Mitä tämä raamatunkohta tarkoittaa ?

?...

1 Kor 6
"17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan."

Tarkoittaako se ettei ole kaksi henkeä, on vain yksi?

Tarkoittaako tämä sitä mitä Paavali sanoo, "en elä enää minä, vaan Kristus minussa."?
Eli ihminen ei enää elä, ja Jumala yksin elää, minussa.

66

1202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraa tulkintaa, niin on kirjoitettu.
      Abimelekin pitäisi olla kärppänä vahvistamassa.

      • ?...

        Hieno vastaus, "suosittelen suoraa tulkintaa."

        Eikö tämäkin paikka voida lukea juuri niin kuin se on kirjoitettu?
        2 Kor 5
        "17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"

        Vanha ihminen on kadonnut, eli sitä ei tarvitsekkaan kantaa mukanaan hautaan asti. Paavalikin käski riisumaan vanhan ihmisen pois ja pukeutumaan siihen uuteen. Suositteletko tässäkin suoraa tulkintaa? Vai suositteletko tulkintoja, joissa selittämällä selitetään Jumalan Sana tyhjäksi, niin että vanhaa ihmistä saisikin kantaa mukanaan hautaan asti?


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        Hieno vastaus, "suosittelen suoraa tulkintaa."

        Eikö tämäkin paikka voida lukea juuri niin kuin se on kirjoitettu?
        2 Kor 5
        "17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"

        Vanha ihminen on kadonnut, eli sitä ei tarvitsekkaan kantaa mukanaan hautaan asti. Paavalikin käski riisumaan vanhan ihmisen pois ja pukeutumaan siihen uuteen. Suositteletko tässäkin suoraa tulkintaa? Vai suositteletko tulkintoja, joissa selittämällä selitetään Jumalan Sana tyhjäksi, niin että vanhaa ihmistä saisikin kantaa mukanaan hautaan asti?

        Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen pukemalla hänet, USKON kautta, Poikansa Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudella. Piste.

        Vain hengellisesti täysin sokea ihminen ei tunnista itsessään asuvaa syntiturmelusta. Sitä ominaisuutta joka sotii Jumalan tahtoa vastaan.
        Piste.

        Sinulta puuttu hengellinen herätys Jumalan lain kautta, ja sen seurauksena sinulta puuttuu Jumalan sanan mukainen synnintunto.

        Room. 7:14   Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        Room. 7:15   Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        Room. 7:16   Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Room. 7:17   Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:18   Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        Room. 7:19   sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Room. 7:20   Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:21   Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        Room. 7:22   sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Room. 7:23   mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen pukemalla hänet, USKON kautta, Poikansa Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudella. Piste.

        Vain hengellisesti täysin sokea ihminen ei tunnista itsessään asuvaa syntiturmelusta. Sitä ominaisuutta joka sotii Jumalan tahtoa vastaan.
        Piste.

        Sinulta puuttu hengellinen herätys Jumalan lain kautta, ja sen seurauksena sinulta puuttuu Jumalan sanan mukainen synnintunto.

        Room. 7:14   Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        Room. 7:15   Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        Room. 7:16   Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Room. 7:17   Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:18   Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        Room. 7:19   sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Room. 7:20   Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Room. 7:21   Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        Room. 7:22   sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        Room. 7:23   mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        "Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Osaatko lukea mitä tässä lukee?
        "niin sen tekijä en enää ole minä"

        Huomaatko ei ole muuta kuin uusi minä, sillä vanha on kadonnut.

        "En elä enää minä vaan Kristus minussa,"

        Sanoit:
        "Vain hengellisesti täysin sokea ihminen ei tunnista itsessään asuvaa syntiturmelusta. Sitä ominaisuutta joka sotii Jumalan tahtoa vastaan."

        Syntiturmeluksen tunnistaa sekin joka ei edes tunne Kristusta, mutta vain hengellinen voi tunnistaa sen mikä on syntynyt taivaasta, ja mikä ei edes pysty tekemään syntiä.

        Tämä on sitä mitä vain hengellinen ihminen voi tuntea, "niin sen tekijä en enää ole minä".


      • ?... kirjoitti:

        Hieno vastaus, "suosittelen suoraa tulkintaa."

        Eikö tämäkin paikka voida lukea juuri niin kuin se on kirjoitettu?
        2 Kor 5
        "17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"

        Vanha ihminen on kadonnut, eli sitä ei tarvitsekkaan kantaa mukanaan hautaan asti. Paavalikin käski riisumaan vanhan ihmisen pois ja pukeutumaan siihen uuteen. Suositteletko tässäkin suoraa tulkintaa? Vai suositteletko tulkintoja, joissa selittämällä selitetään Jumalan Sana tyhjäksi, niin että vanhaa ihmistä saisikin kantaa mukanaan hautaan asti?

        niin paljon, kun me uskossa tartumme siihen, me omistamme.
        Jos emme usko, emme omista.


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        "Room. 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Osaatko lukea mitä tässä lukee?
        "niin sen tekijä en enää ole minä"

        Huomaatko ei ole muuta kuin uusi minä, sillä vanha on kadonnut.

        "En elä enää minä vaan Kristus minussa,"

        Sanoit:
        "Vain hengellisesti täysin sokea ihminen ei tunnista itsessään asuvaa syntiturmelusta. Sitä ominaisuutta joka sotii Jumalan tahtoa vastaan."

        Syntiturmeluksen tunnistaa sekin joka ei edes tunne Kristusta, mutta vain hengellinen voi tunnistaa sen mikä on syntynyt taivaasta, ja mikä ei edes pysty tekemään syntiä.

        Tämä on sitä mitä vain hengellinen ihminen voi tuntea, "niin sen tekijä en enää ole minä".

        Kukaan kristitty ei tahdo syntiä tehdä, aivan kuten Paavalikin tossa kertoi.

        Synti joka lihassamme asuu, tekee kuitenkin tepposet tahdostamme riippumatta. Siis juuri noin kun tuossa kopiossasi luki.

        Sinulla on ilmeinen lukihäiriö? Vai ilmeneekö tämä häiriö àinoastaan hengellistä tekstiä lukiessasi


      • ?...
        vihne kirjoitti:

        niin paljon, kun me uskossa tartumme siihen, me omistamme.
        Jos emme usko, emme omista.

        "niin paljon, kun me uskossa tartumme siihen, me omistamme. Jos emme usko, emme omista. "

        Taas oli todella hieno vastaus!
        Tässä vastauksessasi näkyy Uskon Henki. Ei muuta kuin luvattua maata valloittamaan, ja antaa niiden kiertää erämaassa jotka eivät usko.


      • sensaatio
        ?... kirjoitti:

        Hieno vastaus, "suosittelen suoraa tulkintaa."

        Eikö tämäkin paikka voida lukea juuri niin kuin se on kirjoitettu?
        2 Kor 5
        "17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!"

        Vanha ihminen on kadonnut, eli sitä ei tarvitsekkaan kantaa mukanaan hautaan asti. Paavalikin käski riisumaan vanhan ihmisen pois ja pukeutumaan siihen uuteen. Suositteletko tässäkin suoraa tulkintaa? Vai suositteletko tulkintoja, joissa selittämällä selitetään Jumalan Sana tyhjäksi, niin että vanhaa ihmistä saisikin kantaa mukanaan hautaan asti?

        Täällä on joku vapautunut kokonaan vanhasta aatamistaan.
        ei vihtahousua näy enää mailla eikä halmeilla!
        yhtä pyhyyttä koko elämä!!

        Mahtavia tyyppejä! Ovatko tulleet taivaasta??


      • ?...
        sensaatio kirjoitti:

        Täällä on joku vapautunut kokonaan vanhasta aatamistaan.
        ei vihtahousua näy enää mailla eikä halmeilla!
        yhtä pyhyyttä koko elämä!!

        Mahtavia tyyppejä! Ovatko tulleet taivaasta??

        >Mahtavia tyyppejä! Ovatko tulleet taivaasta??<

        Jos olet uusi luomus Kristuksessa, taivaasta syntynyt, niin ei ole mahdollista että se tekee syntiä. "Taivaasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä."

        En puhu nyt järjen päätelmistä, eli siitä jos aistisi näyttää joskus olevan ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. "Lyökää maahan kaikki järjen päätelmät, jotka vastustavat Kristuksen tuntemista."

        "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
        Jos tunnustamme Saatanan olemassaolon oikeuden elämässämme, niin suuntunnustus tulee kiroukseksi. "Suun tunnustuksella pelastutaan."

        Ainoastaan silloin voi tunnustaa syntiä, sairautta , kipua, ongelmia, puutetta, kun ajetaan niitä pois Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Eihän Paavalikaan tunnusta Saatanan olemassaolon oikeutta sanoessaan, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ, vaan synti joka minussa asuu." Uusi ihminen ei edes pysty tekemään syntiä.

        Jos tästä kuuluisasta Roomalaiskirjeen kohdasta olisi puuttunut, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ", niin Paavali olisi tunnustanut että Saatana on suurempi kuin Jeesus.

        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa." Tämä on totuus, ja jos aistimme väittää muuta, niin silloin ne on hakattava maahan järjen päätelminä.

        "Alistakaa jokainen ajatus Kristukselle kuuliaiseksi." Ei ajatuksemme ole alistettu Kristukselle kuuliaiseksi, jos myönnämme Saatanan olemassaolon oikeuden elämässämme.
        "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."

        Jumalan Sana on ainoa totuus, ja kaikki mikä nousee sitä vastaan on valhetta. Eikä valheen päälle kannata mitään rakentaa, sillä kaikki mikä on valhetta odottaa tulen tuhoamista.
        Valhe on katoavaa, mutta Jumalan Sana pysyy ikuisesti.

        Tämä maailma pitää totuutena, sitä mitä luonnollisilla silmillä ja aisteilla nähdään ja tunnetaan. Ja totuutta se onkin siihen asti, kuin se pysyy Jumalan Sanan totuudessa.


    • - Abimelek

      Gal. 2:17   Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!

      Gal. 2:18   Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      Gal. 2:19   Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      Gal. 2:20   ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

      Gal. 2:21   En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, ...

      ... sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

      Gal. 3:1   Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

      Gal. 3:2   Tämän vain tahdon saada teiltä tietää:
      lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

      Gal. 3:3   Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
      Gal. 3:4   Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut.

      Gal. 3:5   Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
      ----------

      Gal. 3:6   samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?

      Gal. 3:7   Tietäkää siis, ...

      ... että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

      • - Abimelek

        Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ...

        ... ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua

        - ja antanut itsensä minun edestäni.


      • Abinet

        Paavalia lainatakseni sanon: "Joka sanoo minä tiedän, minä ymmärrän, ei vielä tiedä tarpeeksi".
        Paavalikin sanoo: minä kilvoittelen, jotta minä sen ymmärtäisin.


      • - Abimelek
        Abinet kirjoitti:

        Paavalia lainatakseni sanon: "Joka sanoo minä tiedän, minä ymmärrän, ei vielä tiedä tarpeeksi".
        Paavalikin sanoo: minä kilvoittelen, jotta minä sen ymmärtäisin.

        Vai puhutko vain tyhjiä plörinöitäsi? Tekstihän oli Paavalin tekstiä. Lue enemmän, ja luule vähemmän.

        Sanon saman kun E.Halme aikanaan, että meitä ei kutsutakaan tietäväisiksi vaan uskovaisiksi.
        ----------
        Ps. 116:6-13   Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.

        Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.

        Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.

        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu. ,Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valhettelijoita."

        Kuinka minä maksan Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan? Minä kohotan pelastuksen maljan ja huudan avukseni Herran nimeä.
        -------

        Hallelujaa kiitos Jeesus!


      • rakastat
        - Abimelek kirjoitti:

        Vai puhutko vain tyhjiä plörinöitäsi? Tekstihän oli Paavalin tekstiä. Lue enemmän, ja luule vähemmän.

        Sanon saman kun E.Halme aikanaan, että meitä ei kutsutakaan tietäväisiksi vaan uskovaisiksi.
        ----------
        Ps. 116:6-13   Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.

        Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.

        Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.

        Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu. ,Minä sanoin hädässäni: "Kaikki ihmiset ovat valhettelijoita."

        Kuinka minä maksan Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan? Minä kohotan pelastuksen maljan ja huudan avukseni Herran nimeä.
        -------

        Hallelujaa kiitos Jeesus!

        lähimmäistä? Ylpeys käy lankeemukseen edellä.


      • - Abimelek
        rakastat kirjoitti:

        lähimmäistä? Ylpeys käy lankeemukseen edellä.

        Osaatko sinä lainkaan lukea? Vai etkö ymmärtänyt lukemaasi tekstiä? Kopioin Paavalin väkevää julisdtusta, tästä sain vastaukseksi halveksuntaa tietämisestä.

        Onko veljemme Paavali mielestäsi ylpeä.
        Vai oletko sinä kade veljellesi ja kovakorvainen Jumalan Sanalle??

        Kuinka monesti olenkaan jo toistanut tälläkin sivulla sen, että MINUN autuuteni perustuu KOKONAAN Kristuksen tekoon minun puolestani.
        Pienintäkään epäilystä ei ole siitä asiasta minulla etteikö Kristusa ole kykenevä pelastamaan minua. Ja takaan sinullekin sen, että Kristus ei ole valehtelija. Minkä HÄN on luvannut sen hän myöskin täyttää.

        Olen jo korviani myöden täynnä tätä kateellisten panettelua, joka ei kerta kaikkiaan perustu yhtään mihinkään sellaiseen, joka olisi Jumalasta.

        Eikö teillä todellakaan ole ITSELLÄ omia syntejä katumisen vertaa?

        Vai mistä tämä johtuu, että Kristuksen verellä Jumalan omaksi ostettuna, vanhurskaana pyhänä ja puhtaana Jumalan lapsena saan kantaa pilkkaa, häväistystä vihaa ja vainoa, uskoviksi itseään kutsuvien keskellä??

        Näinhän ne mielestään parhaat kristityt, siis fariseukset minun Mestarianikin kohtelivat, ei tämä uutta ole.


      • vihaa,
        - Abimelek kirjoitti:

        Osaatko sinä lainkaan lukea? Vai etkö ymmärtänyt lukemaasi tekstiä? Kopioin Paavalin väkevää julisdtusta, tästä sain vastaukseksi halveksuntaa tietämisestä.

        Onko veljemme Paavali mielestäsi ylpeä.
        Vai oletko sinä kade veljellesi ja kovakorvainen Jumalan Sanalle??

        Kuinka monesti olenkaan jo toistanut tälläkin sivulla sen, että MINUN autuuteni perustuu KOKONAAN Kristuksen tekoon minun puolestani.
        Pienintäkään epäilystä ei ole siitä asiasta minulla etteikö Kristusa ole kykenevä pelastamaan minua. Ja takaan sinullekin sen, että Kristus ei ole valehtelija. Minkä HÄN on luvannut sen hän myöskin täyttää.

        Olen jo korviani myöden täynnä tätä kateellisten panettelua, joka ei kerta kaikkiaan perustu yhtään mihinkään sellaiseen, joka olisi Jumalasta.

        Eikö teillä todellakaan ole ITSELLÄ omia syntejä katumisen vertaa?

        Vai mistä tämä johtuu, että Kristuksen verellä Jumalan omaksi ostettuna, vanhurskaana pyhänä ja puhtaana Jumalan lapsena saan kantaa pilkkaa, häväistystä vihaa ja vainoa, uskoviksi itseään kutsuvien keskellä??

        Näinhän ne mielestään parhaat kristityt, siis fariseukset minun Mestarianikin kohtelivat, ei tämä uutta ole.

        ja ylpeyttä sen sijaan, että kääntäisit toisenkin poskesi. Miksi pidät iseäsi meitä matosia parempana, lähes Mestarina?


      • uölkopuolisena:
        vihaa, kirjoitti:

        ja ylpeyttä sen sijaan, että kääntäisit toisenkin poskesi. Miksi pidät iseäsi meitä matosia parempana, lähes Mestarina?

        Kyllä hän sinuun verrattuna lähes Mestari onkin!
        Sille ei voi mitään, jos toinen ymmärtää ja sinä et.

        Missä sinä ja sinunlaisesi olette jotain Raamatulla perustelleet? Mitään muuta ette tee kuin olette kimpussa!


      • halveksitte
        uölkopuolisena: kirjoitti:

        Kyllä hän sinuun verrattuna lähes Mestari onkin!
        Sille ei voi mitään, jos toinen ymmärtää ja sinä et.

        Missä sinä ja sinunlaisesi olette jotain Raamatulla perustelleet? Mitään muuta ette tee kuin olette kimpussa!

        lähimmäisiänne kun rakastaa pitäisi?


      • aivan läsnä
        halveksitte kirjoitti:

        lähimmäisiänne kun rakastaa pitäisi?

        Kovin sua koitetaan rakastaa ja neuvoa totuuteen.


      • - Abimelek
        vihaa, kirjoitti:

        ja ylpeyttä sen sijaan, että kääntäisit toisenkin poskesi. Miksi pidät iseäsi meitä matosia parempana, lähes Mestarina?

        En rakasta omanvanhurskauden työta tippaakaan, olet oikeassa.

        Mestarini on Jeesus Kristus ja hänen lahjoittamansa vanhurskaus on täydellinen. Minulta ei puutu mitään. Kiitos Jeesuksen hallelujaa!!

        Armosta saisi jokainen lahjaksi autuuden kuten minäkin olen saanut, mutta kun ei ylpeille kelpaa.

        Ja sitten alkavat nämä konstit, joilla vain lisätään kiviä arkojen ja tunnollisten kristittyjen kuorman päälle. Ihmiset joutuvat lain alle tienaamaan muutamalta kanonisoidulta äijältä lupaa uskomiseen. Onnellinen hän, joka hylkää moiset ihmisopit, ja turvaa Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Uskot sen, niin sen omistat. Aamen hallelujaa!!


      • miksipä
        aivan läsnä kirjoitti:

        Kovin sua koitetaan rakastaa ja neuvoa totuuteen.

        puheiden ja tekojen tarvitsisikaan kohdata...


      • - Abimelek
        aivan läsnä kirjoitti:

        Kovin sua koitetaan rakastaa ja neuvoa totuuteen.

        Minulle ei ainakaan ole tietoa edellisen viestin kirjoittajasta, onko sinulla??


      • ulkopuolinen*
        - Abimelek kirjoitti:

        En rakasta omanvanhurskauden työta tippaakaan, olet oikeassa.

        Mestarini on Jeesus Kristus ja hänen lahjoittamansa vanhurskaus on täydellinen. Minulta ei puutu mitään. Kiitos Jeesuksen hallelujaa!!

        Armosta saisi jokainen lahjaksi autuuden kuten minäkin olen saanut, mutta kun ei ylpeille kelpaa.

        Ja sitten alkavat nämä konstit, joilla vain lisätään kiviä arkojen ja tunnollisten kristittyjen kuorman päälle. Ihmiset joutuvat lain alle tienaamaan muutamalta kanonisoidulta äijältä lupaa uskomiseen. Onnellinen hän, joka hylkää moiset ihmisopit, ja turvaa Jumalan armoon Jeesuksessa Kristuksessa. Uskot sen, niin sen omistat. Aamen hallelujaa!!

        Lue oma viestisi, jonka lähetit 10.08. Itse en pystyisi ketään, edes tuntematonta nettikirjoittelijaa, noin halveksimaan enkä itseäni ylentämään.


      • Hatsii
        - Abimelek kirjoitti:

        Osaatko sinä lainkaan lukea? Vai etkö ymmärtänyt lukemaasi tekstiä? Kopioin Paavalin väkevää julisdtusta, tästä sain vastaukseksi halveksuntaa tietämisestä.

        Onko veljemme Paavali mielestäsi ylpeä.
        Vai oletko sinä kade veljellesi ja kovakorvainen Jumalan Sanalle??

        Kuinka monesti olenkaan jo toistanut tälläkin sivulla sen, että MINUN autuuteni perustuu KOKONAAN Kristuksen tekoon minun puolestani.
        Pienintäkään epäilystä ei ole siitä asiasta minulla etteikö Kristusa ole kykenevä pelastamaan minua. Ja takaan sinullekin sen, että Kristus ei ole valehtelija. Minkä HÄN on luvannut sen hän myöskin täyttää.

        Olen jo korviani myöden täynnä tätä kateellisten panettelua, joka ei kerta kaikkiaan perustu yhtään mihinkään sellaiseen, joka olisi Jumalasta.

        Eikö teillä todellakaan ole ITSELLÄ omia syntejä katumisen vertaa?

        Vai mistä tämä johtuu, että Kristuksen verellä Jumalan omaksi ostettuna, vanhurskaana pyhänä ja puhtaana Jumalan lapsena saan kantaa pilkkaa, häväistystä vihaa ja vainoa, uskoviksi itseään kutsuvien keskellä??

        Näinhän ne mielestään parhaat kristityt, siis fariseukset minun Mestarianikin kohtelivat, ei tämä uutta ole.

        Olen jo korviani myöden täynnä tätä kateellisten panettelua, joka ei kerta kaikkiaan perustu yhtään mihinkään sellaiseen, joka olisi Jumalasta.


      • - Abimelek
        ulkopuolinen* kirjoitti:

        Lue oma viestisi, jonka lähetit 10.08. Itse en pystyisi ketään, edes tuntematonta nettikirjoittelijaa, noin halveksimaan enkä itseäni ylentämään.

        Mutta lueppa nyt tarkoin vielä kerran oma kirjoituksesi, kumpi meistä jäi siinä viestissä yläpuolelle?

        Kuinka sinä kehtaat korottaa itseäsi, vertaamalla omaa tekoasi Kristuksen verellä puhdistettuun pyhään ja vanhurskaaseen??

        Onhan se perin kummallista jos ei Kristus sinun mielestäsi parempaan pysty kun sinä. HALOO!!

        Hänen Pyhä sovintoverensä on minut pessyt luntakin valkeammaksi.

        Tee sinäkin parannus omasta vanhurskaudestasi. Nöyrry ja ota Jeesuksen vanhurskaus uskolla vastaan, niin pelastut.


      • - Abimelek
        Hatsii kirjoitti:

        Olen jo korviani myöden täynnä tätä kateellisten panettelua, joka ei kerta kaikkiaan perustu yhtään mihinkään sellaiseen, joka olisi Jumalasta.

        Hän oli niin täynnä itseään, että sotki vielä Paavalinkin housut omaan paskaansa. :-))))))

        Näitä itsevanhurskautuneita Jeesuksen verellä puhtaaksi pestyjen arvostelijoita näämmä riittää.

        Tee parannus ja ota Jeesuksen tarjoama vanhurskaus vastaan sinäkin.


    • teutatess

      Kysyit 1 Kor 6:17 tarkoitusta .
      Korintossa oli vallalla siihen aikaan , ajatus tai käsitys , että kristillinen vapaus tarkoittaisi , kaikkea luvallisuutta . Myös porttojen käytön .
      Siksi Paavali kirjoittaa ja painottaa , että kristityn ruumis on . Pyhän Hengen Temppeli ja hänen on vaellettava sen mukaan. Kristitty on vapautettu synnistä palvelemaan JUMALAA eikä suinkaan ,jatkamaan synnissä niin kuin ne joilla vapaus on pahuuden verhona , vaan niin kuin JUMALAN PALVELIJAT .PAETKAA HAUREUTTA .
      Hyvän esimerkin on antanut JOOSEF (EGYPTISSÄ)

      • - Abimelek

        1. Kor. 6:15   Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi?

        Pois se!

        1. Kor. 6:16   Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, ...

        ... tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        1. Kor. 6:17   Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.

        1. Kor. 6:18   Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.


      • teu tatess

        1Kor 6:12 -19 on sama asiaa .


    • oi ymmärrys

      Kyllähän sinä omasta mielestäsi ymmärrät kovin paljon: ettei kukaan muu ymmärrä yhtään mitään!

      • teutatess

        Jos tuo vastaus on minulle , pyydän lukemaan , kohta uudestaan . Kaikki oli RAAMATUSTA !, EI minun puhettani .


    • vastaus-

      1 Moos. 4:1: "Minä olen saanut pojan Herran avulla."
      2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."

      • - Abimelek

        Mietiskelemälläkö sinä tutkit kuka on Herra?
        Yritätkö sivä värkätä poikaa herran avulla?

        Otsikon tekstissä ei ennäkään tutkita sitä kuka on Herra. Ja toiseksi Jumalaa ei kukaan luotu voi tutkiakaan.

        Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Mietiskelemälläkö sinä tutkit kuka on Herra?
        Yritätkö sivä värkätä poikaa herran avulla?

        Otsikon tekstissä ei ennäkään tutkita sitä kuka on Herra. Ja toiseksi Jumalaa ei kukaan luotu voi tutkiakaan.

        Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi.

        2. Kor. 5:14   Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;

        2. Kor. 5:15   ja hän on kuollut kaikkien edestä, ...

        ... että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        ------

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, ...

        ... niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ...

        - ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.

        Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, ...

        - että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2. Kor. 6:2   Sillä hän sanoo: ...

        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."

        Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.


      • teutatess
        - Abimelek kirjoitti:

        2. Kor. 5:14   Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;

        2. Kor. 5:15   ja hän on kuollut kaikkien edestä, ...

        ... että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        ------

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, ...

        ... niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ...

        - ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.

        Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, ...

        - että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2. Kor. 6:2   Sillä hän sanoo: ...

        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."

        Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

        Sanat kuuluvat näin :12. Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista , mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita .
        13. ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten ;ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin . Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, 14,ja HerrA RUUMISTA VARTEN ; JUMALA , joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa .
        15. ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja ja tekisin ne porton jäseniksi ? pois se !
        16 , vai ettekö tiedä , että joka yhtyy porttoon , tulee yhdeksi lihaksi hänen kanssaa? onhan sanottu :"ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi .


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        Mietiskelemälläkö sinä tutkit kuka on Herra?
        Yritätkö sivä värkätä poikaa herran avulla?

        Otsikon tekstissä ei ennäkään tutkita sitä kuka on Herra. Ja toiseksi Jumalaa ei kukaan luotu voi tutkiakaan.

        Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi.

        "Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi."

        Tämä on hyvä kysymys myös sinulle Abimelek.
        Miten tulee yhdeksi, niin ettei ole enää kaksi vaan yksi?

        Kun ihminen tulee yhdeksi Jumalan kanssa, niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Joko Jumalasta tulee vajaa, tai luodusta tulee täydellinen.

        Tämä tarkoittaa sitä että vain täydellinen saa olla olemassa, muuten Kristuksen ruumiista on tehty porton jäseniä.

        Kaikki vajaus kertoo vain siitä että Jumala ja ihminen ei ole tullut vielä yhdeksi. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän taivaallinen isänne on täydellinen."

        "Alistakaa jokainen ajatuksenne Kristukselle kuuliaiseksi."
        Jos hyväksyy elämässään vajautta, niin on lakannut siinä asiassa vastustamasta Perkelettä. Kristus ei tee meissä syntiä, ei sairasta, ei koe kipua, yms. "Kristus tuli että meillä olisi Elämä ja yltäkylläisyys."


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        2. Kor. 5:14   Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;

        2. Kor. 5:15   ja hän on kuollut kaikkien edestä, ...

        ... että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

        2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        ------

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, ...

        ... niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ...

        - ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.

        Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, ...

        - että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2. Kor. 6:2   Sillä hän sanoo: ...

        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."

        Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

        "2. Kor. 5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. "

        Osaatko lukea myös tämän ?
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan"

        Mitähän tämä mielestäsi tarkoittaa?


      • esa T
        ?... kirjoitti:

        "Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi."

        Tämä on hyvä kysymys myös sinulle Abimelek.
        Miten tulee yhdeksi, niin ettei ole enää kaksi vaan yksi?

        Kun ihminen tulee yhdeksi Jumalan kanssa, niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Joko Jumalasta tulee vajaa, tai luodusta tulee täydellinen.

        Tämä tarkoittaa sitä että vain täydellinen saa olla olemassa, muuten Kristuksen ruumiista on tehty porton jäseniä.

        Kaikki vajaus kertoo vain siitä että Jumala ja ihminen ei ole tullut vielä yhdeksi. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän taivaallinen isänne on täydellinen."

        "Alistakaa jokainen ajatuksenne Kristukselle kuuliaiseksi."
        Jos hyväksyy elämässään vajautta, niin on lakannut siinä asiassa vastustamasta Perkelettä. Kristus ei tee meissä syntiä, ei sairasta, ei koe kipua, yms. "Kristus tuli että meillä olisi Elämä ja yltäkylläisyys."

        älä viitsi tuputtaa sitä lihaoppiasi


      • esa T!!
        ?... kirjoitti:

        "Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi."

        Tämä on hyvä kysymys myös sinulle Abimelek.
        Miten tulee yhdeksi, niin ettei ole enää kaksi vaan yksi?

        Kun ihminen tulee yhdeksi Jumalan kanssa, niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Joko Jumalasta tulee vajaa, tai luodusta tulee täydellinen.

        Tämä tarkoittaa sitä että vain täydellinen saa olla olemassa, muuten Kristuksen ruumiista on tehty porton jäseniä.

        Kaikki vajaus kertoo vain siitä että Jumala ja ihminen ei ole tullut vielä yhdeksi. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän taivaallinen isänne on täydellinen."

        "Alistakaa jokainen ajatuksenne Kristukselle kuuliaiseksi."
        Jos hyväksyy elämässään vajautta, niin on lakannut siinä asiassa vastustamasta Perkelettä. Kristus ei tee meissä syntiä, ei sairasta, ei koe kipua, yms. "Kristus tuli että meillä olisi Elämä ja yltäkylläisyys."

        älä viitsi tuputtaa sitä lihaoppiasi


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        "Nyt on kysymys siitä kuinka luotu ihminen voi tulla Jumalan kanssa yhdeksi Hengeksi."

        Tämä on hyvä kysymys myös sinulle Abimelek.
        Miten tulee yhdeksi, niin ettei ole enää kaksi vaan yksi?

        Kun ihminen tulee yhdeksi Jumalan kanssa, niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Joko Jumalasta tulee vajaa, tai luodusta tulee täydellinen.

        Tämä tarkoittaa sitä että vain täydellinen saa olla olemassa, muuten Kristuksen ruumiista on tehty porton jäseniä.

        Kaikki vajaus kertoo vain siitä että Jumala ja ihminen ei ole tullut vielä yhdeksi. "Olkaa täydelliset niin kuin teidän taivaallinen isänne on täydellinen."

        "Alistakaa jokainen ajatuksenne Kristukselle kuuliaiseksi."
        Jos hyväksyy elämässään vajautta, niin on lakannut siinä asiassa vastustamasta Perkelettä. Kristus ei tee meissä syntiä, ei sairasta, ei koe kipua, yms. "Kristus tuli että meillä olisi Elämä ja yltäkylläisyys."

        Et ole herännyt synnin unesta vielä tuntemaan syntejäsi.

        Emme me Jeesukseen uskovat hyväksy yhtäkään syntiä. Emme edet tuota syntiä jota sinä sokeudessasi harjoitat estottomasti ja vielä ylistät siitä työstä itseäsi. :-)

        Koska olemme syntisiä tarvitsemme Kristuksen lahjavanhurskauden. Parantumattomasti terve, joka ei parannusta tarvitse, on taivasosuutensa vahtanut hernekeittoon.


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        Et ole herännyt synnin unesta vielä tuntemaan syntejäsi.

        Emme me Jeesukseen uskovat hyväksy yhtäkään syntiä. Emme edet tuota syntiä jota sinä sokeudessasi harjoitat estottomasti ja vielä ylistät siitä työstä itseäsi. :-)

        Koska olemme syntisiä tarvitsemme Kristuksen lahjavanhurskauden. Parantumattomasti terve, joka ei parannusta tarvitse, on taivasosuutensa vahtanut hernekeittoon.

        On eri asia tarvita parannusta ja saada parantua!
        Valitettavasti sinä et sitä kuitenkaan ymmärrä.


      • teutatess
        ?... kirjoitti:

        "2. Kor. 5:16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. "

        Osaatko lukea myös tämän ?
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan"

        Mitähän tämä mielestäsi tarkoittaa?

        2 Kor. 5:16 (Tekstiä pitää lukea 15, 16, 17 värssyt ) . 15. Ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut .
        16. Sen tähden emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan ;jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne .
        17. Siis , jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus ; se, mikä on vanhaa, on kadonnut , katso , uusi on sijaan tullut .

        Mitä tästä on selitetty .
        Näin puhuu usko, joka käsittää Kristuksen rakkauden. USKO Omistaa itselleen Kristuksen kuoleman omaksi kuolemaksensa, päättäen niin, että "YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ , SIIS MYÖS KAIKKI OVAT KUOLLEET (V,14). Nyt on Kristus meidän syntiemme tähden kerran kuollut ; niin ettei synnillä ole mitään tekemistä meidän kanssamme , eikä meillä synnin kanssa . Synti on Kristuksen kuolemassa kadottanut kaiken oikeutensa tuomita meitä , sillä Kristus on kuollut MEIDÄN RIKOSTEMME TÄHDEN (Room. 4:25 ) ja hän naulinnut ristiin velkakirjamme (Kol 2:14 ). Synti on siis Kristuksessa kuollut pois meistä , niin ettei se enää saa hallita meissä, jotka nyt uskomme Häneen.


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        On eri asia tarvita parannusta ja saada parantua!
        Valitettavasti sinä et sitä kuitenkaan ymmärrä.

        Mutta sinä et ymmärrä mitenkään parannusta oikein, koska sinulla ei ole synnin tuntoa.
        Se on elämän parantelua omaa parannusta. Sitä puuhastelua ei uskovien kekuudesta puutu.


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        Mutta sinä et ymmärrä mitenkään parannusta oikein, koska sinulla ei ole synnin tuntoa.
        Se on elämän parantelua omaa parannusta. Sitä puuhastelua ei uskovien kekuudesta puutu.

        "ELÄN Kristuksessa"
        Et sinä missään kristuksessa elä, vaan omassa vanhurskaudessasi. Jos eläisit niin Kristus ei tee sinussa syntiä!

        Tarvitsen synnin tuntoa vain siihen että tiedän mistä on tehtävä parannus, mutta sinä tunnut tarvitsevan sitä vain siihen että voit kehua kuinka syntinen olet.

        Toisena parannuksestakin sinun on turha puhua, kun kerran sinulla ei ole aikomustakaan tehdä parannusta. Etkä edes usko parannukseen. Uskot kyllä syntien anteeksi saamiseen, mutta se on vielä kaukana parannuksesta.

        Raamattuakin osaat kyllä kopioida, mutta se ei paljon auta jos et myös usko siihen mitä kopioit.

        Uskonnollisuuden henki on pahin uskon vihollinen. Se on Saatanallinen antikristuksen henki, joka vastustaa Kristuksen lihaksi tulemista. Kristuksen lihaksi tulemiseen et usko tippaakaan, mutta Saatanan lihaksi tulemiseen senkin edestä. Ei siis ole mikään ihme ettet usko, koska et ole ajanut vanhaa ihmistä pois, niin kuin Paavali opettaa. "Ajakaa vanha ihminen pois tekoinensa..."


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        "ELÄN Kristuksessa"
        Et sinä missään kristuksessa elä, vaan omassa vanhurskaudessasi. Jos eläisit niin Kristus ei tee sinussa syntiä!

        Tarvitsen synnin tuntoa vain siihen että tiedän mistä on tehtävä parannus, mutta sinä tunnut tarvitsevan sitä vain siihen että voit kehua kuinka syntinen olet.

        Toisena parannuksestakin sinun on turha puhua, kun kerran sinulla ei ole aikomustakaan tehdä parannusta. Etkä edes usko parannukseen. Uskot kyllä syntien anteeksi saamiseen, mutta se on vielä kaukana parannuksesta.

        Raamattuakin osaat kyllä kopioida, mutta se ei paljon auta jos et myös usko siihen mitä kopioit.

        Uskonnollisuuden henki on pahin uskon vihollinen. Se on Saatanallinen antikristuksen henki, joka vastustaa Kristuksen lihaksi tulemista. Kristuksen lihaksi tulemiseen et usko tippaakaan, mutta Saatanan lihaksi tulemiseen senkin edestä. Ei siis ole mikään ihme ettet usko, koska et ole ajanut vanhaa ihmistä pois, niin kuin Paavali opettaa. "Ajakaa vanha ihminen pois tekoinensa..."

        Hallelujaa, kiitos Jeesus. :-)

        Ei todellakaan! Ei Kristus minussa syntiä tee, vaan juuri HÄN tekee minut vanhurskaaksi. Hallelujaa!


      • ?...
        - Abimelek kirjoitti:

        Hallelujaa, kiitos Jeesus. :-)

        Ei todellakaan! Ei Kristus minussa syntiä tee, vaan juuri HÄN tekee minut vanhurskaaksi. Hallelujaa!

        >Olen uusi luomus Kristuksessa<

        Jos olet uusi luomus Kristuksessa, taivaasta syntynyt, niin ei ole mahdollista että se tekee syntiä. "Taivaasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä."

        En puhu nyt järjen päätelmistä, eli siitä jos aistisi näyttää joskus olevan ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. "Lyökää maahan kaikki järjen päätelmät, jotka vastustavat Kristuksen tuntemista."

        "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
        Jos tunnustamme Saatanan olemassaolon oikeuden elämässämme, niin suuntunnustus tulee kiroukseksi. "Suun tunnustuksella pelastutaan."

        Ainoastaan silloin voi tunnustaa syntiä, sairautta , kipua, ongelmia, puutetta, kun ajetaan niitä pois Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Eihän Paavalikaan tunnusta Saatanan olemassaolon oikeutta sanoessaan, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ, vaan synti joka minussa asuu." Uusi ihminen ei edes pysty tekemään syntiä.

        Jos tästä kuuluisasta Roomalaiskirjeen kohdasta olisi puuttunut, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ", niin Paavali olisi tunnustanut että Saatana on suurempi kuin Jeesus.

        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa." Tämä on totuus, ja jos aistimme väittää muuta, niin silloin ne on hakattava maahan järjen päätelminä.


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        2 Kor. 5:16 (Tekstiä pitää lukea 15, 16, 17 värssyt ) . 15. Ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut .
        16. Sen tähden emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan ;jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne .
        17. Siis , jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus ; se, mikä on vanhaa, on kadonnut , katso , uusi on sijaan tullut .

        Mitä tästä on selitetty .
        Näin puhuu usko, joka käsittää Kristuksen rakkauden. USKO Omistaa itselleen Kristuksen kuoleman omaksi kuolemaksensa, päättäen niin, että "YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ , SIIS MYÖS KAIKKI OVAT KUOLLEET (V,14). Nyt on Kristus meidän syntiemme tähden kerran kuollut ; niin ettei synnillä ole mitään tekemistä meidän kanssamme , eikä meillä synnin kanssa . Synti on Kristuksen kuolemassa kadottanut kaiken oikeutensa tuomita meitä , sillä Kristus on kuollut MEIDÄN RIKOSTEMME TÄHDEN (Room. 4:25 ) ja hän naulinnut ristiin velkakirjamme (Kol 2:14 ). Synti on siis Kristuksessa kuollut pois meistä , niin ettei se enää saa hallita meissä, jotka nyt uskomme Häneen.

        Sillä vaikka synti vielä asuu lihassamme , tarttuu meihin, kiusaa meitä ja " saa helposti meidät kiedotuksi " (Heb. 12 :1 ). Niin ei se kuitenkaan saa hallita meissä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla (Room.6:14) ja koska Kristuksen kanssa olemme kuolleet synnille, elääksemme JUMALALLE (Room. 6:11) Me olimme syntien ja rikosten kautta Hengellisesti kuolleet ja Jumalasta vieraantuneet . Silloin tuli Kristus , rakastaen meitä Jumalallisella rakkaudella, ja uhrasi itsensä ristin kuolemassa iankaikkisen Hengen kautta syntimme sovitukseksi .

        Tästä hänen sovituskuolemastaan, joka on Jumalallisen rakkauden ihmeellisin ilmestys, vuotaa nyt vanhurskaus ja elämä uskoville sieluille . Joka Pyhän Apostolin kanssa ( Gal. 2:20 ) todella uskoo, että Kristus on rakastanut häntä ja mennyt kuolemaan meidän edestämme, me ei ikinä enää olla kuolleita synneissämme, vaan elämme nyt JUMALALLE , JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA . Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka uskomme Hänen rakkauteensa ja tunnemme sen . Ja Hän on kuollut kaikkien edestä - äärettömästä rakkaudesta - jotta ne, jotka elävät - USKON kautta Häneen - Eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja noussut YLÖS.

        Vaikka nyt tosin sinussa on paljon vajavaista, etkä sinä milloinkaan täällä voi niin elää Herralle halusi ja mielesi mukaan kuin tahtoisit, niin on Kristus kuitenkin edestäsi kuollut ja noussut ylös . Niin on siis Hänen kuolemansa ja verensä sinun syntiesi sovitus ja vikojesi puhdistus, Ja HÄNEN YLÖSNOUSEMISENSA SINUN TÄYDELLINEN VOITTOSI.

        OOTHAN MUN,
        KUOLOS KAUTTA OON MÄ SUN
        KURJA SIELU SAATTAOS
        TURVIIN KALLIIN ANSIOS,
        HALTUUS AIVAN ANAUN .


      • Esa T
        teutatess kirjoitti:

        2 Kor. 5:16 (Tekstiä pitää lukea 15, 16, 17 värssyt ) . 15. Ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut .
        16. Sen tähden emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan ;jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne .
        17. Siis , jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus ; se, mikä on vanhaa, on kadonnut , katso , uusi on sijaan tullut .

        Mitä tästä on selitetty .
        Näin puhuu usko, joka käsittää Kristuksen rakkauden. USKO Omistaa itselleen Kristuksen kuoleman omaksi kuolemaksensa, päättäen niin, että "YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ , SIIS MYÖS KAIKKI OVAT KUOLLEET (V,14). Nyt on Kristus meidän syntiemme tähden kerran kuollut ; niin ettei synnillä ole mitään tekemistä meidän kanssamme , eikä meillä synnin kanssa . Synti on Kristuksen kuolemassa kadottanut kaiken oikeutensa tuomita meitä , sillä Kristus on kuollut MEIDÄN RIKOSTEMME TÄHDEN (Room. 4:25 ) ja hän naulinnut ristiin velkakirjamme (Kol 2:14 ). Synti on siis Kristuksessa kuollut pois meistä , niin ettei se enää saa hallita meissä, jotka nyt uskomme Häneen.

        En voi kun sanoa AAMEN.


      • Esa T
        teutatess kirjoitti:

        Sillä vaikka synti vielä asuu lihassamme , tarttuu meihin, kiusaa meitä ja " saa helposti meidät kiedotuksi " (Heb. 12 :1 ). Niin ei se kuitenkaan saa hallita meissä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla (Room.6:14) ja koska Kristuksen kanssa olemme kuolleet synnille, elääksemme JUMALALLE (Room. 6:11) Me olimme syntien ja rikosten kautta Hengellisesti kuolleet ja Jumalasta vieraantuneet . Silloin tuli Kristus , rakastaen meitä Jumalallisella rakkaudella, ja uhrasi itsensä ristin kuolemassa iankaikkisen Hengen kautta syntimme sovitukseksi .

        Tästä hänen sovituskuolemastaan, joka on Jumalallisen rakkauden ihmeellisin ilmestys, vuotaa nyt vanhurskaus ja elämä uskoville sieluille . Joka Pyhän Apostolin kanssa ( Gal. 2:20 ) todella uskoo, että Kristus on rakastanut häntä ja mennyt kuolemaan meidän edestämme, me ei ikinä enää olla kuolleita synneissämme, vaan elämme nyt JUMALALLE , JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA . Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka uskomme Hänen rakkauteensa ja tunnemme sen . Ja Hän on kuollut kaikkien edestä - äärettömästä rakkaudesta - jotta ne, jotka elävät - USKON kautta Häneen - Eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja noussut YLÖS.

        Vaikka nyt tosin sinussa on paljon vajavaista, etkä sinä milloinkaan täällä voi niin elää Herralle halusi ja mielesi mukaan kuin tahtoisit, niin on Kristus kuitenkin edestäsi kuollut ja noussut ylös . Niin on siis Hänen kuolemansa ja verensä sinun syntiesi sovitus ja vikojesi puhdistus, Ja HÄNEN YLÖSNOUSEMISENSA SINUN TÄYDELLINEN VOITTOSI.

        OOTHAN MUN,
        KUOLOS KAUTTA OON MÄ SUN
        KURJA SIELU SAATTAOS
        TURVIIN KALLIIN ANSIOS,
        HALTUUS AIVAN ANAUN .

        >Vaikka nyt tosin sinussa on paljon vajavaista, etkä sinä milloinkaan täällä voi niin elää Herralle halusi ja mielesi mukaan kuin tahtoisit,niin on Kristus kuitenkin edestäsi kuollut ja noussut ylös.<

        Tästä en ole kokonaan kanssasi samaa mieltä!
        Enkä usko että sinä itsekkään olet, sillä kirjoitit aikaisemmin.
        "Nyt on Kristus meidän syntiemme tähden kerran kuollut ; niin ettei synnillä ole mitään tekemistä meidän kanssamme , eikä meillä synnin kanssa."

        "Et milloinkaan täällä", kumoaa aikaisemmin kirjoittamasi.
        Meidän vanha syntinen luontomme on kuollut, ja tilalle on tullut taivaasta syntynyt uusi luomus, joka ei edes pysty tekemään syntiä.

        Jos vanha on kadonnut, ja uusi on tilalle tullut, niin pitää sanoa, et voi milloinkaan enää tehdä syntiä.

        Emme saa katsoa järjen päätelmiä, jotka voivat olla ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. Aistimme voi tuntea vanhan ihmisen vaikutuksia, mutta ne ovat silloin ristiriidassa Kristuksen tuntemisen kanssa.

        Vanhaa ei enää ole ja se tarkoittaa sitä, ja kaikki mikä nousee Kristuksen tuntemista vastaan pitää hakata maahan. Saatanalla ei ole enää olemassaolon oikeutta elämäämme.

        Suostuin itse kantamaan vanhaa ihmistäni mukanani monta kymmentä vuotta, ja olin aina jostain kohdasta vajaa. Se elämä oli kaukana taivasten valtakunnasta.

        Ei vanha voi olla kuollut, jos sille antaa olemassaolon oikeuden. "Meitä jokaista kiusaa meidän omat himomme." Vanhan luonnon himo, on antaa vanhalle luonnolle olemassaolon oikeus.


      • ohje:::
        Esa T kirjoitti:

        En voi kun sanoa AAMEN.

        Formula Concordie

        Mutta uskovaisia ei tämän elämän aikana uudisteta täydellisesti eikä läpikotaisin, completive vel consummative. Kristuksen täydellinen kuuliaisuus peittää kyllä heidän syntinsä, eikä synnistä seuraa uskoville kadotustuomiota. Pyhä Henki on alkanut ottaa vanhaa Aadamia hengiltä ja uudistaa kristittyjen "mielen henkeä".

        Silti vanha Aadam on yhä piintyneenä heidän luontoonsa ja kaikkiin sisäisiin ja ulkoisiin kykyihinsä. Apostoli kirjoittaa tästä: "Minä tiedän, (Room. 7:18, 19, 23) ettei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää (...) minä en tiedä, mitä teen, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." Ja edelleen: "Jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa." "Liha himoitsee Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat toisiaan vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." (Gal. 5:17)


      • kehuu
        ?... kirjoitti:

        >Olen uusi luomus Kristuksessa<

        Jos olet uusi luomus Kristuksessa, taivaasta syntynyt, niin ei ole mahdollista että se tekee syntiä. "Taivaasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä."

        En puhu nyt järjen päätelmistä, eli siitä jos aistisi näyttää joskus olevan ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. "Lyökää maahan kaikki järjen päätelmät, jotka vastustavat Kristuksen tuntemista."

        "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
        Jos tunnustamme Saatanan olemassaolon oikeuden elämässämme, niin suuntunnustus tulee kiroukseksi. "Suun tunnustuksella pelastutaan."

        Ainoastaan silloin voi tunnustaa syntiä, sairautta , kipua, ongelmia, puutetta, kun ajetaan niitä pois Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Eihän Paavalikaan tunnusta Saatanan olemassaolon oikeutta sanoessaan, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ, vaan synti joka minussa asuu." Uusi ihminen ei edes pysty tekemään syntiä.

        Jos tästä kuuluisasta Roomalaiskirjeen kohdasta olisi puuttunut, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ", niin Paavali olisi tunnustanut että Saatana on suurempi kuin Jeesus.

        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa." Tämä on totuus, ja jos aistimme väittää muuta, niin silloin ne on hakattava maahan järjen päätelminä.

        omasta vanhurskaudesta ja itkee kerran.


      • - Abimelek
        ?... kirjoitti:

        >Olen uusi luomus Kristuksessa<

        Jos olet uusi luomus Kristuksessa, taivaasta syntynyt, niin ei ole mahdollista että se tekee syntiä. "Taivaasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä."

        En puhu nyt järjen päätelmistä, eli siitä jos aistisi näyttää joskus olevan ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. "Lyökää maahan kaikki järjen päätelmät, jotka vastustavat Kristuksen tuntemista."

        "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."
        Jos tunnustamme Saatanan olemassaolon oikeuden elämässämme, niin suuntunnustus tulee kiroukseksi. "Suun tunnustuksella pelastutaan."

        Ainoastaan silloin voi tunnustaa syntiä, sairautta , kipua, ongelmia, puutetta, kun ajetaan niitä pois Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Eihän Paavalikaan tunnusta Saatanan olemassaolon oikeutta sanoessaan, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ, vaan synti joka minussa asuu." Uusi ihminen ei edes pysty tekemään syntiä.

        Jos tästä kuuluisasta Roomalaiskirjeen kohdasta olisi puuttunut, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ", niin Paavali olisi tunnustanut että Saatana on suurempi kuin Jeesus.

        "Jeesus on meissä suurempi kuin se mikä on maailmassa." Tämä on totuus, ja jos aistimme väittää muuta, niin silloin ne on hakattava maahan järjen päätelminä.

        Hallelujaa kiitos Jeesus!


      • - Abimelek
        ohje::: kirjoitti:

        Formula Concordie

        Mutta uskovaisia ei tämän elämän aikana uudisteta täydellisesti eikä läpikotaisin, completive vel consummative. Kristuksen täydellinen kuuliaisuus peittää kyllä heidän syntinsä, eikä synnistä seuraa uskoville kadotustuomiota. Pyhä Henki on alkanut ottaa vanhaa Aadamia hengiltä ja uudistaa kristittyjen "mielen henkeä".

        Silti vanha Aadam on yhä piintyneenä heidän luontoonsa ja kaikkiin sisäisiin ja ulkoisiin kykyihinsä. Apostoli kirjoittaa tästä: "Minä tiedän, (Room. 7:18, 19, 23) ettei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää (...) minä en tiedä, mitä teen, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." Ja edelleen: "Jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa." "Liha himoitsee Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat toisiaan vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." (Gal. 5:17)

        Ean ongelma on se että hän nukkuu synnin unta, mutta peittää ongelmansa ja pettää itseään ylihengellisyyden peitolla. Me jotka Kristuksessa olemme, näemme tuon Esan peitteen lävitse kuin lasin lävitse.

        Kunpa Herra armahtaisi Esaa ja antaisi hänelle synnin tunnon, josta sitten seuraisi tarve armoon, joka johtaisi todelliseen parannukseen, kääntymiseen kuolleista ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen puoleen.


      • Esa T
        ohje::: kirjoitti:

        Formula Concordie

        Mutta uskovaisia ei tämän elämän aikana uudisteta täydellisesti eikä läpikotaisin, completive vel consummative. Kristuksen täydellinen kuuliaisuus peittää kyllä heidän syntinsä, eikä synnistä seuraa uskoville kadotustuomiota. Pyhä Henki on alkanut ottaa vanhaa Aadamia hengiltä ja uudistaa kristittyjen "mielen henkeä".

        Silti vanha Aadam on yhä piintyneenä heidän luontoonsa ja kaikkiin sisäisiin ja ulkoisiin kykyihinsä. Apostoli kirjoittaa tästä: "Minä tiedän, (Room. 7:18, 19, 23) ettei minussa, se on minun lihassani asu mitään hyvää (...) minä en tiedä, mitä teen, sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen." Ja edelleen: "Jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa." "Liha himoitsee Henkeä vastaan ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat toisiaan vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte." (Gal. 5:17)

        Jos luet muutaman jakeen eteenpäin, niin siinä Paavali sanoo, "EN SE ENÄÄ OLE MINÄ, vaan synti joka minussa asuu."

        Koska "vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut", niin sellaista Vanhaa Saulusta ei enää ole. Ei ole muuta kuin taivaasta uudestisyntynyt Paavali, joka ei edes osaa tehdä syntiä.
        "Yksikään taivaasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä. Totisesti Paavali tarkoittaa "EN SE ENÄÄ OLE MINÄ",

        Paavali ei myönnä että Saatanana olisi hänessä suurempi kuin Kristus. Ei vaan "Kristus on meissä suurempi, kuin se joka on maailmassa."

        "Lyökää maahan järjen päätelmät, jotka nousevat Kristuksen tuntemista vastaan."
        Lestadiuskin sanoi Järkeä viholliseksi, silloin kun se taistelee uskoa vastaan.
        Jos Jumalan Sana sanoo että vanha on kuollut, niin se tarkoittaa sitä, väittää aistimme vastaan kuinka paljon tahansa.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Tarkoittiko tämä että teet parannuksen omasta vanhurskaudestasi, ja alat vihdoinkin uskomaan siihen Jeesuksen josta puhut.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        Tarkoittiko tämä että teet parannuksen omasta vanhurskaudestasi, ja alat vihdoinkin uskomaan siihen Jeesuksen josta puhut.

        Parannukseni jossa Kristus otti minut omakseen, on kohta 60 vuotta vanha. Uskossa olen saanut elää kaikki nämä vuodet. Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Sinun oma parannuksesi ei valitettavasti riitä, itsetyytyväisen narsistista "vanhurskauttasi" pidempään.

        Sinun pitää tulla lain kautta herätykseen, syntiseksi, ja syntisenä katuvaiseksi armonkerjäläiseksi. Jeesus ruli syntisiä pelastaan. Itsehurskaan käy huonosti koska hän ei parannusta tarvitse.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Parannukseni jossa Kristus otti minut omakseen, on kohta 60 vuotta vanha. Uskossa olen saanut elää kaikki nämä vuodet. Hallelujaa kiitos Jeesus.

        Sinun oma parannuksesi ei valitettavasti riitä, itsetyytyväisen narsistista "vanhurskauttasi" pidempään.

        Sinun pitää tulla lain kautta herätykseen, syntiseksi, ja syntisenä katuvaiseksi armonkerjäläiseksi. Jeesus ruli syntisiä pelastaan. Itsehurskaan käy huonosti koska hän ei parannusta tarvitse.

        >Jeesus ruli syntisiä pelastaan.<

        Sinä et kuitenkaan ole ottanut sitä pelastusta vastaan! Jos olisit niin sinä olisit parantunut.

        Kristus on syntiemme sovittaja ja myös täydellinen parantajamme. Tästä jälkimmäisestä et kuitenkaan tiedä vielä mitään, sillä et edes usko siihen.

        Pyydä Herralta että Hän opettaisi sinulle myös pyhityselämästä. Silloin sinun ei tarvitse enää hyökätä toisten Kristuksen omien kimppuun.


      • palstalta!!
        Esa T kirjoitti:

        >Jeesus ruli syntisiä pelastaan.<

        Sinä et kuitenkaan ole ottanut sitä pelastusta vastaan! Jos olisit niin sinä olisit parantunut.

        Kristus on syntiemme sovittaja ja myös täydellinen parantajamme. Tästä jälkimmäisestä et kuitenkaan tiedä vielä mitään, sillä et edes usko siihen.

        Pyydä Herralta että Hän opettaisi sinulle myös pyhityselämästä. Silloin sinun ei tarvitse enää hyökätä toisten Kristuksen omien kimppuun.

        Voisitko EsaT lähteä omiesi joukkoon täältä lestadiolaispalstalta.
        Vai tuletko tarkoituksella kiusaamaan? Henkeä se on sekin, mutta ei Pyhää Henkeä.

        Kaipaamme uskoasi yhtä vähän kuin isäntääsi perkelettä, jonka piikkiin jauhat.
        Varmaan teillä pyhyysteologeilla on oma palsta. Onhan teillä omat saarnaajatkin. Mene sinne.


      • Esa T
        palstalta!! kirjoitti:

        Voisitko EsaT lähteä omiesi joukkoon täältä lestadiolaispalstalta.
        Vai tuletko tarkoituksella kiusaamaan? Henkeä se on sekin, mutta ei Pyhää Henkeä.

        Kaipaamme uskoasi yhtä vähän kuin isäntääsi perkelettä, jonka piikkiin jauhat.
        Varmaan teillä pyhyysteologeilla on oma palsta. Onhan teillä omat saarnaajatkin. Mene sinne.

        >Voisitko EsaT lähteä omiesi joukkoon täältä lestadiolaispalstalta.<

        Jos julkisesti sanot kaikkien Lestadiolaisten puolesta, että Kristus ei ole teidän Herranne, niin minä poistun täältä omieni joukkoon.

        Minun Herrani on Jeesus Kristus, ja niin kauan kuin täällä sen nimen alla kirjoitetaan, olen omieni joukossa.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        >Jeesus ruli syntisiä pelastaan.<

        Sinä et kuitenkaan ole ottanut sitä pelastusta vastaan! Jos olisit niin sinä olisit parantunut.

        Kristus on syntiemme sovittaja ja myös täydellinen parantajamme. Tästä jälkimmäisestä et kuitenkaan tiedä vielä mitään, sillä et edes usko siihen.

        Pyydä Herralta että Hän opettaisi sinulle myös pyhityselämästä. Silloin sinun ei tarvitse enää hyökätä toisten Kristuksen omien kimppuun.

        Kerroin jo olevani Kristuksessa. Näin se on!

        Sinä puhut vain itsestäsi. Jutuistasi voi nimittäin helposti lukea laista heräämättömän ihmisen viestin. Sinä elät toiveajattelun valhemaailmassa. Herra armossaan antakoon sinulle herätyksen, ja parannuksen armon.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        >Voisitko EsaT lähteä omiesi joukkoon täältä lestadiolaispalstalta.<

        Jos julkisesti sanot kaikkien Lestadiolaisten puolesta, että Kristus ei ole teidän Herranne, niin minä poistun täältä omieni joukkoon.

        Minun Herrani on Jeesus Kristus, ja niin kauan kuin täällä sen nimen alla kirjoitetaan, olen omieni joukossa.

        Mistä tiedän?

        Jeesus ei todellakaan ollut itsekeskeinen narsisti, joka potkisi syntisiä polveen.
        Häpeä!

        Jeesus tuli ainoastaan syntisiä pelastamaan.

        Parantumattomasti terve mies, kuten Esa T. on, ei parantajaa tarvitsekaan. Joten et missään tapauksessa ole Jeesukseen uskova, vaan itseesi kääntynyt narsiti joka käyttäytyy töykeästi, pilkaten Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettuja Jumalan lapsia.

        1. Joh. 1:7   Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        1. Joh. 1:8   Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1. Joh. 1:9   Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1. Joh. 1:10   Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Kerroin jo olevani Kristuksessa. Näin se on!

        Sinä puhut vain itsestäsi. Jutuistasi voi nimittäin helposti lukea laista heräämättömän ihmisen viestin. Sinä elät toiveajattelun valhemaailmassa. Herra armossaan antakoon sinulle herätyksen, ja parannuksen armon.

        >Minustahan on kysymys? Kerroin jo olevani Kristuksessa.<

        Jos olet Kristuksessa, niin sinä olet silloin pyhä, synnitön ja täydellinen.

        Jos taas todella puhut itsestäsi, niin silloin puhut vajaudesta syntisyydestä ja puutteesta.

        >Sinä puhut vain itsestäsi.<

        Jos todistat väitteesi kopioimalla yhdenkin kirjoittamani tekstin, jossa puhun vajaudesta, syntisyydestä, kivusta, sairaudesta, puutteesta, yms. Niin myönnän että julistan täällä itseäni, ja olen myös valmis tekemään parannuksen siitä.

        Minä sanon niin kuin Paavalikin, "EN SE OLE ENÄÄ MINÄ, vaan synti joka minussa asuu."


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Mistä tiedän?

        Jeesus ei todellakaan ollut itsekeskeinen narsisti, joka potkisi syntisiä polveen.
        Häpeä!

        Jeesus tuli ainoastaan syntisiä pelastamaan.

        Parantumattomasti terve mies, kuten Esa T. on, ei parantajaa tarvitsekaan. Joten et missään tapauksessa ole Jeesukseen uskova, vaan itseesi kääntynyt narsiti joka käyttäytyy töykeästi, pilkaten Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettuja Jumalan lapsia.

        1. Joh. 1:7   Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        1. Joh. 1:8   Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1. Joh. 1:9   Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1. Joh. 1:10   Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        "1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. "

        Et kuitenkaan usko tähän koska olet edelleen syntinen.

        "1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        Et kuitenkaan usko tähän koska olet edelleen syntinen.

        "1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

        Osaatko sinä erottaa preesens ja impervekti muodon?

        Jos sinä uskoisit, niin sinun syntisi olisi pyyhitty pois.


      • - Abimelek
        - Abimelek kirjoitti:

        Kerroin jo olevani Kristuksessa. Näin se on!

        Sinä puhut vain itsestäsi. Jutuistasi voi nimittäin helposti lukea laista heräämättömän ihmisen viestin. Sinä elät toiveajattelun valhemaailmassa. Herra armossaan antakoon sinulle herätyksen, ja parannuksen armon.

        Lopeta tuo tyhjän jauhaminen.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        "1. Joh. 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. "

        Et kuitenkaan usko tähän koska olet edelleen syntinen.

        "1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

        Et kuitenkaan usko tähän koska olet edelleen syntinen.

        "1. Joh. 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

        Osaatko sinä erottaa preesens ja impervekti muodon?

        Jos sinä uskoisit, niin sinun syntisi olisi pyyhitty pois.

        Sinä sen sijaan et ole vielä tullutkaan syntiseksi, että ne voisi pyyhkiä pois.

        Se on kuule kova paikka tulla katuvana syntisenä Kristuksen eteen, pyytämään armoa.

        Se on sinulla vielä edessä päin, jos mielit päästä taivaaseen. Jumala kun on ylpeitä vastaan, vain nöyrät hän armahtaa.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Lopeta tuo tyhjän jauhaminen.

        Kirjoitit:
        "Jumala kun on ylpeitä vastaan, vain nöyrät hän armahtaa."

        Ei ole nöyryyttä kantaa syntitaakkaa mukanaan, koska Jeesus on ne kantanut ristillä.

        Eikä ole nöyryyttä, pysyä syntisenä armon kerjäläisenä, ei totisesti ole. Se on ylpeyttä pahimmillaan, se sanoo sinusta että olet niin ylpeä ettei Kristuksen täydellinen voitto Saatanasta kelpaa sinulle.

        Kristus ei tee sinussa syntiä, ja syntiä teet sinä itse jos joku sitä tekee. Jeesus on antanut itsensä täydellisenä Jumalana asumaan sinuun, mutta se ei sinulle kelpaa, vaan haluat elää itse omalla voimallasi.

        Olet nyt itse tuominnut itsesi Jumalan Sanalla jonka kopioit. Totisesti Herra on ylpeitä vastaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1648
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      103
      1222
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1093
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      822
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      74
      733
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe