Ostimme uudehkon talon, jossa oli jäänyt muutama asia kesken, muiden muassa vessojen ovista puuttui lukot (eli ne vääntönupit). Vääntönupit on kyllä olemassa mutta emme saa niitä sopimaan lukkopesään (tai mikä ikinä sen nimi onkaan). Lukkopesän reiät on liian alhaalla suhteessa vääntönupin reikiin.
Kysyin jo apua rautakaupastakin, ja sieltä ehdotettiin, että pitäisi vaihtaa kahvan ja lukon paikkaa, mutta reikä, jossa kahva nyt on, näyttää aivan erilaisesta, mielstäni vääntönuppi ei sovi siihen ollenkaan. Lukkopesä on Abloyn malli, johon pitäisi sopia perusmallin vääntönuppi.
Onko lukkopesä asennettu väärin oveen, vai mistä vika johtuu?
Vessan lukko paikoilleen
6
6152
Vastaukset
- -rungossa on
tuplareijät vääntönupille, laita vääntönuppi niin oikeisiin!
- voi olla 180
astetta pielessä.
- kieli menee karmiin ?
Lukon kahva ja avausmekanismin järestys saatta olla vetimen ylä tai alapuolella. Jos lukko toimii oikein: kieli on oikein päin ja menee koloonsa karmissa niin kannatta tarkistaa avausmekanismin sopivuus ja sijainti.
Lukon voi yleensä kääntää ylösalaisin vetämällä kielen ulos (pihdeillä) jousen varassa jolloin sen voi pyöräyttää ympäri ja päästää takaisin koloonsa. - Diplari
Kun vääntönuppi on vaakasuuntainen on vessan ovi lukossa ja punainen koodi näkyy. Kun vääntönuppi on pystysuuntainen on vessan ovi auki ja valkoinen koodi näkyy. Hyvä muistisääntö tähän on, että päätä pudistellaan vaakasuuntaan (ei) ja päätä nyökytetään pystysuuntaan (kyllä).
- Anonyymi
Älä suutu mutta olisi natsi tunnelma purku tyyli,eri värinen lukossa ja ei lukossa.
Käsien pesuallas,wc pöntön. Nappi kaikki myyty riita myyntinä,tai vuokrattu siirto riita myynti- Anonyymi
Nyt taisi nappien eli lääkkeiden ottaminen päästä unohtumaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614277
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262588- 452257
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52029- 201969
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91358