Teutatess (ja miksei muutkin)

Järkyttynyt nuori

Olet pahainen pilkkaaja joka jaksaa jauhata: Luther sitä ja Luther tätä. Jos ei LLL:kään mikään jumala ollut niin vielä vähemmän sitä oli Luther. Arvostan edellisiä kyllä suuresti, mutten aseta heitä kumpaakaan oman uskoni edelle tai perustaksi.

Kehoitan sinua istumaan alas ja lukemaan tai kuuntelemaan Jumalan sanaa, ihan vain OMALLE kohdallesi ja OMALLE pimeälle sydämellesi. Vaikkei meitä ole kehoitettu pitää uskoamme piilossa vakan alla, niin ei takuulla ole tarkoitus että siitä jauhetaan täällä netissä saastaisilla ja perkeleen luomilla palstoilla. En enää yhtään ihmettele, että netin vaaroista niin paljon varoitetaan.

47

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tämä on perkeleen luoma palsta ja siitä on oikein varoitettu eli kielletty, miten voi olla sinun purkauksesi täällä?
      Ettei olisi tullut ylitsekäymistä ja parannuksen aihetta?

      Jos taas olet ajatellut vä'hän neuvoa vanhoja "kelmejä", varo ettet tule itse neuvotuksi.

      Joskus on käynyt niin, että on vaihdettu ajatuksia ja on lähdetty sen vastustajan ajatusten kanssa kotiin.

      Muuten toivotan siunausta kilvoitukseesi ja hyvää joulun odotusta.

      • teutatess

        En tiä , mutta johtuisiko . aloitukseta johon vastasi , se meni vissiin näin .
        Miksi tämä . Ja nimimerkki oli " perkeleen ".

        EI KAI KUKAAN SIITÄ .MUUTA EN TIÄ


      • Ketjun aloittaja

        Juuri noin olen kuullut kaikkien väärin ymmärtäneiden suusta: varoitettu on yhtäkuin kielletty.
        Minusta ne on kaksi aivan eri asiaa.. Meitä ei
        -tähän asti ainakaan- ole KIELLETTY tekemästä yhtään mitään. Varoitetaan kauniisti ja rakkaudella monistakin asioita.
        Enkä minä pidä tämän palstan "vanhoja kelmejä" mitenkään vastustajina. Pikemminkin ressukoina, jotka eivät syystä tai toisesta jaksa uskoa j
        Jumalan sanaa sellaisenaan. Ottakaa kelmit oppinne vaikka aivan pienistä lapsista ja heidän ihanasta lapsenuskostaan.


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Juuri noin olen kuullut kaikkien väärin ymmärtäneiden suusta: varoitettu on yhtäkuin kielletty.
        Minusta ne on kaksi aivan eri asiaa.. Meitä ei
        -tähän asti ainakaan- ole KIELLETTY tekemästä yhtään mitään. Varoitetaan kauniisti ja rakkaudella monistakin asioita.
        Enkä minä pidä tämän palstan "vanhoja kelmejä" mitenkään vastustajina. Pikemminkin ressukoina, jotka eivät syystä tai toisesta jaksa uskoa j
        Jumalan sanaa sellaisenaan. Ottakaa kelmit oppinne vaikka aivan pienistä lapsista ja heidän ihanasta lapsenuskostaan.

        ymmärrettävä niin, että kaikkea varoiteltua pitää ainakin kerran kokeilla ?

        Minusta käytät turhan kovaa kieltä, mistä lie oppinut.
        Minuun ainakaan ei vetoa se, että varoitellaan perkeleen värkkämällä nettisivulla. Päin vastoin, sellainen usko, joka tuottaa tuota kielenkäyttöä, tulee vastenmieliseksi.

        Jos nyt lukisit kumminkin niin tämän on värkännyt ENIRO.


      • esimerkkejä
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Juuri noin olen kuullut kaikkien väärin ymmärtäneiden suusta: varoitettu on yhtäkuin kielletty.
        Minusta ne on kaksi aivan eri asiaa.. Meitä ei
        -tähän asti ainakaan- ole KIELLETTY tekemästä yhtään mitään. Varoitetaan kauniisti ja rakkaudella monistakin asioita.
        Enkä minä pidä tämän palstan "vanhoja kelmejä" mitenkään vastustajina. Pikemminkin ressukoina, jotka eivät syystä tai toisesta jaksa uskoa j
        Jumalan sanaa sellaisenaan. Ottakaa kelmit oppinne vaikka aivan pienistä lapsista ja heidän ihanasta lapsenuskostaan.

        Onko ketjun aloittaja humoristi, narsisti vai hengellisesti pimeä?

        Mitä jumalansanaa nämä "vanhat kelmit" eivät
        jaksa uskoa sellaisenaan?
        Pari esimerkkiä

        Esimerkkejä tähän, ettei aloittaja syyllisty väärään syytökseen.


      • - Abimelek
        esimerkkejä kirjoitti:

        Onko ketjun aloittaja humoristi, narsisti vai hengellisesti pimeä?

        Mitä jumalansanaa nämä "vanhat kelmit" eivät
        jaksa uskoa sellaisenaan?
        Pari esimerkkiä

        Esimerkkejä tähän, ettei aloittaja syyllisty väärään syytökseen.

        Siitähän kenkä puristaa. Totuuden tullessa yhä enemmän julkiseksi, nämä lähes rajattomasta vallastaan lestadiolaisuudessa nauttivat henkilöt ahdistuvat, vallan menettämisen pelossa.

        Siksi he kiihdyttävät propagandaansa,
        "kaiken maailman kuolleen uskon ja kuolleen kirkon uhkatelijöistä."

        He siis pitävät valtaansa pelottelemalla Jumalan lapsia muista Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyistä kristityistä. Näistä on valheellisen propagandan avulla muokattu "kristillisyyteen" viholliskuva.

        Sinänsä jokaisella seurakunnalla ja kristillisellä yhteisöllä on oma yksilöllinen identiteettinsä. Kun tämä on terveellä pohjalla niin se kuuluu asiaan.

        Mutta sitten kun identiteetistä tehdään järeä propaganda tykki, joka suunnataan Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjä Jumalan lapsia päin, niin silloin ollaan jo kaukana metsässä.


      • Leeviläinen

        "Jos tämä on perkeleen luoma palsta ja siitä on oikein varoitettu eli kielletty, miten voi olla sinun purkauksesi täällä?
        Ettei olisi tullut ylitsekäymistä ja parannuksen aihetta?"
        Kukahan oli tämän perkeleen luoman palstan ylin sensori tässä pari vuotta? Nyt sama sensori riehuu foorumissa päivittäin! Sensuroisitko nyt puheitasi, tahi josko olisit hieman hiljempaa, ex-sheriffi?


      • Leeviläinen kirjoitti:

        "Jos tämä on perkeleen luoma palsta ja siitä on oikein varoitettu eli kielletty, miten voi olla sinun purkauksesi täällä?
        Ettei olisi tullut ylitsekäymistä ja parannuksen aihetta?"
        Kukahan oli tämän perkeleen luoman palstan ylin sensori tässä pari vuotta? Nyt sama sensori riehuu foorumissa päivittäin! Sensuroisitko nyt puheitasi, tahi josko olisit hieman hiljempaa, ex-sheriffi?

        miten voi olla sellainen kannanotto yleensä, jos kerran on kielletty.

        Sinä saat olla mitä mieltä haluat, met olemma nyt tasa-arvoisia. Sinä et voi sensuroida minua enkä minä sinua.

        Olisinahn minä voinut ottaa jonkin muu´nkin nimimerkin tai voisin vaihdella sitä, mutta tämä rekisteröity oli ihan kätevä.

        Minä en pidä tätä perkeleen luomuksena. Tämä voi olla joko hyvä' tai huono. mielestäni ei tarvitse arvottaa lainkaan. Joka lukee tekee sen omalla vastuullaan ja niin ieskäsin.


    • teutatess

      Kiitos huomaavaisuudesta .
      Olenkin jo kauan odottanut sinun kommenttiasi .
      Sinähän sen tiedät kun hieroja olet .

      Varoitus tuli vain myöhään .

      Ajatellaan nyt vaikka meitä suuria syntisiä .
      Saamme uskoa kuitenkin syntimme anteeksi JEESUKSEN KRISTUKSEN LUVALLA . Hän on luvannut ostaa meidät kaikki , se tarkoittaa sitä , että saamme uskoa vaikka olemme netissäkin käyneet .

      Älä sinä tee rajoituksia jos niitä ei JEESUSKAAN TEHNYT , KOETA SAADA TUNNELMASTA KIINNI KAIKESTA HUOLIMATTA .

      Jos jokin asia menee ohi anna mennä ei sinunkaan tarvi olla joka asiassa oikeassa .

      • teutatess

        MUTTA JEESUS KUTSUI HEIDÄT TYKÖNSÄ JA SANOI :

        Te tiedätte , että kansojen ruhtinaat Herroina niitä hallitsevat , ja että mahtavat käyttävät valtaansa niitä kohtaan . Näin älkööt olko teillä keskenänne , vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi , se olkoon teidän palvelijanne , ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen , se olkoon orjanne niin kuin ei ihmisenpoikakaan tullut palveltavaksi , vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä .


    • nuorimmainen

      Kyllä nuori olet oikeassa. Sanonta kuuluu paskat putoaa rattailta pitää täälläkin paikkansa. Vielä kun ne pudonneet ovat saaneet kolhun sisinpään ja ovat vielä äänekkäitä.

      • vennamosi omaksunut.

        Hän sanoi aikanaan, kun eduskuntaryhmä oli puolittunut vaaleissa, että paskat tippuvat rattailta.

        Tuo ei siis ole kristillinen saati raamatullinen sanonta.

        Jumalalle oli jokainen ihminen niin arvokas, että lähti itse etsimään Jeesuksessa Kristuksessa jokaista kadonnutta ja eksynyttä.

        Jos Jumalan armo olisi ihmisten varassa, jäisi taivaasta paljon porukkaa pois, jotka kunnon ristittyjen mielestä ovat paskaa.

        Sietäisi miettiä.


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        vennamosi omaksunut.

        Hän sanoi aikanaan, kun eduskuntaryhmä oli puolittunut vaaleissa, että paskat tippuvat rattailta.

        Tuo ei siis ole kristillinen saati raamatullinen sanonta.

        Jumalalle oli jokainen ihminen niin arvokas, että lähti itse etsimään Jeesuksessa Kristuksessa jokaista kadonnutta ja eksynyttä.

        Jos Jumalan armo olisi ihmisten varassa, jäisi taivaasta paljon porukkaa pois, jotka kunnon ristittyjen mielestä ovat paskaa.

        Sietäisi miettiä.

        Kaveri edustaa aivan esimerkillisesti oman vanhurskauden perkelettä. Armottomuus, kovuus, ihmispelko, syyllisyys, häpeä, lakihenkisyys, rakkaudettomuus ja yleinen hyväksytty välinpitämättömyys ihmisten kuolemattomista sieluista, kaikki osuvat tässä henkilössä nappiin. Oman vanhurskauden perkeleelle jokainen taivaasta pudonnut on riemuvoitto, kuten tällekin henkilölle.


    • teutatess

      Vai siitä onkin kysymys , Kun olen panetellut vanhempia !. Voihan sitä sanoa asiansa suoraan .
      Ei kuitenkaan ole kehotettu Uskomaan ihmisten sanaa vaan JUMALAN SANAAN USKOMISTA ON AINA TEROITETTU .
      Jos minä olen nyrjäyttänyt luottoni lappiin , en luulisi sinun olevan .
      Mitä tulee näillä pahoilla palstoilla puhumiseen, ei se yhtään kirkasta KRISTUSTA . ETTÄ ALOITAT SODAN
      minua ja meitä vastaan . minä pyydän anteeksi sopimattomia sanojani .
      Minulle Luther oli USKON PUHDISTAJA , EIKÄ SINULLAKAAN OLISI USKO ILMAN häntä . sinäkin olisit vielä Paavin vallan alla .

      • - Abimelek

        Opit pitääkin aina arvostella Pyhän Raamatun äärellä. Ei Raamattua ole kirjoitettu sen vuoksi että joku henkilö, henkilöt, taikka yhdistykset rohmuaisivat vallan ja kunnian Jumalan töistä itselleen.

        Kukaan ihminen tai ihmisryhmä ei ole erehtymätön, - ei sinnepäinkään.

        Juuri opin arvostelun vaientamisyritykset osoittavat sen, kuinka epävarmalla hyllyvällä pohjalla vahvasti isien perinteisiin luottava ja hengellisestä kasvusta Jeesuksessa Kristuksessa kieltäytyvä hengellinen liike on.

        Tästä syystä (pelko ja epäluulot) liikkeessä käytetään vahvaa propagandaa muista uskovista. Väkeä pelotellaan kuuntelemasta Jumalan sanaa muualla kuin ainoastaan "vain me" liikkeen tulkitsemana. Syy on aivan luonnollinen, oma hengellinen pohja on rakentunut osittain epäterveelle ja Jumalan sanan valossa kestämättömälle perustalle. Tästä on kysymys.

        Tämä koskee oppia ja opetusta. Eri kysymys ovat sitten henkilöt. Jumala rakastaa jokaista luomaansa ihmistä. Henkilö, (olkoot vaikka liikkeen johtaja), pelastuu vain sen vuoksi että Jumala Pojassaan Kristuksessa armahtaa häntä, ja antaa nänen syntinsä anteeksi. OMASTA henkilökohtaisesta uskostaan liikkeen johtajakin ainoastaan todistaa. Ihminen ei voi toista johdattaa pidemmälle kun on itse kasvanut USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, nimenomaan HÄNEEN.

        Holistisesti yksilöitä sitova ja hallitsemaan pyrkivä uskonnollinen perinne voi olla monesti jopa haitaksikin Jeesuksen Kristuksen henkilökohtraiselle kohtaamiselle. Jeesus on kuitenkin tie, kristillisyys ei ole se tie, vaan USKO JEESUKSEEN. Usko Kristuksen sanaan.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Opit pitääkin aina arvostella Pyhän Raamatun äärellä. Ei Raamattua ole kirjoitettu sen vuoksi että joku henkilö, henkilöt, taikka yhdistykset rohmuaisivat vallan ja kunnian Jumalan töistä itselleen.

        Kukaan ihminen tai ihmisryhmä ei ole erehtymätön, - ei sinnepäinkään.

        Juuri opin arvostelun vaientamisyritykset osoittavat sen, kuinka epävarmalla hyllyvällä pohjalla vahvasti isien perinteisiin luottava ja hengellisestä kasvusta Jeesuksessa Kristuksessa kieltäytyvä hengellinen liike on.

        Tästä syystä (pelko ja epäluulot) liikkeessä käytetään vahvaa propagandaa muista uskovista. Väkeä pelotellaan kuuntelemasta Jumalan sanaa muualla kuin ainoastaan "vain me" liikkeen tulkitsemana. Syy on aivan luonnollinen, oma hengellinen pohja on rakentunut osittain epäterveelle ja Jumalan sanan valossa kestämättömälle perustalle. Tästä on kysymys.

        Tämä koskee oppia ja opetusta. Eri kysymys ovat sitten henkilöt. Jumala rakastaa jokaista luomaansa ihmistä. Henkilö, (olkoot vaikka liikkeen johtaja), pelastuu vain sen vuoksi että Jumala Pojassaan Kristuksessa armahtaa häntä, ja antaa nänen syntinsä anteeksi. OMASTA henkilökohtaisesta uskostaan liikkeen johtajakin ainoastaan todistaa. Ihminen ei voi toista johdattaa pidemmälle kun on itse kasvanut USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, nimenomaan HÄNEEN.

        Holistisesti yksilöitä sitova ja hallitsemaan pyrkivä uskonnollinen perinne voi olla monesti jopa haitaksikin Jeesuksen Kristuksen henkilökohtraiselle kohtaamiselle. Jeesus on kuitenkin tie, kristillisyys ei ole se tie, vaan USKO JEESUKSEEN. Usko Kristuksen sanaan.

        Matt. 5:44   Mutta minä sanon teille:

        rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        Matt. 5:45   että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

        Matt. 5:46   Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

        Matt. 5:47   Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

        Matt. 5:48   Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Opit pitääkin aina arvostella Pyhän Raamatun äärellä. Ei Raamattua ole kirjoitettu sen vuoksi että joku henkilö, henkilöt, taikka yhdistykset rohmuaisivat vallan ja kunnian Jumalan töistä itselleen.

        Kukaan ihminen tai ihmisryhmä ei ole erehtymätön, - ei sinnepäinkään.

        Juuri opin arvostelun vaientamisyritykset osoittavat sen, kuinka epävarmalla hyllyvällä pohjalla vahvasti isien perinteisiin luottava ja hengellisestä kasvusta Jeesuksessa Kristuksessa kieltäytyvä hengellinen liike on.

        Tästä syystä (pelko ja epäluulot) liikkeessä käytetään vahvaa propagandaa muista uskovista. Väkeä pelotellaan kuuntelemasta Jumalan sanaa muualla kuin ainoastaan "vain me" liikkeen tulkitsemana. Syy on aivan luonnollinen, oma hengellinen pohja on rakentunut osittain epäterveelle ja Jumalan sanan valossa kestämättömälle perustalle. Tästä on kysymys.

        Tämä koskee oppia ja opetusta. Eri kysymys ovat sitten henkilöt. Jumala rakastaa jokaista luomaansa ihmistä. Henkilö, (olkoot vaikka liikkeen johtaja), pelastuu vain sen vuoksi että Jumala Pojassaan Kristuksessa armahtaa häntä, ja antaa nänen syntinsä anteeksi. OMASTA henkilökohtaisesta uskostaan liikkeen johtajakin ainoastaan todistaa. Ihminen ei voi toista johdattaa pidemmälle kun on itse kasvanut USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, nimenomaan HÄNEEN.

        Holistisesti yksilöitä sitova ja hallitsemaan pyrkivä uskonnollinen perinne voi olla monesti jopa haitaksikin Jeesuksen Kristuksen henkilökohtraiselle kohtaamiselle. Jeesus on kuitenkin tie, kristillisyys ei ole se tie, vaan USKO JEESUKSEEN. Usko Kristuksen sanaan.

        Matt. 22:37   Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'
        Matt. 22:38   Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

        Matt. 22:39   Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'

        Matt. 22:40   Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

        Matt. 22:41   Ja fariseusten ollessa koolla Jeesus kysyi heiltä
        Matt. 22:42   sanoen:

        "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?"

        He sanoivat hänelle: "Daavidin."

        Matt. 22:43   Hän sanoi heille:

        "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
        Matt. 22:44   'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'

        Matt. 22:45   Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"

        Matt. 22:46   Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään.

        -------

        Matt. 23:1   Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        Matt. 23:2   sanoen:

        "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.

        Matt. 23:3   Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.

        Matt. 23:4   He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.
        Matt. 23:5   Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten,

        - että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        Matt. 23:6   ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        Matt. 23:7   ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi.'

        Matt. 23:8   Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Matt. 23:9   Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

        Matt. 23:10   Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        Matt. 23:11   Vaan joka teistä on suurin,

        - se olkoon teidän palvelijanne.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Opit pitääkin aina arvostella Pyhän Raamatun äärellä. Ei Raamattua ole kirjoitettu sen vuoksi että joku henkilö, henkilöt, taikka yhdistykset rohmuaisivat vallan ja kunnian Jumalan töistä itselleen.

        Kukaan ihminen tai ihmisryhmä ei ole erehtymätön, - ei sinnepäinkään.

        Juuri opin arvostelun vaientamisyritykset osoittavat sen, kuinka epävarmalla hyllyvällä pohjalla vahvasti isien perinteisiin luottava ja hengellisestä kasvusta Jeesuksessa Kristuksessa kieltäytyvä hengellinen liike on.

        Tästä syystä (pelko ja epäluulot) liikkeessä käytetään vahvaa propagandaa muista uskovista. Väkeä pelotellaan kuuntelemasta Jumalan sanaa muualla kuin ainoastaan "vain me" liikkeen tulkitsemana. Syy on aivan luonnollinen, oma hengellinen pohja on rakentunut osittain epäterveelle ja Jumalan sanan valossa kestämättömälle perustalle. Tästä on kysymys.

        Tämä koskee oppia ja opetusta. Eri kysymys ovat sitten henkilöt. Jumala rakastaa jokaista luomaansa ihmistä. Henkilö, (olkoot vaikka liikkeen johtaja), pelastuu vain sen vuoksi että Jumala Pojassaan Kristuksessa armahtaa häntä, ja antaa nänen syntinsä anteeksi. OMASTA henkilökohtaisesta uskostaan liikkeen johtajakin ainoastaan todistaa. Ihminen ei voi toista johdattaa pidemmälle kun on itse kasvanut USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, nimenomaan HÄNEEN.

        Holistisesti yksilöitä sitova ja hallitsemaan pyrkivä uskonnollinen perinne voi olla monesti jopa haitaksikin Jeesuksen Kristuksen henkilökohtraiselle kohtaamiselle. Jeesus on kuitenkin tie, kristillisyys ei ole se tie, vaan USKO JEESUKSEEN. Usko Kristuksen sanaan.

        Kenelle tulee olla kuuliainen?

        Meille on tullut tutuksi tälläkin sivulla muuta mies Ruotsin puolelta. Heistä on vannotettu että heille tulee olla kaikessa kuuliainen. Itse he julistavat omasta suustaan saman. Tämä tekee asiasta vieläkin hämmästyttävämmän. Hengellinen työkin pitää kuulema tehdä niin, että se on iloksi näille muutamille miehille.

        Kuinka joku voi tämän jälkeen vielä sanoa että hengellinen pohja on terve?

        Eräs rakas opettaja sanoi minulle suoraan, että hän on rukoillut asioiden menevän niin pitkälle että ihmiset heräisivät huomaamaan mistä tässä on kysymys. Tuon uskollisen Herran palvelijan rukousvastaus on edennyt melkoisella vauhdilla.

        Johtaja ei ole isäntä Herran seurakunnassa, vaan hän on kaikkien toisten palvelija. Isännän asenne, (OMISTAVA käskevä komenteleva sanasta pois horjahteleva ristiriitainen), johdon taholla osoittaa nyt asioiden olevan pahasti pielessä. Tämä ei parane pois selittelemällä, vaan se pahenee.

        Jeesus pitää takuuvarmasti huolen lampaistaan myrskyn silmässäkin. Hän antaa nälkäisille tuuan ajallansa. Jeesus tuntee omansa ja hänen omansa tuntevat hänen äänensä.

        Oikea opettaja johdattaa aina autuutta etsivän Kristuksen luo. Se tapahtuu julistamalla jo parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Uskosta jo vanhurskaiksi tulleille julistetaan väkevästi uskosta Kristukseen. Jumala herättää synnin unessa nukkuvan lain kautta. Laista herännyt johdatetaan USKOMAAN KRISTUKSEN SOVITUKSEEN.


      • R-Emma
        - Abimelek kirjoitti:

        Kenelle tulee olla kuuliainen?

        Meille on tullut tutuksi tälläkin sivulla muuta mies Ruotsin puolelta. Heistä on vannotettu että heille tulee olla kaikessa kuuliainen. Itse he julistavat omasta suustaan saman. Tämä tekee asiasta vieläkin hämmästyttävämmän. Hengellinen työkin pitää kuulema tehdä niin, että se on iloksi näille muutamille miehille.

        Kuinka joku voi tämän jälkeen vielä sanoa että hengellinen pohja on terve?

        Eräs rakas opettaja sanoi minulle suoraan, että hän on rukoillut asioiden menevän niin pitkälle että ihmiset heräisivät huomaamaan mistä tässä on kysymys. Tuon uskollisen Herran palvelijan rukousvastaus on edennyt melkoisella vauhdilla.

        Johtaja ei ole isäntä Herran seurakunnassa, vaan hän on kaikkien toisten palvelija. Isännän asenne, (OMISTAVA käskevä komenteleva sanasta pois horjahteleva ristiriitainen), johdon taholla osoittaa nyt asioiden olevan pahasti pielessä. Tämä ei parane pois selittelemällä, vaan se pahenee.

        Jeesus pitää takuuvarmasti huolen lampaistaan myrskyn silmässäkin. Hän antaa nälkäisille tuuan ajallansa. Jeesus tuntee omansa ja hänen omansa tuntevat hänen äänensä.

        Oikea opettaja johdattaa aina autuutta etsivän Kristuksen luo. Se tapahtuu julistamalla jo parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Uskosta jo vanhurskaiksi tulleille julistetaan väkevästi uskosta Kristukseen. Jumala herättää synnin unessa nukkuvan lain kautta. Laista herännyt johdatetaan USKOMAAN KRISTUKSEN SOVITUKSEEN.

        Jolla korvat on, kuulkoon!
        Abimelekin kirjoituksille sanon Aamen!

        Ole Ylistetty Herramme Jeesus!


      • ...

        Juuri noin: Ei kuitenkaan ole kehotettu Uskomaan ihmisten sanaa vaan JUMALAN SANAAN USKOMISTA ON AINA TEROITETTU. Mistä se sana muuten tulisi ellei Jumalalla olisi omaa miestä, jolle se puheen lahja on varta vasten annettu?


      • teutatess
        ... kirjoitti:

        Juuri noin: Ei kuitenkaan ole kehotettu Uskomaan ihmisten sanaa vaan JUMALAN SANAAN USKOMISTA ON AINA TEROITETTU. Mistä se sana muuten tulisi ellei Jumalalla olisi omaa miestä, jolle se puheen lahja on varta vasten annettu?

        Kyllä , mutta minulla pitää olla varmuus, että se on JUMALAN SANAA . Eikä opittua ihmisen sanaa .
        Voitko olla varma että se on annettu, minulla ei ole varmuutta heidän puheesta , nimittäin luottoa ei oteta noin vaan, se saavutetaan .
        Mutta sitä ei saavuteta konekivääri puheella .


      • ...
        teutatess kirjoitti:

        Kyllä , mutta minulla pitää olla varmuus, että se on JUMALAN SANAA . Eikä opittua ihmisen sanaa .
        Voitko olla varma että se on annettu, minulla ei ole varmuutta heidän puheesta , nimittäin luottoa ei oteta noin vaan, se saavutetaan .
        Mutta sitä ei saavuteta konekivääri puheella .

        On tainnut "konekivääripuhe" osua "maaliinsa".

        Minusta esim. ne ovat kauniita esimerkkejä siitä ANNETUSTA puheesta, kun uskovat ihmiset katuvalla ja särkyneellä sydämellä menevät pyytämään syntejään anteeeksi.

        Epäilijöillä ei koskan ole ollut sijaa Jumalan sydämessä.
        Sanotaanhan eräässä virressäkin: Vain lapsenmielisille Taivas aukeaa. Ajatteleppa sitä.


      • - Abimelek
        ... kirjoitti:

        On tainnut "konekivääripuhe" osua "maaliinsa".

        Minusta esim. ne ovat kauniita esimerkkejä siitä ANNETUSTA puheesta, kun uskovat ihmiset katuvalla ja särkyneellä sydämellä menevät pyytämään syntejään anteeeksi.

        Epäilijöillä ei koskan ole ollut sijaa Jumalan sydämessä.
        Sanotaanhan eräässä virressäkin: Vain lapsenmielisille Taivas aukeaa. Ajatteleppa sitä.

        Asenteesi on väärä, tämä on ensimmäinen havaintoni.

        Tiedämme kyllä tuon omakohtaisesti että syntinen tarvitsee ja kaipaa syntien anteeksiantamusta.
        Päivittän ja aivan hetkittäin. Kuin kristallinkirkas virta, vuotaa armo Jumalan ja Karitsan istuimelta. Tämän voi jokainen lukea Ilmestyskirjan viimeisestä luvusta.

        Hallelujaa kiitos Jeesus!!

        Kuinka synnit sitten saadaan anteeksi Raamatun mukaan? Ne saadaan anteeksi USKOMALLA synnit anteeksi Kristuksen sovitustyön tähden ja hänen sovintoverensä kautta! Siis lyhyesti sanottuna USKOMALLA! Ei esimerkiksi tekemällä, taikka jollakin muulla tavalla ansaitsemalla.

        Uskon horjuessa käytetään Jumalan lahjoittamia armovalineita.

        Jumalan sana, Pyhät Sakramentit, saarnattu Jumalan sana, luettu Jumalan sana, myös kahdenkeskinen rippi jossa ripittäytyjä saa kuulla aivan henkilökohtaisen synninpäästön omaa tuntoa vaivaavista synneistään.

        Kaikki nämä mainut yhdessä ja kukin erikseen, - USKON KAUTTA -, vakuuttavat, että sinun syntisi ovat anteeksi annetut Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

        Vaan mitä voi jos uskoa ei ole??

        Sen olemme täältäkin havainneet hyvin, että kun USKO on loppunut, nii tilalle on tullut lukematon määrä erilaisia konsteja, joilla yritetään itsepalveluperiaatteella ja osamaksulla ansaita Jumalan armoa.


    • nyky-nuori

      on parempi kuin uteliaisuuden tyydyttäminen. Olin hiljakkoin yhdessä nuortenillassa, jossa oli useita kymmeniä es-nuoria koolla ja joitakin vanhempiakin uskovia ihmisiä ja muutama saarnamieskin. Illassa tutkittiin Jumalan sanaa ja sen neuvoja. Meitä varoitettiin juuri näistä netin lestadiolaispalstoista, ettei ole syytä edes uteliaisuudesta mennä sinne kurkkimaan. Nyt kuitenkin olen eksynyt ensi kerran tänne lueskelemaan tämän palstan kirjoitelmia ja rehellisesti sanoen, ei täällä tule muuta kuin pää kipeäksi. Oikea oli neuvo ja on syytä uskoa, ettei es-nuorien kannata tänne tulla kurkkimaan.

      • Kenelle usko on tai pitäisi olla kuuliainen?

        Eikö Jumalan sanalle, eli Kristukselle.

        Nyt mielelläni kysyisin, miten tutkiminen tapahtui ja oliko raamattu esillä?
        Vai oliko yksimielisyys sellainen, että yksi määräsi ja toiset nyökyttellivät innokkaasti.

        Ftaroi moment: Kuitenkin tämä palsta jakaa jotain tietoa esikoisuudesta myös. Kumpi on nyt sitten parempi, jos kanssapuheasiantuntijan mielestä ulkopuolella olevat antavat väärää informaatiota, eikö sinun ja kaltaitesi pitäisi pitää oikeaa tietoa esillä.

        Jos teillä kynttilä palaa, sitä' ei saa sanan mukaan piilottaa vakan alle. Kysäseppä tätä seuraavissa kansiksissa.


      • - Abimelek

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille:

        1. "Menkää kaikkeen maailmaan
        2. ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        ----------

        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark. 16:17   Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
        - minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
        - puhuvat uusilla kielillä,
        Mark. 16:18   
        - nostavat käsin käärmeitä,
        - ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita;
        - he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        ----------

        Sinun kaltaisesi pelkurit paskantavat kauhusta housuunsa ja juoksevat omasta vanhurskudesta rakentamiensa muuriensa taakse piiloon.


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        Kenelle usko on tai pitäisi olla kuuliainen?

        Eikö Jumalan sanalle, eli Kristukselle.

        Nyt mielelläni kysyisin, miten tutkiminen tapahtui ja oliko raamattu esillä?
        Vai oliko yksimielisyys sellainen, että yksi määräsi ja toiset nyökyttellivät innokkaasti.

        Ftaroi moment: Kuitenkin tämä palsta jakaa jotain tietoa esikoisuudesta myös. Kumpi on nyt sitten parempi, jos kanssapuheasiantuntijan mielestä ulkopuolella olevat antavat väärää informaatiota, eikö sinun ja kaltaitesi pitäisi pitää oikeaa tietoa esillä.

        Jos teillä kynttilä palaa, sitä' ei saa sanan mukaan piilottaa vakan alle. Kysäseppä tätä seuraavissa kansiksissa.

        Tiedät yhtä hyvin kun minäkin nämä
        "kanssapuheet". :-)

        JOS heillä olisi jotakin sellaista, joka kestää koetuksen, niin eivät he silloin pakenisi, ja varoittelisi julistamasta muillekin pelastuksen sanomaa, mutta kun heillä ei ole, perinteen painolasti on niin kova. Sillä Jumalan valtakunta kärsii väkivaltaa, ja VAIN VÄKEVÄT SEN REPIVÄT ITSELLENSÄ.

        Kuten huomaat evankeliumi kohtaa voimakasta vastustusta, myöskin uskonnollisten ihmisten joukossa.


      • Old-Boy
        vihne kirjoitti:

        Kenelle usko on tai pitäisi olla kuuliainen?

        Eikö Jumalan sanalle, eli Kristukselle.

        Nyt mielelläni kysyisin, miten tutkiminen tapahtui ja oliko raamattu esillä?
        Vai oliko yksimielisyys sellainen, että yksi määräsi ja toiset nyökyttellivät innokkaasti.

        Ftaroi moment: Kuitenkin tämä palsta jakaa jotain tietoa esikoisuudesta myös. Kumpi on nyt sitten parempi, jos kanssapuheasiantuntijan mielestä ulkopuolella olevat antavat väärää informaatiota, eikö sinun ja kaltaitesi pitäisi pitää oikeaa tietoa esillä.

        Jos teillä kynttilä palaa, sitä' ei saa sanan mukaan piilottaa vakan alle. Kysäseppä tätä seuraavissa kansiksissa.

        moneen kertaan kanssapuheissa ja selväks on tullu. Emme tarvitse mitään nettipalstan selityksiä; niissä kun on paljon rikkaruohon siemeniä joukossa!


      • Köyhä matkalainen
        - Abimelek kirjoitti:

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille:

        1. "Menkää kaikkeen maailmaan
        2. ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        ----------

        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark. 16:17   Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
        - minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
        - puhuvat uusilla kielillä,
        Mark. 16:18   
        - nostavat käsin käärmeitä,
        - ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita;
        - he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        ----------

        Sinun kaltaisesi pelkurit paskantavat kauhusta housuunsa ja juoksevat omasta vanhurskudesta rakentamiensa muuriensa taakse piiloon.

        Luepa Paavalin sanat Galatalaiskirjeestä; "Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei hän lankee"!


      • Old-Boy kirjoitti:

        moneen kertaan kanssapuheissa ja selväks on tullu. Emme tarvitse mitään nettipalstan selityksiä; niissä kun on paljon rikkaruohon siemeniä joukossa!

        Ilm:
        Kirje Laodikean seurakunnalle

        14. "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16. Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.
        17. "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.
        18. Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        19. Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!
        20. Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.
        21. "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
        22. "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille."


        Pelottavan paljon yhtymäkohtia. Meillä on niin korkea viisaus, ettemme mitään tarvitse.

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armonsa.

        Kiinnostaa nuo rikkaruohon siemenet.
        Olisiko nyt ymmärrettävä, että sana pöntöstä on täysin vapaata rikkaruohon siemenistä?


      • - Abimelek
        Köyhä matkalainen kirjoitti:

        Luepa Paavalin sanat Galatalaiskirjeestä; "Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei hän lankee"!

        Kiitos ja kunnia Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Isän Pojan ja Pyhän Hengen, MINÄ USKON TÄNÄÄNKIN!
        Hallelujaa!

        Luuletko sinä seisovasi?

        Saisinko nyt kuulla oman sinun suusi todistuksen henkilökohtaisesta uskostasi? Kiitos?

        Kysyn vielä sitä, että loukkako se jollakin tavalla sinua, kun minä saan Jumalan armosta asua Herran huoneessa JOKA PÄIVÄ, ja olla täysin vakuuttunut siitä että Jumala ei minua IKINÄ hylkää?

        Jos koet ettei sinulla ole vielä tällaista uskoa, joka ei epäile, niin kehoitan sinua pyrkimään ja ikävöimään hänen luokseen joka sinulle tällaisen uskon lahjoittaa mielellään koska hän rakastaa sinua?

        Herramme Jeesus Kristus, sinun puolestasi annettu ja vuodatettu. Uskotko sen?
        Ellet, niin tahdotko sinä uskoa?

        Jos tahdot, niin Jumalan palvelijana todistan Herrani Jeesuksen puolesta, että kaikki sinun syntisi ovat anteeksi annetut Herran Jeesuksen Pyhässä nimessä ja viattomassa sovintoveressä.

        Usko tämä evankeliumin sana, niin sinä olet pelastettu. Aamen hallelujaa kiitos Jeesus lahjastasi!

        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Lähestyn sinua Jeesuksen nimessä rukoillen: Vahvista heikkoja, tue nääntyviä ruoki nälkäsiä, rohkaise niitä jotka syystä taikka toisesta pelkäävät ja kokevat turvattomuutta. Tule keskellemme Joulun Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

        Kunnia kiitos ja ylistys Herralle, hallelujaa!


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        Ilm:
        Kirje Laodikean seurakunnalle

        14. "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!
        16. Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.
        17. "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.
        18. Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.
        19. Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!
        20. Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.
        21. "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.
        22. "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille."


        Pelottavan paljon yhtymäkohtia. Meillä on niin korkea viisaus, ettemme mitään tarvitse.

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armonsa.

        Kiinnostaa nuo rikkaruohon siemenet.
        Olisiko nyt ymmärrettävä, että sana pöntöstä on täysin vapaata rikkaruohon siemenistä?

        Erehtymättömyys, itseriittoisuus, lähimmäisten halveksiminen ja välinpitämättömyys toisten kuolemattomista sieluista, ovat vakava merkki lankeamisesta oman vanhurskauden kuljetettavaksi.

        Nyt on kokonaan unohtunut mitä Jeesus on opettanut, ja rakkaus syntisiä kohtaan on kylmentynyt.

        1. Tim. 1:14   ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        1. Tim. 1:15   Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

        1. Tim. 1:16   Mutta sentähden minä sain laupeuden, ...

        ... että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.

        1. Tim. 1:17   Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.


      • heräsi lukiessa
        - Abimelek kirjoitti:

        Erehtymättömyys, itseriittoisuus, lähimmäisten halveksiminen ja välinpitämättömyys toisten kuolemattomista sieluista, ovat vakava merkki lankeamisesta oman vanhurskauden kuljetettavaksi.

        Nyt on kokonaan unohtunut mitä Jeesus on opettanut, ja rakkaus syntisiä kohtaan on kylmentynyt.

        1. Tim. 1:14   ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

        1. Tim. 1:15   Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

        1. Tim. 1:16   Mutta sentähden minä sain laupeuden, ...

        ... että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.

        1. Tim. 1:17   Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.

        Esikoisuuden ongelma on juuri Laodikean seurakunnan tila. "Me emme mitään tarvitse".
        Silti uskossa eläminen on tuntematonsa, sen näkee viimeistään maanantai-iltana.


    • vaara vaanii

      Olen iloinen, että noin pian huomasit, mikä saastan paikka tämäkin netin palsta on. Täällä metelöi muutama vanha katkeroitunut mies. Heidän puheenvuoroistaan huomaa, että rakkaus ja ilo ovat kaikonneet heidän elämästään.
      Olen iloinen siitä, että huomaat heti, että täällä ei kuule oikean Paimenen ääntä.
      Viha ja katkeruus elävää kristillisyyttä kohtaan kaikuu täällä. Rukoile Jumalalta voimaa, että voit pysyä pois täältä pahuuden palstalta. Jumalan rauhaa!

      • tullut tuohon tulokseen, että täällä on vanhoja katkeroituneita ukkoja?

        Musta tuntuu sano, että ilo ja rakkaus on kaukana sieltä, missä täytyy paholaisen syyksi laittaa palstan ylläpitoa.

        Sinä varmaan uskot olevasi totuuden torvi ja edistät julmasti jumalan asiaa, mutta saatan epäillä, sori.

        Nimittäin, jos olisit vilpitön, ryhtyisit katkerien ukkojen kanssa keskusteluun ja koittaisit oikaista vääriä mielipiteitä.


      • osuvasti

        kirjoitettu. Mistä voimme edes tietää ettei kasvoton nettivanhin olekin eksyttäjä.


      • käsitys
        vihne kirjoitti:

        tullut tuohon tulokseen, että täällä on vanhoja katkeroituneita ukkoja?

        Musta tuntuu sano, että ilo ja rakkaus on kaukana sieltä, missä täytyy paholaisen syyksi laittaa palstan ylläpitoa.

        Sinä varmaan uskot olevasi totuuden torvi ja edistät julmasti jumalan asiaa, mutta saatan epäillä, sori.

        Nimittäin, jos olisit vilpitön, ryhtyisit katkerien ukkojen kanssa keskusteluun ja koittaisit oikaista vääriä mielipiteitä.

        1. Ukoista en ole puhunut mitään, vaan miehistä.

        2. Palstan ylläpidosta en puhunut mitään, vaan tänne kirjoittajista, jotka yrittävät hallita palstaa.

        3.Uskon olevani totuuden torvi. Joskus pitää kovastikin "huutaa", kuten eräs kameleontti täällä tekee vieläpä rumin sanoin. Hänkin uskoo olevansa totuuden torvi kuten sinäkin.

        4.Luuletko ettei teidän kanssanne ole yritetty keskustella täällä ja muualla?! Olette jo valinneet tienne, ettekä kykene sovinnollisesti ja haukkumatta keskustelemaan. Jumalan rakkaus ei teistä tule ulos lähimmäisiä kohtaan.

        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?


      • käsitys kirjoitti:

        1. Ukoista en ole puhunut mitään, vaan miehistä.

        2. Palstan ylläpidosta en puhunut mitään, vaan tänne kirjoittajista, jotka yrittävät hallita palstaa.

        3.Uskon olevani totuuden torvi. Joskus pitää kovastikin "huutaa", kuten eräs kameleontti täällä tekee vieläpä rumin sanoin. Hänkin uskoo olevansa totuuden torvi kuten sinäkin.

        4.Luuletko ettei teidän kanssanne ole yritetty keskustella täällä ja muualla?! Olette jo valinneet tienne, ettekä kykene sovinnollisesti ja haukkumatta keskustelemaan. Jumalan rakkaus ei teistä tule ulos lähimmäisiä kohtaan.

        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?

        nämä keskustelut. Olen ollut jonkin verran mukana.

        lainataas vähän:
        niin ei takuulla ole tarkoitus että siitä jauhetaan täällä netissä saastaisilla ja perkeleen luomilla palstoilla. En enää yhtään ihmettele, että netin vaaroista niin paljon varoitetaan.

        Meitä varoitettiin juuri näistä netin lestadiolaispalstoista, ettei ole syytä edes uteliaisuudesta mennä sinne kurkkimaan. Nyt kuitenkin olen eksynyt ensi kerran tänne lueskelemaan tämän palstan kirjoitelmia ja rehellisesti sanoen, ei täällä tule muuta kuin pää kipeäksi. Oikea oli neuvo ja on syytä uskoa, ettei es-nuorien kannata tänne tulla kurkkimaan.

        Olen iloinen, että noin pian huomasit, mikä saastan paikka tämäkin netin palsta on.

        Kyllä nuori olet oikeassa. Sanonta kuuluu paskat putoaa rattailta pitää täälläkin paikkansa. Vielä kun ne pudonneet ovat saaneet kolhun sisinpään ja ovat vielä äänekkäitä.


        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?
        Lainaus loppu

        Siinä sitä rakkauden hedelmää. Miltäs maistuisi?


      • vihne kirjoitti:

        nämä keskustelut. Olen ollut jonkin verran mukana.

        lainataas vähän:
        niin ei takuulla ole tarkoitus että siitä jauhetaan täällä netissä saastaisilla ja perkeleen luomilla palstoilla. En enää yhtään ihmettele, että netin vaaroista niin paljon varoitetaan.

        Meitä varoitettiin juuri näistä netin lestadiolaispalstoista, ettei ole syytä edes uteliaisuudesta mennä sinne kurkkimaan. Nyt kuitenkin olen eksynyt ensi kerran tänne lueskelemaan tämän palstan kirjoitelmia ja rehellisesti sanoen, ei täällä tule muuta kuin pää kipeäksi. Oikea oli neuvo ja on syytä uskoa, ettei es-nuorien kannata tänne tulla kurkkimaan.

        Olen iloinen, että noin pian huomasit, mikä saastan paikka tämäkin netin palsta on.

        Kyllä nuori olet oikeassa. Sanonta kuuluu paskat putoaa rattailta pitää täälläkin paikkansa. Vielä kun ne pudonneet ovat saaneet kolhun sisinpään ja ovat vielä äänekkäitä.


        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?
        Lainaus loppu

        Siinä sitä rakkauden hedelmää. Miltäs maistuisi?

        vielä sanon. Ei kannattaisi harjoittaa samoja asioita, joista toista moittii.


      • se!
        osuvasti kirjoitti:

        kirjoitettu. Mistä voimme edes tietää ettei kasvoton nettivanhin olekin eksyttäjä.

        Vaarallisimpia ovat nämä itsensä ylentäneet nettiprofeetat hienoine nimimerkkeineen. Pitäkööt nämä täällä varjoseurojaan, itse en enää koskaan tähän eksyttäjien pesään astu.


      • - Abimelek

        Täällä on muutama Kristuksen sotilas, Sadrak Mesak ja Abednego. He eivät kumarra ihmisiä, eivät lapin eivätkä etelän ihmisiä, vaan Jumalaa.

        Se ei tietenkään miellytä niitä jotka kiitosta ja kunniaa pyytävät itselleen ihmisiltä. Eikä niitä jotka ovat kunnian pyytäjien höynäyttäminä oman vanhurskauden koukussa.

        Kiitos Jeesuksen kautta Jumalalle, joka on minutkin vapauttanut ihmisjumalien vallasta, Jumalan lasten ihanaan vapauteen. Siihen täydelliseen vanhurskauteen joka uskon kautta tulee Jeesukselta, lahjaksi ilman omia ansioita.


      • - Abimelek
        käsitys kirjoitti:

        1. Ukoista en ole puhunut mitään, vaan miehistä.

        2. Palstan ylläpidosta en puhunut mitään, vaan tänne kirjoittajista, jotka yrittävät hallita palstaa.

        3.Uskon olevani totuuden torvi. Joskus pitää kovastikin "huutaa", kuten eräs kameleontti täällä tekee vieläpä rumin sanoin. Hänkin uskoo olevansa totuuden torvi kuten sinäkin.

        4.Luuletko ettei teidän kanssanne ole yritetty keskustella täällä ja muualla?! Olette jo valinneet tienne, ettekä kykene sovinnollisesti ja haukkumatta keskustelemaan. Jumalan rakkaus ei teistä tule ulos lähimmäisiä kohtaan.

        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?

        Sanotaanko sitä nykyisin keskusteluksi, kun kateelliset yrittävät kaikin voimin riistää Kristuksen lahjoittamaa vanhurskautta uskovan veljensä ja sisarensa yltä??

        On aikoihin eletty, muuta ei voi snoa!!


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        nämä keskustelut. Olen ollut jonkin verran mukana.

        lainataas vähän:
        niin ei takuulla ole tarkoitus että siitä jauhetaan täällä netissä saastaisilla ja perkeleen luomilla palstoilla. En enää yhtään ihmettele, että netin vaaroista niin paljon varoitetaan.

        Meitä varoitettiin juuri näistä netin lestadiolaispalstoista, ettei ole syytä edes uteliaisuudesta mennä sinne kurkkimaan. Nyt kuitenkin olen eksynyt ensi kerran tänne lueskelemaan tämän palstan kirjoitelmia ja rehellisesti sanoen, ei täällä tule muuta kuin pää kipeäksi. Oikea oli neuvo ja on syytä uskoa, ettei es-nuorien kannata tänne tulla kurkkimaan.

        Olen iloinen, että noin pian huomasit, mikä saastan paikka tämäkin netin palsta on.

        Kyllä nuori olet oikeassa. Sanonta kuuluu paskat putoaa rattailta pitää täälläkin paikkansa. Vielä kun ne pudonneet ovat saaneet kolhun sisinpään ja ovat vielä äänekkäitä.


        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?
        Lainaus loppu

        Siinä sitä rakkauden hedelmää. Miltäs maistuisi?

        Juuri tämä itsehurskas ja omahyväinen teeskentely, ja valehtelu, josta nämäkin lainaukset kertovat, ottaa päähän.

        Kun näille veijareille puhutaan että tarttis ennen kaikkea muuta uskoa Jeesukseen, niin johan sylki ja kivet lentelevät "rakastavien" käsistä kohti.

        En ole niin tyhmä, etten ymmärtäisi tätä peliä. Torjuntatuli tulee siitä pelosta, että jotakin itselle epämiellyttävää tulee omista uskon perustuksista julki.

        Tuttu on turvallista, ihmisen psyyke valitsee luonnon tilassa sen joka on tutuista tutuin, se tuntuu turvalliselta.

        Valitettavasti es.lest. liikkeen johto on nyt rakentamassa turvan hyvän ja onnistuneen ihmisen varaan, kun pitäisi rakentaa syntien anteeksiantamisen ja Kristuksen ansiottomille syntisille lahjoittaman vanhurskauden varaan.


      • - Abimelek
        se! kirjoitti:

        Vaarallisimpia ovat nämä itsensä ylentäneet nettiprofeetat hienoine nimimerkkeineen. Pitäkööt nämä täällä varjoseurojaan, itse en enää koskaan tähän eksyttäjien pesään astu.

        Pyhästä Raamatusta te tulette tuntemaan Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen.

        Sieltä Kristuksen rakkaus meitä syntisiä kohtaan on meillekin kirkastanut, puhtaasta Jumalan sanasta.

        Ettekö te todellakaan usko sitä, että ei Raamattu ole mitään salatiedettä, jota vain jotkut gurut pystyvät selittämään?

        Pyhä Raamattu on juuri sitä varten kirjoitettu että jokainen autuutta kaipaava ihminen voi lukea sieltä puhtaan Jumalan sanan, ja uskolla ottaan se vastaan. Hallelujaa kiitos Herralle!


      • teutatess
        vihne kirjoitti:

        nämä keskustelut. Olen ollut jonkin verran mukana.

        lainataas vähän:
        niin ei takuulla ole tarkoitus että siitä jauhetaan täällä netissä saastaisilla ja perkeleen luomilla palstoilla. En enää yhtään ihmettele, että netin vaaroista niin paljon varoitetaan.

        Meitä varoitettiin juuri näistä netin lestadiolaispalstoista, ettei ole syytä edes uteliaisuudesta mennä sinne kurkkimaan. Nyt kuitenkin olen eksynyt ensi kerran tänne lueskelemaan tämän palstan kirjoitelmia ja rehellisesti sanoen, ei täällä tule muuta kuin pää kipeäksi. Oikea oli neuvo ja on syytä uskoa, ettei es-nuorien kannata tänne tulla kurkkimaan.

        Olen iloinen, että noin pian huomasit, mikä saastan paikka tämäkin netin palsta on.

        Kyllä nuori olet oikeassa. Sanonta kuuluu paskat putoaa rattailta pitää täälläkin paikkansa. Vielä kun ne pudonneet ovat saaneet kolhun sisinpään ja ovat vielä äänekkäitä.


        Keskustelutyylistä ja rumista sanoista me muut luemme aggressiot, jotka sydämissänne asuvat ja luikertelevat suusta ulos hampaiden raosta. Ja päälle huudetaan hallelujaa ym. Huh huh. Selkäpiitä karmii sellainen pilkka pyhistä asioista keskusteltaessa. Kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan neutraalsiti. Sitten isot miehet itkevät ja haukkuvat totuuden torviksi ym:ksi, jos ollaan eri mieltä teidän kanssanne. Keskustele siinä sitten. Eikö teissä eriseuraisissa asukaan Jumalan rakkaus niinkuin yritätte selitellä?
        Lainaus loppu

        Siinä sitä rakkauden hedelmää. Miltäs maistuisi?

        Kun jaksat . on se vaan niin eriskummallista , että tuo oma vika ei ole mitään , samoin Leeviläisen Agresiot . yms.


      • siipirikkonen
        - Abimelek kirjoitti:

        Täällä on muutama Kristuksen sotilas, Sadrak Mesak ja Abednego. He eivät kumarra ihmisiä, eivät lapin eivätkä etelän ihmisiä, vaan Jumalaa.

        Se ei tietenkään miellytä niitä jotka kiitosta ja kunniaa pyytävät itselleen ihmisiltä. Eikä niitä jotka ovat kunnian pyytäjien höynäyttäminä oman vanhurskauden koukussa.

        Kiitos Jeesuksen kautta Jumalalle, joka on minutkin vapauttanut ihmisjumalien vallasta, Jumalan lasten ihanaan vapauteen. Siihen täydelliseen vanhurskauteen joka uskon kautta tulee Jeesukselta, lahjaksi ilman omia ansioita.

        Hallelujaa.Kiitos taas tästä sanasta rakkaan veljen kautta.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Täällä on muutama Kristuksen sotilas, Sadrak Mesak ja Abednego. He eivät kumarra ihmisiä, eivät lapin eivätkä etelän ihmisiä, vaan Jumalaa.

        Se ei tietenkään miellytä niitä jotka kiitosta ja kunniaa pyytävät itselleen ihmisiltä. Eikä niitä jotka ovat kunnian pyytäjien höynäyttäminä oman vanhurskauden koukussa.

        Kiitos Jeesuksen kautta Jumalalle, joka on minutkin vapauttanut ihmisjumalien vallasta, Jumalan lasten ihanaan vapauteen. Siihen täydelliseen vanhurskauteen joka uskon kautta tulee Jeesukselta, lahjaksi ilman omia ansioita.

        Sitä armoa minä Jumalalta kaikille rukoilen, hänen rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta...,

        -> .. ETTÄ, het(kin) tulisivat puetuiksi sillä vanhurskaudella, joka USKON kautta Jumalalta lahjaksi saadaan, hänen Poikansa Jeeuksen Kristuksen ansion tähden. ILMAN OMIA ANSIOITA!

        Aamen hallelujaa, kiitos Jeesus!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1648
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      103
      1222
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1093
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      822
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      74
      733
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe