S 60

kysymyksiä

No niin volvo miehet, ei volvo ole oikeen koskaan iskenyt, mutta nyt olisi kipinää.

S-60 malli, noita saa kohtuu hinnalla, mutta minkälainen auto on kyseessä?

Kolme minulle tärkeää asiaa pitäisi autosta löytyä tärkkeysjärjestyksessä:

1. Vähävikainen! (Voiko s-60:n volvon unohtaa samantien?)
2. Mukava (ajettavuus, jousitus ym varmaan volvossa kohdallaan :)
3. Kohtuulliset käyttökustannukset, eli paljonko vie sadalla ja missäkin ajossa?

Sitten kiinnostaisi tietää tyyppivioista ja päästöistä..jos tulevaisuus tuo tullessaan päästöjen mukaan määräytyvän autoverotuksen.

Ja moottoriksi 2.4 bensa, ei automaattivaihteistoa.

Olisiko esim tuosta vielä autoa pitkäksi aikaa. Sanotaan nyt vaikkapa tuonne 300-350 tkm:n asti ilman kauheita vikoja. Kuluvia osia toki menee, mutta kuinka paljon ja onko volvoon osat kalliita?


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1359881

Nykyinen auto luotettavaksi osoittautunut jaappanilainen, sanotaanko näin että en vaihda jos luotettavuudesta joutuu kauheasti tinkimään. Tässä muutamankymmenen tuhannen aikana kun olen vaihtanut vain öljyjä :)

5

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peenaa

      Kilometrejä 130tkm. Minun ajamana 65tkm.
      Joku mielipide: Maantiellä helppo ajettava, vakaa ja äänetön. Kaupunkiautona mielestäni vähän sellainen....joo, ei oikein näe muutakuin eteen (tietysti peilithän ovat sitä varten). Itse en myöskään oikein tykkää tuosta kytkin/vaihteisto-asiasta kaupunkiajossa. Niin, vaikka sekin tuossa on kyllä ihan kunnossa. Tietokoneen mukaan keskikulutus 7,8-8,2 minun ajossa. Maantieajossa olen päässyt nätisti ajamalla alle seitsemänkin. Ei paharuokainen tuon painoiseksi minusta. Tuo 140-heppainen ei ole mikään ohjus, mutta kyllä sillä rekasta pääsee ohi kun osaa oikein ajaa. Toinen alapallo vaihdettu 120:n huollossa ja varmaan toinen 140:ssä tulee eteen samoin kuin joku noita "linnunkinttuja". Kaikki huollot uudesta lähtien merkkiliikkeessä ja kun 20tkm:n välein maksaa niille, ei ole muuta tarvinnut kuin bensaa ja lasinpesunestettä, jaa muutama polttimo. Että sellaista....
      Minä jos olisin nyt ostamassa, ottaisin automaattilaatikolla, mutta se on makuasia.

    • kaipailisin

      samanmoisia tietoja ja itsekin olen siirtymässä luotettavasta japanilaisesta luotettavaan(?) Volvoon. Tosin kiikarissa T5 ja automaattilootalla. Olen kuullut jotakin jostakin nivelien kulumisesta, joka ilmeisesti tyyppivika?

    • peenaa

      Vilkaisin tuota nettiauton Volvoa ja minusta ei hinta tunnu pahalta. Pitää tietysti nähdä tarkemmin pellit, sisustus, jne. Ja jakohihnan vaihtovälisuositus on 160tkm tai 4 vuotta. Näin minulle ainakin kerrottiin ja kun en riskeeraa mitään vaihdatin sen jo 80tkm:n huollossa. Ts. tuossa olisi pitänyt jo vaihtaa (turhaa rahastusta, sanoo joku. En ota siihen kantaa:)
      Ja ominisuuksista vielä: Kun etupenkillä on pitkäjalkainen henkilö ja penkki takana, ei takapenkillä ole kovin monen aikuisen mukava matkustaa, vaikka penkit ovatkin hyvät. Toki lastenistuin sinne sopii, mutta jos 5 aikuista kulkee 100 km:n työmatkaa, ei paras mahdollinen peli. Varaosahinnoista en ole ottanut selvää. Näyttää, että joka merkkiin saa nykyisin vähintään 200tkm:ssä palloja, raidepäitä ja noita vakaajan tankoja vähintään laittaa. Uskoisin hyvin huollettuna olevan vielä ryhdikäs auto 300tkm:n jälkeenkin.

      • kulkee

        vielä 15 vuoden jälkeenkin katukuvassa, mutta moni muu automerkki on jo silloin väsähtänyt ja autojen hautausmaalla... Volvo rules!


    • tumppi101

      Itseänikin kiinnostaa s60:nen ja on tuossa yks 2.4T tiedossa, mutta arveluttaa kun se on automaatti. Itse en ole perehtynyt vielä paljon aiheeseen, mutta kaveri varotteli ostamasta automaatilla. Jossain vaiheessa kuulema laukeavat. Pitääkö paikkaansa?!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe