Heidän ja meidän tehtävä

Mikä olisi yhtä puhdasta
yhtä täydellistä
joka koskettaa Sinua koskettamatta
ja valvoo jokaisen askeleesi väsymättä ?

Ei mikään
Sikstuksen madonnaa
tai hänen hymyileviä sisariaan
taivaallisia sanansaattajia,
jotka ilmoittivat Jeesuksenkin syntymästä.

Ja tiedätkö
meidät on luotu siksi,
että voisimme nimetä
kaikki ne kauneimmat asiat maailmassa
joita he eivät tiedä.

Kuten rakastaa
unohtaa, anteeksiantaa
ja kuivata kyynelin pestyt silmät
nyt kun Joulu jo tassuttelee
pehmein askelin meitä kohti.

13

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liona

      menin aivan sanattomaksi tämän
      runosi kauniista sanomasta.

      • lindalinda1

        pakko oli yrittää synnyttää siitä aiheesta
        jotain, kun lähes kaikki alkavat olla runoissaan
        sillä linjalla.

        Enpä tiedä, vekslasin jonkin aikaa aihetta mitä
        tähän sisällytän, että se edes hipaisisi joulua.
        Minä kun en ole tottunut juuri muusta kirjoitta-
        maan kun rakkaudesta, ja pitihän se jotenkin saa-
        da tähän sovitettua.

        Jos se välitti jonkinlaisen sanoman, olen siitä
        vain otettu, kiitos Liona.

        Alkaa olla aika hipsutella saunan lauteille,
        joten toivotan mukavaa illan jatkoa - huomiseen.


    • Marin Frist

      Runosi oli taidokas alusta loppuun,
      mutta suurimman vaikutuksen
      teki ensimmäinen säkeistö.
      Siinä sinun sanataituruutesi tulee hyvin esiin.

      Minä en varmaan saa mitään
      joulurunonpoikastakaan aikaiseksi,
      pistäkää te runoilijat parasta pöytään,
      niin kuin jouluna on tapana:)

    • Marin Frist.

      Runosi oli taidokas alusta loppuun,
      mutta suurimman vaikutuksen
      teki ensimmäinen säkeistö.
      Siinä sinun sanataituruutesi tulee hyvin esiin.

      Minä en varmaan saa mitään
      joulurunonpoikastakaan aikaiseksi,
      pistäkää te runoilijat parasta pöytään,
      niin kuin jouluna on tapana:)

      • lindalinda1

        siitä taidokkuudesta.

        Minusta ei taida enää syntyä yhtikäs mitään,
        luulen että runosuoneni on tyrehtynyt tyystin.
        Tätä runoa ei kyllä tarvinnut kovinkaan kauaa
        synnyttää, mutta rakkaudesta kirjoittaminen -
        se on tainnut surkastua luulen.

        Yritin jonkuntapaista joulurunoa, mutta en mie-
        lestäni kyllä oikein onnistunut.

        Minä en ole parasta pöytään laittava, se kyllä
        jäänee jollekulle muulle.

        Mutta Sinun sanasi, jälleen kerran ovat ylipuhu-
        via, kiitän että kelpasi.

        Ja hyvää huomenta.


      • Marin Frist
        lindalinda1 kirjoitti:

        siitä taidokkuudesta.

        Minusta ei taida enää syntyä yhtikäs mitään,
        luulen että runosuoneni on tyrehtynyt tyystin.
        Tätä runoa ei kyllä tarvinnut kovinkaan kauaa
        synnyttää, mutta rakkaudesta kirjoittaminen -
        se on tainnut surkastua luulen.

        Yritin jonkuntapaista joulurunoa, mutta en mie-
        lestäni kyllä oikein onnistunut.

        Minä en ole parasta pöytään laittava, se kyllä
        jäänee jollekulle muulle.

        Mutta Sinun sanasi, jälleen kerran ovat ylipuhu-
        via, kiitän että kelpasi.

        Ja hyvää huomenta.

        En tiedä mistä puhut, en ole nähnyt mitään
        ylisanoja yli sataan vuoteen, mitä en ovat?
        Annapa olla laitimmainen kerta kun kippuroit ... ettet joudu syömään kilpaa miun kanssa joulupuuroa:))

        Et uskalla ottaa riskiä !!!


      • lindalinda1
        Marin Frist kirjoitti:

        En tiedä mistä puhut, en ole nähnyt mitään
        ylisanoja yli sataan vuoteen, mitä en ovat?
        Annapa olla laitimmainen kerta kun kippuroit ... ettet joudu syömään kilpaa miun kanssa joulupuuroa:))

        Et uskalla ottaa riskiä !!!

        kyllä Sinä tiedät, mitä ylisanat on nainen.

        Ja minen oo mittään kippuroinu, en tiijä mistä
        puhut. Mutta söisin kyllä sitä joulupuuroo mie-
        lusti kanssas, vaikka kilpaakin.

        Hyvää huomenta Marisein.


    • Sinä sen osaat runoksi laittaa.
      On lupa rakastaa.
      On lupa hokea.
      Minä rakastan sinua.
      Herkeämätön ikävä.

      Voi "Äitee".
      Sinä sen teet.
      Jouluisen mielenkin.
      Hyvää Joulun odotusta.

      • lindalinda1

        tai no, toisaalta helpottaahan se ja puhdistaa
        ikävääkin sanotaan.

        Olen ihan eri mieltä kanssasi Margitta, en koe
        onnistuneeni tässä runossa, kuten tuolla jo
        sanoin aiemminkin. Mutta mieltä lämmittää, jos se
        siltä Sinusta tuntui - kiitos.

        Kiitos samoin, sitä suuren juhlamme odotusta.
        Rakastaen ja runoillen.


    • peres

      Hämmennyin
      Luin uudestaan hieman kirkastui
      Luin uudestaan luulen jotakin avautui
      ONHAN SE JOULURUNO

      • lindalinda1

        jonkinlaisen joulurunon tapaisesta.
        Jotain rakkaudestakin siihen piti saada sovitet-
        tua, että se saisi pysyä tällä forumilla.

        En taida enää osata rakkaudestakaan kirjoittaa,
        olen jotenkin niin tyhjä kaikesta tänään.

        Mutta tuota palautettasi oli liikuttavaa lukea,
        tuot tullessasi aina jotain hyvää minulle.

        Lämpöinen kiitos Peres.


    • tehtävä kertoa läheisillemme,
      että rakastamme heitä..
      läheisiä ovat..
      läheisemme..
      jokainen..
      sinä ja minä..
      hän..
      me..
      te..
      he..
      lista loputon..
      tiedämme..
      kuka on läheisemme..
      nyt..
      jouluna..

      niinpä,
      jokainen meistä..
      sen läheisillemme kertokoon..
      sen oikean..
      olet rakas.

      • lindalinda1

        tehtävämme :)

        Kiitos H-60, ihanaa kuulla Sinustakin pitkästä
        aikaa. Onneksi tapoihini kuuluu aina käydä taak-
        sepäin näitä sivustoja kun tulen.

        Suloista Joulua Sinulle ja rakkaallesi.

        Kiitos vielä että poikkesit.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe