän pitäis jotain laittaa,päinvastoin lääkäri sano ettei tartu päähän muuta ku pikku lapsilla. mikähän on totta? haluis jo eroon täst v.mäisestä taudista..

        Onko syyhykierre jo teillä loppunut???? Meillä sama tilanne. Tulee hulluksi tän kaa...


      • nyt täysin kutinaton
        hulluksitulee kirjoitti:

        Onko syyhykierre jo teillä loppunut???? Meillä sama tilanne. Tulee hulluksi tän kaa...

        Meidän perheessä oli syyhy 2-vuotta sitten, ja hoitojen jälkeen sitä jälkikutinaa jatkui tosiaan pitkään! Älkää heti heittäkö pyyhettä kehään jos vielä hoidon jälkeen kutisee! Meillä se kutina jatkui aaltoilevana, viikko kutinaa ja näppyjä,viikko-kaksi ilman, viikko kutinaa...jne. Itselläni kutsi, kylläkin paljon lievempänä ja harvoin, vielä 5kk hoidosta! Liika nixin käyttö tekee ihosta vaan enemmän aran ja kutisevan. Tsemppiä!


    • Stromectol

      Tabletti maksaa kahdelle "aikuisen kokoiselle" 110e -painon mukaan. Kun huolehtii petivaatteiden jne. "jälkihoidosta" niin hyvin toimii.

    • Anonyymi

      Scatol tabletit saa nykyään toimarin maksusitoumuksella! Nykyiseen syyhykantaan paras tapa on rikkivaseliini+tabletit. Älkää tuhlatko rahoja hyödyttömään nixiin. Itse huijasin lääkäriä että nixiä olen laittanut jo kahteen kertaan, sain heti reseptin tabletteihin ja rikkivaseliiniin.

      • Anonyymi

        Miten hoidit lisäksi siivoukset ja pesitkö käytössä olleet vaatteet ja lakanat joka päivä vai vaan tablettien ja ensimmäisen rasvauksen jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hoidit lisäksi siivoukset ja pesitkö käytössä olleet vaatteet ja lakanat joka päivä vai vaan tablettien ja ensimmäisen rasvauksen jälkeen?

        Lääkkeiden jälkeen 12-15 tuntii ni sit siivous sama juttu suullisen lääkkeen kanssa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe