S320 Mersu?

Mersukuskiko...

Moi!
Haluaisin kuulla kokemuksia MB 320S Mersusta. Olen harkinnut ko.autoa vm.99. Hinnaltaan mielestäni alkavat olemaan kohtuullisia. Sopivuus Suomen keleihin, talvi, luikas, huonot hiekkatiet jne. Ja minkä verran maksaa huollot, vakuutukset ja onko tyyppivikoja, kalliita sellaisia?

23

10502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s 320

      CDI vai BENSA?

      • Mersukuskiko...

        Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).


      • Skoijari
        Mersukuskiko... kirjoitti:

        Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.


      • Ekku76
        Skoijari kirjoitti:

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.

        Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.

        Auto on 320cdi lang vm.2004.

        Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.

        Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.

        On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana.


      • vaihdetaan
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.

        Auto on 320cdi lang vm.2004.

        Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.

        Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.

        On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana.

        Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.


      • timppanen
        Skoijari kirjoitti:

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.

        No niin. Mitä monia juttuja? kerro. Mitä osia säännöllisesti?. Kerro ihmeessä, sillä minulla on tällainen auto joskus ollut. Jolla ajoin 350000km.


      • Ekku76
        vaihdetaan kirjoitti:

        Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.


      • miäs
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.

        Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!


      • Ekku76
        miäs kirjoitti:

        Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!

        Takuuseen niitä osia tuohon autoon vaihdettiin.

        Auto oli 320cdi Airmatic-jousituksella.

        Ajokilometrejä oli vaihtaessa 324 tuhatta.

        Kolmas pari niistä takaiskareista alkoi kestämään, että taisi olla osien laadussa vähän sanomista.


      • ihmeen
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.

        niveliä pitää W211 sarjaiseen vaihtaa noin usein? Minulla on 180000km ajettu 220cdi, eikä yhtään alustan osaa ole vielä vaihdettu. Ei muuten mitään muutakaan osaa, paitsi jarrupalat. Käyttäkää alkuperäisiä osia, niin kestää.


    • Kumpi parempi?

      Mikä kaikki on S320 1999 (bensa) parempaa kuin vähän ajetussa käytetyssä E220 A CDI 2007 (Facelift) Avantgardessa? Näitäkin saa alkuvuodesta hyvin varusteltuina alle 50000 e.

      • syyhän on

        Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.


      • ..kokemusta..
        syyhän on kirjoitti:

        Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.

        ..siis siitä vituttamisesta LOLLOL


    • ässä....

      Mulla w220 korin ässä mutta 5,5l kasilla, mittarissa 280000km, ei mitään ihmeen?? alustan osia ole tarvinnut vaihtaa eikä mitään muitakaan osia,kolinoita ei kuulu, sähköikkuna hajos kun oli ikkuna jäätynyt ja väkisin yritettiin avata, ei muuta vikaa vaikka olen ajanu jo 30000km

    • Anonyymi

      Jalla!

    • Anonyymi

      moro osaako joku s mersun omistaja sanoo mikä vois omas mersus olla vikana kuskin penkin säädöt ei toimi virta tulee napeille mutta mitään ei tapahu sulakkeet ehjät auto siis s320 vm 99 onko näis jokin tyyppi vika ?

      • Anonyymi

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.

        Lopetappa tommonen köyhien paskapuhe. Vanha ässä Mersu voittaa tommosen yökastelijoiden feikki sportti Skodan miljoona nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.

        Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.

        Niin no mersut on erittäin hyviä premium autoja, jotka kestää ja Skodat on paskakasoja mitkä ei kestä mitään. Mielestäni ainoa Mersua parempi auto on bemari. Kaksi parasta automerkkiä on BMW ja Mercedes Benz. VW konsernin autot on kaikki ihan paskoja


    • Anonyymi

      S Mersu kyllä paras näistä kolmesta sakemannista mutta kyllä tuon ikäinen pitäisi jo paalata.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.

        Eikös tuossa 2000-luvun vaihteessa tullut ruosteongelmaisia tehtaalta, ainakin E-sarja oli toivotonta…helmat, takaluukku…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      149
      4009
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      14
      3768
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      62
      3016
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2992
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      147
      2585
    6. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      63
      2423
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2123
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      112
      1518
    9. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      26
      1409
    10. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      65
      1360
    Aihe