Minulla on kaksi isosiskoa, jotka ovat minua muutaman vuoden vanhempia. Äiti kehuu toisen taivaisiin ja ihmettelen miksi ei kutsu häntä vielä Enkeliksi! Kaikessa äiti on hänen puolellaan ja valittaa minulle kaikesta. Jos kerron jotain, mikä liittyy minuun tähän keskimmäisen siskooni, hän vain sanoo "joo joo älä selitä" ja hymyilee ivaavasti.
Vanhin siskoni taas ärsyyntyy TODELLA helposti, mutta kuitenkin ärsyttää minua usein! Jos seison samassa huoneessa hän huutaa "Voikko lopettaa!!" tai "Mee pois ny oikeesti!!" Ja siitä seurauksena äiti tulee paikalle ja huutaa minulle lähes samalla äänen sävyllä "Lakkaa nyt Niina, ennekun pinna palaa!" (nimi muunnettu). Sitten kun vanhin siskoni ärsyttää minua, eli hokee jotain lausetta, mäkättää hänelle kuulumattomista asioista,seisoo huoneeni ovella ja tuijottaa, jossain tapauksessa käy käsiksi. Niin äiti ei sano mitään vaikka näkisi tilanteen. olen sanonut monesti siitä äidilleni, mutta hän pysyy hiljaa siinäkin tilanteessa.
Äitini ei usko minua
hän on puolueellinen paska
ja outoa tässä on se, etten tiedä puolueellisuuteen syytä!
itse en ole ärsyttänyt siskojani varmaan vuosiin, koska tiedän seurakset. Tai siis en aloita. Kun siskoni rupeaa ärsyttämään pistän samalla mitalla takaisin. Sitten tietysti sisko kertoo äidille minun läsnäollessani ja äiti uskoo vain siskon kertoman puolen tarinasta tietysti.
tätä on ollut jo vuosia :
puolueellinen äiti
5
1033
Vastaukset
- .......................
mullakin tuntuu olevan jonkun verran puolueellinen äiti.pienempänähän se meni nii että kun isosisko ärsytti niin minä annoin samalla mitalla takaisin kaikki luokiteltiin heti minun syyksi.nyt en aina uskalla aloittaa mitään sanahakkaa vaikka sisko ärsyttää mutta tänään pinna paloi kun se oli ottanut minusta kuvan kun minä en tiennyt ja en olisi halunnut säästää.Siitä sitten syntyi tappelu ja koko juttu oli heti minun syytä ja heti luokiteltiin hulluksi ja toivottiin ettei olisi syntynytkään....
- Joku
Juuh inullakin on sama ongelma muuta niin että äiti on puolueellinen minun pikku veljelleni... Pikkiu veljeni ärsyttää minua kokoajan ja äiti suosii häntä... Jos minä ärsytän häntä äitini huutaa minulle kovaa. Myös esim kaikessa än lahjoo esim tuo tuliaisina paljon enemmän tavaraa kuin minulle ja myös joulu lahjat esim minun pikkuveljeni lähjoen arvo oli helposti päälle 200e jopa 300e ja minun oli alle 100e ja sain jonkun porakoneen ja otsalampun jonka isäni otti omaan käyttöönsä enkä ole nähnyt sitä samoin porakone isäni rikkoi sen ja ei ole ostanu uutta tai edes pyytäny anteeksi.. Tämä saattaa kuulostaa hieman lapselliseslta mutta minua ärsyttää sellainen!!!! ja tätä on jatkunu ikuisuuksi ja jos aion lyödä pikku veljeäni niin äitini on heti paikalla huutamassa minulle vaikka pikkuveljeni olisi aloittanu sen.. Ärsyttää sellainen....
- Nokirastas
Mikäli vain äiti on muita sisaruksiasi/sisarusta kohtaan puolueellinen, niin oletko kokeillut kertoa isälle (olettaen siis ettei äiti ole yksinhuoltaja) tästä asiasta? Hänen puhettaan uskoisin äidinkin uskovan.
- voiko joku auttaa??
Minun tarinani on aika samankaltainen kuon "Jonkun". Minulla on pikkuveli, mutta myös isosisko. Äitini sanoo aina näkevänsä minussa itsensä pienenä, mutta ei kohtele minua yhtään ymmärtäväisesti. Jos pikkuveljeni alkaa ärsyttämään ja sanon hänelle takaisin, äitini ei koskaa "kuule" pikkuveljeni sanoja, mutta minun sanani kuulee! Siksi välillä turvaudun läpsimiseen koska sitä ei kuule kuten sanoja.. Joten ei ole todisteitakaan.. (saattaa kuulostaa raa'alta, mutta en todellakaan läpsi kovaa!) Sisareni on haukkunut minua huoraksi ja jos sanon äidilleni hän ei välitä. Mutta kerran sanoin äidilleni hänen olevan huora (eihän hänen pitäisi välittää, koska ei välitä siitäkään, jos minua kutsutaan siksi) ja hän raivostui ja melkein kävi päälle. Sen jälkeen en ole tehnyt sitä enää.. Isosiskoni muutenkin haukkuu minua paljon.. Minä en huuda äidilleni, enkä veljelleni, Olen parhaani mukaan rauhallinen. Jos äitini syyttää minua en ala huutamaan, mutta yritän selittää asian. (En huuda tietyistä syistä..) Ja jos onnistun olemaan oikeassa äitini ei kestä minua. Hän rupeaa huutamaan vittumaisella äänellä. Ei todellakaan kivaa.. Välillä pyydän häntä rauhoittumaan, enhän minäkään raivoa.. Siitä seuraa sitten jotain aina välillä.. kerran hän suuttui ihan vain siitä, että kun hän oli ostanut kaksi pientä karkkipussia ja sanoin että eikö olisi kannatavampaa ostaa isoja, koska pienet maksavat ainakin puolet hinnasta ja niissä on vähemmän sisältöä. Hän kajautti ilmoille todella vittumaisella äänellä :"Ai Jonna (nimi muunnettu) ei taidakaan enää olla kipeä?" Se jätti sanattomaksi... Hän tekee tuota, jos onnistun sanomaan jotain perustelua, hän vaihtaa puheenaihetta erittäin vittumaisella äänellä. ... Inhottavaa.. Tulee paha olo.. tälläistä riittää mutta kerron tässä näitä lähiaikojen juttuja..
- en kestä enään
Minun äitini pyytää minua tekemään ainakaiken ja jos en tee sitä heti saan ainakin 2 päivää arestia ja jos näen esim muiden sisarusten tavaroita lattialla ja sanon ihan nätistä ja kohteliaasti että voisitkonostaa ne niin äiti alkaa heti tiuskia minulle että en saa määräillä muita ja käskee minun kerätä ne tavarat . Viimeksi kuno olimme kaupassa pikku sisaruksiini meni molempii yli 100 e koska ostimme sisustus tarvikkeita . Kun äiti sanoi että nyt mennään enkä ollut vielä saanut katsella mitään niin pyysin äidiltä ihan kohteliaasti että saisinko minä vielä katsella jotain niin äiti ei sanonut mitään vaan käveli kassalle vaikka toistin kysymyksen monesti.olin pyytänyt äidiltäni monesti tablettia ja kun äiti sanoi että hän ei sitä maksa niin ostin sen kesä työ rahoillani jotka tienasin mummolasta ja muilla säästöilläni heti kun tulin uuden tabletin kanssa kotiin äiti sanoi että on epäreila että minulla on table joten äiti haki molemmille sisaruksille uudet .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392872Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282683100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es442346Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo401833Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571669- 381553
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä331447- 451373
- 261231