mersun ruostuminen

minun kuusi vuotta vanha c200 alkaa ruostua etulokasuojan saumoista ja lokasuojan sivuista.
Lokasuojan sivut olen noin sentin leveydeltä hionut kulmahiomakoneella maalanut pensselillä suunnilleen samaa väriä. Saumoihin en kulmahiomakoneella kajonnut olisi tullut naarmuja isolta alalta.
Miten raavin saumat fiksusti ettei auto tulisi paikatun näköiseksi?
Viime vuonna Mersu maalasi ovet ja peräluukun takuuna. Sanoivat auton olevan vesivärillä maalatun tehtaalla.

25

7730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalari.

      Saumoja ei voi korjata millään.
      Vaikka tekee mitä on ruoste parin vuoden päästä takaisin.
      Ajele muutama vuosi ja auto on valmis paalaamoon.

    • että...

      uusissa mersuissa on 30vuotta ruostumattomuustakuu?

      • Kusetettu

        Ostin saksasta S320 mersun,vm.2000.Paska on ruosteessa takaluukun saumoista,ovien alahelmoista,tiivistekumin alta.Kävin näyttämässä veholle,kuulema 1v.takuu ostopäivästä.Mitään ei korjata,kun rahalla.
        Takuusta päätti joku nuutinen!


    • sfdsjfjf

      Fixaa pahimmat ruosteet piiloon ja pistä vahinko kiertämään - osta seuraava mersu tätä uudempaa mallia, eivät ruostu enää.

    • täyttä mersua

      Mersusta maksetaan helvetisti, kannattaako? Oli uusi tai käytetty.
      Mersut mätänee, varsinkin E malli.
      Mersulla ollut aina vähän tota mätä ongelmaa, koneet ja laatikko kestää, mutta kori ei.
      Joo hommatkaa vaan mätämersuja hahahah

      • Heino P

        Siitä Mersun laadusta.
        Aina ei kannata moitia Mersuja. Ostin Mersun E mallin 190 vuoden 1990 valmistetta. ajettu nyt n. 245 tkm.
        Vuoden aikana olen ajanut n. 11000 km. Mikä mahtaa mallissa olla, kun yhtään ruostepilkkua< ei voi au-
        tosta löytää. Kaverit luulevat, että onko malli miten uusi. Lieneekö luonnonoikku vai mistä lienee kysymyzs.
        Auto ollut parilla omistajalla ennen minua. sopii tulla katsomaan ja ihmettelemään.


      • ...
        Heino P kirjoitti:

        Siitä Mersun laadusta.
        Aina ei kannata moitia Mersuja. Ostin Mersun E mallin 190 vuoden 1990 valmistetta. ajettu nyt n. 245 tkm.
        Vuoden aikana olen ajanut n. 11000 km. Mikä mahtaa mallissa olla, kun yhtään ruostepilkkua< ei voi au-
        tosta löytää. Kaverit luulevat, että onko malli miten uusi. Lieneekö luonnonoikku vai mistä lienee kysymyzs.
        Auto ollut parilla omistajalla ennen minua. sopii tulla katsomaan ja ihmettelemään.

        Uudemmissa mersuissa sinkityksen ja maalauksen taso on laskenut verrattuina noihin vanhempiin peleihin, tiesit kai sen?


    • härvelit

      ruostuu. koritakuut on melkein täyttä puppua.aina löytyy joku veruke millä korjaukset evätään. turvonneen sauman kanssa ei enää mikään auta. vaihdata koko sauma asiansa osaavassa peltikorjaamossa niin saat lisäaikaa. kaikki autot nykyään ja vähän vanhemmatkin on maalattu vesiväreillä. pohjamaali ratkaisee hyvinpitkälti korroosiokeston ja koteloaineet suojaa uudet saumat sisäpuolelta. vähän olet myöhässä liikkeellä asian suhteen.

    • ruostuu myös
    • ruotsinrauta

      tallissani 8v vanha volvo, ei ruoste pisaraa. maalipinta täysin virheetön.

      • hellanlettas sentää

        ookko nää ihastunu ratkorii.


      • Heino P

        Tallissa on 20 vuotta elänyt Mersu 190 E. vuosimalli 1990. Tarvitaan suurennulasia jos joku löytää
        ruostetta jostain kolosta. Onnen potku löydettäessä sellainen menopeli. Ajettu 245 tkm.
        Kukutus maantieajossa alle 7 ltr kauopungissa 8-9 ltr. Miltä tuntuu?


      • the best

        Minulla pihalla on 7 vuotta vanha Alfaromeo ei myöskään ruoste pisaraa
        ja maalipinta kuin uusi. Auto on ilman roiskeläppiä.


    • datsunmersu

      Älä tee autollesi mitään vaan myy se hetimiten vaikka vähän halvemmalla ja osta oikea mersu, eli vm-93 tai vanhempi esim 124 tai 190 korinen.
      Tämä on ainoa vaihtoehto jos haluaa mersulla ajaa huolettomia ja edullisia kilometrejä, muihin automerkkeihin en ota kantaa.

      uudet mersut on datsunei.

      tai taitaa kaik autot olla nykypäivän

    • Pena2

      Että Mersun ruostesuojaus on noin heikossa kantimissa. Juuri eilen katselin uuden kopan Vitoa, jonka lokasuojankaari oli ruosteessa isolta alalta. Tuo uuden koppanen tuskin voi olla kolmea vuotta vanhempi. Huh huh, mihin tämä maailma menee, kun Mersuunkaan ei voi enää luottaa.

    • vaihda merkkiä

      myy se paska ruosteläjä pois vaihda merkkiä
      aito jenkki esim: lincoln parasta laatua

    • Ruoste ESA

      Tervehdys. Kaikissa uudemmissa käytetyissä mersuissa on ruoste ongelmaa. Joten kannattaa auto ostaessa todella käydä jossain alan liikkeessä ottamassa muovit ja lokarit pois (helppo ja nopea homma) Jos ei ruoste ongelmia todella ole edes "liimakittien" alla niin ruostesuojaamalla vois saada vähän "ajo aikaa"

    • janttuli

      oli taas hyvä provo minkä ei mersumiehet taas ottaa tosissaan.ei 6v vanhassa mersussa tosiaan ole vielä ruosteita,kokemusta nääs on.

    • Mersu320

      Mulla on omakohtaista kokemusta MobiloLife:n täysin mielivaltaisesta soveltamisesta. Oma autoni, Mersun ML 320 CDI VM 2005/2006 (2. sukupolvi), alkoi ruostumaan maalipinnan alla siten, että molempien etuovien takaosaan ilmestyi kuplia maalin alle (...säältä suojassa olevaan sisäpintaan) ja takalukuu alkoi ruostua koristelistan kohdalta, takalasin alta. Käytin autoni Vehossa kuvattavana toukokuussa 2011, jonka jälkeen lähti Veholta "hakemus" Saksaan tehtaalle, seuraavasti: pyydettiin kaksi uutta etuovea, sekä takaluukun uudelleenmaalaus. Tehtaan vastaus oli seuraava: Mersu maksaa korjauksesta 80 % ja omaan piikkiin menisi 20 %. Rahallisesti oma osuus olisi 1400 euroa. Vehon henkilö suositteli hyväksymään tehtaan tarjouksen, koska mm. koritakuu ei hänen mielestään koske peltiä, ainoastaan auton runkoa. Ja kyyseessähän ei (vielä) ollut puhkiruostuminen, vaan ainoastaan alkava ruoste. Näin ollen korjaus ei ollenkaan kuulunut MobiloLifen piiriin, vaan oli puhdasta hyväntekeväisyyttä tehtaalta, ns. good will korjaus. Kohtuullista, eikö?

    • Minullahi oes hitsaos hommie tuon W116 koppasen kanssa.Meijän kunnassa on suomen vanahin aotokanta.Mutta eipähän tarvi saekkaroija nuijen ajotietokonneijen kanssa.Tuntuu olevan monilla onkelmie niijen kanssa. ps.Timantit ovat ikkuisie ja kaet ne vanahat mersuthi.

    • BMW ajamisen iloa

      Minulla on -96 BMW ja tokkäsin sen pari vuotta sitten tolppaan,etu lokasuojaan tuli lommo josta maali irtosi,en tehnyt sille mitään eikä vieläkään ole ruosteetta !
      Naapurin 4-vuotias Mersun Vito kukkii joka puolelta,on kuulemma "lento ruostetta",kummasti vain ruoste valuu listojenkin alta.kaikissa nyky autoissa on tosiaankin "vesi maali",taitaa vain Mersun pellin raaka-aine olla kierrätettyä romu rautaa,epä puhdas ja huonolaatuinen pelti ruostuu jo itsestään maalin alla,ei tarvitse edes maalin vioittua.Osta BMW niin ei tarvitse ruosteiden kanssa tapella ;-)

    • janttuli2

      bemari se vasta ruostuukin.kaverin 7 sarja aika kuppasen näköinen.omissa mersuissa ei ruosteongelmia ole ollut.höpö höpö juttuja nämä mersun ruostumiset.no väykky on poikkeus.

    • ...

      .

    • waltteri

      MB W124 - vm. -88. Ajettu 440000 km, täysin ruosteeton auto. Massattu uutena tectyl - käsittelyllä. Lokarit laitettu massauksen jälkeen.

    • mersutohtori

      suosittelisin että kun esim pohjaa massaatte niin sekoitatte massaan terä ketju öljyä Niin saadaan aikaan paljon paremmin ruosteet poissa pitävä tökötti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe