Tyhmä asia jäi huolettaan

rv25

Keitin tänään riisiä ja lisäsin siihen sitten jossain vaiheessa ruskistetun jauhelihan ja kippasin päälle kaksi pussia rainbown herne-maissi-paprikaa. Kattila tulikin aika täyteen, joten toi vihannessekoitus ei sekoittunut ihan kunnolla sinne ja osa jäi väkisinkin siihen ns. päälimmäiseksi eikä sekoittunut ruokaan/nesteeseen. Kansi oli päällä ja ne oli siellä kuumassa varmaankin 10min. Jälkikäteen mietin tota aikaa että oli pakko olla ainakin 10min.

Jäi vaan huolettaan, että kuolihan niistä ton 10min aikana kaikki pöpöt siellä höyryssä? Sekottelin ruokaa varovasti välillä joten ne ns. päälimmäiset ehkä vähän vaihtu.

Nyt oon sit miettiny tämän ehtoon tätä asiaa, vaikka tiän et on typerä juttu mutta ei meinaa saada mielestä silti. :(((

23

5703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla.M

pystyyhän sitä h-m-p-sekoitusta syömään vaikka siltäänsä, joten mitä pöpöjä siellä pussissa pitäisi mielestäsi olla...?Käytetäänhän sitä sekoitusta keittämättömänä esim. salaateissakin, joten ei siellä mitään pöpöjä ole.

• rv25

se kyllä pitäisi siihen salaattiin kuumentaa. Pakastevihannekset käsketään kuumentaa listerian takia raskausaikana. Käytätkö sinä raskausaikana pakastevihannekset kuumentamatta?

• jo nämä typeryydet!
        rv25 kirjoitti:

se kyllä pitäisi siihen salaattiin kuumentaa. Pakastevihannekset käsketään kuumentaa listerian takia raskausaikana. Käytätkö sinä raskausaikana pakastevihannekset kuumentamatta?

Ensinnäkin se höyrytys on aivan sama kuin keittäminen, kyllä siellä ne sun kuvittelemat pöpöt kuolee. Toisekseen naurettavaa kiihkoilua, minä olen ainakin syönyt IHAN KAIKKEA ja paskat välitän humpuukiohjeista. Ja terveet lapset olen saanut. Tiedän yhden perheen, jossa raskausaikana äiti söi viimeisen päälle "terveellistä" ruokavaliota ja mikä oli tulos: vauvasta tuli melkein kaikelle syötävälle allerginen! Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä maalaisjärkeänne ja unohtakaa listeriat ja muut kuvitellut pöpöt joka paikassa.

• Toista odotteleva
        jo nämä typeryydet! kirjoitti:

Ensinnäkin se höyrytys on aivan sama kuin keittäminen, kyllä siellä ne sun kuvittelemat pöpöt kuolee. Toisekseen naurettavaa kiihkoilua, minä olen ainakin syönyt IHAN KAIKKEA ja paskat välitän humpuukiohjeista. Ja terveet lapset olen saanut. Tiedän yhden perheen, jossa raskausaikana äiti söi viimeisen päälle "terveellistä" ruokavaliota ja mikä oli tulos: vauvasta tuli melkein kaikelle syötävälle allerginen! Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä maalaisjärkeänne ja unohtakaa listeriat ja muut kuvitellut pöpöt joka paikassa.

Myönnetään, että rajansa kaikella.

Mutta juurihan oli Ruotsissa kaksoset kuollut kohtuun listerian takia. Kehtaisitko näyttää kirjoituksesi pokkana vaikka hänelle? Ja MIKSI se on muilta pois, jos joku haluaa olla tarkka niistä mitä suositellaan? Ne ovat kuitenkin ammattilaisten suosituksia eikä niitä kukaan piruuttaan ole keksinyt...

• vierestä
        Toista odotteleva kirjoitti:

Myönnetään, että rajansa kaikella.

Mutta juurihan oli Ruotsissa kaksoset kuollut kohtuun listerian takia. Kehtaisitko näyttää kirjoituksesi pokkana vaikka hänelle? Ja MIKSI se on muilta pois, jos joku haluaa olla tarkka niistä mitä suositellaan? Ne ovat kuitenkin ammattilaisten suosituksia eikä niitä kukaan piruuttaan ole keksinyt...

Tämä Ruotsin tapaus oli todella harvinainen. Enemmän kuolee lapsia kohtuun auto-onnettomuuksissa, enkä silti lopeta autoilua. Tuskin kukaan muukaan täällä... Järki siis käteen.

Ja ainakaan täällä Oulussa missään neuvolan oppaissa ei ole sanottu, että pakastevihannekset pitäis lämmittää ennen käyttöä, koska niissä on listerian vaara. Ei lukenut edes siinä A4 ohjeessa, missä oli listattu kaikki vähänkään vältettävät ruoka-aineet.

Itse vältän vain alkoholia ja maksaa, ja ohjeen mukaan ulkolaiset juustot syön tuoreena. Kokonaan en luovu niistäkään. Vältettäviä kaloja syön vain vähän, kuten on neuvottu. Siinä se. Kolme tervettä lasta jo on, neljäs tulossa.

Kenelläkään heistä ei muuten ole mitään allergioita, joita hysteeristen äitien lapsille usein tulee...

• Milla.M
        rv25 kirjoitti:

aina pakastevihanneksia mikrossa hieman sulatettuina, joten ei sitä voi kuumentamiseksi sanoa.

• ap kirjottaja
        vierestä kirjoitti:

Tämä Ruotsin tapaus oli todella harvinainen. Enemmän kuolee lapsia kohtuun auto-onnettomuuksissa, enkä silti lopeta autoilua. Tuskin kukaan muukaan täällä... Järki siis käteen.

Ja ainakaan täällä Oulussa missään neuvolan oppaissa ei ole sanottu, että pakastevihannekset pitäis lämmittää ennen käyttöä, koska niissä on listerian vaara. Ei lukenut edes siinä A4 ohjeessa, missä oli listattu kaikki vähänkään vältettävät ruoka-aineet.

Itse vältän vain alkoholia ja maksaa, ja ohjeen mukaan ulkolaiset juustot syön tuoreena. Kokonaan en luovu niistäkään. Vältettäviä kaloja syön vain vähän, kuten on neuvottu. Siinä se. Kolme tervettä lasta jo on, neljäs tulossa.

Kenelläkään heistä ei muuten ole mitään allergioita, joita hysteeristen äitien lapsille usein tulee...

Jos vaikka laitat googleen "pakastevihannekset raskaus" niin löydät heti monta virallista linkkiä, joissa on lueteltu mitkä on "kielletty" raskausaikana ja jokaisessa mainitaan tuo, että pakastevihannekset ja valmisruuat pitää kuumentaa. Ne on siis yleensä samassa kohdassa valmisruokien kanssa.

Ja se, että sinä et ole törmännyt tietoon niin ei tarkoita etteikö tietoa silti olisi olemassa.

Enkä minä ole hysteerinen vaikka tänne kirjoitinkin asiasta.

Ja kai tiedät, että vaikka söisit vältettäviä kaloja miten vähän tahansa niin riittää silti se yksi pikkiriikkinen kertakin, jos sillä kertaa kalassa on listeria.

Joo en usko siihen, että pitää ruveta hysteeriseksi, mutta en myöskään käsitä tuota että vittuillaan jos joku haluaa noudattaa selkeitä ohjeita.

Ja sellainen juttu, että itselläni on myös kaksi lasta joilla ei allergioita eikä edes melkeinpä ikinä nuhakuumetta.

• V.Ittula
        ap kirjottaja kirjoitti:

Jos vaikka laitat googleen "pakastevihannekset raskaus" niin löydät heti monta virallista linkkiä, joissa on lueteltu mitkä on "kielletty" raskausaikana ja jokaisessa mainitaan tuo, että pakastevihannekset ja valmisruuat pitää kuumentaa. Ne on siis yleensä samassa kohdassa valmisruokien kanssa.

Ja se, että sinä et ole törmännyt tietoon niin ei tarkoita etteikö tietoa silti olisi olemassa.

Enkä minä ole hysteerinen vaikka tänne kirjoitinkin asiasta.

Ja kai tiedät, että vaikka söisit vältettäviä kaloja miten vähän tahansa niin riittää silti se yksi pikkiriikkinen kertakin, jos sillä kertaa kalassa on listeria.

Joo en usko siihen, että pitää ruveta hysteeriseksi, mutta en myöskään käsitä tuota että vittuillaan jos joku haluaa noudattaa selkeitä ohjeita.

Ja sellainen juttu, että itselläni on myös kaksi lasta joilla ei allergioita eikä edes melkeinpä ikinä nuhakuumetta.

Olet sinäkin hauska, kolmatta lasta odotat ja hysterioit joistain pakastevihanneksista, luulisi tuossa vaiheessa jo jotakin tietävän :D

Vittuilu on kyllä ihan oikeutettua.

• ei ole varmaan

koskaan kuumentanut niitä mitenkään. Aina syönyt suoraan pussista jäisinä tai sitten vähän sulaneina. En tiedä miksi itse olen hysteerisen tarkka niistä. Samaten äitini ei pahemmin pese mitään salaatteja tms. aineksia ja on onnistunut saamaan kahdeksan lasta ongelmitta ja huolehtimatta typeristä... itse huolehdin...

• vihanneksia tarvii keittää

3min ja sinä höyrystit ainaki 10min eli joo oli ne kypsiä varmaan!

eikä vihanneksissa oo pakolla listeriaa...

• maamme tulevaisuus

hyvissä käsissä. Ei voi muuta kuin todeta että huh-huh kun näitä teidän kysymyksiä/kirjoituksia lukee.

Jos tuollainen asia huolettaa niin eikö se nyt hemmetti sentään tuu mieleen jo siinä vaiheessa kun sitä ruokaa teet/syöt?

... mutta todellinen pointti on se että hanki tärkeämpiä asioita ajateltvaksesi (jos kykenet) ettei tarvitse tuollaisia miettiä!

• on idiootteja

listeria on oikea riski raskaana olevalle ja NORJASSA odottavan äidin kaksoset kuoli juuri listeriaan jonka äiti oli saanut juustosta joka oli tehty pastöroidusta maidosta. höyryttäminen on varmasti sulla riittänyt tappamaan bakteerin ja tämä taliaivo joka sanoi että mikrottaminen ei ole kiehuttamista, niin kyllä se on. mikroaallot kiehuttaa nesteen joka on siellä vihanneksen sisällä. mutta silti tosiasiahan on että varmasti ei voi sanoa että jos sitä tyhjiöpakattua kalaa tai pakastevihanneksia syö saa listerian. yhtälailla voi olla saamatta. suomessa niitä tapauksia on vuosittain 20-50 ja itse en ainakaan ikinä ole kuullut että kenelläkään olisi ollut ja silti kuumennan pakasteet ja olen kokonaan jättänyt tyhjiöpakatun kalan pois koska siinä ei ole valmistusmenetelmä tuhonnut bakteeria ja tyhjiöpakkaus antaa bakteerille hyvät lisääntymisolosuhteet. ja raskaus taas pistää ihmiselle mitä kummallisempia ajatuksia päähän:) pitää vaan yrittää muistaa käsitellä asiat järjellä ja ettiä ite oikeita faktoja asioista. ja varmasti sullakin olisi jo oireita tullut jos olisit listerian saanut, joten ei varppisti mitään hätää.

• Milla.M

toiselle taliaivolle:jos mikrossa sulatetaan jotain, niin tasan tarkkaan sulatusteho ei riitä kuumentamaan jokaikistä hernettä ja nappulaa, joka siellä mikrossa on, koska osa niistä jää tasan tarkkaan jäiseksi!Siinä sinulle sitä kiehuttamista, harvemmin mikrossa SULATETAAN jotain kiehuvaksi, silloinhan se on sama kypsentää loppuun asti. Taliaivopa hyvinkin, ehkä se löytyy juuri sieltä suunnasta!

• ap vastaa
        Milla.M kirjoitti:

toiselle taliaivolle:jos mikrossa sulatetaan jotain, niin tasan tarkkaan sulatusteho ei riitä kuumentamaan jokaikistä hernettä ja nappulaa, joka siellä mikrossa on, koska osa niistä jää tasan tarkkaan jäiseksi!Siinä sinulle sitä kiehuttamista, harvemmin mikrossa SULATETAAN jotain kiehuvaksi, silloinhan se on sama kypsentää loppuun asti. Taliaivopa hyvinkin, ehkä se löytyy juuri sieltä suunnasta!

Pakastevihannespusseissa lukee, että kuumennetaan mikrossa 2x2min ja sekoitetaan siinä välissä. Itse teen näin muuten, mutta en raskausaikana, vaikka vähän helvetin kuumia niistä tolla systeemillä tulee.

Ei kai joku puolen minuutin mikrotus mahdollisesti huonotehoisella laitteella niitä sulatakaan kaikkia. Mutta jos tekee kuten pussissa sanotaan ja jos huonotehoisempi mikro niin vähän pidempään niin voin luvata, että et kyllä löydä jäistä hernettä sieltä seasta.

Mikrokuumennus on eri asia kuin mikrosulatus tai -lämmitys.

Sitäpaitsi mikrossa pystyy valmistamaankin ruokaa. Miten kuvittelet sen onnistuvan, jos kerran siellä yksi hernekin jää jäähän?

• Milla.M
        ap vastaa kirjoitti:

Pakastevihannespusseissa lukee, että kuumennetaan mikrossa 2x2min ja sekoitetaan siinä välissä. Itse teen näin muuten, mutta en raskausaikana, vaikka vähän helvetin kuumia niistä tolla systeemillä tulee.

Ei kai joku puolen minuutin mikrotus mahdollisesti huonotehoisella laitteella niitä sulatakaan kaikkia. Mutta jos tekee kuten pussissa sanotaan ja jos huonotehoisempi mikro niin vähän pidempään niin voin luvata, että et kyllä löydä jäistä hernettä sieltä seasta.

Mikrokuumennus on eri asia kuin mikrosulatus tai -lämmitys.

Sitäpaitsi mikrossa pystyy valmistamaankin ruokaa. Miten kuvittelet sen onnistuvan, jos kerran siellä yksi hernekin jää jäähän?

enpä minä aikaisemmassa viestissäni kirjoittanutkaan, että sulatan/kuumennan niitä pussin ohjeen mukaan, vaan että sulatan niitä HIEMAN mikrossa, eikä ole tarkoituskaan ollut kuumentaa, kyse ei ole siis huonotehoisesta mikrostakaan.En siis pelkää saavani vihanneksista listeriaa.

Tiedän siis varsin hyvin, mikä ero on mikrosulatuksella ja kuumennuksella, kumma että sitä tullaan vääntämään minulle rautalangasta, kun itse osoitatte tuon edellisen kanssa sen, ettette ymmärtänyt kun tarkoitin nimenomaan sitä!

Ai, että ihan mikrossa pystyy valmistamaan ruokaakin? Kappas vaan kun tiennyt, oho...!

• ja silleen..

Ja huom: jos Suomessa on vuosittain tuo 20 - 50 listeriatapausta, niin sehän on koko väestössä, ei suinkaan raskaanaolevissa! Ja joo, norjalainen nainen sai listerian pastöroidusta juustosta, joten eipä hänen tapauksessaan olis ihan hirveästi apua olltu pastöröimattomien tuotteiden välttämisestäkään.

• uhmaikä
        Milla.M kirjoitti:

enpä minä aikaisemmassa viestissäni kirjoittanutkaan, että sulatan/kuumennan niitä pussin ohjeen mukaan, vaan että sulatan niitä HIEMAN mikrossa, eikä ole tarkoituskaan ollut kuumentaa, kyse ei ole siis huonotehoisesta mikrostakaan.En siis pelkää saavani vihanneksista listeriaa.

Tiedän siis varsin hyvin, mikä ero on mikrosulatuksella ja kuumennuksella, kumma että sitä tullaan vääntämään minulle rautalangasta, kun itse osoitatte tuon edellisen kanssa sen, ettette ymmärtänyt kun tarkoitin nimenomaan sitä!

Ai, että ihan mikrossa pystyy valmistamaan ruokaakin? Kappas vaan kun tiennyt, oho...!

kerrotko nyt että mikroaaltojen toimintaperiaate muuttuu kun laitat sen sulatusteholle? että se ei yhtäkkiä kuumennakkaan sitä nestettä sillä herneen sisällä? mutta se ei ollut idea, vaan se että on typerää ja vastuutonta tulla tänne ilkkumaan toisen huolta ja kertoa että ei vihanneksista varmasti saa listeriaa koska SINÄ et sitä ole saanut. ja taas voi vedota tuohon autoteoriaan, että ihan sama kun kertoisit että ei autolla voi ajaa kolaria, koska sinäkään et ole sitä koskaan tehnyt. listeria on oikea, olemassa oleva riski joka pitää tiedostaa ja kun tietää asiasta, voi itse päättää mitä syö ja mitä ei. niinkuin senkin ajaako autolla. itsekkään en huolehdi listeriasta, mutta ei se oikeuta minua vähättelemään/pilkkaamaan toisen huolestumista.

• sanoinko
        ja silleen.. kirjoitti:

Ja huom: jos Suomessa on vuosittain tuo 20 - 50 listeriatapausta, niin sehän on koko väestössä, ei suinkaan raskaanaolevissa! Ja joo, norjalainen nainen sai listerian pastöroidusta juustosta, joten eipä hänen tapauksessaan olis ihan hirveästi apua olltu pastöröimattomien tuotteiden välttämisestäkään.

että raskaanaolevista 20-50 saa listerian vuosittain? en, vaan että ton verran on täällä tapauksia ja lisäsin vielä että itse en ole kuullut että kenelläkään olisi ollut listeriaa. eli omasta mielestäni nämä päivittelyt hermoilut ja panikoinnit ruuasta on ihan naurettavia täällä, kun ihmiset ei ensin voi tutustua faktoihin joita löytyy NETISTÄ. mutta en silti tule tänne pilkkaamaan ja vittuilemaan sellaiselle joka on oikeasti kauhuissaan jostain. ihmiset on erilaisia ja ottavat asiat erilailla, ja varsinkin raskaus saa joillekkin mahtavia oivalluksia päähän joita sitten höystetään neuvolatädin pelotteluilla. eli..kiva kun ihmiset kysyy asiallisesti asioita jotka mietityttää, mutta vielä kivempaa olisi jos nämä vääräleuat jotka osaavat kyllä päätään aukoa, vastaisivat asiallisesti toisen huolestuneeseen kysymykseen tai pitäisivät turhat mutinat masussaan. mutta se on ilmeisen vaikeaa ja on niin vallan mukavaa pahoittaa muiden mieli ihan tarkoituksella?!?

• Milla.M
        uhmaikä kirjoitti:

kerrotko nyt että mikroaaltojen toimintaperiaate muuttuu kun laitat sen sulatusteholle? että se ei yhtäkkiä kuumennakkaan sitä nestettä sillä herneen sisällä? mutta se ei ollut idea, vaan se että on typerää ja vastuutonta tulla tänne ilkkumaan toisen huolta ja kertoa että ei vihanneksista varmasti saa listeriaa koska SINÄ et sitä ole saanut. ja taas voi vedota tuohon autoteoriaan, että ihan sama kun kertoisit että ei autolla voi ajaa kolaria, koska sinäkään et ole sitä koskaan tehnyt. listeria on oikea, olemassa oleva riski joka pitää tiedostaa ja kun tietää asiasta, voi itse päättää mitä syö ja mitä ei. niinkuin senkin ajaako autolla. itsekkään en huolehdi listeriasta, mutta ei se oikeuta minua vähättelemään/pilkkaamaan toisen huolestumista.

Tietääkseni en ole missään vaiheessa ilkkunut yhtään ketään, syy ei ole minun jos joku haluaa löytää ilkkumista ja vähättelyä joka helvetin kirjoituksesta, joita täällä lukee!Se on minulle aivan sama, jos sinä tai kuka tahansa muukaan käsittää asiat täysin väärällä tavalla ja haluaa omaa vittumaisuuttaan aloittaa vähäpätöisimmistäkin asioista riidan, tiedänpähän ainakin itse mitkä tarkoitusperät minulla on, eivätkä ne todellakaan ole noin lapsellisia kuin useimmilla täällä tuntuu olevan.

Vielä tuosta mikrohommasta sen verran, että sillä on vissi ero, sulattaako hitusen aikaa jolloin osa ruoka-aineesta jää täysin sulamatta, kuin että hehkuttaa sitä täydellä teholla pitemmän aikaa.

Tämä elämä on arpapeliä, joku onnistuu saamaan viruksia ja bakteereita vaikka eläisi tyhjiössä, joku taas ei vaikka asustaisi kaatopaikalla.Ylenmääräinen panikoiminen minkä tahansa asian suhteen on haitallisempaa, kuin elää normaalisti. Ja ettei nyt taas tästäkin tule nokan koputusta, niin en tarkoita tätä keskusteluketjua vaan ihan yleensä kaikkea!

Milloin tästä palstasta on tullut tällainen hormonihirviöiden taistelukenttä? Kyllä uhma koskettaa tällä hetkellä aika läheisestikin, mutta se ei ole minulla vaan lapsellani.

• edelleen
        sanoinko kirjoitti:

että raskaanaolevista 20-50 saa listerian vuosittain? en, vaan että ton verran on täällä tapauksia ja lisäsin vielä että itse en ole kuullut että kenelläkään olisi ollut listeriaa. eli omasta mielestäni nämä päivittelyt hermoilut ja panikoinnit ruuasta on ihan naurettavia täällä, kun ihmiset ei ensin voi tutustua faktoihin joita löytyy NETISTÄ. mutta en silti tule tänne pilkkaamaan ja vittuilemaan sellaiselle joka on oikeasti kauhuissaan jostain. ihmiset on erilaisia ja ottavat asiat erilailla, ja varsinkin raskaus saa joillekkin mahtavia oivalluksia päähän joita sitten höystetään neuvolatädin pelotteluilla. eli..kiva kun ihmiset kysyy asiallisesti asioita jotka mietityttää, mutta vielä kivempaa olisi jos nämä vääräleuat jotka osaavat kyllä päätään aukoa, vastaisivat asiallisesti toisen huolestuneeseen kysymykseen tai pitäisivät turhat mutinat masussaan. mutta se on ilmeisen vaikeaa ja on niin vallan mukavaa pahoittaa muiden mieli ihan tarkoituksella?!?

Joo, ei ollut tarkoitus kommentoida suoraan sun viestiä vaan ihan liittyen yleisesti tähän listeriahysteriaan. Ajattelin että on yleisesti hyvä tiedsotaa se, kuinka pieni tuo riski todellisuudessa on. Ja toki jokainen saa ajatella mitä haluaa, mutta mä en vaan voi sille mitään että ne ihmsiet, joiden pitäisi olla vastuussa vauvasta - toisesta ihmisestä, eivät oikein osaa käyttää tervettä järkeään. Mä olen täällä ennenkin kirjoitellut että on jokaisen oma valinta mitä syö ja mitä jättää syömättä, mutta musta ei vaan ole kauheasti järkeä tulla tänne miettimään että "teinkö jotain väärin" - kun asiaa voisi mietitä jo siinä syömisvaiheessa. Eipä se auta yhtään mitään surkutella täällä sitä jos "vahingossa" söi jotain mitä ei ehkä olisi saanut... eihän me mitään virtuaalimkirobiologa sentään olla:)

• Sone
        Milla.M kirjoitti:

Tietääkseni en ole missään vaiheessa ilkkunut yhtään ketään, syy ei ole minun jos joku haluaa löytää ilkkumista ja vähättelyä joka helvetin kirjoituksesta, joita täällä lukee!Se on minulle aivan sama, jos sinä tai kuka tahansa muukaan käsittää asiat täysin väärällä tavalla ja haluaa omaa vittumaisuuttaan aloittaa vähäpätöisimmistäkin asioista riidan, tiedänpähän ainakin itse mitkä tarkoitusperät minulla on, eivätkä ne todellakaan ole noin lapsellisia kuin useimmilla täällä tuntuu olevan.

Vielä tuosta mikrohommasta sen verran, että sillä on vissi ero, sulattaako hitusen aikaa jolloin osa ruoka-aineesta jää täysin sulamatta, kuin että hehkuttaa sitä täydellä teholla pitemmän aikaa.

Tämä elämä on arpapeliä, joku onnistuu saamaan viruksia ja bakteereita vaikka eläisi tyhjiössä, joku taas ei vaikka asustaisi kaatopaikalla.Ylenmääräinen panikoiminen minkä tahansa asian suhteen on haitallisempaa, kuin elää normaalisti. Ja ettei nyt taas tästäkin tule nokan koputusta, niin en tarkoita tätä keskusteluketjua vaan ihan yleensä kaikkea!

Milloin tästä palstasta on tullut tällainen hormonihirviöiden taistelukenttä? Kyllä uhma koskettaa tällä hetkellä aika läheisestikin, mutta se ei ole minulla vaan lapsellani.

"Milloin tästä palstasta on tullut tällainen hormonihirviöiden taistelukenttä?"

Onpas herkkänahkaista porukkaa!?! Tiputa jooko minut maanpinnalle takas jos hormonit sekoittaa minun pään noin pahasti ja nimimerkillä Sone alkaa tulla vastaavaa kimpoilua ;)

(Syökö raskaushormoni maalaisjärjen?)

• Milla.M
        Sone kirjoitti:

"Milloin tästä palstasta on tullut tällainen hormonihirviöiden taistelukenttä?"

Onpas herkkänahkaista porukkaa!?! Tiputa jooko minut maanpinnalle takas jos hormonit sekoittaa minun pään noin pahasti ja nimimerkillä Sone alkaa tulla vastaavaa kimpoilua ;)

(Syökö raskaushormoni maalaisjärjen?)

Minä tuuppaan sinulle katkeransuloisen sähköpostiviestin, jos alat kovasti vauhkoamaan :D

No ei maar, kyllä kai sitä JOLLAKIN TAVALLA ymmärtää tuota raskausajan vouhotusta, mutta minä en jaksa ymmärtää noita kiihkoilijoita jotka vetävät greipin nenäänsä asioista, joita ei oikeasti ole edes olemassa (=lue: heillä on ihka oma tulkintansa toisten kirjoituksista, ja vääntävät ne ihan mutkalle, ja siitäkös alkaa säksätys ihan tyhjästä, ja yritäpäs siinä puolustautua hormoneilla kyllästettyjä piraijoja vastaan, että en minä sitä noin tarkoittanut)

Mullakin on ilmeisesti tällä hetkellä hermo aika piukalla tämän muuttorevohkan ja siihen päälle juniorin ihan kamalan hirveän uhman takia, joten ei kaikkea jaksa, vaikka normisti olenkin aika tyyni :D

• janeski78

pakastevihannekset pitää ehdottomasti keittää tai höyryttää ennen syömistä. Kyseessä on kuitenkin ulkomailta tuodut tuotteet. samoin pakaste marjat täytyy kuumentaa (ulkomaiset). salaatti pestä mullasta... kannattaa olla varovainen mutta ei hysteerinen. koska JOS sattuu saamaan listerian niin sitten kaduttaa miksi en tehnyt ohjeiden mukaan... Listerian riski on todella vähäinen mutta mahdollinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe