Moi!
Haluaisin kuulla kokemuksia MB 320S Mersusta. Olen harkinnut ko.autoa vm.99. Hinnaltaan mielestäni alkavat olemaan kohtuullisia. Sopivuus Suomen keleihin, talvi, luikas, huonot hiekkatiet jne. Ja minkä verran maksaa huollot, vakuutukset ja onko tyyppivikoja, kalliita sellaisia?
S320 Mersu?
23
9761
Vastaukset
- s 320
CDI vai BENSA?
- Mersukuskiko...
Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).
- Skoijari
Mersukuskiko... kirjoitti:
Auto olisi n.100tkm ajettu Suomi-auto. Ollut yhdellä omistajalla. (Toimitusjohtaja iso firma).
Jos vähänkin enemmän ajeltet (> 20 tkm), niin
ylläpitokulut tulevat kalliiksi. Alusta
vaatii säännöllisesti osien vaihtoa ja
muutkin varaosat maksavat maltaita.
Varaudu ainakin 3000 eur ylläpitokuluihin / vuosi.
Tietenkin, jos osaat itse tehdä, niin kulut
putoavat, mutta S-sarjassa on monia juttuja, mitä
ei voi itse korjata.
Jos ei rahasta ole pulaa, niin varmasti
S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa. - Ekku76
Skoijari kirjoitti:
ei voi itse korjata.
S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.
Auto on 320cdi lang vm.2004.
Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.
Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.
On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana. - vaihdetaan
Ekku76 kirjoitti:
Ei ainakaan meidän ässään ole kovin paljoa remonttia tehty tämän ekan 100 tuhannen kilometrin aikana mitä se on meillä ollut.
Auto on 320cdi lang vm.2004.
Alustan osia ei ole vaihdettu mitään ja ei tuo vielä pahasti ääntele.
Kyyti etenkin huonoilla teillä on sitä luokkaa, että siihen ei E-sarjalaisella pääse.
On minulla ollut aiemmin 3 E-sarjalaistakin ja kyllä ne ainakin vaativat aika paljon alustan osien vaihtoa, joten siinä suhteessa en kyllä pidä tätä ässää yhtään sen pahempana.Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.
- timppanen
Skoijari kirjoitti:
ei voi itse korjata.
S-mersu on kiva auto ajella ja omistaa.No niin. Mitä monia juttuja? kerro. Mitä osia säännöllisesti?. Kerro ihmeessä, sillä minulla on tällainen auto joskus ollut. Jolla ajoin 350000km.
- Ekku76
vaihdetaan kirjoitti:
Mitä täällä jankutetaan aina alustan osista? Meillä on ollut mersuja aina vuodesta 1985 lähtien. Veli ajelee todella paljon vuosittain työnsä vuoksi ja parhaimmalla 124 koppasella vetäs 650tkm. Isällä on juuri mainitsemasi S320Cdi vuosimallia 2001. Mittarissa jotakuinkin 200tkm eikä alustaan ole vaihdettu vielä mitään. Itselläni on E270Cdi 2000 malli jolla ajettu 210tkm ja ohjaukseen on vaihdettu raidetangon pää ja siinä kaikki. Tietysti assään on kalliimmat jarrulevy levyt/palat ja sen semmoiset mutta mitään suurta ja kallista ei näihin autoihin ole vielä tehty. Omassa autossa oli ruostesuojausongelmia uudempana mutta ne on korjattu maahantuojan piikkiin. Jos alkaa mennä 3000€ vuodessa korjaamiseen huoltojen lisäksi niin auto vaihtoon ja sassiin. Tiedättehän että hesassa on liike josta saa E sarjaan ja varmaankin myös S (ainakin jarrulevyt/palat) sarjaan osia suoraan Saksasta ja paljon Vehoa halvemmalla! Ja huollot hoitaa pikkupaja joka tekee vain mersuja. No niitä pikkupajoja on hesassa jo useampia.
Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.
alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.
Nämä autot olivat siis W211-korisia.
W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto. - miäs
Ekku76 kirjoitti:
Ei sinne alustaan olisi meikäläisen autoissakaan ollut pakko vaihtaa läheskään niitä kaikkia osia, mitkä sitten vaihtoon menivät, mutta en vaan viitsi kolinoita kuunnella.
alapalloniveliä vaihdeltiin E-sarjalaiseen n. 40-60 tuhhannen kilometrin välein ja yhdessä alkoi vasta kolmas pari takaiskareita kestämään.
W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!
- Ekku76
miäs kirjoitti:
Mikäli alapallossa vähänkin väljää menee vaihtoon katsastuksessa mutta ei varsinainen tyyppivika W211. Jos iskareita menee tohon tahtiin niin vaihda iskarin merkkiä!
Takuuseen niitä osia tuohon autoon vaihdettiin.
Auto oli 320cdi Airmatic-jousituksella.
Ajokilometrejä oli vaihtaessa 324 tuhatta.
Kolmas pari niistä takaiskareista alkoi kestämään, että taisi olla osien laadussa vähän sanomista. - ihmeen
Ekku76 kirjoitti:
W124-koriseen ei tarvinnut vaihtaa yhtään iskunvaimenninta vaihtoon mennessä ja silloin oli mittarissa rapiat 300 tuhatta. Todellisista ajokilometreistä ei voi olla varma, kun oli tuontiauto.niveliä pitää W211 sarjaiseen vaihtaa noin usein? Minulla on 180000km ajettu 220cdi, eikä yhtään alustan osaa ole vielä vaihdettu. Ei muuten mitään muutakaan osaa, paitsi jarrupalat. Käyttäkää alkuperäisiä osia, niin kestää.
- Kumpi parempi?
Mikä kaikki on S320 1999 (bensa) parempaa kuin vähän ajetussa käytetyssä E220 A CDI 2007 (Facelift) Avantgardessa? Näitäkin saa alkuvuodesta hyvin varusteltuina alle 50000 e.
- syyhän on
Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.
- ..kokemusta..
syyhän on kirjoitti:
Kuten mersun ostamisessa ylipäätään, että saa naapurit kateellisiksi. Paremmin se onnistuu huippumallilla kun tavallisella taksilla, minkä kyytiin kuka vaan pääsee. Tietenkin vuosimalli kannattaa valehdella yläkanttiin, niin vituttaa vielä enemmän.
..siis siitä vituttamisesta LOLLOL
- ässä....
Mulla w220 korin ässä mutta 5,5l kasilla, mittarissa 280000km, ei mitään ihmeen?? alustan osia ole tarvinnut vaihtaa eikä mitään muitakaan osia,kolinoita ei kuulu, sähköikkuna hajos kun oli ikkuna jäätynyt ja väkisin yritettiin avata, ei muuta vikaa vaikka olen ajanu jo 30000km
- Anonyymi
Jalla!
- Anonyymi
moro osaako joku s mersun omistaja sanoo mikä vois omas mersus olla vikana kuskin penkin säädöt ei toimi virta tulee napeille mutta mitään ei tapahu sulakkeet ehjät auto siis s320 vm 99 onko näis jokin tyyppi vika ?
- Anonyymi
Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanaha ässä ei kestä. Köyhät penat niitä osteloo. Vrs skoda pesee mennen tullen.
Lopetappa tommonen köyhien paskapuhe. Vanha ässä Mersu voittaa tommosen yökastelijoiden feikki sportti Skodan miljoona nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä sinänsä, että vieläkin näkee vanhoja mersuja ajossa. Noin vanhoja skodia taas ei.
Niin no mersut on erittäin hyviä premium autoja, jotka kestää ja Skodat on paskakasoja mitkä ei kestä mitään. Mielestäni ainoa Mersua parempi auto on bemari. Kaksi parasta automerkkiä on BMW ja Mercedes Benz. VW konsernin autot on kaikki ihan paskoja
- Anonyymi
S Mersu kyllä paras näistä kolmesta sakemannista mutta kyllä tuon ikäinen pitäisi jo paalata.
- Anonyymi
Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo ole jo vuoden 2007 kyselijälle tullut selväksi.
Eikös tuossa 2000-luvun vaihteessa tullut ruosteongelmaisia tehtaalta, ainakin E-sarja oli toivotonta…helmat, takaluukku…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346