Astma ja Nasonex

Nenäkin oireilee

Olen nyt noin vuoden käyttänyt nasonexia koska nenäni oli aina tukossa ja limaa. Toista poskionteloa särki jne. Lisänä flixotide ja ventoline astmaan.
Nyt on ollut verta monta kertaa paperissa kun nenää pyyhkii. Ei ole nuhaa, mutta olen jättänyt muutaman kerran nasonexin väliin. En tiedä onko yhteys nyt siihen että verta tulee aina kun puhdistaa nenän ennen nason ottamista. Ei kai vain ole kasvain tms. joka ei tavallaan enää rupeudu? Oikeassa poskiontelossa särkyäkin aina välillä, allergiaa ilmeisemmin, koska nyt jouluaika ja kaikkiin tuoksuihinkin reagoin jne. eikä kyllä ole bakteeritulehdusta kun ei ole ollut flunssaakaan.
Onko syytä huolestua tuosta verestä joka tulee paperiin, ei kuitenkaan vuoda ainoastaan kun kovassti yrittää tyhjentää nenää niin sitten saa aikaan verenvuodon. Lääkärille ei ole nyt aikaa mennä eikä rahaa...Ei kait vain kasvain tms?

13

5577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä limakalvoja,

      siksi sitä verensekaista vuotoa tai verenvuotoa. Osta A-vitatippoja!

      • kysymys A-vitasta

        Minullakin Nasonex kuivattaa nenää ja olen itse asiassa tällä viikolla ostanut noita A-vitatippoja. Sitten seuraa tyhmä kysymys...Miten niitä A-vitatippoja käytetään? Miten saa tippoja tiputettua nenään 3-5 kpl kuten ohjeessa sanotaan, eihän sitä näe paljonko sinne pruuttaa, ja ne valuu välittömästi ulos nenästä. Yritin mennä makuullekin, mutta sitten ne vaan valui kurkkuun.


      • vastaus.....
        kysymys A-vitasta kirjoitti:

        Minullakin Nasonex kuivattaa nenää ja olen itse asiassa tällä viikolla ostanut noita A-vitatippoja. Sitten seuraa tyhmä kysymys...Miten niitä A-vitatippoja käytetään? Miten saa tippoja tiputettua nenään 3-5 kpl kuten ohjeessa sanotaan, eihän sitä näe paljonko sinne pruuttaa, ja ne valuu välittömästi ulos nenästä. Yritin mennä makuullekin, mutta sitten ne vaan valui kurkkuun.

        Minä tiputan päätä taakse taivuttaen,enkä ole huolissani,montako tippaa meni,kunhan sinnepäin. Sitten vedän varovasti tippoja sisäänpäin ja puristan sormilla nenän kiinni,että aine leviää.

        Eivät A-tipatkaan lääkärini mukaan ole vaarattomia limakalvoille jatkuvasti käytettyinä sen paremmin kuin Nasonexkaan. Joskus kannattaa lääkäriltä kysyä noista kaikista. Eräälle tuttavalleni oli sanottu, ettei käyttäisi öljyä ainakaan puoleen vuoteen. Hänellä oli silloin tällöin runsasta verenvuotoa ja öljy esti sen suonen paranemisen.

        Nozoilia olen välillä käyttänyt,siinähän ei olemitään lääkettä - muistaakseni.


    • pikke

      Haittavaikutukset:
      Jotkut käyttäjät ovat saaneet lääkkeestä päänsärkyä, nenäverenvuotoa tai nielutulehdusta sekä polttavaa tunnetta, haavaumia tai ärsytystä nenässä. Verenkiertoon lääkeainetta erittyy tavanomaisia annoksia käytettäessä niin vähäisiä määriä, etteivät ne haittaa elimistön toimintaa.

      -----

      Voi olla, että nasonexin pitkäaikainen käyttö on ohentaa limakalvoja, joka altistaa verenvuodoille. Itse olen käyttänyt nenän puhdistamisen yhteydessä Nozoilia. Se sisältää seesamiöljyä ja kosketuttaa limakalvoja. Noin puolen tunnin päästä niistän nenän uudelleen ja sen jälkeen vasta otan nasonexia.

      Nenää ei saa tosiaan niistää liian rajusti. Todennäköisesti sinulla osa syytä on liia rajussa niistämisessä, niin ja toki tuo nasonexin haittavaikutus. Mutta jos verenvuoto jatkuu voimakkaana, on syytä ottaa lääkäriin yhteyttä.

      • Nenäkin oireilee

        Tosi paljon kiitoksia vastanneille! Eipä tarvitse enää olla huolissaan... En tiennytkään että kuivattaa limakalvoja, mutta oheneminen taidettiin ainakin mainita tuoteselosteessa voi olla että kuivuudestakin mutta sitä en ole noteerannut jos lukeekaan... Tosi hyvä että asiaan tuli selkeyttä.. tuosta niistämisestä, että olen aina yhtä lujaa niistänyt, mutta nyt on verta alkanut tulla ja kaiketi pitää alkaa hillitä kovaa niistämistä... Onneksi ei mitään vakavampaa ja voi rauhassa keskittyä joulun viettoon, KIITOS!


      • galhu
        Nenäkin oireilee kirjoitti:

        Tosi paljon kiitoksia vastanneille! Eipä tarvitse enää olla huolissaan... En tiennytkään että kuivattaa limakalvoja, mutta oheneminen taidettiin ainakin mainita tuoteselosteessa voi olla että kuivuudestakin mutta sitä en ole noteerannut jos lukeekaan... Tosi hyvä että asiaan tuli selkeyttä.. tuosta niistämisestä, että olen aina yhtä lujaa niistänyt, mutta nyt on verta alkanut tulla ja kaiketi pitää alkaa hillitä kovaa niistämistä... Onneksi ei mitään vakavampaa ja voi rauhassa keskittyä joulun viettoon, KIITOS!

        lapsesta asti käytin kolmekymppiseksi nenäkortisoneja.sitten se oli pakko lopettaa kun nenäverenvuodot alkoivat olla tosi massiivisia.lääkärille sanoin piloillaan ettei voi enää pierastakkaan ettei ala veri nenästä lentämään.se ei tosin ollut kovinkaan kaukana totuudesta.kun se esim.aamulla alkoi koko päivänä ei sitteen mitään voinut tehdä muuta kun odotella että nenä taas umpeutuu.nykyään jos kokeilen pahimpina aikoina niin viikon jälkeen viimeistään alkaaa vuodot.toinen juttu mikä oli kortisonin aikona vaivana oli verisuonten katkeaminen sormista.sitä tapahtui vähän väliä.ensin alkoi kova tykytys sormessa jonka jälkeen kova kipu, ja sormi turposi mustaksi möykyksi.ikävä vaiva kun olen muusikko ammatiltani.lääkärin mukaan ei liity mitenkään nenä kortisoneihin, mutta ihme juttu kun sitä ei tapahdu ikinä muutoin kuin kortisonin käytön aikana.olen ihan vartavasten testaillut ja näin on.


    • sarvikuono__

      Itse ostin viime kevään apteekista lääkärin suosituksesta ns sarvikuonon. googlesta löytyy. Siihen laitetaan lämmintä vettä ja tietty määrä suolaa. Sen jälkeen sillä lorotetaan vettä toiseen sieraimeen ja se tulee toisesta ulos. Alkoi nenä pysymään viikon käytön jälkeen auki. Epämukavaa alussa mutta siihen tottui. Ensin tosin tuli todella paksua limaa ym moskaa mutta sitten helpotti. Nyt käytän sitä joka toinen päivä.

    • Helpottaa

      Mulla on nenänielu auennut liikaa,kun olen nyt käyttänyt Nasonexia 9kk.Kävin alan lääkärillä,joka kummasteli että kun näkyy liikaakin kun tutki nenääni.´Kuuluu myös sellainen kumma ääni niinku joku läppä sulkeutuis kun hengittää.Käytän yhä Nasonexiä 1 suihkaus molempiin sieraimiin aamuisin,ja iltaisin seesamöljyä 1 suihkaus.niin ei kuiva. Myös huuhtelen suolavedellä,eli keitän puol litraa vettä,ja liotan siihen 1rkl merisuolaa,jäähdytän,ja laitan keskikokoisella apteekista ostetulla ruiskulla nenään..näillä mennään.

    • HELPOTTAA

      Nykyisin en voi enää käyttää Nasonexia,polttelee niin kamalasti,ja vuotaa verta.Laitan silloin tällöin Bebanthenia topsypuikolla nenään yöksi,jos on kuivan tuntuiset limakalvot.Aiheuttikohan sen pitkäaikainen käyttö sen,että limakalvot ohenivat liikaa...käytin yli vuoden,piti nenän auki tosi hyvin.Mitenkähän selviän ensi talvesta ilman sitä?

    • nuhanex

      "PIKKULÄÄKÄRIT" tässä taas kertoilevat.

      • Pitääköainaviisastella

        Ihan normaalit nasonexin käyttäjät tässä kertovat kokemuksistaan.


    • Nasonexeisovikaikille

      Mulla sitten taas nasonex aiheuttaa päänsärkyä, joka loppuu aina kun nasonexin käyttökin. Harmittavaista kyllä, koska pitäisi nenän nii hyvin auki. Nyt joudun vain olemaan tukkoisen nenäni kanssa. Ei ole sekään kiva. Ei tämä sovi kaikille.

    • tukkoinennenä

      Minullakin päänsärky, verenvutoanenästä ja ja huonovointisuutta Nanonexin käytöstä, harmi vain kun kuitenkin nenä ei olisi niin tukkoinen sitä käyttäessäni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe