Koira-allergia?

allerginenko??

Meillä on ollut koira kevättalvesta lähtien. En muista millon nämä oireet alko, mutta joskus keväällä. Eli ensin oli että kurkkun alkoi kerääntyä limaa toisinaan. Nykyään sitä on jatkuvasti ja tuntuu että pitää kakoa limaa pois. Myös hengenahdistusta on ilmennyt, voisko tämä johtua koirasta ja kuinka se testataan? Onko jotain yksinkertaista testiä?
Ihme kyllä olisi jos mulle olis puhennu nyt koira-allergia, kun aikoinaan kotipihassani oli kissoja ja koiria ja silloin ei mulla oireita ollut.
Kiitoksia pikaisista vastauksista!

8

1479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin...

      Mulle ainakin testattiin prick-testillä. Semmosia pikku pistoja käteen.
      Ja jos ei ihan kamalan allerginen ole kissoille/koirille, niin ei niistä kyllä ulkona tule mitään oireita. Mulla ei ainakaan tule niistä mitään jos pihalla niitä rapsutan yms, mutta sisällä tulee kauheat oireet. Jos siis on jollakin ollut kauan koira kotona.

      • paikaisesta

        Vastauksestasi. Täytyy varata aika lääkärille. Meillä on kyllä iso saksanpaimenkoira kokoajan sisällä. Aamulla oireita ei yleensä tunnu tai ei niin pahana kuin illemmalla, koira kyllä nukkuu erihuoneessa ja makuuhuoneen ovi on kiinni ja muutenkin ollaan pyritty pitämään koira makkarin ulkopuolella...


      • syy
        paikaisesta kirjoitti:

        Vastauksestasi. Täytyy varata aika lääkärille. Meillä on kyllä iso saksanpaimenkoira kokoajan sisällä. Aamulla oireita ei yleensä tunnu tai ei niin pahana kuin illemmalla, koira kyllä nukkuu erihuoneessa ja makuuhuoneen ovi on kiinni ja muutenkin ollaan pyritty pitämään koira makkarin ulkopuolella...

        Hyvä käydä allergiatesteissä, mutta jos tulos on negatiivinen, etsi syytä muualta - ja se on pitkä prosessi, ellet ole tottunut tähän.

        Olen itse atoopikko, oppinut testaamaan asioita elämäni varrella ja aina löytänyt itse sen "syyn".

        Minäkin luulin olevani koiralle allerginen, mutta olinkin koiran muonalle (papanat). Kun koira alkoi syömään lisä-, väri- ja säilöntäaineetonta koiranruokaa, minä en enää saanut oireita (paha astmakohtaus).

        Kaikki hengitysteitä ärsyttävät aineet pitäisi minimoida, varsinkin kotona. Jätä KAIKKI hajusteita sisältävät tuotteet pois ja katso kuinka käy.
        Voiko joku tai jotkut aineet työpaikallasi olla syynä. Oireet tulevat monasti jälkikäteen.

        Joskus pieni lisä ärsyttävää ainetta (kemikaalia), voi laukaista oireilun. Tuo pieni lisä ei välttämättä ole se syy, syyt ovat muualla.

        Uudet huonekalut, uusi asunto, tietyt ruoka-aineet, yms.

        Itse herkistyin jollekin aineelle (koiran ruoassa) ja kärsin nokkosihottumasta pari vuotta, jos söin makkaroita ja leikkeleitä. Testasin välillä ja kutina palasi. Elikkä itse sain sekä ihottumaa että hengitystieoireita.

        Varsinaista aiheuttajaa (tarkkaan) en vieläkään tiedä, mutta koiran kanssa (pojan koira) on asuttu yhdessä mökillä monta kuukautta vuodessa ilman oireita.

        Salapolisiityötä on tehtävä ja paras tehdä se itse, kukaan muu ei siihen pysty.

        Toivotaan, että syy löytyy, eikä se ole koira-allergia.


      • aloittaja-
        syy kirjoitti:

        Hyvä käydä allergiatesteissä, mutta jos tulos on negatiivinen, etsi syytä muualta - ja se on pitkä prosessi, ellet ole tottunut tähän.

        Olen itse atoopikko, oppinut testaamaan asioita elämäni varrella ja aina löytänyt itse sen "syyn".

        Minäkin luulin olevani koiralle allerginen, mutta olinkin koiran muonalle (papanat). Kun koira alkoi syömään lisä-, väri- ja säilöntäaineetonta koiranruokaa, minä en enää saanut oireita (paha astmakohtaus).

        Kaikki hengitysteitä ärsyttävät aineet pitäisi minimoida, varsinkin kotona. Jätä KAIKKI hajusteita sisältävät tuotteet pois ja katso kuinka käy.
        Voiko joku tai jotkut aineet työpaikallasi olla syynä. Oireet tulevat monasti jälkikäteen.

        Joskus pieni lisä ärsyttävää ainetta (kemikaalia), voi laukaista oireilun. Tuo pieni lisä ei välttämättä ole se syy, syyt ovat muualla.

        Uudet huonekalut, uusi asunto, tietyt ruoka-aineet, yms.

        Itse herkistyin jollekin aineelle (koiran ruoassa) ja kärsin nokkosihottumasta pari vuotta, jos söin makkaroita ja leikkeleitä. Testasin välillä ja kutina palasi. Elikkä itse sain sekä ihottumaa että hengitystieoireita.

        Varsinaista aiheuttajaa (tarkkaan) en vieläkään tiedä, mutta koiran kanssa (pojan koira) on asuttu yhdessä mökillä monta kuukautta vuodessa ilman oireita.

        Salapolisiityötä on tehtävä ja paras tehdä se itse, kukaan muu ei siihen pysty.

        Toivotaan, että syy löytyy, eikä se ole koira-allergia.

        Tämä on hiukan oudohkoa, koska nyt ei tällä hetkellä ole minkäänlaisia oireita(ei ole ollut koko aamuun) ja olin kuitenkin koiran kanssa tuossa heti aamusta lenkillä. Hankin tuossa lisää tietoa yleisimmistä koira-allergikon oireista, mutta mulla nuo on hieman epätavallisia sellaisia.


    • minulla

      Saimme kaksi pikkukoiraa maaliskuussa, nyt syksyllä on alkanut vaivata kurkun limaisuus - pitää kakoa - ja joskus hengenahdistuskin. Yöllä ei ole mitään oireita ja nukun hyvin. Koirat eivät pääse makuuhuoneeseen. En oikein tiedä, mitä tehdä. Koirien kanssa oleminen ei tunnu kuitenkaan oireita lisäävän, joskus ne saattavat olla pahempia muualla kuin kotona. Olimme myös 4 päivää reissussa, eivätkä oireet lakanneet. Kauhistuttaa ajatella, että se johtuisi koirista. Hirvittävää. Siitä tulisi sydänsurua koko perheelle. Meillä on ollut koira aikaisemminkin (80-luvulla) ja lapsena kotonani oli koiria, mitään oireita ei ole ennen ollut eikä kukaan perheessäni ole allerginen...

      • minulla

        Kävin siis prick-testeissä, eikä ollut allergiaa!


    • Aksuliini:)

      Meillä todettiin tytöllä kun oli n.3v infektio astma
      ja koira oli jo kun tyttö syntyi.
      Tehtiin Prick-testi ja asteikolla 1-10 on Koiralle 2.
      Eli Lääkärit totesivat että parempi pitää koira, on Siedätyshoitoa.
      Eli jos olisi koira laitettu pois olisi ollut mahdollista, että ei kestä missään koiria tulisi niin vahva allergia.
      Mutta Pölu ja Pöly-punkki, Koivu Leppä Pujo ovat ne kaikkein pahimmat.
      no, jatkuvaa siivousta, kostealla rätillä pölyt pois päivittäin, kun ei ole pakkasia laitan Täkin ja Tyynyt Pakastimeen, joka toinen päivä.
      Kovilla pakkasilla ulos.
      Tytöllä on nyt käytössä Seretide ja Ventoline(Ventoline vain kun on "räkä-tauti päällä" ja joka aamu Aerius tabletti.
      Neiti täyttää ensi kuussa 7v. ja hyvin pärjäilee.
      Kissa meillä on myös ja veri koe näytti 0.
      Samoin Pric-testissä oli nollalla Hevonen(Käy ratsastamassa) ja marsuille0.
      Mene ihmeessä testiin, itse sairastuin siitepöly allesgiaan kun olin noin 28v.
      kohta olen 50v.
      On monia muitakin syitä olemassa kuin Koirasi.
      Testit eivät valehtele:) ja siivoukseenkin tottuu....
      toivottavasti selviää, mistä johtuu oireesi!

    • ole koira...

      Lääkäriin vain niin pääset allergia testiin. On turha lähteä itse spekuloimaan onko se koira vai joku muu.

      Ikävä todeta mutta ei se ole mikään ihme että se koira-allergia puhkeaa nyt vaikka ei ole ikinä tullut mitään oireita. MUTTA kyse ei välttämättä ole siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe