Lumitilanne Kolilla?

harmistunut Ossi

Ollaan tulossa viettämään Joulun pyhiä Kolille ja kaipaisimme tietoja lumitilanteesta ja Pielisen jään kestävyydestä. Rinteissähän lunta varmaaan on, mutta mites luonnossa, hiihtoladuilla ja kestääkö jää ja mitä kestää???
Kiitos

20

2416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kato tästä.
    • kolilainen

...paikoin ei ollenkaan. Laskettelemaan pääsee. Rinnetiedot näet ed. viestin linkistä. Vaaroilla ja metsässä/poluilla pääsee kulkemaan ihan apostolinpelillä. Jäälle en suosittele menemään, koska jää on ohutta ja siinä on railoja sekä virtauspaikoissa jäätä on tuskin nimeksikään.

Ei anneta lumen vähyyden pilata joulumieltä, eihän?

Tervetuloa Kolille!

Ps. Joulurauhan julistus jouluaattona klo 12.00 Hiljaisuudentemppelissä, Akka-Kolilla.

• lunta

ja mustaa joulua on luvattu koko Suomeen..Täällä ollaan plussan puolella koko ajan mutta tervetuloa silti:)

• vaan kun

on lämmintä. Jos kylmää kaipaat niin mee Siperiaan suksinesi. Ei lunta tarvita koko talavena ja heti maaliskuun alussa saisi tulla lehti koivuun.

• juuret timitrassa

Ne jotka tykkäävät kylmästä ja lumesta on tilanne harmillinen.
        Täällä etelässä taitaa tulla "vihreä" joulu kun nurmikot ovat vihreänä. Mutta on myös otettava huomioon se että mitä vähemmän on pakkasta niin säästetään lämmityskustannuksissa 1 aste vastaa noin 5 % lämmityskustannuksia. Toimin itse kiinteistöalalla ja teen talousarvioita(budjetteja) Hyvä kun ei ole pakkasta (kylmää)
        niin kaikki on säästöä.

• Anonyymi

Kannattaa ehdottomasti tulla. Jäätkin kestää!

• Anonyymi

Meidän porukat vois tulla kolille,mutta tiet on niin huonosti hoidettu ettei tulla.Kahvilakin kylällä kiinni laskiaispäivänä.

• Anonyymi

Foregan Lieksan Lampelan mittauspisteessä lunta tänään vain 20 sm, eilen vielä 17 sm, kyllä sateet on kiertänyt paikkaa.

• Anonyymi

Tervetuloa jurttivaaraan!

• Anonyymi

Hyvää joulua!

• Anonyymi

Gud Jul.

• Anonyymi

Ehdottomasti kannattaa tuoda omat lumet mukana

• Anonyymi

Harmistunut Ossi on varmaankin jo saanut kaipaamansa tiedon paikallisesta lumitilanteesta,, sillä aikaa 18.12.2007 lähetetystä kyselystä on kulunut jo jonkin verran. Lieksalaiset kun on tunnetusti älykkäitä yksilöitä eikä yhtään latvalahoja tai muutenkaan erikoisia, niin nostivat tämänkin viestiketjun näkyville seuraavia joulun pyhiä ajatellen. Eipä tarvitse Ossin enää harmistua, vaan voi seurata vuosittain lumitilanteen kehittymistä.

• Anonyymi

Olen Ossi seuraan edelleen tilannetta valppaana 🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossi oot ihana, kun jaksat olla aina noin valppaana 😍.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen actiivisesti seurannut liki 8v lumitilanetta, ehkä pian tulemme kolille, jos lunta on.

T Ossi

• Anonyymi

Lunta ollut kolilla vuoden 2006 jälkeen.

• Anonyymi

Osteri Ossi on homo.

• Anonyymi

Ite oot. Ossi on kuin 🎺. Naisten mieleen. Sodatkin voitetan antautumalla. Yksikään kuole, enään sen jälkeen.

• Anonyymi

Niin ja vitunko väliä sillä on minkä nimisessä valtiossa niitä kurpitsoitaan viljelee. Eiköhän se ole tärkeintä, että sen saa tehdä rauhassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3591
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1648
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1300
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      926
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      864
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe