Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lempijoululaulu?

joulujoiku

John Lennonin biisi on Suomessa eniten radiossa soinut joululaulu. Tuskin kuitenkaan kenenkään suurin suosikki? http://www.yle.fi/uutiset/pop/vasen/id77984.html

Mistä lauluista löytyy joulufiilis? Oma suosikki on Anna Hanskin "Tontun tehtävät".

77

4253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katja.

      Tämä uuden-uutukainen laulu on nyt tehnyt lähtemättömän vaikutuksen minuun. NIIN KOSKETTAVA, NIIN KAUNIS!! Mummoni (= "mamma") on muutaman vuoden ollut poissa ja nyt poismeno on vasta oikein kunnolla kolahtanut, tämän laulun myötä. Ja ikävä iskenyt...

      Ilmeisesti löytyy Joulutarina cd:ltä? Onkohan siellä myös sanat? Tai löytyykö joltakulta?

    • Wiilitär

      Paras joululaulu on ehdottomasti Mahalia Jacsonin laulama "Silent Night,Holy Night". Seuraavaksi saksalaisen poikakuoron laulamana sama "Stille Nacht"ja kolmas Elviksen "Silver Bells". Kotimaisista ehdoton on Katri-Helenan "Joulumaa" - se ensimmäinen versio.
      Hyvää joulunaikaa kaikille

      • ..On "pieni rumpalipoika" sitten"felize navidad"/Jose felisiano,"snowman/siitä animaatiosta ja Whamin "last christmas"


      • jos
        Real-cokeman kirjoitti:

        ..On "pieni rumpalipoika" sitten"felize navidad"/Jose felisiano,"snowman/siitä animaatiosta ja Whamin "last christmas"

        se on VesaMatti loirinlaulama


      • näin se on,,
        jos kirjoitti:

        se on VesaMatti loirinlaulama

        on paras,,,,


      • muuten...
        Real-cokeman kirjoitti:

        ..On "pieni rumpalipoika" sitten"felize navidad"/Jose felisiano,"snowman/siitä animaatiosta ja Whamin "last christmas"

        ...yksi kaikkien aikojen noloimpia profiilitekstejä. Ei parranajo höylällä ole mikään "kuriositeetti" tai "cool" kuin ehkä totaalisen pellen mielestä.


      • Anonyymi

        Kiitos, tulee oma lapsuus mieleen.


    • mitä??!

      Lennonin ko. kappaleessa on tiivistettynä koko joulun sanoma ja henki (sellaisena kuin niiden pitäisi olla).

      • Joka joulu

        Have yourself a little merry christmast.


    • jouluaamuna

      herkistää aina. kaunis vaikkakin surullinen.

    • rolento

      Paras on Konsta Jylhän joululaulu, erittäin surullinen ja todella tunnelmallinen melodia. Mielestäni parhaat joululaulut on surullisia. Melankolia on kaunista. Sitä paitsi monilla ihmisillä on surullinen joulu jos vaikka perhe ei ole koossa, äiti tai isä vaikka kuollut niin kuin Konstan joululaulun päähenkilöllä.

      • mmm

        se on kyllä aivan ihana joululaulu, yks munkin lemppareista. lisäks ihanimpiao on Have yourself a merry little christmas, White christmas, Blue christmas, Rocking around the christmas tree ja The Christmas Song (Chestnuts Roasting on an Open Fire)
        Joululaulut on niin ihania!


      • E E-M

        Samaa mieltä...

        Konsta Jylhän Joululaulun sanat koskettavat todella syvältä, melodia on surumielinen ja haikea.Kaunista --- niin kaunista.


    • santtu

      Moi.
      Mulla ainakin kolahtaa toi Katri Helenan "Joulumaa". Sitä laulettiin joka vuosi ala-asteen joulujuhlissa =P Ihanan jouluinen laulu!

    • Pikkupossu!!!!

      Morsgrisar är vi allihopa allihopa,du med och jag med,du med och jag med.

    • KisaSussu

      Melankolisista eniten kolahtaa Konsta Jylhän joululaulu, tuttu tarina, koska oma äitini kuoli jouluna aikoinaan. On niin surullinen, etten voi "kuunnella"sanoja, muuten tulee itku :)
      Menevimmistä joululauluista tykkään MattiEskon esittämästä "Pukin punainen". Olen kyseisen näytelmän nähnyt ja laulu siinä oli ihokarvoja nostattava, ihan itsensä pukin(MattiEsko)esittämänä.

      • Tulee niin hyä joulutunnelma

        Juice Leskisen laulu sika.Siitä se joulutunnelma alkaa kuunnellaan aattoaamuna puuroa syödessä sitä.


      • Herkkä hetki
        Tulee niin hyä joulutunnelma kirjoitti:

        Juice Leskisen laulu sika.Siitä se joulutunnelma alkaa kuunnellaan aattoaamuna puuroa syödessä sitä.

        Juicen sika laulusta se meidänkin aattoaamu alkaa.Pöydässä kolmihaarainen kynttelikkö,kuusikoristeltu ja joulupuurolla koko perhe.Taustalta soi joululaulu sika siinä on jotenkin herkkä tunnelma on koettava joka jouluaatto.


    • jusu

      Varsinkin kun Ves-Matti Loiri sen laulaa tai sit minä ite

      • HEVIPETO

        Marco Hietalan tulkitsemana tietysti. Ainoa joululaulu, josta pidän.


    • -Piia-

      Itse tykkään Heinillä härkien kaukalon-biisistä.en osaa sanoa syytä mutta se kolahtaa vain jotenki.

    • Ammattiin...

      Juu, Irwin Goodmanin; Näin Joulunkellot Soivat. No perusteluina kun oon samalla alalla/ammatissa kuin josta hupaisa, rokkaava joululaulu kertoo. :)
      Hyvää Joulua kaikille!!!

    • Nimetön

      aina yhtä herkkä ja kaunis. Perinteinen.

    • jojotin

      Keisari Aleksanteri Suomenmaan suuriruhtinas...

    • Niityllä lunta

      eli Tulkoon Joulu on kyllä paras joululaulu kautta aikojen. Muutkin hänen säveltämänsä ja Anna-Mari Kaskisen sanoittamat joululaulut ovat tosi kauniita ja jouluisia. Hyvää joulua jokaiselle!

      • Tonttutäti

        Noista "iloisemmista" joululauluista tuo on ehdottomasti paras! Iho nousee oikein kananlihalle,kun sen kuulee. :) Tuttu kappale koulun joulujuhlasta,olin silloin kuorossa,mutta itse juhlaan en päässyt kun olin kipeä. Ennen sitä en tätä laulua ollut kuullutkaan. Nyt se kuuluu ehdottomasti minun jouluuni. :)


    • RÖH!

      SIKA

      Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa
      Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
      se kasvaa se vahvistuu.
      Ja sitten kun koittaa marraskuu
      niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

      Sika, se kuulan kalloon saa
      Sika, sen setä teurastaa
      Sika, ja setä verta juo
      Sika, se joulumielen tuo

      Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
      Kärsivin ilmein, vellovin vatsoin
      Jouluna sikaa mä muista en
      Vain kinkkua vahtaan himoiten
      Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

      Sika, kun sitä suolataan
      Sika, yhdessä kuolataan
      Sika, ja isi mielellään
      Sika, on vesi kielellään

      Jouluruuhkassa ihminen sokkona ryntää
      Kadulla adventti sohjoa kyntää
      Joku ihmistä katsoo, kääntää pään
      Kun ihminen rypee läävässään
      Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

      Sika, se kohta paistetaan
      Sika, sen perää maistetaan
      Sika, on sähköuunissa
      Sika, on mutsi duunissa

      Kato äiti on laittanut kystäkyllä
      Sinappi huntu on sialla yllä
      Isoveli veistänsä terottaa
      Ja luistansa porsaan erottaa
      Lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

      Sika, lopulta tappoi sen
      Sika, ympäristö vatsanhappoisen
      Sika, voi kuinka isi syö
      Sika, isiltä loppuu vyö

      Joulu täynnä on kinkkua ,kylkeä, potkaa,
      läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
      Kun loppuu aatto ja alkaa yö
      Ihminen on sitä mitä hän syö

      Sika, lalllaallaaa-aa
      Sika, trallallaa-aa
      Sika, trallallaa-aa
      Sika, trallaallaaalla-aa

    • Evans

      Kyllä tuo John Lennonin Happy Wmas (war in over) on se paras Joululaulu !

    • varpunen aamukahvilla

      varpunen jouluaamuna on paras minusta,koskettava kappale ja kaunis. hyvää joulua kaikille!:)

    • joku

      Ei oikeastaan ole yhtä ylitse muiden. Melkein kaikki menee, no ehkä jotkut uudet ja osa vanhoistakin, mutta ne tutuimmat. Mutta jos nyt AIVAN pakko on valita joku niin ehkä se on Vesku Loirin Tähti tähdistä kirkkain tai Sydämeeni joulun teen.

    • Joulun suosikit

      Kaikki hyvä musiikki on hyvää, mutta

      Mm:

      Drunk Santa - Oh Santa
      Drunk Santa - Mad About You
      Mel & Kim - Rockin' Around The Christmas Tree

      Katie Melua - Have Yourself A Merry Little Christmas
      Mariah Carey - Oh Holy Night
      Jill Johnson - The Christmas In You

      • Joulun suosikit

        Vielä mm:

        Sinead O'Connor - Silent Night

        Tapani Kansa - Heiniä härkien kaukalon (1980)
        Tapani Kansa - En etsi valtaa loistoa (1980)


    • Tuikkikaa oi jouluntähtöset

      mutta ei Lennoninkaan kappaleessa ole muuta vikaa kuin ylimääräiset rääkyjät..

    • heebo123

      Vesa-Matti Loirin esittämä Tonttu! Radiostaei vaan tuu kovin usein mutta ei haittaa kun se on itsellä tallessa. Toinen olis Aikakoneen Hiljaisuus.

    • enpäs muista

      kappaleen nimeä, mutta jotenkin näin menee: "lumihiutaleet .... kaikki nuo, meille terveiset taivaasta tuo.."

      • KisaSussu

        Kyseessä muistaakseni Kuoppamäen tekemä ja Jari Sillanpään esittämä Lumilinna. Ehdottomasti yksi ihanimmista......Lumilinnassa taikaa joulun on, se on suuri ja....:)


    • Joulurauhaa

      Löytyy muuten youtubesta

    • hdhgddg

      Wham! - Last christmas

      • IRON MAIDEN

        iron meiden kolahtaa paremmin=) HALOO!! KUKA JAKSAA HÖMPÖTTÄÄ JOSTAIN VIT*N JOULUSTA? MITÄ IHMEELLISTÄ SIINÄ NYT MUKA ON? ..MÄ KYSYN VAAN!!joululaulut on höpö höpö juttuja=


      • Tonttutäti
        IRON MAIDEN kirjoitti:

        iron meiden kolahtaa paremmin=) HALOO!! KUKA JAKSAA HÖMPÖTTÄÄ JOSTAIN VIT*N JOULUSTA? MITÄ IHMEELLISTÄ SIINÄ NYT MUKA ON? ..MÄ KYSYN VAAN!!joululaulut on höpö höpö juttuja=

        Itse kuuntelen pääsääntöisesti raskaampaa musiikkia,mutta kyllä minulle joululaulut on tärkeitä. Ja se koko tunnelma. On kerrankin aikaa olla perheen kanssa,tai miksei vaikka yksinkin, rauhoittua, syödä hyvin ja tehdä asioita mistä tykkää. Ei sen joulun sen kummempi tarvitse olla.En ymmärrä miksi jotkut siitä niin stressaa ja sitä niin vihaa...


    • SönkköSiirappi

      Christmas in my Heart - Sarah Connor ja tottakai Joulumaa ^^

    • suosikkini

      on Tulkoon joulu, eli tämä niityllä lunta, hiljaiset kadut... todella kaunis melodia ja ihanat sanat, kauniisti esitetty kristinuskon ilosanoma. Sydämeni joulun teen on toinen kaunis (Veskun laulusta en kyllä tykkää...)

      Vanhemmista kappaleista sitten mm. Joulun kellot (hiljaa, hiljaa, joulun kellot kajahtaa... se on varmaan eka joululaulu, minkä lapsena opin), En etsi valtaa loistoa sekä Arkihuolesi kaikki heitä.

      Iloiset rallatukset eivät jotenkin nappaa... minulle joulu on kuitenkin rauhoittumisen ja hiljentymisen juhla, rallatukset tuntuvat jotenkin kovin kaupallisilta.

      t:Nainen 27v

    • Tonttutäti

      kun olin nuorempi,ihmettelin,että mitä hyvää tuossa kappaleessa on. Oli liian "harras" minun makuuni. Nykyään sitä on tullut kuunneltua tarkemmin ja kaunishan se on. Kyllä se Sylvian joululaulu tuo sitä joulun tunnelmaa. :)

    • suukko :)

      Joulupukki suukon sai ja Valkea joulu ovat lemppareitani joulusta toiseen! Sylvian joululaulu ja En etsi valtaa loistoa ovat kauniita myös.

    • on kaunein.

      Ehdottomasti.

    • paras,

      on Juicen sika

      • Parahimmat

        on: Oi jouluyö, Sydämeeni joulun teen ja Tonttu! Ehdottomasti nämä!
        Muhun kolahtaa kanssa tämmöset tunnelmalliset...


    • X-mas

      Siinä on viestiä!!

    • yleisesti

      itselläni on kestosuosikki ollut jo pitkään Silent Night, eikä esittäjällä niin ole merkitystä

    • Mauri Antero

      Eli otsikon mukainen M.A.Nummisen klassikko vuosien takaa

    • elviksen tai bing crosbyn e...

      elviksen tai bing crosbyn esittämänä iki-ihana white cristmas tutummin "niin valkeata joulua ootan minä mielessäin" ....

    • Ronettes :D

      The Ronettes: White Christmas,
      The Ronettes: Sleigh Ride

      Nämä on pakko kuulla joka joulu ja aina kuullostaa yhtä hyvältä. Ei mitään Anna Hanskia tänne kiitos XD

    • sillä

      mitä hullumpi on sitä enemmän sitä suositaan. tuntuu että eikö ihmiset kasva omassa itseressään vaan kun pakkosyötettään jotain ni tulee tavaks sitte että . no kuitenkin. etsi diggaan vanhoista jossa on joulun sanomaa eikä paskaa. vaikka kun maas on hanki ... no eihä nykyään ole hankeekaan saati oikeeta joulun ydintä monellakaan

    • Pohjan-Akka

      Katri Helenan joulumaa...on muutakin kuin tunturit ja lunta, joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta...on myös kiva.

      Ei-tontullisista Sylvian joululaulu.

    • Tämä kaunis vanha laulu saa minut hartaalle joulumielelle. Ajattele kaivaten kolmeviikkoisena kuumetautiin menehtynyttä veljeäni joka on taivaassa. Samalla se muistuttaa pitämään huolta läheisistä ja rakkaista, niin kauan kuin se on mahdollista. Vaikka kaipaankin veljeäni, minulla on hyvä mieli siitä, että hänellä on nyt hyvä olla. Rauhallista Joulua kaikille!

    • tonttu

      Paljon hyviä kotimaisia ja ulkomaisia joululauluja, mutta toi yksi suosikki kans.

    • joulu

      aamuna

    • sun nimesi on maa

      Muutenkin nuo Juulia Haverisen joulupiitit on ihan huippuja!

    • Martha G

      Joulun tunnelmaa tuo minulle aina tiernapojat. Mieluisinta on kuulla Oulun tiernapoikien esitystä omituisella murteella.

    • on hyvä
    • näihän se on

      se on pena järvelän hanget korkeat nietokset en mä tiiä siis whamin last christmas (en tiiä miten toi kirjotetaan) sitte tota white christmas tyyliin frank sinatran esittämänä.

    • laulujoulu

      Joulu on vuoden ihaninta aikaa ja joululauluista melkein kaikki on suosikkejani. Niin kotimaiset, ulkomaiset, hartaat ja iloiset rallatuksetkin. Pakko mainita ainakin varpunen jouluaamuna, sylvian joululaulu, maa on niin kaunis, nisse-polkka, sydämeeni joulun teen, tonttuparaati, joulun ihmemaa, rocking around the christmas tree, let it snow ja rekiretki.

    • hevitytsy

      Varpunen Jouluaamuna. aivan mahtava.

    • ville-9-v

      te on lempali laulu.

    • Itkun paikka aina

      Niin kaunis ja koskettava. "Löysin" tämän laulun, kun tyttäreni tätä pienenä lauleli. Meidän poika kuoli leikki-ikäisenä paljon ennen sisarensa syntymää. Tapani Kansan versio on ainoa, mikä minulla on CD:llä ja se on todella upea.

      • Nostalgiaa 1960

        Varpunen Jouluaamuna tuo lapsuuteni 60-luvulla muistoihini.


    • pässipää

      Rendez-Voussin ilmainen nettisinkku Pvc-pukki on paras. Sen saa ladattua www.rendez.info tai www.myspace.com/rendez

    • smearlagh

      Mä sydämeeni Joulun teen, ja toinen vanhempi Tuikkikaa oi Joulun tähtöset, niillä tulee Joulutunnelma.

    • ....

      Ei, ei kylläkään ole.=)
      Pikemmin joulumaa, petteri punakuno, tai iki-ihana Whamin last Christmas!! Joulu alkaa niitä kuunnellessa!! =D

    • kenen biisi

      Joulumaa

      • kipale se on

        katri helenan laulu se on ja kaunis kun mikä


    • Jo joutui armas aika...

      Hangeton joulu H I E N O A.jos joku,jostain ihmeen syystä ei pidä tästä ihanasta joulusäästä,voihan aina lähteä jonnekkin HIIHTÄMÄÄN missä tota valkoista moskaa on,vaikka SISILIAAN.

    • incubator

      Metallin värinä sopii joululauluihin. Tämänhetkinen suosikkini siis on J-P Leppäluodon Tonttu levyltä "Raskaampaa Joulua". Leppäluodon matala ääni antaa jo valmiiksi upeaan kappaleeseen hienoa mahtipontisuutta.

    • tonttu

      ja varpunen jouluaamuna...siinä olis kaks sellasta koskettavaa kipaletta...

      • kerran kuullut

        Suvi Teräsniskan laulu Mummo me tullaan jouluksi pohjoiseen. Kauniit ja koskettavat sanat.


    • Anonyymi

      Itsellä on toi, joulupuu on rakennettu poliisit on vella.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe