S320 Mersu?

Mersukuskiko...

Moi!
Haluaisin kuulla kokemuksia MB 320S Mersusta. Olen harkinnut ko.autoa vm.99. Hinnaltaan mielestäni alkavat olemaan kohtuullisia. Sopivuus Suomen keleihin, talvi, luikas, huonot hiekkatiet jne. Ja minkä verran maksaa huollot, vakuutukset ja onko tyyppivikoja, kalliita sellaisia?

23

9813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s 320

      CDI vai BENSA?

      • Mersukuskiko...

        Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).


      • Skoijari
        Mersukuskiko... kirjoitti:

        Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.


      • Ekku76
        Skoijari kirjoitti:

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.

        Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.

        Auto on 320cdi lang vm.2004.

        Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.

        Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.

        On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana.


      • vaihdetaan
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.

        Auto on 320cdi lang vm.2004.

        Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.

        Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.

        On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana.

        Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.


      • timppanen
        Skoijari kirjoitti:

        Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
        ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
        vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
        muutkin varaosat maksavat maltaita.

        Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.

        Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
        putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
        ei voi itse korjata.

        Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
        S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.

        No niin. Mitä monia juttuja? kerro. Mitä osia säännöllisesti?. Kerro ihmeessä, sillä minulla on tällainen auto joskus ollut. Jolla ajoin 350000km.


      • Ekku76
        vaihdetaan kirjoitti:

        Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.


      • miäs
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.

        Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!


      • Ekku76
        miäs kirjoitti:

        Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!

        Takuuseen niitä osia tuohon autoon vaihdettiin.

        Auto oli 320cdi Airmatic-jousituksella.

        Ajokilometrejä oli vaihtaessa 324 tuhatta.

        Kolmas pari niistä takaiskareista alkoi kestämään, että taisi olla osien laadussa vähän sanomista.


      • ihmeen
        Ekku76 kirjoitti:

        Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.

        alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.

        Nämä autot olivat siis W211-korisia.

        W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.

        niveliä pitää W211 sarjaiseen vaihtaa noin usein? Minulla on 180000km ajettu 220cdi, eikä yhtään alustan osaa ole vielä vaihdettu. Ei muuten mitään muutakaan osaa, paitsi jarrupalat. Käyttäkää alkuperäisiä osia, niin kestää.


    • Kumpi parempi?

      Mikä kaikki on S320 1999 (bensa) parempaa kuin vähän ajetussa käytetyssä E220 A CDI 2007 (Facelift) Avantgardessa? Näitäkin saa alkuvuodesta hyvin varusteltuina alle 50000 e.

      • syyhän on

        Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.


      • ..kokemusta..
        syyhän on kirjoitti:

        Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.

        ..siis siitä vituttamisesta LOLLOL


    • ässä....

      Mulla w220 korin ässä mutta 5,5l kasilla, mittarissa 280000km, ei mitään ihmeen?? alustan osia ole tarvinnut vaihtaa eikä mitään muitakaan osia,kolinoita ei kuulu, sähköikkuna hajos kun oli ikkuna jäätynyt ja väkisin yritettiin avata, ei muuta vikaa vaikka olen ajanu jo 30000km

    • Anonyymi

      Jalla!

    • Anonyymi

      moro osaako joku s mersun omistaja sanoo mikä vois omas mersus olla vikana kuskin penkin säädöt ei toimi virta tulee napeille mutta mitään ei tapahu sulakkeet ehjät auto siis s320 vm 99 onko näis jokin tyyppi vika ?

      • Anonyymi

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.

        Lopetappa tommonen köyhien paskapuhe. Vanha ässä Mersu voittaa tommosen yökastelijoiden feikki sportti Skodan miljoona nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.

        Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.

        Niin no mersut on erittäin hyviä premium autoja, jotka kestää ja Skodat on paskakasoja mitkä ei kestä mitään. Mielestäni ainoa Mersua parempi auto on bemari. Kaksi parasta automerkkiä on BMW ja Mercedes Benz. VW konsernin autot on kaikki ihan paskoja


    • Anonyymi

      S Mersu kyllä paras näistä kolmesta sakemannista mutta kyllä tuon ikäinen pitäisi jo paalata.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.

        Eikös tuossa 2000-luvun vaihteessa tullut ruosteongelmaisia tehtaalta, ainakin E-sarja oli toivotonta…helmat, takaluukku…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe