Luin tänään lehdestä, että kansanedustajien palkkoja nostetaan. Kk- palkka nykyisin lehden mukaan 5000-6000 euroa/kk ja verottomat kulut päälle.Miksikähän me ruumillista ja henkistä työtä tehneet olemme niin paljon huonompia? Kyllä siellä on Kataisen, Vanhasen ja Anttilan hyvä puhua, ei huolta huomisesta. Ite aattelen, että jos nää meidän kansanedustajat olis tosi fiksuja, niin siitä rahasta riittäis varmaan niille pienemmillekin. Mutta nehän on niitä hiljaisia, ei niistä tarvi välittää, kai.
mukavaahan
17
476
Vastaukset
- eläkkeitä nosteta
itse tässä saan eläkettä nettona 470€ kuussa.
Kansan edustajat nosti omia palkkoja nyt tänä vuonna 600€ mutta eläkkeitä nyt nostetaan 2,5%, se ei minun kohdalla monta senttiä ole. - on oman
onnensa seppä.
- varmaankin
on se onni tullut perintönä. Itse on ollut koitettava tehdä se elämänsä edes vähän siedettäväksi. Halusin lapsilleni sen, mitä koskaan ei itse saanut, nyt tulee eteen, ettei nekään saa. Opiskelleet, menneet eteenpäin elämässä, mutta joku tuolla ylempänä tökkii,jos haluaa tehdä ihmisläheistä työtä, siitä rangaistaan. Ootko ihan sitä mieltä,että itse pystyy hommaamaan oman kohtalonsa? Jos, niin kerro mullekin.
- mitä sanot
Ei tämä elämä nyt ihan niin yksinkertaista ole kaikilla, kun sinulla,kun noin asioista ajattelet.Tulee joku sairaus joka muuttaa elämän ihan erilaiseksi,tai työpaikka menee tai läheinen kuolee..tätä listaa voisi jatkaa pitkään,mutta toivon että nämä asiat sai sinut ajattelemaan.
- ibiza*
loppuunkulunut klisee... Voit opiskella huippu-asiantuntijaksi vaikka kymmenen vuotta... Valmistuttuasi ei sinua tarvita...
Menepä vaikka huommenna Kajaanin torille kantamaan tuommoista julistetta... Panevat sinut postisäkkiin alle aikayksikön ja lähettävät kotiosoitteellasi... :-) - ibiza*
esittämäsi aikansa elänyt klisee...
Meneppä huommenna vaikka Kajaanin torille tuollainen juliste kädessäsi... Pistävät postisäkkiin sinut alle aikayksikön ja postittavat kotiosiotteeseen... Vastaanottaja maksaa postikulut... - ibiza*
ibiza* kirjoitti:
esittämäsi aikansa elänyt klisee...
Meneppä huommenna vaikka Kajaanin torille tuollainen juliste kädessäsi... Pistävät postisäkkiin sinut alle aikayksikön ja postittavat kotiosiotteeseen... Vastaanottaja maksaa postikulut...joka juoni... :-D
- jartsev
Mutta ei kovinkaan harkitusti tai lojaalisti kaikkia kohtaan. Olen kyllä noiden toisten kanssa samaa mieltä, ei monikaan pysty olemaan oman onnensa seppä jos taloudellista toimeentuloa katsotaan. Varakkaillakin on Katainen ja Vanhanen seppinä, ehkäpä he pystyvät myös olemaan omanonnensa seppiä noista palkankorotuksista päätellen.
- voi olla
arvaamaton.
- Kaivanto
oivan aasinsillan mielirutinalleni. Suomen kokoisessa maassa riittäisi erinomaisen hyvin 100 kansanedustajaa. Se tarkoittaisi ainakin 100 avustajaa vähemmän. Toimisto-, siivous- ja keittiöhenkilökuntaa ainakin 100. Päälle vielä edustusautot kuluineen ja kuljettajineen. Eduskunnan lisärakennus, se Pikkuparlamentti, jota em. syistä ankarasti vastustin, voitaisi vuokrata vaikka kemikaalivirastolle. Olisipa näyttävä sijainti EU:n suuntaan.
Mihin sitten säästyneet miljoonat käytettäisiin? Meille muille jaettavaksi siitä ei oikein ole, mutta... tehkääpä ehdotuksia. Vaikkapa lahjakkaiden taiteilijoiden tai tieteilijöiden stipendirahasto?- syysunelma
että demokratia kärsisi jos edustajien määrä tiputettaisiin puoleen. Pienet kunnat eivät saisi kansanedustajiaan läpi vaaleissa. Jokaisessa uudistuksessahan yleensä ne pienet joutuvat maksumiehiksi.
- Kaivanto
syysunelma kirjoitti:
että demokratia kärsisi jos edustajien määrä tiputettaisiin puoleen. Pienet kunnat eivät saisi kansanedustajiaan läpi vaaleissa. Jokaisessa uudistuksessahan yleensä ne pienet joutuvat maksumiehiksi.
tällä hetkellä... oliskoha jotain 400? Ja monesta kunnasta on useita edustajia. Eli siis nytkään läheskään joka kunnalla ei ole omaa edustajaa. Sitäpaitsi, kuntapolitiikkaa ei kuulu tehdä eduskunnassa.
- syysunelma
Kaivanto kirjoitti:
tällä hetkellä... oliskoha jotain 400? Ja monesta kunnasta on useita edustajia. Eli siis nytkään läheskään joka kunnalla ei ole omaa edustajaa. Sitäpaitsi, kuntapolitiikkaa ei kuulu tehdä eduskunnassa.
minä asun seudulla, jossa 5 kuntaa tekee yhteistyötä keskenään ja yhdessä yritetään saada yhteinen kansanedustaja tuonne pääkallopaikalle. Siellä sitten yritetään ajaa esimerkiksi sellaisia asioita kuin yksityisteiden hoito ja luodaan suhteita päättäviin virkamiehiin jne. Monet isot asiat valmistellaan eduskunnassa ja silloin on hyvä, että pientenkin kuntien edustajia on kuulemassa ja päättämässä näistä asioista.
Tämäkin on vain minun aatoksiani näin joulun alla :) oikeansuuntainen, mutta onko riittävä?;)
Tuolla alempana olikin jokin aavistus, että 'meidän' logiikat taitaa napsua samaa tahtia.
Toisen asteen kouluaineen ammattitalouden koetehtäväksi annettiin, byrokratia ja sen vaikutukset.
No olin sen verran edistysmielinen ja kärjistävä, että ehdotin sodan julistusta ystävällemme Ruotsille ja välitöntä antautumista heille ilman ehtoja.
Pointtina oli että aivan hyvin ruotsin hallinto olis riittänyt meille molemmille.
No oli minulla senverran muutakin painavaa sanottavaa ja ehdotuksia ruohonjuuritasolle, että kaksinumeroisen arvosana siitä sain.
En kylläkään ollut koelappua palauttaessa kovin varma, että huumori olisi hyväksytty käsittelytapa koetehtävään.- Kaivanto
emw34 kirjoitti:
oikeansuuntainen, mutta onko riittävä?;)
Tuolla alempana olikin jokin aavistus, että 'meidän' logiikat taitaa napsua samaa tahtia.
Toisen asteen kouluaineen ammattitalouden koetehtäväksi annettiin, byrokratia ja sen vaikutukset.
No olin sen verran edistysmielinen ja kärjistävä, että ehdotin sodan julistusta ystävällemme Ruotsille ja välitöntä antautumista heille ilman ehtoja.
Pointtina oli että aivan hyvin ruotsin hallinto olis riittänyt meille molemmille.
No oli minulla senverran muutakin painavaa sanottavaa ja ehdotuksia ruohonjuuritasolle, että kaksinumeroisen arvosana siitä sain.
En kylläkään ollut koelappua palauttaessa kovin varma, että huumori olisi hyväksytty käsittelytapa koetehtävään.teit, mutta oliskohan Ruotsi samaa mieltä? Arvoitus joka jäänee ratkaisematta, hah. Samoilla linjoilla kyllä saatamme olla, sillä olen yllättyneelle ympäristölleni ehdottanut vähän samankaltaista toimenpidettä etelänaapuriimme kanssa. Fuusioidaan Viro meihin. Siellä on työteliästä, ammattitaitoista ja taiteellisesti lahjakasta, aktiivista, suomenkieltä osaavaa (tai ainakin oppivaa) väestöä, joka paikkaa helposti Etelä-Suomen työvoimapulan aukot. Ja sitten sieltä tulisi joitakin kymmeniätuhansia venäjänkielen taitoisia ihmisiä, jotka alkaisivat pyörittää tuota täysin kehittymätöntä itänaapurin kauppaamme. Sillä taattaisiin Suomen hyvinvointi ainakin seuraavat 20 vuotta! Mitäs sanot?
Kaivanto kirjoitti:
teit, mutta oliskohan Ruotsi samaa mieltä? Arvoitus joka jäänee ratkaisematta, hah. Samoilla linjoilla kyllä saatamme olla, sillä olen yllättyneelle ympäristölleni ehdottanut vähän samankaltaista toimenpidettä etelänaapuriimme kanssa. Fuusioidaan Viro meihin. Siellä on työteliästä, ammattitaitoista ja taiteellisesti lahjakasta, aktiivista, suomenkieltä osaavaa (tai ainakin oppivaa) väestöä, joka paikkaa helposti Etelä-Suomen työvoimapulan aukot. Ja sitten sieltä tulisi joitakin kymmeniätuhansia venäjänkielen taitoisia ihmisiä, jotka alkaisivat pyörittää tuota täysin kehittymätöntä itänaapurin kauppaamme. Sillä taattaisiin Suomen hyvinvointi ainakin seuraavat 20 vuotta! Mitäs sanot?
toimeen.
Jos aluksi tyytyisimme rekrytoimaan sieltä sopiva ainesta.
Puskaradio hoitanee lopun.
Fuusio tekis meistä pienen Suur-Suomen(kö)?- minustakin riittäisi.
Ja menevät sinne samalla palkalla, mitä ovat työstään saaneet, joitain kulukorvauksia voisi kuitteja vastaan maksaa. Ehkä sitten muistaisivat, mitä varten ovat sinne pyrkineet. Ja ne säästyneet miljoonat voisi laittaa vanhustenhuoltoon, että heillä olisi hyvä elämän lopputaival. Ja lapsille, voisivat suunnata taitonsa oikeille suunnille. Mitenkähän monta lasta nyky-yhteiskunnassa jää ulkopuolelle ihan omaa syytään? Ja kuinka monta vanhusta on yksin, tai makaa jossain vuodeosastolla märissä vaipoissa, kun yhteiskunnalla ei muka riitä resursseja henkilökunnan palkkaamiseen. Ehkäpä meillä kaikilla olisi syytä mennä sisimpäämme, mikä on tärkeintä. Ja tuoda se päättäjillekin selväksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5552842Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892552Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211611Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480- 691404
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔421385- 271298
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3091286Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901173