Symbicort! onko ketään..

viima78

kuka käyttäisi sitä?
Olen nyt reilun kuukauden ajan käyttänyt sitä annoksella 2 2
en oikein ole huomannut sillä olevan olotilaani mitään vaikutusta.
Miten se auttaa teillä? Millaisia muutoksia huomaatte kyseisen lääkkeen ottamisen jälkeen?
Lääkäri määräsi sitä vielä 4kk eteenpäin ja sitten jatkosta ei ole tietoa..
Toivottavasti täältä löytyy joku joka voisi vastata =)

19

18455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nalle22

      mulla sitä menee annoksella 1-4 1-4, riippuen omasta olotilasta. yleensä otan 1-2 annosta..eihän se siis heti oloon autakaan, mutta pitkällä tähtäimellä mun olo on kyllä huomattavasti parantunut, enkä oo joutunu ottamaan avaavaa ties kuinka pitkään aikaan. mun lääkäri sanoikin että nykyään on sellanen suositus että sen avaavan sijasta otetaankin symbicortia..ja se avaava on ihan vaan hätävarana.
      mutta mä olen siis ollut tosi tyytyväinen symbicortiin, mulla meni ennen pulmicort, jossa ei ole kuin se hoitava lääke, kun symbicortissa on hoitavaa ja avaavaa samassa..yllättäen lääkkeen vaihdon jälkeen olo rupes paranemaan, eikä hengitystieinfektioita ole enää niin usein. onko sulla diagnosoitu astma?

    • astmaatikko

      löytyy yksi. Olen käyttänyt nyt Symbicorttia n. vuoden. Tai oikeastaan aluksi käytin Pulmicortia ja Oxista erikseen. Annos on 2-4 2-4 ja lääke on auttanut todella paljon. Oireet ovat vähentyneet selvästi. Muita lääkeitäni ovat Ventoline ja Accolate. Nyt tosin olin keuhkokuumeen takia muutaman päivän sairaalassa.

    • kallo

      Käytin Symbicortia vuosikaudet. Sen sisältämä avaava lääkehän on n. 10 kertaa voimakkaampi kuin Bricanyl. Kärsin vapinoista ja muista sivuvaikutuksista, vaikka veihän se varsinaiset astman oireet tehokkaasti pois.
      Nyt en käytä enää mitään lääkkeitä = olen vapaa astmasta, koska sain itseni täysin oireettomaksi Buteyko-menetelmän avulla. Tehokas juttu eikä sivuvaikutuksia.

    • Arzka

      Olen käyttänyt Symbicort fortea nyt 3 kk. Sitä
      ennen oli Pulmicort ja oxix ja Ventoline.
      Nyt en ole ottanut Ventolinea kertaakaan Symbicort:in aikana. Elmäni muuttui täysin
      Symbicort:in ansiosta. Suosittelen !!

    • Annukka-

      Olen käyttänyt Symbicorttia jo monen monta vuotta annostuksella 1 1 ja hyvin on auttanut. Avaavaa joudun käyttämään hyvin harvoin. Lääkärini oli myös sitä mieltä, että lääkettä ei tarvitsisi ottaa joka ilta, vaan vaikka kuukauden jaksona joka aloitetaan kun keuhkojen tilan huomataan muuttuneen huonompaan suuntaa.

      • aamulla ja illalla 2x

        Se että sä et huomaa sen vaikutusta ei ole ongelma. Symbicort kyllä tehoaa aivan varmmasti!
        Oikeastaan sen tehon huomaa todella hyvin jättämällä ottamatta ko. lääkkeen. Tosin lääkärisi voi moittia sua sitten kun sinut kuskataan teho-osastolle kun henki ei enää kulje!

        Omalla kohdallani ei ole ollut minkäänlaisia sivuoireita Symbicortin käytöstä. On TÄRKEÄÄ HUUHDELLA suu huolellisesti käytön jälkeen, sillä kortisonia sisältävät hengitettävät lääkkeet aiheuttavat helposti sammasta ja se ei ole kiva sairaus tai hmmm...sivuvaikutus...(kokemusta on)


    • on tuo

      Mulle vaihdettiin eilen tuo symbicort käyttöön, kun on niin pitkään jatkunut flunssa ja keuhkot on ihan limaset. Jumalaton tärinä alkaa mulla tuosta lääkkeestä. Annostus on 2*2. Käytössä oli myös beclomet ja buventol. Kattoo mitä lääkäri sanoo, että palataanko tuohon beclometiin, jahka paha vaihe on ohi.

      • kissukka

        oon käyttänyt monen vuoden aikana jon minkälaista astma lääkettä ja nyt löyty se mulle sopiva elikkä symbicort se sopii rittäin hyvin oo ollu tyytyväin.


    • jenzuuu

      juu kyllä mulla symbicort auttaa todella paljon jaksamiseen vaikuttaa kummasti käytän 2 annosta 2krt/pvä aamuin ja illoin ja muuta lääkettä en tarvii

    • Mikä parempi?

      Kysymys kallolle?

      Mikä on Buteyko-menetelmä? Käytän Seretide Diskus astmalääkettä kuureina, mielestäni se lisää vain liman eritystä joka sitten aiheuttaa hillittömiä yskänpuuskia. Ajattelin kysyä lääkäriltä vaihtoehtoa, Symbicotko vai mikä?

    • yksi astmaatikko

      Buteykosta:
      http://www.astmapysakki.fi/

      En kyllä suosittelisi jättämään astmalääkkeitä ja siirtymään pelkästään tuohon. Voi siitä silti lääkkeiden ohessa olla mahdollisesti apuakin, itse en ole kokeillut.

      Tuosta limaisuudesta. Minulla astmalääkkeiden käyttö lisää limaisuutta, jos astmani on pahentunut. En ole lääkäri, mutta oma kokemukseni on tämä: kun lima alkaa irrota, lääkkeet auttavat. Viime syksynä lääkitystäni nostettiin, ja sain sen seurauksena useamman viikon pituisen limaisen yskän, joka sitten helpotti hiljalleen ja limaisuus loppui viimein (mitä ei ollut tapahtunut moneen vuoteen). Astmahan on tulehdustauti, jonka seurauksena keuhkoihin kertyy limaa. Ei se sieltä yskimättä lähde. Ainakin minulla on näin: kun astma on pahimmillaan, niin yskittää, mutta lima ei irtoa.

      Olen jostain joskus lukenut, että avaavan lääkkeen ottamisen jälkeen yskittää, koska lima alkaa irrota. Se on siis toivottu vaikutus. Täytyyhän liman joskus tulla ulos.

    • tirppana tii

      symbicort ollu mulle paras vaihtis monista. ann.2&2 & 2= 8 suihketta päivä.Siihen tablettihoitoa ,antihistamiiniä.. mononuglegastia1..

      Kohtauslääkkeenä buventoli..
      kaksiteholääkkeistä voi tulla suonenvetoa ns.eli lihaskouristukset mulla oli semmosia tosi kovia öisin ja aamusin mutta nyt ne taas poissa.. magnesiumia siihen vaivaan... nyt ei ole vaan ollut eli ei magneakaan tarvita..

    • Hinku

      Buteyko-menetelmä = http://www.astmapysakki.fi. Sieltä voi ostaa pari e-kirjaakin.

    • pätkä54

      Mulla menee nyt Symbicort lisänä.Kaksi kertaa päivässä max 8annosta.Hoitavana lääkkeenä Pulmicort.Lisäksi vielä Bricanyl 0,5mg,Eipä vielä vaikutusta.Sitkee yskä jatkunnu 2viikoa.Limaa tulee keukoista ja nenästä tulee kirkasta paksua eritettä.Täytyypi ilmeisesti vielä käydä lääkärissä koskapa keukot rohisee siihen malliin.Nenäliinoja menee paketti kaupalla.Kortisonia en voi syödä isolla annoksella,koska diabeteslääkitys.Antihistamiinit löytyy,nenäsumutteet .Alkaa jo olla aika vaikeeta tää oleminen.

    • Minulla on keuhkoahtaumatauti-astmaepäily, joka odottaa spirometriaa. Symbicort forte on auttanut hyvin annoksella 1 annos aamuin illoin ja tarvittaessa 5-6 lisäannosta. Onko kenelläkään vastaavaa? Aikaisemmin oli Beclomet ja Ventoline, mutta ei niistä juuri ollut apua.
      Tupakoidakaan ei saisi, mutta se onkin jo vaikeampi juttu.

    • Pärjäilehän myös:)

      Sairastan astmaa ja Symbicort Fortea on normaaliannos 2 2 vuorokaudessa. Tarvittaessa 2 2 2 annosta vuorokaudessa.
      Lisäksi Retafyllin 200mg 1 1/vrk.
      Montelukasti 20mg 1/vrk.
      Bricanyl 0,5mg tarvittaessa
      Somac 1-2/vrk. vatsansuojaksi
      Prednisolon tarvittaessa
      Nasonex kuuriluontoisesti 1-2kk. ajan tarvittaessa.
      Aloitin 2006 vuonna lievimästä Symbicortin turbuhalerista ja nyt olen toista vuotta pärjännyt näillä lääkearsenaaleilla.
      Keuhkoahtauma on toki eri juttu, mutta kannattaa kokeilla, sillä Symbicort Forte on hyvä yhdistelmälääke, jossa on avaavaa ja hoitavaa lääkettä.
      Tupakointi vie lääkkeiltä hoitotehoja, joten tupakoimattomana voisit pärjätä pienemmillä (halvemmilla) lääkeannoksilla.
      En tupakoi, mutta työskentelen altisteisessa siivoojan työssä.

    • Anonyymi

      Olen vuosia käyttänyt kunned astma paheni niin pyydettävä muuta.Ei ollut sivuvaikutuksia silti ihan ok lääke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. 4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe